Alfa Romeo 146 opinie, oceny użytkowników, Alfa Romeo 146 spalanie 1.4 (strona 1)

Opinie o samochodach Alfa Romeo 146

1.4

Liczba ocen: 12

Średnia ocena: 7.17/10

Alfa Romeo 146 spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
9.91/10.67
-.--
trasa
7.54/8.17
-.--
cykl mieszany
8.58/8.90
-.--

Oceny ALFY ROMEO 146

2010-01-24

Ogólna ocena:

7/10

zadbane egzemplarze warte do polecenia pod warunkiem że użytkownikowi nie będzie przeszkadzać wysoki koszt utrzymania (paliwo i ewentualne naprawy) auto nie znosi gazu (bynajmniej egzemplarz którym jeździłem), auto bardzo stylowe, przód ma drapieżny, tył nieco "upośledzony", nis...
Opinia o układzie napędowym:
przy ok 140000 wystąpiła poważna usterka skrzyni biegów, koszt wymiany dwóch kół zębatych oraz zaspawanie bloku w sumie wyniósł ok 700zł,wbijanie biegów kłopotliwe, ciężko chodził drążek zmiany biegów (podobno sportowa skrzynia), kłopot z wbijaniem 1go oraz wstecznego biegu, siln...
Opinia o komforcie:
zawieszenie bardzo twarde, głośne jak na nasze drogi, świetnie trzymało auto w zakrętach, fotele przednie bardzo wygodne i dosyć głębokie co dodawało komfortu, kanapa tylna niedzielona (wada), jazdy na krętych i bardzo krętych drogach,welurowa tapicerka trwała , auto jak na lata 90 znako...
Opinia o nadwoziu:
mnóstwo miejsca na nogi zarówno z przodu jak i z tyłu, pełen komfort podróży dla 4 dorosłych pasażerów (w 5 też nie było najgorzej), po złożeniu tylnej kanapy ogromny bagażnik, nie przemyślane rozwiązanie otwierania tylnej klapy - aby ją otworzyć trzeba było wozić ze sobą 2 kluc...
Opinia o układzie jezdnym:
w dłuższych trasach auto bardzo wygodne i przyjemne w prowadzeniu, wadą było zbyt szybkie grzanie się silnika co w korkach mogło być ryzykowne (chłodzenie silnika pozostawia wiele do życzenia)

2008-02-09

Ogólna ocena:

10/10

Producent skupił się na silniku i zawieszeniu drogim, ale jakże doskonałym. Trochę więcej wagi mógł poświęcić na plastiki trzeszczące. Ładne wygodne z lekkim sportowym zacieciem. Ocena może subiektywna, ale za te pieniadze to najlepszy wybor.
Opinia o układzie napędowym:
Nieoceniony silnik typu boxer to największa zaleta samochodu. Bez porównania szybciej reaguje na ruchy pedałem gazu. Niesamowita frajda z jazdy - niski dźwięk silnika sprawia, że nawet laik wie, że nie jest to zwykłe auto. Dodać należy, że jest to bardzo trwały silnik choć inny to lo...
Opinia o komforcie:
Nie wożę wielu ciężarów i nie siedzę wiele na tyle. Fotele przednie b, dobrze trzymają wygodne, może trochę siedzisko mogło być dłuższe ale to czepianie się, fajna regulacja wysokości. plastiki to minus dzwonią i tyle.
Opinia o nadwoziu:
Z przodu b. dużo miejsca z tyłu i bagażnik minimalnie gorzej niż np. renault19 (mój poprzedni samochód) dobre tylko dlaczego trzeszczą Aranżacja? Karoseria - alfa ma dobre lakiery.
Opinia o układzie jezdnym:
wielowahaczowy system zawieszenia sprawdza się doskonale nie jest drogi w serwisie choć niewiele wymieniałem nie mogę dobrze ocenić. parowanie - widoczność przez tylna szybę mogłaby być lepsza.

2010-07-16

Ogólna ocena:

6/10


Opinia o układzie napędowym:
Silnik mocny autko ładnie wchodzi na obroty ale mankamentem tych silników jest rozrząd . Ześlizgujący się pasek oraz wariator (regulator faz rozrządu).
Opinia o nadwoziu:
Auto jest raczej przeznaczone dla osób które nie posiadają jeszcze dzieci .

2008-03-15

Ogólna ocena:

7/10


Opinia o układzie napędowym:
lepszy bylby 120 konny
Opinia o komforcie:
niezbyt wygodne siedzenia przod i troche za malo wyciszony
Opinia o nadwoziu:
malo schowkow
Opinia o układzie jezdnym:
nie lubi poprzecznych nierownosci reszta bdb

Krzysziek2010-02-17

Ogólna ocena:

7/10


Opinia o układzie napędowym:
Gdy się zepsuje wariator auto staje się totalnie zamulone w dolnej partii obrotów

