Opinia Mazda 6 touring 2.0 136KM (olej napędowy) hatchback 2003r., ocena użytkownika (cc6)

Mazda 6 touring 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 2.0 136KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 115 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-08-14

liczba wyświetleń: 10556

Spalanie

mozna i mniej, ale po co? Kosztem przyjemności z jazdy?
diesel
gaz
Miasto
9.00
-.--
Trasa
5.80
-.--
Cykl mieszany
7.10
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

1. dzwieki dochodzące z turbospręzarki - jeżeli dzwięk jest metaliczny przy dodaniu gazu to turbosprezarka jest uszkodzona; turbo znajduje sie za silnikiem i tam nalezy szukac rozpryskanego po sciankach oleju; dodatkowo czuc spalony olej w wnetrzu pojazdu (koszt naprawy to €2,5 tys częsci + vAT + robocizna) 2. gałka zmiany biegów jest juz wytarta po 50 tys km- widziałem to w kilku Mazdach, czyli wytarta gałka nie oznacza dużego przebiegu

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

1. sprawdzać poziom oleju - raz na 2-3 tyg 2. nie zapominać o tankowaniu

Ocena ogólna

Zastanawiałem się nad ponownym zakupem VW Passata. Wybrałem Mazdę 6 i to był strzał w 10. Jak to w Passacie 1,9 TDI ok 150 tys km pada turbina w 80% samochodów. Nie ma znaczenia, ze wszystkie przeglądy były robione w serwisie. Mazda jest ładniejsza, sprytniejsza, wygodniejsza i wogóle sama naj w przeciwieństwie do topornego Passata.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Mazda 6, 2,0 Diesel 2003 to samochod nie do zajeżdżenia. Jeżeli się o niego dba to wręcz odwdzięcza się tym samym. Z drugiej strony, jeżeli sie o niego nie dba to nie obraża sie. Zdecydowanie najbardziej konkurencyjne auto z 7 jakie miałem. Nic nie skrzypi, materiały wysokiej jakości. Komfort jazdy bardzo wysoki. Moja Mazda ma 5 lat, u mnie 2 lata i jedyne co było wymieniane to 2 wahacze przednie co spowodowane było uderzeniem (otarciem) w krawęznik przy ok 40km/h. Mazda 6 to zdecydowanie najlepszy samochód służbowy. Łączy wszystko, co potrzebuje kierowca: komfort, ładną sylwetkę, bogate wyposazenie, materiały wykończenia wnętrz wysokiej jakości, zdecydowanie jeden z najładnieszych samochodów w środku, na zewnątrz z resztą też, dynamikę, niskie zuzycie paliwa jak na tę klasę. Silnik bardzo dynamiczny! 16 wentyli na Common Rail\'u - super sprawa. 200km na h uzyskuje się w mgnienu oka. Jednakże 6 litrów średnio na 100 to mit. No chyba, że non stop się jeżdzi 90km/h. Wtedy można zejść poniżej 5 litrów. Rzeczywiste spalanie średnie to 7,1l/100 km. Przy tej mocy auta (136km z powerboxem 156km) nikt o zdrowych zmysłach nie bedzie marudził 15 sekund by dojść do 100km/h... Nisko położony maksymalny moment obrotowy (320Nm z powerboxem 360Nm przy ok 2000 obr) wciska w siedzenie!!! Należy uważac na olej! Z racji posiadanej turbosprężarki silnik "bierze olej". Napewno nie tyle co Diesle Volkswagena... Ale raz na 2-3 tyg należy go sprawdzać. Najlepiej wozic ze sobą literka oleju (najlepszy to 5W 30 - w instrukcji 10W 40, ale za gęsty) to nic Was nie zaskoczy. Najlepiej poziom oleju trzymać na max. Jeżeli ktoś zapomni o oleju to koszt turbosprężarki może zniechęcić (2,5 tys Euro + VAt + robocizna). Spotkało to poprzedniego właściciela stąd wiem. Powód- nie sprawdzał oleju. Reasumujac zdecydowanie polecam Mazde 6 Diesel. Do niczego nie można się tu przyczepić. Nic dziwnego, że w rankingach zajmuje 1 miejsce jezeli chodzi o bezawaryjność. Tego samochodu nie da się zajezdzic!!!

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

10/10

Napęd

elastyczność - super skrzynia biegów - trochę ciężko wchodzą biegi przyspieszenie lepsze niż w wielu benzynowych

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

wszystko super; ocena 8 dlatego, ze porównywałem z Mercedesem C, który niestety jest bezkonkurencyjny

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

jeżeli chodzi o widoczność do tyłu, to najlepiej zamontować kamerę na zderzaku

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

nigdy nie było problemu

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

na szczęscie nie ma ich dużo

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

samochod ma 2 wady: 1 wadą jest brak blokady klapy bagażnika podczas postoju. W VW jest opcja taka, że pomimo odryglowancyh drzwi tylnej klapy nie mozna otworzyc. Czy np. jedziemy z odryglowanymi drzwiami i stajemy na światłach. W VW nikt nam z bagażniak nic nie wyciągnie, a z Mazdy 6 przeciwnie. Zeby sie tego ustrzec w Mazdzie zawsze nalezy ryglować drzwi.\\r\\n2 wadą jest szybkie wycieranie sie gałki zmiany biegów (pomimo tego, że jest ze skóry). Gałka jest wytarta juz po 50 tys km. Zakup nowej gałki to rząd wielkości 600-700 zł...

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nie ma co tu napisac

Niezawodność

autor opinii