Opinia Peugeot 407 1.6 HDI KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 2007r., ocena użytkownika (234y)

Peugeot 407 2007r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.6 HDI KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 57 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2012-02-22

liczba wyświetleń: 6399

Spalanie

Silnik oszczędny ale tylko po nagrzaniu. Na zimno pali jak smok, na szczęście krótko. Jeśli się uzywa auta na trasy od 10km to niestety spali sie wiecej a o oszczędzaniu zapomnij. Na trasie jest to auto super oszczędne, można sie zmiescic w 5l!. Jesli się nie przegina z płynnościa jazdy. Silnik wymaga umiejetnosci jazdy na wyzszych biegach bo wtedy jest oszczędny.Ponadto wymaga umiejetności obsługi sprzęgła dwumasowego. Jeśli sie o tym nie wie to za jakiś czas będzie niespodzianka w postaci awarii koła dwumasowego i wysoki koszt naprawy.
diesel
gaz
Miasto
7.50
-.--
Trasa
5.60
-.--
Cykl mieszany
6.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

W codziennym użytkowaniu zwracamy uwagę na sposób jazdy, bez żyłowania i gwałtownego puszczania sprzęgła, uwaga na krawężniki i dziury, bo można zniszczyć spód silnika. Ostrożnie jeździć po dziurach, zawieszenie co prawda wyjatkowo dobrze je znosi ale jego naprawa będzie kosztować!

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Kierowcom cenioncym sobie wysoki komfort jazdy i oszczędny silnik. Umiejacycm korzystać normalnie z auta a nie pseudo rajdowcom.

Ocena ogólna

Bardzo wygodne auto, tyle że szczególnie nadające się na trasę. W mieście sie "dusi" i przestaje być oszczędne. Silnik o małym momencie obrotowym ze sprężarką, która rozkręca sie jakby wolno, więc ruszanie pod górkę "z nogi" może być problemem zwłaszcza dużą.Auto prowadzi się wyśmienicie co najlepiej odczuwa sie w ciasnym ruchu ulicznym, nie wspomnę o trasie. Słaba widoczność na boki, na skrzyzowaniu za słupkiem moze schować się auto, więc trzeba się wychylać na boki zeby mieć pełną widoczność. Dobra praca silnika, płynna bez klekotania. Auto dość skomplikowane w konstrukcji co pewnie odbije się na kieszeni jak sie zacznie sypać.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Prowadzi się płynnie, lekko, bez tendencji do wypadania z toru jazdy. Bez przechylania na zakrętach. Kierownicę można skręcać jedna ręką ale nie kręci się luzem, manewry w ruchu sa zadziwiająco proste. Kiepsko z parkowaniem do tyłu, słaba widocznośc, przydatne sygnalizatory lub kamera. Hamulce rewelacyjne, zwłaszcza w nieoczekiwanych sytuacjach miejskich.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

5/10

Napęd

Słaby moment obrotowy silnika, co przejawia się nie możnością startu pod górkę z hamulca nożnego. Dla świerzych kierowców skutkuje to gasnięciem silnika przy ruszaniu. Zbyt wyżyłowany silnik jak na taką gablotę. Skrzynia biegów chodzi dobrze ale biegi wchodzą jakby z lekkim oporem. Silnik spisuje się rewelacyjnie jak jest rozgrzany i na prędkościach ponad 90km/h. rewelacyjne spalanie.

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Zawieszeni skomplikowane ale dobrze spisuje się nawet na naszych wybojach. Uwaga jednak na dziury potrafi dobijać nieprzyjemnie. Z obciążeniem ten silnik w mieście słabo się spisuje, lepiej na trasie jak sie rozkręci. wnętrze wygodne, dużo miejsca nad głową też z tyłu, co w innych porównywalnych markach jest mankamentem. Hałas się wzmaga w kabinie przy dużych prędkościach. Do 90km/h jest cicho, mozna swobodnie normalnie rozmawiać nawet z osobami z tyłu.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu wystarczająca dla koszykarza, też nad głową, słowem rewelacja. Brakuje schowka podręcznego wiekszego w zasięgu kierowcy. Podłokietnik wystarczy na płyty i okulary ale w czasie jazdy nijak z niego korzystać. Przy kierownicy po lewej jest schowek ale to za mało. Przydałby sie pod radiem. A tam ciasna popielniczka i koniec. Wnętrze obszerne, wygodne mozna swobodnie przejechac 300km i wysiada sie bez "połamania". Słaba widoczność do przodu ze względu na grube słupki, trzeba sie wychylać przy skrzyżowaniach. do tyłu jeszcze gorzej, ratują lusterka pochylane ale to w lepszej opcji. Bagażnik duży łatwo powiekszyć składając siedzenia. Całość dobrz wykończona, bez tandety trzeszczących plastików. Ergonomia prowadzenia auta, przełączniki jak w całej marce świetna. karoseria dobrze zabezpieczona, przynajmniej po 5 latach nic nie widać.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Bardzo dobra wentylacja, różnorodność ustawień. Klima automatyczna spisuje się bez zarzutów nawet przy -20C można siedzieć w koszuli. Latem mimo dużej powierzchni kokpiyu dobrze chłodzi.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Już pisałem, że grube słupki ograniczają widoczność na boki z przodu. Uciążliwe to jest na skrzyżowaniach gdzie trzeba sie wychylać na boki żeby mieć pełny obraz sytuacji. Do tyłu jest jeszcze gorzej, tylna szyba jest mała a bagażnik wysoki, więc albo sygnalizator albo kamera sie przyda.

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Od 5 lat zadnych problemów wszystko działa. Jedynie zarówki czasem trzeba było wymienić ale te z oswietlenia drogi. Elektronika posiada automatyczną opcję oszcędności w razie rozładowanego akumulatora, co przydaje się zima.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Po 5 latach uzytkowania żadnych awarii (odpukać), wymieniono klocki hamulcowe i standardowo co w zakresie obsługi i dwie żarówki. Wymianę klocków w tym aucie może dokonać każdy kto ma jako takie pojęcie o śrubach, to zaleta tego modelu. Samochód uzywany bez żyłowania i wyściów i nie przez kobietę, nieżeby jakieś foby ale wiadomo jakie maja rozeznanie w mechanice.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Relacja siedzenia kierowcy i konstrukcji nadwozia powoduje złą widoczność na boki w kierunku słupków. Może to powodować niebezpieczeństwo niezauważenia auta zbliżającego się do skrzyżowania schowanego za słupkiem. Podobnie z pieszymi i rowerami. Lusterka o charakterze sportowym jednak nie wygięte panoramicznie więc uwaga, nie dają pełnego obrazu do tyłu.

Widoczność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Rewlacyjnie oszczędny silnik ale przy temperaturze eksploatacyjnej. wysoki komfort jazdy i ergonomia obsługi w czasie jazdy.

Spalanie

autor opinii
Jan