Alfa Romeo 146 opinie, oceny użytkowników, Alfa Romeo 146 spalanie 1.9 (strona 1)

Opinie o samochodach Alfa Romeo 146

1.9

Liczba ocen: 4

Średnia ocena: 7.25/10

Alfa Romeo 146 spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
-.--/-.--
7.23
trasa
-.--/-.--
5.25
cykl mieszany
-.--/-.--
6.25

Oceny ALFY ROMEO 146

2010-02-18

Ogólna ocena:

7/10

Auto ogólnie ma sporo drobnych wad, ale które auto ich nie ma. Ja jestem zadowolony. Koszt zakupu alfy z dieslem JTD jest o kilka tysięcy niższy niż zakup golfa z dieslem z tego samego rocznika. Różnica jest tak zauważalna (5-10 tys. zł), że nie ma się co zastanawiać. Koszty części mo...
Opinia o układzie napędowym:
Niestety, sprzęgło w tym modelu 1,9JTD jest twarde; wymieniłem nawet wysprzęglik i coś tam jeszcze, ale to nie pomogło więc odradzam auto kobietom, choć moja żona się przyzwyczaiła po 2-3 miesiącach dopiero. Inna sprawa, podczas zmiany biegów ze skrzyni dochodzi niepokojące ciche chrob...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie jest za twarde na polskie drogi. Wyciszenie wnętrza jest wystarczające, wprawdzie diesel na wolnych obrotach klekoce, to jednak przy wyższych prędkościach ok. 120-140 km/h można normalnie słuchać radia czy też normalnie rozmawiać.
Opinia o nadwoziu:
Auto jest szerokie więc osoby z przodu nie trącają się łokciami. Obsługa przełączników jest ok z dwoma wyjątkami: 1)z pozycji kierowcy jest za daleko do klamki otwierani schowka przed pasażerem - osoby poniżej 170 cm wzrostu zapięte w pasy po prostu nie są w stanie tam sięgnąć; 2)um...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto prowadzi się znakomicie. Niestety, za twarde zawieszenie daje się kierowcy we znaki na polskich dziurach. To najtwardsze auto jakie miałem, a miałem ich 6. Uwaga! Osoby wysokie, powyżej 180 cm wzrostu, mogą czuć dyskomfort na fotelu kierowcy, który jest za wysoko umocowany, a regulacja ...

aaa2008-12-17

Ogólna ocena:

5/10

To nie jest prawdziwe, dobre auto. Wole Niemieckie Audi lub Mercedesy.
Opinia o układzie napędowym:
Najlepszy diesel Common Rail.
Opinia o komforcie:
Słychać uszczelki. Trzeszczą plastiki.
Opinia o układzie jezdnym:
Trzyma się drogi jak przyklejone. Na minus duży promień skrętu. Hamulce super.

Średnie oceny ALFA ROMEO 146

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
25.00%
głosów 1
Raczej tak
50.00%
głosów 2
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
25.00%
głosów 1
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.5/10
Układ kierowniczy
9.3/10
Hamulce
8.5/10
Parkowanie
6.0/10
Napęd
Elastyczność
8.5/10
Skrzynia biegów
8.3/10
Silnik
9.5/10
Przyspieszenie 0-100km
9.0/10
Przyspieszenie 60-120km
9.0/10
Przyspieszenie 80-120km
9.3/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
9.0/10
Resorowanie z obciążeniem
8.8/10
Fotele przednie
9.3/10
Fotele tylne
9.0/10
Jazda z kompletem pasażerów
8.5/10
Wyciszenie
7.3/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.0/10
Przestrzeń z tyłu
8.3/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
7.5/10
Bagażnik
8.5/10
Jakość materiałów i wykończenia
6.5/10
Możliwość aranżacji
6.3/10
Karoseria
9.5/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.5/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.5/10
Widocznośc do tyłu
7.0/10
Widoczność w lusterkach
8.5/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
7.0/10
Elektronika
6.5/10
Naprawy
Niezawodność
3.0/10
Koszty napraw
4.0/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Spalanie
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Awaryjność
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Alfa Romeo 146 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Alfa Romeo 155.

Alfa Romeo 146

Alfa Romeo 146

Alfa Romeo 155

Alfa Romeo 155

Najciekawsza opinia użytkownika o Alfie Romeo 146

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 61

Alfa Romeo 146 1900 105KM 2000r. hatchback

Ocena ogólna

Auto ogólnie ma sporo drobnych wad, ale które auto ich nie ma. Ja jestem zadowolony. Koszt zakupu alfy z dieslem JTD jest o kilka tysięcy niższy niż zakup golfa z dieslem z tego samego rocznika. Różnica jest tak zauważalna (5-10 tys. zł), że nie ma się co zastanawiać. Koszty części można znacznie obniżyć korzystając z zamienników i części używanych. Blacha jest odporna na rdzę więc tu alfa jest OK. Może wkurzać sztywne zawieszenie, dziwne umieszczenie radia, namiastki schowków w drzwiach, niedostępny dla małego kierowcy w trakcie jazdy schowek przed pasażerem, twarde sprzęgło, fatalna zwrotność czy uciążliwe otwieranie drzwi bagażnika, ale cieszy oszczędny silnik, dynamika jazdy, przyśpieszenie, trzymanie się drogi, niezłe wyciszenie przy dużych prędkościach, duży i wysoki foremny bagażnik, świetnie trzymające fotele i często bardzo bogate wyposażenie - klima, ABS, wspomaganie, elektryczne szyby i lusterka (podgrzewane), halogeny, skórzana kierownica i gałka biegów, itp. - i to wszystko za raczej niską cenę zakupu w porównaniu do np. golfa z podobnym silnikiem i wyposażeniem.

