Opinia Skoda Superb 2.0 2.0 170KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 2009r., ocena użytkownika (vbf)

Skoda Superb 2009r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 2.0 170KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 35 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2010-10-05

liczba wyświetleń: 6105

Spalanie

powyższe spalanie przy w miarę spokojnej jeździe. Jeżeli przełączy się skrzynię w tryb sportowy to można doliczyć ok 1,5 litra.
diesel
gaz
Miasto
7.90
-.--
Trasa
5.50
-.--
Cykl mieszany
6.70
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

polecam silnik który omawiam, jako elastyczny, oszczędny i cichy

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

na wysokie przeszkody dla podwozia i na długosc drzwi saomochodu przy jego otwieraniu, jeżeli nie chcecie uszkodzić szybko lakieru.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

tak

Ocena ogólna

Prawdziwa przyjemność z jazdy. Choć jeździłem już różnymi, potocznie uznawanymi za lepsze, markami samochodów to nowa skoda superb po roku ekslpoatacji udowadnia, że czeska marka staje się pierwszoligowym brandem.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Trzymanie się drogi na zakrętach wg mnie najlepsze w tej klasie/cenie samochodów, brak przechyłów na zakrętach, brak pod i nad sterowności. Jedyny problem pojawia się zimą na ośnieżonej i oblodzonej nawierzchni - trzeba pamiętać że nowa skoda superb to duże auto o dużym rozstawie osi i jego prowadzenie staje się trudniejsze niż większości samochodów mniejszych z klasy średniej - na pewno ten mały mankament poprawiłby zakup skody z napędem na 4 koła. Hamulce perfekcyjne i bardzo ciche. Samochód jest nisko zawieszony - jak to limuzyna, więc trzeba uważać na różne poprzeczne przeszkody żeby nie uszkodzić/złamać poprowadzonych, pod silnikiem i wzdłuż samochodu osłon podwozia - co mnie niestety przy wjeździe na wysoki krawężnik spotkało.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Wg mnie silnik 2.0 diesel zastosowany w noym superbie to najlepsza jednostka napędowa o tej pojemności pośrdów samochodów tej klasy tzn : forda mondeo, toyoty avensis, mazdy 6 itp którymi też jeździłem. Najlepszy tzn: o największej mocy i elastyczności na niskich i średnich obrotach ale też utrzymujacy zapas mocy dla obrotów wysokich, najekonomiczniejszy! i najcichszy. Ten silnik w połączeniu z perfekcyjną skrzynią DSG nie traci mocy i spokojnie wyprzedzacie pozostałe samochody z silnikami o podobnej mocy zarówno ze startu jak i przy prędkościach rzędu 100 -140 km nie macie problemu z nabraniem mocy i wyprzedzeniem, nawet na 6 tym biegu.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

fotele tradycyjnie twarde i dobrze trzymające. Już w wersji ambiente podparcie lędźwiowe na 2 przednich fotelach w standardzie czego nie oferuje nikt z konkurencji. Zawieszenie tradycyjnie twarde ale b. dobrze wyciszone. Jest to samochód który jest stworzony na dobrej jakości nawierzchnie i wtedy zachowuje się rewelacyjnie. Wyciszenie najlepsze w tej kategorii cenowej saochodów. W mojej ocenie lepsze niż w mazdzie 6. Konkuruje z wyciszeniem superba tylko nowy citroen c5. Jeszcze przy prędkości 150 km / h możecie słuchać muzyki klasycznej przy niewielkiej utracie niskich tonów co jest wyczynem dla każdego samochodu nawet wysokiej klasy.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Samochód największy w swej klasie. Z tyłu koszykarze też się zmieszczą . Bagażnik również największy / większy nawet niż w większości dużych samochodów kombii. wielkość zewnętrznej bryły samochodu zdecydowanie pokrywa się z ilością miejsca w środku.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Regulacja płynna i praca cicha. Jedynie dodatkowa opcja podgrzewania szyby przedniej budzi moje wątpliwości . Działa wyjątkowo mało efektywnie.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Samochód b. duży więc widoczność wstecz nie jest najlepsza w wersji sedan. z przodu grube słupki również tworzą mały martwy punkt.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Jak dotąd bez zarzutu, choć duża ilość żarówek w samochodzie , również wszechstronnie doświetlających wnętrze tworzy problem ze znalezieniem właściwej w przypadku przepalenia.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

W ciągu pierszego roku eksploatacji przepalona jedna żarówka doświetlenia wnętrza i parokrotnie nie wyłączający się wentylator chłodzący silnik po wyłączeniu stacyjki. Wymagało ponownego uruchomienia silnika i jego wyłączenia wtedy problem ustepował - więc raczej problem elektroniki.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort jazdy

autor opinii
Piotr