Opinia Volkswagen Golf III 1.9 GT TDI 90KM (turbo diesel) hatchback 1994r., ocena użytkownika (j8a)

Volkswagen Golf III 1994r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.9 GT TDI 90KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 370 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2009-07-11

liczba wyświetleń: 5774

Spalanie

spalanie jak na diesla z turbiną jest bardzo niskie i zadowalające, obecnie jest eco diesel i mieszanka wzmocniona, ale nie widać różnicy przy spalaniu i przyspieszeniu...
diesel
gaz
Miasto
4.30
-.--
Trasa
5.00
-.--
Cykl mieszany
4.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

przy zakupie tego autka zwrócić uwagę na to żeby to był diesel i najlepiej z turbiną, te autka się cenią niezależnie od wyposażenia, czasem jest tak że golf na benzynie z pełnym wyposażeniem jest droższy niż TDI bez wyposażenia,ale była by to tranzakcja nie atrakcyjna gdyż benzyniaki dużo palą a i benzyna jest droga, nie mają takiego przyspieszenia jak TDI

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

należy często sprawdzać stan oleju a co 10 000 wymieniać olej i co 100 000 wymienić rozrząd najlepiej wraz z rolkami, i to wszystko...

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

polecam autko komuś kto lubi spokojną jazdę przy wysokim komforcie,jeśli jest potrzeba szybkiego dotarcia do celu autko sprawuje się również wyśmienicie,polecam je przedstawicielom handlowym...

Ocena ogólna

zaletą jest szybkość i wygoda oraz mała awaryjność, minusem jest karoseria która jest mało odporna na rdzę

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

trzymanie się nawierzchni w dużej mierze zależy też od opon, przy nisko profilowanych oponach auto trudno jest wprowadzić w poślizg, zawieszenie jest miękkie choć przy niskich profilach bardziej wyczuwa się wszelkie dziury,moc wspomagania układu kierowniczego ze standardową pompą wspomagania jest trochę słaba dlatego proponuję kupić nową pompę mocniejszą,obiecuję że wszelkie przewody i uszczelki wytrzymają pod warunkiem że kierownicą nie będziemy kręcić w miejscu tylko podczas poruszania się nawet z malutką prędkością, hamulce a raczej tarcze hamulcowe wymieniam po raz pierwszy ale z tego co widzę posiada on jeszcze oryginalne tarcze, już trochę zdeformowane ale autko ma już ponad 14 lat...

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

silnik pracuje bez klekotania bo wymieniam olej co 10 000 km,jeżdżę na mobil półsyntetyk,wymieniałem rozrząd wraz z rolkami prowadzącymi i uszczelkami pod zębatkami, silnik współgra ze skrzynią biegów i jest bardzo elastyczny, na każdym biegu można spokojnie przeciągać bez utraty mocy silnika, wymieniłem już całe sprzęgło oraz skrzynię biegów gdyż bieg drugi wchodził ze zgrzytem,nie opłaca się naprawiać skrzyni gdyż naprawa jest stosunkowo za droga w stosunku do kupna używanej skrzyni...

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

przy oponach o rozmiarach fabrycznych autko jeździ jak limuzyna, ja mam opony niskoprofilowe i jest mniej komfortowo ale mnie to odpowiada,fotele są bardzo wygodne,wyciszenie jest słabsze jak na diesela w porównaniu z nowymi autkami typu golf,przy komplecie pasażerów mało odczuwalna jest różnica ale jest,resorowanie bez zmian,pasażerowie na tylnych fotelach raczej zgłaszają że czują się jak ziemniaki :)...

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

przód ma dużo miejsca,ale kosztem tylnych miejsc, z tyłu brak schowków, ja mam tylko w pokrowcach foteli,we wszystkich modelach golfa karoseria fabrycznie zrobiona długo jest odporna na rdzę,ale nie w tym modelu gdyż GOLF III pierwsze ogniska rdzy dostaje na tylnej klapie bagażnika pod szybą i to kązdy golfik III, podwozie również robią się dziury, błotniki dokładniej na obrzeżach lamp odpryski, błotniki dolna część przy samych drzwiach bąble,przy klamkach też,bagażnik w miarę duży a po szybkim rozłożeniu foteli nawet wielki :) wszystkie włączniki i przełączniki są spoko rozmieszczone łatwy dostęp, kierownicę można regulować w górę i dół tak jak i siedzenie kierowcy, ja zamieniłem zegary na takie z podświetleniem indiglo niebieskim i włożyłem aluminiowe ramki,światła przednie oryginały z Helli świecą dobrym światłem ale skoro można polepszyć widoczność zamieniłem je na angel eyes z soczewkami i włożyłem xenony, tył zamieniłem na światła diodowe,żarówki w kierunkach na takie same diodowe gdyż szybkośc reakcji jest większa...

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

zimą szybkość ogrzewania autka jest zdumiewająco szybka, latem nie stosuję chłodzenia wentylatorem, otwieram szyberdach i szyby boczne,zresztą nic nie daje chłodzenie bez klimy, jeżeli chodzi o chłodzenie silnika jest okey ale ostatnio jadąc nad morze większą część trasy przejechałem autostradą 180 km/h i tutaj zaskoczenie,temperatura na zegarze jadąc nocą trzyma się w granicach 90 st. za to za dnia dochodzi do 100 a potem przekracza i dochodzi do 110 st. i musiałem chamować zapędy gdyż obawiałem się o uszczelkę głowicy, wystarczyło zmniejszyć prędkość do 140 i temperatura wracała do normy, stan płynu chłodzącego był w normie...

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

widoczność jest zadowalająca chyba że ktoś sobie przyciemni szyby :)...

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

elektryka i elektronika bez zarzutu chyba że tak jak u mnie się stało poprzedni właściciel zamienił bezpiecznik na kabel i przy zwarciu spaliło mi przewody wraz ze świecami podgrzewającymi wstępne ogrzewanie powietrza, zwarcia się raczej nie zdarzają ale może się stać tak że stopi się izolacja kabli a przy zetknięciu się kabli bez izolacji może dojść do zwarcia, należy tego pilnować i co rok szczególnie po zimie przejrzeć stan kabli przy silniku...

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

nowe części są drogie można zakupić używane ale nigdy nie wiadomo na co się trafi, usługi naprawy również wysokie, chyba że samemu się naprawia...

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

korozja, trzeba to leczyć najlepiej jak najszybciej

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

niskie spalanie przy cyklu mieszanym i na trasie...

Spalanie

autor opinii