Opinie o samochodach Alfa Romeo 146
1.9
Liczba ocen: 4
Średnia ocena: 7.25/10
Alfa Romeo 146 spalanie (l/100km)
Oceny ALFY ROMEO 146
Alfa Romeo 146 1.9 105KM 2000r. 187 000km
Ogólna ocena:
7/10
Opinia o układzie napędowym:
Niestety, sprzęgło w tym modelu 1,9JTD jest twarde; wymieniłem nawet wysprzęglik i coś tam jeszcze, ale to nie pomogło więc odradzam auto kobietom, choć moja żona się przyzwyczaiła po 2-3 miesiącach dopiero. Inna sprawa, podczas zmiany biegów ze skrzyni dochodzi niepokojące ciche chrob...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie jest za twarde na polskie drogi. Wyciszenie wnętrza jest wystarczające, wprawdzie diesel na wolnych obrotach klekoce, to jednak przy wyższych prędkościach ok. 120-140 km/h można normalnie słuchać radia czy też normalnie rozmawiać.
Opinia o nadwoziu:
Auto jest szerokie więc osoby z przodu nie trącają się łokciami. Obsługa przełączników jest ok z dwoma wyjątkami: 1)z pozycji kierowcy jest za daleko do klamki otwierani schowka przed pasażerem - osoby poniżej 170 cm wzrostu zapięte w pasy po prostu nie są w stanie tam sięgnąć; 2)um...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto prowadzi się znakomicie. Niestety, za twarde zawieszenie daje się kierowcy we znaki na polskich dziurach. To najtwardsze auto jakie miałem, a miałem ich 6. Uwaga! Osoby wysokie, powyżej 180 cm wzrostu, mogą czuć dyskomfort na fotelu kierowcy, który jest za wysoko umocowany, a regulacja ...
Alfa Romeo 146 1.9 JTD 105KM 2000r. 180 000km
Ogólna ocena:
5/10
Opinia o układzie napędowym:
Najlepszy diesel Common Rail.
Opinia o komforcie:
Słychać uszczelki. Trzeszczą plastiki.
Opinia o układzie jezdnym:
Trzyma się drogi jak przyklejone. Na minus duży promień skrętu. Hamulce super.
Średnie oceny ALFA ROMEO 146
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Alfa Romeo 146 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Alfa Romeo 155.
Najciekawsza opinia użytkownika o Alfie Romeo 146
użytkownik:
liczba głosów: 61
Alfa Romeo 146 1900 105KM 2000r. hatchback
Ocena ogólna
Auto ogólnie ma sporo drobnych wad, ale które auto ich nie ma. Ja jestem zadowolony. Koszt zakupu alfy z dieslem JTD jest o kilka tysięcy niższy niż zakup golfa z dieslem z tego samego rocznika. Różnica jest tak zauważalna (5-10 tys. zł), że nie ma się co zastanawiać. Koszty części można znacznie obniżyć korzystając z zamienników i części używanych. Blacha jest odporna na rdzę więc tu alfa jest OK. Może wkurzać sztywne zawieszenie, dziwne umieszczenie radia, namiastki schowków w drzwiach, niedostępny dla małego kierowcy w trakcie jazdy schowek przed pasażerem, twarde sprzęgło, fatalna zwrotność czy uciążliwe otwieranie drzwi bagażnika, ale cieszy oszczędny silnik, dynamika jazdy, przyśpieszenie, trzymanie się drogi, niezłe wyciszenie przy dużych prędkościach, duży i wysoki foremny bagażnik, świetnie trzymające fotele i często bardzo bogate wyposażenie - klima, ABS, wspomaganie, elektryczne szyby i lusterka (podgrzewane), halogeny, skórzana kierownica i gałka biegów, itp. - i to wszystko za raczej niską cenę zakupu w porównaniu do np. golfa z podobnym silnikiem i wyposażeniem.
Układ napędowy
Niestety, sprzęgło w tym modelu 1,9JTD jest twarde; wymieniłem nawet wysprzęglik i coś tam jeszcze, ale to nie pomogło więc odradzam auto kobietom, choć moja żona się przyzwyczaiła po 2-3 miesiącach dopiero. Inna sprawa, podczas zmiany biegów ze skrzyni dochodzi niepokojące ciche chrobotanie czy też grzechotanie - do tego też trzeba się przyzwyczaić. Silnik fiatowki 1,9JTD jest rewelacyjny, chociaż zdarzają się drobne, raczej nieszkodliwe, wycieki w okolicach styku silnika i skrzyni.
Widoczność
Widoczność do tyłu w modelu 146 nie sprzyja tylko podczas cofania, w trakcie jazdy do przodu można się przyzwyczaić. Lusterka boczne są niestety troszkę za małe na wysokość, ale bywają ogrzewane, a to duża zaleta zimą.
