Alfa Romeo 146 opinie, oceny użytkowników, Alfa Romeo 146 spalanie hatchback (strona 1)

Opinie o samochodach Alfa Romeo 146

hatchback

Liczba ocen: 22

Średnia ocena: 7.18/10

Alfa Romeo 146 spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
10.18/10.40
8.00
trasa
7.58/9.80
5.00
cykl mieszany
8.87/10.10
7.00

Oceny ALFY ROMEO 146

2010-02-18

Ogólna ocena:

7/10

Auto ogólnie ma sporo drobnych wad, ale które auto ich nie ma. Ja jestem zadowolony. Koszt zakupu alfy z dieslem JTD jest o kilka tysięcy niższy niż zakup golfa z dieslem z tego samego rocznika. Różnica jest tak zauważalna (5-10 tys. zł), że nie ma się co zastanawiać. Koszty części mo...
Opinia o układzie napędowym:
Niestety, sprzęgło w tym modelu 1,9JTD jest twarde; wymieniłem nawet wysprzęglik i coś tam jeszcze, ale to nie pomogło więc odradzam auto kobietom, choć moja żona się przyzwyczaiła po 2-3 miesiącach dopiero. Inna sprawa, podczas zmiany biegów ze skrzyni dochodzi niepokojące ciche chrob...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie jest za twarde na polskie drogi. Wyciszenie wnętrza jest wystarczające, wprawdzie diesel na wolnych obrotach klekoce, to jednak przy wyższych prędkościach ok. 120-140 km/h można normalnie słuchać radia czy też normalnie rozmawiać.
Opinia o nadwoziu:
Auto jest szerokie więc osoby z przodu nie trącają się łokciami. Obsługa przełączników jest ok z dwoma wyjątkami: 1)z pozycji kierowcy jest za daleko do klamki otwierani schowka przed pasażerem - osoby poniżej 170 cm wzrostu zapięte w pasy po prostu nie są w stanie tam sięgnąć; 2)um...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto prowadzi się znakomicie. Niestety, za twarde zawieszenie daje się kierowcy we znaki na polskich dziurach. To najtwardsze auto jakie miałem, a miałem ich 6. Uwaga! Osoby wysokie, powyżej 180 cm wzrostu, mogą czuć dyskomfort na fotelu kierowcy, który jest za wysoko umocowany, a regulacja ...

2010-07-15

Ogólna ocena:

7/10

Jest to włoski dość delikatny samochód. Jeśli chcesz się nim ścigać trochę pojeździ ale dość krótko a Ty dowiesz się co oznacza słowo spalanie samochodu (do 17l/100km).Części nie należą do zbyt tanich ale jeśli odpowiednio będziesz się z nim obchodził niewiele będziesz musia...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik dość elastyczny i nie trzeba często zmieniać biegów. W mojej wersji jest to boxer więc nie należy do cichych lecz ma bardzo przyjemny dźwięk. Skrzynia czasem zazgrzyta a biegi dość ciężko wchodzą lecz jest to kwestia przyzwyczajenia
Opinia o komforcie:
jak dla mnie trochę zbyt twarde zawieszenie ale nierówności przyjmuje dobrze przy sprawnym zawieszeniu. Wyciszenie? a kto na to patrzy w boxerze. Lecz samochód wiadomo włoski wygina się i skrzeczą uszczelki w drzwiach. Przednie fotele bardzo wygodne lecz przy wysokim kierowcy pasażer siedzą...
Opinia o nadwoziu:
Tu tylko opiszę iż karoseria trzyma się bardzo dobrze choć trafiłem na taką wersje gdzie na niektórych elementach po tylu latach lakier wyblakł (oryginalne elementy lecz w fabryce źle nałożyli lakier bezbarwny). Podwozie prawie wogóle nie zabezpieczone antykorozyjnie i najwcześniej na n...
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód jak dla mnie ma bardzo twarde zawieszenie (przesiadłem się z łady) Prowadzenie przy tym jest dość dobre lecz na równej nawierzchni.