Średnie oceny ALFA ROMEO 146

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
41.67%
głosów 5
Raczej tak
33.33%
głosów 4
Trudno powiedzieć
8.33%
głosów 1
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
16.67%
głosów 2
Układ jezdny
Prowadzenie auta
7.8/10
Układ kierowniczy
7.7/10
Hamulce
7.5/10
Parkowanie
6.9/10
Napęd
Elastyczność
7.5/10
Skrzynia biegów
7.9/10
Silnik
7.3/10
Przyspieszenie 0-100km
7.6/10
Przyspieszenie 60-120km
7.6/10
Przyspieszenie 80-120km
7.7/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.7/10
Resorowanie z obciążeniem
7.3/10
Fotele przednie
7.8/10
Fotele tylne
7.3/10
Jazda z kompletem pasażerów
6.8/10
Wyciszenie
6.1/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.2/10
Przestrzeń z tyłu
7.0/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
7.2/10
Bagażnik
8.0/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.1/10
Możliwość aranżacji
7.1/10
Karoseria
8.5/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
7.1/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.4/10
Widocznośc do tyłu
5.8/10
Widoczność w lusterkach
7.4/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
4.3/10
Elektronika
4.3/10
Naprawy
Niezawodność
2.9/10
Koszty napraw
2.5/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
2
Napęd
2
Układ jezdny
2
Nadwozie
1
Nic
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Spalanie
3
Awaryjność
2
Nic
1
Napęd
1
Inne
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Alfa Romeo 146 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Alfa Romeo 155.

Alfa Romeo 146

Alfa Romeo 146

Alfa Romeo 155

Alfa Romeo 155

Najciekawsza opinia użytkownika o Alfie Romeo 146

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 47

Alfa Romeo 146 1400 BOXER 90KM 1995r. liftback

Ocena ogólna

zadbane egzemplarze warte do polecenia pod warunkiem że użytkownikowi nie będzie przeszkadzać wysoki koszt utrzymania (paliwo i ewentualne naprawy) auto nie znosi gazu (bynajmniej egzemplarz którym jeździłem), auto bardzo stylowe, przód ma drapieżny, tył nieco "upośledzony", niskie zawieszenie utrudnia jazdę po koleinach i nierównych drogach, zdarzało się zarysować podwozie o niepozorne na pierwszy rzut oka kamienie, pokonywanie krawężników też nie było mocną stroną 146

Układ napędowy

przy ok 140000 wystąpiła poważna usterka skrzyni biegów, koszt wymiany dwóch kół zębatych oraz zaspawanie bloku w sumie wyniósł ok 700zł,wbijanie biegów kłopotliwe, ciężko chodził drążek zmiany biegów (podobno sportowa skrzynia), kłopot z wbijaniem 1go oraz wstecznego biegu, silnik typu Boxer prawdopodobnie źle znosi instalacje gazowe, po miesiącu użytkowania od momentu założenia pojawiły się poważne problemy z nierówną pracą silnika, podczas ruszania auto gasło, wystrzeliwując w powietrze filtr powietrza przy okazji uszkadzając jego obudowę co w rezultacie zmuszało to do wymiany obudowy wraz z filtrem, ani serwis instalacji gazowych ani serwis Fiata nie byli w stanie zlokalizować przyczyny usterki, kultura pracy silnika przed założeniem instalacji nie najgorsza, silnik dźwiękiem przypominał trochę diesla

Widoczność

zbyt wysoko umieszczona tylna szyba, przeszkadza w parkowaniu oraz przy cofaniu

Komfort

zawieszenie bardzo twarde, głośne jak na nasze drogi, świetnie trzymało auto w zakrętach, fotele przednie bardzo wygodne i dosyć głębokie co dodawało komfortu, kanapa tylna niedzielona (wada), jazdy na krętych i bardzo krętych drogach,welurowa tapicerka trwała , auto jak na lata 90 znakomicie wyciszone

Nadwozie

mnóstwo miejsca na nogi zarówno z przodu jak i z tyłu, pełen komfort podróży dla 4 dorosłych pasażerów (w 5 też nie było najgorzej), po złożeniu tylnej kanapy ogromny bagażnik, nie przemyślane rozwiązanie otwierania tylnej klapy - aby ją otworzyć trzeba było wozić ze sobą 2 kluczyki albo jeden ale z koniecznością wyłączania silnika i wyciągnięcia go ze stacyjki, karoseria oraz podwozie bardzo dobrze zabezpieczone przed korozją, bardzo mocna konstrukcja

Układ jezdny

w dłuższych trasach auto bardzo wygodne i przyjemne w prowadzeniu, wadą było zbyt szybkie grzanie się silnika co w korkach mogło być ryzykowne (chłodzenie silnika pozostawia wiele do życzenia)

Naprawy

auto płatało figle ale raczej drobnymi usterkami elektryki i przedniego zawieszenia, gdyby nie awaria skrzyni biegów a potem silnika auto mogłoby dostać notę o 3 pkt większą, oryginalne części bardzo drogie nie kiedy na zamówienie, ogólnie trudno dostępne, zamienniki trochę tańsze ale gorszej jakości

Wentylacja i ogrzewanie

szyby ciągle zaparowane, nagrzewnica zaczynała grzać dopiero po kwadransie jazdy

Elektryka/elektronika

światła tylne często naśladowały kierunkowskazy (zwarcia do masy), centralny zamek się blokował, podświetlanie zegarów wysiadło ale koszt naprawy to zaledwie ok 4zł i godzina stracona na rozebranie deski rozdzielczej (prosta czynność - wymagane wkrętaki krzyżakowe oraz imbusy

Zobacz również opinie:

Alfa Romeo 146: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)

Alfa Romeo 146: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Alfa Romeo 146: 1.4, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0

Alfa Romeo 146: 2003, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995