Komfort
Zawieszenie jest za twarde na polskie drogi. Wyciszenie wnętrza jest wystarczające, wprawdzie diesel na wolnych obrotach klekoce, to jednak przy wyższych prędkościach ok. 120-140 km/h można normalnie słuchać radia czy też normalnie rozmawiać.
Nadwozie
Auto jest szerokie więc osoby z przodu nie trącają się łokciami. Obsługa przełączników jest ok z dwoma wyjątkami: 1)z pozycji kierowcy jest za daleko do klamki otwierani schowka przed pasażerem - osoby poniżej 170 cm wzrostu zapięte w pasy po prostu nie są w stanie tam sięgnąć; 2)umiejscowienie radia jest za nisko, poniżej kolana, dlatego, aby coś przełączyć w radiu w trakcie jazdy trzeba mocno opuścić głowę, przechylić kolano w prawo i pochylić się, aby dłoń sięgnęła tak nisko - stwarza to spore niebezpieczeństwo w trakcie jazdy. Materiały wykończenia są bardzo dobre, ale np. materiałowa okładzina drzwi i deski rozdzielczej nad schowkiem potrafi się odklejać. Schowki w drzwiach są za małe i z jajowatą nieregularną powierzchnią spodu - tylko wkurwiają. Bagażnik modelu 146 1,9JTD jest za to zadowalająco duży, prosty i wysoki z niską podłogą, problemem jest jednak otwieranie drzwi bagażnika, które nie mają żadnej klamki czy uchwytu - obie rzeczy mogą być kłopotliwe dla niskich osób poniżej 170 cm wzrostu. Dużym atutem alfy jest ocynkowana karoseria, chociaż lakier miejscami źle się trzyma blachy i łatwo robią się odpryski - trzeba się nauczyć robić zaprawki. A jeszcze dodam, że zwisy zderzaka z przodu są bardzo niskie. Ładnie to wygląda, ale bywa problemem przy wysokich studzienkach i najeżdżaniu na krawężniki podczas parkowania - łatwo uszkodzić spód zderzaka z przodu.
Układ jezdny
Auto prowadzi się znakomicie. Niestety, za twarde zawieszenie daje się kierowcy we znaki na polskich dziurach. To najtwardsze auto jakie miałem, a miałem ich 6. Uwaga! Osoby wysokie, powyżej 180 cm wzrostu, mogą czuć dyskomfort na fotelu kierowcy, który jest za wysoko umocowany, a regulacja w górę jest zbędna - tacy kierowcy mogą muszą się pochylać mocno do przodu, żeby zobaczyć np. sygnalizację świetlną na krzyżówkach. Wspomaganie kierownicy działa idealnie, ale promień skrętu kół jest fatalnie wielki, zwłaszcza w lewo; nawet o wiele większe busy są bardziej zwrotne na ciasnych parkingach niż alfa 145/6 z dieslem 1,9 JTD; może benzyniaki mają większy skręt? nie wiem...
Naprawy
Koszty napraw w dużej mierze zależą od właściciela. Ceny nowych oryginalnych części są bardzo wysokie, ale jest to model produkowany od pierwszej połowy lat 90-tych XX wieku więc można przebierać w dużo tańszych zamiennikach, a także poszperać w szrotach. Szalenie pomocnym narzędziem w ograniczaniu kosztów części jest internet. Jak ktoś chce i ma czas na to, to alfa 145/146 nie będzie droga w eksploatacji.
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie byłyby bardzo dobre, gdyby dmuchawa lepiej radziła sobie z parą na bocznych szybach z przodu. Dmuchawa usuwa parę jedynie z okolic lusterek, na pozostałej powierzchni trzeba pomóc dmuchawie gąbką, bo zajmuje jej to zbyt dużo czasu. Ogrzewanie tylnej szyby jest za to bardzo wydajne.
Elektryka/elektronika
Ja nie mam problemu z elektryką i elektroniką w alfie odkąd wymieniłem dwa przepalające się bezpieczniki na odrobinę większe. Zauważyłem jeszcze jedną dziwną rzecz - gdy na wolnych obrotach naciskam hamulec, to natężenie pracy dmuchawy zwiększa się prawie dwukrotnie. Co ma dmuchawa do hamulca? Bozia raczy wiedzieć.
Zobacz również opinie:
Alfa Romeo 146: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)
Alfa Romeo 146: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Sprawdź także:
Alfa Romeo 146 - ogłoszenia , Alfa Romeo - forum użytkowników, Alfa Romeo 146 - średnie ceny
Alfa Romeo - tapety na pulpit, Alfa Romeo - konfigurator felg, Alfa Romeo - tanie opony,
Używane auto części, Alfa Romeo - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie