Opinia Peugeot 407 Premium 110 1.6 HDI 110KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 2008r., ocena użytkownika (251k)

Peugeot 407 Premium 110 2008r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.6 HDI 110KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 148 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2015-07-07

liczba wyświetleń: 3345

Spalanie

Ekonomika pojazdu jest rewelacyjna. Auto ważące pow. 1,5t spala średnio poniżej 6l ON/100km. Coś pięknego. Po zatankowaniu do pełna ok 66l, komputer pokazuje przebieg 1200-1300km... Rewelacja!!!
diesel
gaz
Miasto
6.00
-.--
Trasa
5.40
-.--
Cykl mieszany
5.60
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stan zawieszenia. Wielowahaczowe jest bardzo komfortowe, ale zużyte kosztowne w remoncie.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Samochód wyposażony jest w "mokry" DPF. Starać się nie wyłączać silnika w czasie wypalania filtra i będzie ok.Mnie nie przysparza żadnych problemów, może dlatego, że codziennie robię co najmniej 60-80km w proporcjach miasto/trasa 40/60 Moje auto ma 7 lat, 148tkm a filtr zapchany w...12%.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu, co codziennej, spokojnej ale sprawnej i wyjątkowo ekonomicznej jazdy

Ocena ogólna

Świetny samochód do codziennego poruszania się zarówno w mieście jak i trasie. Jestem bardzo zadowolony, tym bardziej że zmieniając samochód nie brałem Peugeota pod uwagę...

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Zawieszenie bardzo, bardzo komfortowe. Pomimo tego auto nie przechyla się i mnie wynosi w zakrętach, samochód jest bardzo stabilny. Układ kierowniczy wystarczająco precyzyjny, szybko reaguje na ruchy kierownicą. Moc wspomagania wystarczająca. Przy parkowaniu brakuje mi przednich czujników. Tyle spełniają swoje zadanie i parkuje się bardzo dobrze.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Mały silnik wymusza niestety częstszą zmianę biegów z uwagi na nie za duży moment obrotowy. Zimny charakterystycznie klekoce, po rozgrzaniu dźwięk jest ok. Co do współgrania silnika ze skrzynią biegów, to brakuje mi 6go biegu. Biorąc pod uwagę stosunek masy pojazdu do pojemności i mocy silnika, uważam że na moje potrzeby jest wystarczający. Nie jest demonem szybkości, ale do codziennego, sprawnego i ekonomicznego poruszania się spokojnie wystarcza. Do tego jest BARDZO ekonomiczny. Skrzynia pracuje precyzyjnie, biegi wchodzą bez zacięć, z lekkim oporem załączenia biegu. Troszkę długi skok dźwigni zmiany biegów.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Komfort praktycznie idealny (z tyłu troszkę mało miejsca dla 3ch osób, ale ja z tyłu nie jeżdżę), oprócz wyciszenia wnętrza. Nie wiem o co chodzi, ale za bardzo przenoszony jest do wnętrza praca opon (szum toczenia, wybierane nierówności). Może to ich wina i po wymianie na nowe będzie jasne. Na razie jest to dla mnie niewielki problem. Wcześniej jeździłem benzynową Omegą i tak cichego jak ten Opel samochodu nie miałem. 407ka troszkę mnie tu rozczarowała.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Ilość miejsca z przodu jest ogromna. Mam 190cm wzrostu i czuję się wygodnie, swobodnie i komfortowo z przodu. Z tyłu gorzej. Dwoje niższych ode mnie pasażerów będzie jechało w miarę wygodnie, ale 3ce osób będzie ciasnawo. Liczba i rozmieszczenie schowków jak dla mnie wystarczająca. Ogromny schowek z przodu przed pasażerem, obok kierownicy mały, ale poręczny schoweczek, w podłokietniku i drzwiach również można trochę upchnąć. W bagażniku po obu stronach schowki z półeczkami, bardzo praktyczne. Mieszczą się tam wszystkie potrzebne w aucie graty (płyny, szmatki, etc). Jakość materiałów wykończeniowych, spasowanie elementów na bardzo wysokim poziomie (mam cały czas odniesienie do Omegi, gdzie było super). Plastiki miękkie, przyjemne w dotyku. Nic nie skrzypi i nie trzeszczy. Dostępność i rozmieszczenie przełączników takie jak powinno być. Dodam jeszcze, że samochód, jego nadwozie jest po prostu bardzo ładne i zwraca uwagę na ulicy.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja jest super, klima bardzo szybko schładza wnętrze i utrzymuje niską temperaturę pomimo dużej powierzchni szyb. Ogrzewania do końca nie sprawdziłem, ale mam wrażenie że w zimie bez zakrycia chłodnicy może być problem z dogrzaniem kabiny (diesel z natury jest silnikiem niedogrzanym). Poczekamy, zobaczymy. Na razie jest 10!

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Dla mnie prawie idealnie, bo lusterka mogłyby być ciut większe.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Jak na razie bez jakichkolwiek uwag.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Samochód kupiłem z przebiegiem 144tkm. Obecnie po 5 tygodniach użytkowania mam na liczniku 148,500km i nic się nie zepsuło. Zaraz po zakupie (sprowadzony) zrobiłem gruntowny przegląd z wymianą wszystkich płynów i materiałów eksploatacyjnych. Poza tym nic...

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Jak na razie nic negatywnego...

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Tak mała ilość paliwa, jakim zadowala się samochód jest na prawdę ogromnym zaskoczeniem.

Spalanie

autor opinii
Paweł