2008-02-11

Ogólna ocena:

10/10

Auto ma mankamenty ale frajda z jazdy jest ogromna, części nie są zbyt drogie da się zaakceptować. Zrobiłem nim ponad 100.000 km przez 2 lata i byłem zadowolony.
Opinia o układzie napędowym:
Niesamowicie elastyczny nawet jak na 16V potrafił przyspieszać od 40 km/h na piątym biegu aż do 250 (tyle udało mi się nim jechać). Mankamentem jest mało wytrzymała skrzynia często się sypie inny mankament to miska olejowa usytuowana za nisko uszkodziłem ją dwa razy.
Opinia o komforcie:
Miałem zawieszenie sportowe więc komfort jazdy był marny ale za to....
Opinia o nadwoziu:
146 jest małym autem ale wewnątrz jest naprawdę dużo miejsca, na nogi jest sporo miejsca, dzielona tylna kanapa powodowała, że ładowność była spora.
Opinia o układzie jezdnym:
Auto prowadziło się jak po sznurku rewelacyjne hamulce ABS działający idealnie nie za mocno i nie za słabo

Maciej2009-12-27

Ogólna ocena:

10/10

Alfa 146 jest dla ludzi lubiących piękną sylwetkę auta, bardzo dobre osiągi i komfort podróżowania.
Opinia o układzie napędowym:
Boxer gwarantuje niezapomniane wrażenia z jazdy, bardzo precyzyjna skrzynia biegów, niestety na 5 biegu przy 120 jest już 4000 obrotów
Opinia o komforcie:
zawieszenie sztywne ale nie uciążliwe, przednie fotele bardzo mocno \\\"trzymają\\\"
Opinia o nadwoziu:
czasami \\\"słychać\\\" plastikowe elementy ale jest to raczej wina twardego zawieszenia niż wada konstruktorów, karoseria obustronnie ocynkowana.
Opinia o układzie jezdnym:
świetne prowadzenie na zakrętach, niezawodność, niska cena części.

2009-11-02

Ogólna ocena:

4/10

Kiepskie auto, ale ma w sobie to coś.
Opinia o układzie napędowym:
Skrzynia czasami chrupie. Dynamiczny, ale na biegach 1-3.
Opinia o komforcie:
Jazda jak wozem drabiniastym. Tłucze wiecznie coś w zawieszeniu. Promień skrętu OGROMNY.
Opinia o nadwoziu:
Mało schowków.
Opinia o układzie jezdnym:
Widoczność do tyłu znikoma. Układ wspomagania działa opornie. Drgania przenoszone na kierownicę.

Średnie oceny ALFA ROMEO 146

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
40.91%
głosów 9
Raczej tak
36.36%
głosów 8
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
22.73%
głosów 5
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.5/10
Układ kierowniczy
8.0/10
Hamulce
8.0/10
Parkowanie
6.8/10
Napęd
Elastyczność
8.0/10
Skrzynia biegów
7.5/10
Silnik
8.0/10
Przyspieszenie 0-100km
8.4/10
Przyspieszenie 60-120km
8.2/10
Przyspieszenie 80-120km
8.4/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.8/10
Resorowanie z obciążeniem
7.6/10
Fotele przednie
8.4/10
Fotele tylne
7.6/10
Jazda z kompletem pasażerów
7.2/10
Wyciszenie
6.6/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.3/10
Przestrzeń z tyłu
7.1/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
7.5/10
Bagażnik
7.8/10
Jakość materiałów i wykończenia
6.8/10
Możliwość aranżacji
6.6/10
Karoseria
8.0/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
7.0/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.5/10
Widocznośc do tyłu
6.1/10
Widoczność w lusterkach
7.4/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
5.8/10
Elektronika
5.5/10
Naprawy
Niezawodność
4.0/10
Koszty napraw
3.5/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
4
Układ jezdny
4
Napęd
3
Nadwozie
1
Nic
1
Niezawodność
1
Spalanie
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
3
Spalanie
3
Widoczność
2
Napęd
2
Awaryjność
2
Wnętrze
1
Inne
1
Komfort jazdy
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Alfa Romeo 146 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Nissan Sunny.

