Opinia Skoda Fabia Fresh 1.4 8V 60KM (benzyna+gaz) hatchback 2002r., ocena użytkownika (g29)

Skoda Fabia Fresh 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.4 8V 60KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 63 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 7 lat

data oceny: 2009-04-05

liczba wyświetleń: 10059

Spalanie

Nie wiem po co ta kolumna. Spalanie w tym samochodzie zależy ewidentnie od stylu jazdy. Jeśli jade delikanie i zatankowałem "dobry" gaz potrafi mi zejść do 7,2 ale jak pocisnę tzn przekrocze magiczne 90km/h to potrafi na autostradzie wziąć przy 120km/h 9,5 gazu na 100km. Przyczym przy 14" kołach przy 90km/h prędkościomierz zanirza tak około 5km/h (sprawdzone na fotoradarze - cena ekspertyzy do wiadomości autora)
benzyna
gaz
Miasto
7.80
9.80
Trasa
6.20
7.40
Cykl mieszany
7.00
7.80

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na skrzynie biegów - powinna chodzić lekko, nic siłą. Sprzęgło - wymiana go jest kosztownym zabiegiem. Olej - te silniki naprawdę potrafią nie brać oleju nawet przez 15tys km. Ta uwaga jest ważna bo w 2002 roku Skoda wypuściła serie silników 1.4MPI 60KM z wadliwymi pierścieniami cylindrów i przy mocnym kręceniu lubiły pękać, objawiało się to na początku braniem oleju aż do ilości 1l na 300km i więcej.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na płyny eksploatacyjne i by nie przegrzać silnika, szczególnie zagazowanego, po mieście układ chłodzenia nie jest tak wydajny jak by się myślało.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu kto potrzebuje samochodu do krótkich tras ale częstych. Odradzam go jednak na dalekie europejskie wycieczki, choć Fiatem 126p dało sie w 4 osoby plus bagaż pojechać tu i tam :)

Ocena ogólna

Samochód idealny do jazdy po mieście mój przejechał na dzień dzisiejszy 64tyś ze średnią prędkością 20km/h w tym może z 10% po trasie. W zime lubi by raz na tydzień przejechać sie nim ze 100km i wygrzać silnik. Nie ma później problemu z odpalaniem nawet na cieżkim mrozie. Minus za niskie zawieszenie 11cm pod skrzynią biegów i łapacze kamieni pod podłogą nie na polskie drogi i krawężniki.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Wersja Fresh 1.4MPI w standarcie miała opony 165/70 R14. Co powoduje, że w ciasnych zakrętach samochód jest podsterowny. Jednak mimo to, samochód zachowuje się stabilnie i mimo 7 letnich amortyzatorów (48% na najsłabszym) wszytko wybiera znakomicie. Układ kierowniczy - precyzyjny. Wiele razy uchronił mnie przed stłuczką np. z wybiagającym zwierzakiem, ciągnikiem lub tymi co właśnie postanowili skręcić w inną stronę niż wskazywał kierunkowskaz.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Silnik 1.4MPI 60KM bardzo słaby jak na taki samochód. Do tego stara czeska konstrukcja nie tryska energia. Całość ratuje dobrze dobrane przełożenie 2>3>4 pozwalając przy min. 2300obr/min w miarę przyzwoicie przyśpieszać w mieście.

Elastyczność

3/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

4/10

Przyspieszenie 60-120km

3/10

Przyspieszenie 80-120km

3/10

Komfort jazdy

Po przekroczeniu 90km/h czyli 2500obr/min silnik daje o sobie znać w sposób umiarkowany. Z zewnątrz docierają odgłosy szumu opon w zależności od nawierzchni. Na autostradzie nawet przy 120km/h szum powietrza nie jest dokuczliwy. Jednak ogólnie wyciszenie słabiutkie w porównaniu z nowymi modelami skody.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Kolejna zima w soli i błocie bez garażu a karoseria bez widocznych oznak rdzy. Plus za ocynk i zalewanie profili zamkniętych olejem (tak twierdzi producent). Lakier dobrze się trzyma choć na karoserii samochód posiada kilka wgnieceń i lakier sam w sobie podatny jest na powierzchowne zarysowania.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Plus za grzanie w zimę i nawiew na przednią szybe. Minus dla mnie, że poskąpiłem na klime i w letnie dni na trasie jazda samochodem jest męcząca. Otwarcie okien powyżej 70km/h równe jest z nieznośnym hałasem w kabinie.

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Lewy słypek daje martwe pole przy lewo skręcie i to w najgorszym wydaniu(Fabia II ma już to poprawione). Lewe lusterko za małe prawe może być.

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

6/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka działa bez problemowo. Jedyny mankament to kolejno wysiadające czujniki np. krańcówka w prawych drzwiach, świateł cofania w skrzyni biegów. Nie było by to problemem ale te części są strasznie drogie w ASO. Oczywiście można wymienić we własnym zakresie :)

Elektryka

8/10

Elektronika

6/10

Naprawy

Drobiazgów było więcej, ale ogólnie wszystko sprowadza się do napraw bierzacych lub usuwania szkód np. łożysko prawego koła padło po zaliczeniu "pięknej" wyrwy na ulicach pewnego polskiego miasta.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Części mimo upływu lat są ciągle drogie. Najgorsze jest to, że w ASO są droższe niż te same orginały na mieście.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Trwałość, bo spodziewałem się że blachy posypią sie szybciej. No i przy parkowaniu dobre zatrzaski na zderzakach i elastyczne plastiki, bo nie raz dobijałem do znaku by wyjechać z zastawionego miejsca parkingowego.

Nadwozie

autor opinii
Krzysztof