Opinia Mazda 6 MPS 2.3 MZR DISI 260KM (benzyna) sedan (limuzyna) 2006r., ocena użytkownika (jw6)

Mazda 6 MPS 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.3 MZR DISI 260KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 45 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2009-07-13

liczba wyświetleń: 8745

Spalanie

Zależy od jazdy, nie da się zejść poniżej 10ciu litrów, a maksymalne spalanie to 14 litrów. Jak na 260km to niezły wynik, zwłaszcza że to 4x4.
benzyna
gaz
Miasto
13.50
-.--
Trasa
10.00
-.--
Cykl mieszany
13.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Przede wszystkim na felgi oraz zużycie opon, świadczy to o tym jak auto jeździło. Fabryczna nawigacja jest bezwartościowa bo Mazda nie wypuściła płyty z mapą Polski więc można ją wymontować :)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na fotoradary i drogówkę.

Ocena ogólna

Polecam samochód każdemu, kto chce trochę poszaleć, jest to ciekawa i tańsza alternatywa dla np Audi czy Bmw. Mazda 6 MPS jest mało znana na polskim rynku. Samochód pochodzi z Japonii, konkretnie z Hiroszimy więc w raz z Mazdą dostajemy legendarną bezawaryjność. Denerwuje serwis mazdy w Polsce, na niektóre części trzeba czekać do 7 dni. Klocki przód to koszt ~250zł, tarcze przód ~370zł sztuka. Klocki padają koło 45000km. Samochód póki co jest bezawaryjny, jeździ się bardzo fajnie. Czy kupiłbym drugi raz MPS'a? Tak, ale Audi cenie bardziej :) ps: Samochód fatalnie znosi korki, podobnie jak właściciel...

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Samochód prowadzi się jak przyklejony, układ kierowniczy jest precyzyjny. Autem można z powodzeniem jeździć na co dzień. Zawieszenie jest kompromisem pomiędzy komfortem, a trakcją. Zęby nie wypadają, MPS 6 jest bardziej miękki niż np Opel Vectra w wersji GTS. Rozmiar felg na początku przerażał, okazało się jednak, że nie potrzebnie. Problem tkwi jedynie w przypadku wymiany klocków lub tarcz, bo Mazda 6 MPS ma z przodu tarcze 320mm i większe niż standardowo klocki. Widoczność do tyłu jest ograniczona, zalecam czujnik parkowania.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

5/10

Napęd

Elastyczność to kwestia gustu, ale w tym samochodzie, aż się prosi, żeby zmienić bieg - skrzynia jest po prostu jak marzenie, krótka, bardzo precyzyjna, biegi wskakują bardzo ciasno. Super uczucie :) Silnik... 260km mówi samo za siebie, szkoda, że moc pojawia się dopiero przy 3000rpm, turbo dziura czasami przeszkadza. Przyśpieszenie 0-100km/h 6,6 sekundy - uważam, że spokojnie wystarczy :)

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Resorowanie? Twardo jest. Z obciążeniem czy bez jeździ się tak samo, przednie fotele są trochę za krótki i daleko im do tych z Audi czy Mercedesa. Chociaż to kwestia gustu i przyzwyczajenia. W każdym razie po zrobieniu 1000km po autostradach nie byłem zmęczony. Wyciszenie mogło by być lepsze, słychać nadkola podczas deszczu.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

3/10

Nadwozie i wnętrze

Uważam, że z przodu jest wystarczająco miejsca, ale dużo mniej niż w SUVach, z tyłu podobnie. Najlepiej podróżuje się w dwie osoby, w tedy miejsca jest wystarczająco, ale pasażerowie tylnych siedzeń nigdy nie narzekali na brak miejsca. Ergonomia jest na bardzo wysokim poziomie nic nie przeszkadza. Jakość materiałów jest wysoka, ale nie porównywalna np. z Audi. Za to dużo lepiej niż w Oplu. Bagażnik to największy minus. 450 litrów jest OK, ale w wersji MPS tylne siedzenie nie składają się, nie ma nawet dziury na narty.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

3/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klima mogłaby chodzić ciszej, ale jest wydajna, ogrzewanie jest ok, samochód bardzo szybko się nagrzewa.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność do tyłu fatalna, zalecam czujniki parkowania.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

4/10

Widoczność w lusterkach

6/10

Elektryka/Elektronika

Póki co żadnych usterek.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Części są drogie, ale przynajmniej auto się nie psuje.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Po prostu rewelacja co ten samochód potrafi w trudnych warunkach :)

Napęd

autor opinii