Układ napędowy

Niestety, sprzęgło w tym modelu 1,9JTD jest twarde; wymieniłem nawet wysprzęglik i coś tam jeszcze, ale to nie pomogło więc odradzam auto kobietom, choć moja żona się przyzwyczaiła po 2-3 miesiącach dopiero. Inna sprawa, podczas zmiany biegów ze skrzyni dochodzi niepokojące ciche chrobotanie czy też grzechotanie - do tego też trzeba się przyzwyczaić. Silnik fiatowki 1,9JTD jest rewelacyjny, chociaż zdarzają się drobne, raczej nieszkodliwe, wycieki w okolicach styku silnika i skrzyni.

Widoczność

Widoczność do tyłu w modelu 146 nie sprzyja tylko podczas cofania, w trakcie jazdy do przodu można się przyzwyczaić. Lusterka boczne są niestety troszkę za małe na wysokość, ale bywają ogrzewane, a to duża zaleta zimą.

Komfort

Zawieszenie jest za twarde na polskie drogi. Wyciszenie wnętrza jest wystarczające, wprawdzie diesel na wolnych obrotach klekoce, to jednak przy wyższych prędkościach ok. 120-140 km/h można normalnie słuchać radia czy też normalnie rozmawiać.

Nadwozie

Auto jest szerokie więc osoby z przodu nie trącają się łokciami. Obsługa przełączników jest ok z dwoma wyjątkami: 1)z pozycji kierowcy jest za daleko do klamki otwierani schowka przed pasażerem - osoby poniżej 170 cm wzrostu zapięte w pasy po prostu nie są w stanie tam sięgnąć; 2)umiejscowienie radia jest za nisko, poniżej kolana, dlatego, aby coś przełączyć w radiu w trakcie jazdy trzeba mocno opuścić głowę, przechylić kolano w prawo i pochylić się, aby dłoń sięgnęła tak nisko - stwarza to spore niebezpieczeństwo w trakcie jazdy. Materiały wykończenia są bardzo dobre, ale np. materiałowa okładzina drzwi i deski rozdzielczej nad schowkiem potrafi się odklejać. Schowki w drzwiach są za małe i z jajowatą nieregularną powierzchnią spodu - tylko wkurwiają. Bagażnik modelu 146 1,9JTD jest za to zadowalająco duży, prosty i wysoki z niską podłogą, problemem jest jednak otwieranie drzwi bagażnika, które nie mają żadnej klamki czy uchwytu - obie rzeczy mogą być kłopotliwe dla niskich osób poniżej 170 cm wzrostu. Dużym atutem alfy jest ocynkowana karoseria, chociaż lakier miejscami źle się trzyma blachy i łatwo robią się odpryski - trzeba się nauczyć robić zaprawki. A jeszcze dodam, że zwisy zderzaka z przodu są bardzo niskie. Ładnie to wygląda, ale bywa problemem przy wysokich studzienkach i najeżdżaniu na krawężniki podczas parkowania - łatwo uszkodzić spód zderzaka z przodu.

Układ jezdny

Auto prowadzi się znakomicie. Niestety, za twarde zawieszenie daje się kierowcy we znaki na polskich dziurach. To najtwardsze auto jakie miałem, a miałem ich 6. Uwaga! Osoby wysokie, powyżej 180 cm wzrostu, mogą czuć dyskomfort na fotelu kierowcy, który jest za wysoko umocowany, a regulacja w górę jest zbędna - tacy kierowcy mogą muszą się pochylać mocno do przodu, żeby zobaczyć np. sygnalizację świetlną na krzyżówkach. Wspomaganie kierownicy działa idealnie, ale promień skrętu kół jest fatalnie wielki, zwłaszcza w lewo; nawet o wiele większe busy są bardziej zwrotne na ciasnych parkingach niż alfa 145/6 z dieslem 1,9 JTD; może benzyniaki mają większy skręt? nie wiem...

Naprawy

Koszty napraw w dużej mierze zależą od właściciela. Ceny nowych oryginalnych części są bardzo wysokie, ale jest to model produkowany od pierwszej połowy lat 90-tych XX wieku więc można przebierać w dużo tańszych zamiennikach, a także poszperać w szrotach. Szalenie pomocnym narzędziem w ograniczaniu kosztów części jest internet. Jak ktoś chce i ma czas na to, to alfa 145/146 nie będzie droga w eksploatacji.

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie byłyby bardzo dobre, gdyby dmuchawa lepiej radziła sobie z parą na bocznych szybach z przodu. Dmuchawa usuwa parę jedynie z okolic lusterek, na pozostałej powierzchni trzeba pomóc dmuchawie gąbką, bo zajmuje jej to zbyt dużo czasu. Ogrzewanie tylnej szyby jest za to bardzo wydajne.

Elektryka/elektronika

Ja nie mam problemu z elektryką i elektroniką w alfie odkąd wymieniłem dwa przepalające się bezpieczniki na odrobinę większe. Zauważyłem jeszcze jedną dziwną rzecz - gdy na wolnych obrotach naciskam hamulec, to natężenie pracy dmuchawy zwiększa się prawie dwukrotnie. Co ma dmuchawa do hamulca? Bozia raczy wiedzieć.

Zobacz również opinie:

Alfa Romeo 146: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)

Alfa Romeo 146: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Alfa Romeo 146: 1.4, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0

Alfa Romeo 146: 2003, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995