Opinia Skoda Fabia Classic 1.2 HTP 47KM (benzyna) hatchback 2003r., ocena użytkownika (24tt)

Skoda Fabia Classic 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.2 HTP 47KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 95 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 12 lat

data oceny: 2015-02-08

liczba wyświetleń: 4855

Spalanie

Spalanie benzyny bardzo duże , wynikające z dużej masy własnej , do tego przy załadowanym bagażniku i 4 dorosłych osobach spalanie na trasie przekracza 8l/100km. Średnio w trasie wystarcza 6.5/7l zakładając prędkość do 90km/h. W mieście mocno paliwożerna jednostka , trzeba wysoko kręcić aby dynamicznie się przemieszczać . W zimie w mieście udało się przekroczyć 11litrów/100km.
benzyna
gaz
Miasto
9.20
-.--
Trasa
6.70
-.--
Cykl mieszany
7.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Zawieszenie , ciężko o auta z niewybitym zawieszenie. Trudności w wymianie tulei powodują wyeksploatowanie ich do samego końca co może prowadzić do tragedii .

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na otoczenie :)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobie używającej auta do miasta , liczącego się z kosztami napraw .

Ocena ogólna

Bardzo tanie w naprawach , lecz ze zbyt słabym silnikiem . W wersji kombi z większym bagażnikiem i mocniejszym silnikiem ( co najmniej 100KM ) było by to auto idealne. Polecam

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Auto miękko zestrojone , może aż za miękko , na zakrętach czuć mocne przechyły nadwozia co skutecznie zniechęca do dynamicznej jazdy w łukach . Mimo to bardzo dobrze czuć moment utraty przyczepności , auto w poślizgu kontroluje się łatwo , dobrze wyważone jeśli jedziemy we dwójkę. Układ kierowniczy pracuje delikatnie i dobrze przekazuje informację z szosy na kierownicę. Hamulce bez ABS , na przeglądzie dostałem pochwałę że jeszcze tak mocnych hamulców , bez ABS w dodatku ta stacja kontroli pojazdów jeszcze nie widziała. Parkowanie banalne , auto krótkie w dodatku kończy się tuż za tylną szybą co ułatwia parkowanie w mieście.

Prowadzenie auta

4/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silnik 1.2 64KM , elastyczność porównywalna do elastyczności furmanki . Niestety 1100kg na 64 konny 3-cylindrowy silnik to nieporozumienie. Auto katalogowo miało spalać 3,8 - 6,4 l na każde 100km , w dalszej recenzji opiszę że nie jest tak kolorowo. Skrzynia biegów to kolejna skrajność zespołu napędowego , skrzynia chodzi jak złoto , właśnie takiej precyzji zmiany biegów życzył bym sobie w każdym aucie. Biegi krótkie , bardzo precyzyjna zmiana , wystarczy musnąć małym palcem gałkę biegów a ona wskakuje na właściwy bieg. Przyspieszenie katalogowo 16.4s do setki , w realu jest na szczęście trochę lepiej bo około 14.5s , choć jak wspomniałem masa auta jest za duża na tą jednostkę. Przyspieszenie 80-120km/h trwa ponad 25s.

Elastyczność

1/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

1/10

Przyspieszenie 0-100km

3/10

Przyspieszenie 60-120km

3/10

Przyspieszenie 80-120km

1/10

Komfort jazdy

Zawieszenie pracuje poprawnie , miękkie choć szybko i precyzyjnie wybiera nierówności poprzeczne drogi. Z obciążeniem jest trochę gorzej , auto mocno "siada" i na większych nierównościach bywa głośno . Fotele mają dobre trzymanie boczne , na dłuższe trasy wydają się być jednak trochę za twarde . Po 200km boli kręgosłup - trzeba odpocząć. Wyciszenie do 80km/h bardzo przyzwoite, powyżej 90km/h robi się nieznośnie głośno ( obroty przekraczają już wówczas 3000/min ).

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

4/10

Fotele przednie

6/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

3/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeni nie brakuje dla osób do 185cm wzrostu , siedzenia mają dużą możliwość regulacji , nie można jednak podnosić lub opuszczać siedziska co uznaję za wadę . Z tyłu ciasno jeśli z przodu siedzą osoby powyżej 185cm gdyż zostaje na prawdę bardzo mało miejsca na nogi , na szerokość jest bardzo dobrze i 3 osoby średniej budowy wchodzą na tylną kanapę bez oporów. Mały bagażnik , podłoga po złożeniu oparć nie jest płaska . Dużo plastiku we wnętrzu , na szczęście nie skrzypi. Karoseria ocynk , na klapie mam liczne ślady korozji w okolicach naroży szyby.

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

4/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

5/10

Bagażnik

4/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

Silnik szybko łapie temperaturę , wentylacja na dobrym poziomie , wentylator hałasuje , wada fabryczna w tym modelu.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność jest dobra , wąskie słupki nie przeszkadzają w obserwacji otoczenia , z tyłu jest podobnie , parkowanie nie sprawia problemu , duża tylna szyba pomaga w manewrach . Widoczność w lewym lusterku wzorowa , prawe jest zdecydowanie za małe , duża martwa strefa.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Szyby na korbkę , brak centralnego zamka , brak el. lusterek - niby co ma się psuć ? Wzorowo

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

To auto się nie chce psuć ! Przez 12 lat eksploatacji wymieniłem części których koszt i robocizna nie przekroczyły 1000zł ! Tutaj dosłownie nic nie chce się zużyć. Amortyzatory na ostatnim przeglądzie miały sprawność przód L/P 49/52% a tył niebywałe L/P 71/73% - zatem jak nowe. W korku przygrzane sprzęgło , wymieniona tarcza choć zrobione to bardziej profilaktycznie bo tarcza miała dość wysoką sprawność w momencie wymiany. Tuleje wahacza to najgorsza robota , trzeba podnosić silnik bo nie da się wymontować/zamontować tulei. W ostatnim czasie wymienione tarcze+klocki , tuleje stabilizatora i końcówka drążka. Wszystko można wykonać we własnym garażu , a poziom trudności zerowy. Na każde przejechane 100km koszt trzeba doliczyć 1zł , słownie - złotówkę ! Oby więcej takich aut.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Spalanie bardzo wysokie , za wysokie jak na auto tej klasy. Podobne spalanie mają auta klasy kompakt/średniej.

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niebywała bezawaryjność.

Niezawodność

autor opinii
Mateusz