Opinia Peugeot 407 Premium 2.0 Hdi 136KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 2006r., ocena użytkownika (kv9)

Peugeot 407 Premium 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 Hdi 136KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 30 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2009-08-05

liczba wyświetleń: 8680

Spalanie

Po podarciu powiem szczerze ze spalanie wg mnie jest bardzo odpowiednie do mocy i masy samochodu. W zależności od nogi kierowcy srednio wychodzi 6-7 miasto 7.3-8.5 trasa 5-6.5
diesel
gaz
Miasto
7.50
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
6.60
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

na pewno poprosić o jazdę próbna. Trzeba na własnej skórze przekonać się czy wszystko nam odpowiada.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nauczyć się prawidłowej eksploatacji diesela żeby później nie "wieszać psów" na francuzach bo wtryski się zapchały od ropy niskiej jakości albo padła turbina bo nie czekaliśmy aż silnik się rozgrzeje tylko od razy wciskaliśmy ostro gaz a ponadto po szybkiej jeździe nie schładzaliśmy turbiny. Nie ważne czy to Hdi czy DCI TDi , Cdi , TDCI ,TDDi D4D czy inne prawidłowa eksploatacja to podstawam

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Estetą ten samochód trzeba kupić oczami a nie patrząc na niego przez pryzmat pojemności bagażnika. Osoba które cenią komfort cisze i spokój. Które chcą w samochodzie odpoczywać.

Ocena ogólna

Coraz bardziej przekonuje się do tego samochody. Wizualnie jest piekny, w środku prze wygodny wręcz rozleniwiający. Pomimo ze to francuz jak do dziś bezawaryjny. Gdybym miał jeszcze raz kupować samochód wybrałbym ponownie 407 ke ..może tylko zmieniłbym silnik na 2.2 Hdi nie dlatego ze 2.0 Hdi jest jakiś słaby ale dla tego żeby można było od czasu do czasu poszaleć :)

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Jest bardzo ok. Trochę podsterowny ,kiedy jest ślisko (odczuwalne na śniegu) ale w normalnych warunkach trzyma się drogi jak przyklejony. Zawieszenie jest to kompromis miedzy twardym sportowym a miękkim, idealnie dobrane. Układ kierowniczy bardzo precyzyjny.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

8/10

Napęd

elastyczny. Turbo dziura występuje tylko poniżej 1.5 tys obr/min na 2 gim biegu..na wyższych przełożeniach jest już dobrze. 6 ty bieg bez problemu można wpinać już od 80-90km/h. Silnik ma 136KM nie jest może sportowcem ale do normalnej dynamicznej jazdy wystarczy w 100 proc, szczególnie jego wysoki moment obrotowy 320 (chwilowy 340Nm) daje powody do dumy. Dzięki niemu jazda na trasie to czysta przyjemność nawet wtedy kiedy mamy samochód załadowany. Polecam ta jednostek. Jak na swoja moc oraz naprawdę wysoka masę daje sobie spokojnie rade z tym samochodem. Porównywałem go z nowym Seatem Exeo-sem 2.0 TDI 143KM. Wiadomo ze seat jest szybszy bo i trochę więcej KM oraz o wiele mniejsza masa ale mimo to subiektywna różnica nie była wcale duża. Silnik Peugeota za to jest na pewno cichszy.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Komfort jazdy tym samochodem jest świetny. Naprawdę jestem pod wrażeniem. Zawsze gdy z niego wysiadam czyje się zrelaksowany. Jak dla mnie "komfort jazdy" to jeden z największych plusów tego samochodu. Niesamowite jest wyciszenie wnętrza...nawet przy prędkościach 150 , 170 a nawet 200 km/h nie jest w nim głośno.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Jest bardzo wygodnie szczególnie z przodu. Z tyłu można by wygospodarować więcej miejsca na nogi chociaż tak na dobra sprawę przestrzeni jest wystarczająco no chyba ze osoba siedząca z tyłu jest naprawdę pokaźna. Co do bagażnika również wielki nie jest ale wystarcza. Jakość materiałów jest dobra chociaż znam pewne miejsce które można by poprawić ale przymykając na nie oko naprawdę ciężko jest się przyczepić. Materiały są nadzwyczaj miękkie i dobrze spasowane a do tego wszystko jest takie ładne okraszone chromowanymi detalami.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

klima 2 strefowa do tego podgrzewane siedzenia czego chcieć więcej

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Jak dla mnie jest oki. Zawsze jeździłem sedanami więc parkuje na lusterka, wzasadzie tylna szyba potrzebna mi jest tylko po to żeby było coś widać w lusterku wstecznym.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Narazie super

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Jak narazie nic się nie popsuło. O samochód bardzo dbam wymieniam olej po 15 tys (nie po 30 jak to bredzi serwis) do tego tankuje dobra paliwo ( BP , Shell , verwa) a ponadto odpowiednio dbam o turbinę ( schładzanie i rozgrzewanie )

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nie ma takiej rzeczy...jedynie myślałem ze silnik będzie odrobine zrywniejszy ale generalnie nie ma na co narzekać szczególnie biorąc pod uwagę jego masę.

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

komfort , cisza , "pluszowe" fotele niczym z salonu , a nade wszystko desing który akurat mi podoba się i to bardzo.

Komfort jazdy

autor opinii
Bartek