Opinia Renault Scenic Grand Privilege 1.5 1,5 dci 110KM (olej napędowy) mini-van 2008r., ocena użytkownika (22w8)

Renault Scenic Grand Privilege 2008r. - opinia użytkownika

nadwozie: mini-van

silnik: 1.5 1,5 dci 110KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 175 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2011-12-25

liczba wyświetleń: 5468

Spalanie

Tak jak napisałem wyżej zużycie paliwa zależy od temperatury zewnętrznej(jak na diesla nietypowe), w lecie 5,4 jesień/wiosna 6,0 a w zimie 7,0 jest to jazda spokojna w mieście.
diesel
gaz
Miasto
6.00
-.--
Trasa
4.80
-.--
Cykl mieszany
5.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Dobra jakość paliwa

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

rodzinie

Ocena ogólna

Duża przestrzeń i niezawodność, a z wad skrzypiące fotele i w zimie trzeszczący dach

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Bardzo dobry samochód na długie trasy, prowadzi się dość pewnie i jest stabilny pod warunkiem umiarkowanego stylu jazdy. W stylu sportowym już tak dobrze nie jest, przechyla się dość mocno i ma się wrażenie że można się nie wyrobić na zakręcie. Bardzo dobre hamulce, hamulec ręczny elektryczny jak dla mnie super, nie nadaje się dla drifciarzy

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik bardzo cihy i elastyczny w zestawieniu z 6-biegową skrzynią biegów. u mnie od 56km/h spokojnie jeździ na 5 biegu, a od 80km/h na 6-stym. Zużycie paliwa zależy od temperatury zewnętrznej(jak na diesla nietypowe), w lecie 5,4 jesień/wiosna 6,0 a w zimie 7,0 jest to jazda spokojna w mieście. W trasie spalanie 4,6-5,0 zależy jaki ruch na drodze. Na razie silnik od początku bez awari, rozrząd wymieniony po 160tys/km a olej w serwisie zmieniają co 30 tys/km

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Samochód jest dość miękki i dobrze tłumi dziury, odbija się to na zawieszeniu i wybijają się sworznie wachacza i łączniki stabilizatora. Na szczęście naprawa nie jest droga, dobry sworzeń to koszt 60-80 zł a łącznik 50zł. przy tym przebiegu spodziewam się że padną amortyzatory, chociaż na razie na wykresie mają 76 i 78%. W środku jak na diesla jest cicho i do 130km/h jest przyjemnie, jazda z kompletem pasażerów i załadowanym po brzegi bagażnikiem nie nastręcza trudności chociaż samochód dobija na wybojach. Fotele są stworzone do długich jazd i nie męczą pleców choć są dość miękkie. Czasami tylne fotele potrafią lekko skrzypieć.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Mnóstwo przestrzeni i schowków, wygodnie podróżuje rodzina 4-sobowa a i piąta osoba nie miałaby źle. Na krótkie wycieczki i wypady na narty zabieram też znajomych z dzieckiem. Wtedy trzeba założyć box i bagażnik na narty, z bagażnika prawie nie zostaje nic, ale 7 osób jedzie. Mam panoramiczny dach i od wiosny do jesieni jest super, ale w zimie jak wejdzie lód między szyby na dachu to trzeszczą.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

U mnie bardzo dobrze, zwłaszcza szybkie odparowanie szyby przód w parę sekund. przy jeździe w deszcz kompletem osób lekko zaparowane tylne boczne szybki.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do przodu i na boki bardzo dobra, lusterka też da się ustawić żeby dobrze widzieć. Do tyłu daleko i szybka też nie duża i wysoko, ale mnie to nie przeszkadza.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Jak na razie padł mi tylko rezystor wentylatora nadmuchu wnętrza, ale powiedzieli że trzeba częściej wymieniać filtr przeciwpyłkowy ( śląsk)

Elektryka

10/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort jazdy

autor opinii
Mirek