Alfa Romeo 146

Alfa Romeo 146

Nissan Sunny

Nissan Sunny

Najciekawsza opinia użytkownika o Alfie Romeo 146

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 63

Alfa Romeo 146 1900 105KM 2000r. hatchback

Ocena ogólna

Auto ogólnie ma sporo drobnych wad, ale które auto ich nie ma. Ja jestem zadowolony. Koszt zakupu alfy z dieslem JTD jest o kilka tysięcy niższy niż zakup golfa z dieslem z tego samego rocznika. Różnica jest tak zauważalna (5-10 tys. zł), że nie ma się co zastanawiać. Koszty części można znacznie obniżyć korzystając z zamienników i części używanych. Blacha jest odporna na rdzę więc tu alfa jest OK. Może wkurzać sztywne zawieszenie, dziwne umieszczenie radia, namiastki schowków w drzwiach, niedostępny dla małego kierowcy w trakcie jazdy schowek przed pasażerem, twarde sprzęgło, fatalna zwrotność czy uciążliwe otwieranie drzwi bagażnika, ale cieszy oszczędny silnik, dynamika jazdy, przyśpieszenie, trzymanie się drogi, niezłe wyciszenie przy dużych prędkościach, duży i wysoki foremny bagażnik, świetnie trzymające fotele i często bardzo bogate wyposażenie - klima, ABS, wspomaganie, elektryczne szyby i lusterka (podgrzewane), halogeny, skórzana kierownica i gałka biegów, itp. - i to wszystko za raczej niską cenę zakupu w porównaniu do np. golfa z podobnym silnikiem i wyposażeniem.

Układ napędowy

Niestety, sprzęgło w tym modelu 1,9JTD jest twarde; wymieniłem nawet wysprzęglik i coś tam jeszcze, ale to nie pomogło więc odradzam auto kobietom, choć moja żona się przyzwyczaiła po 2-3 miesiącach dopiero. Inna sprawa, podczas zmiany biegów ze skrzyni dochodzi niepokojące ciche chrobotanie czy też grzechotanie - do tego też trzeba się przyzwyczaić. Silnik fiatowki 1,9JTD jest rewelacyjny, chociaż zdarzają się drobne, raczej nieszkodliwe, wycieki w okolicach styku silnika i skrzyni.

Widoczność

Widoczność do tyłu w modelu 146 nie sprzyja tylko podczas cofania, w trakcie jazdy do przodu można się przyzwyczaić. Lusterka boczne są niestety troszkę za małe na wysokość, ale bywają ogrzewane, a to duża zaleta zimą.

Komfort

Zawieszenie jest za twarde na polskie drogi. Wyciszenie wnętrza jest wystarczające, wprawdzie diesel na wolnych obrotach klekoce, to jednak przy wyższych prędkościach ok. 120-140 km/h można normalnie słuchać radia czy też normalnie rozmawiać.

Nadwozie

Auto jest szerokie więc osoby z przodu nie trącają się łokciami. Obsługa przełączników jest ok z dwoma wyjątkami: 1)z pozycji kierowcy jest za daleko do klamki otwierani schowka przed pasażerem - osoby poniżej 170 cm wzrostu zapięte w pasy po prostu nie są w stanie tam sięgnąć; 2)umiejscowienie radia jest za nisko, poniżej kolana, dlatego, aby coś przełączyć w radiu w trakcie jazdy trzeba mocno opuścić głowę, przechylić kolano w prawo i pochylić się, aby dłoń sięgnęła tak nisko - stwarza to spore niebezpieczeństwo w trakcie jazdy. Materiały wykończenia są bardzo dobre, ale np. materiałowa okładzina drzwi i deski rozdzielczej nad schowkiem potrafi się odklejać. Schowki w drzwiach są za małe i z jajowatą nieregularną powierzchnią spodu - tylko wkurwiają. Bagażnik modelu 146 1,9JTD jest za to zadowalająco duży, prosty i wysoki z niską podłogą, problemem jest jednak otwieranie drzwi bagażnika, które nie mają żadnej klamki czy uchwytu - obie rzeczy mogą być kłopotliwe dla niskich osób poniżej 170 cm wzrostu. Dużym atutem alfy jest ocynkowana karoseria, chociaż lakier miejscami źle się trzyma blachy i łatwo robią się odpryski - trzeba się nauczyć robić zaprawki. A jeszcze dodam, że zwisy zderzaka z przodu są bardzo niskie. Ładnie to wygląda, ale bywa problemem przy wysokich studzienkach i najeżdżaniu na krawężniki podczas parkowania - łatwo uszkodzić spód zderzaka z przodu.

Układ jezdny

Auto prowadzi się znakomicie. Niestety, za twarde zawieszenie daje się kierowcy we znaki na polskich dziurach. To najtwardsze auto jakie miałem, a miałem ich 6. Uwaga! Osoby wysokie, powyżej 180 cm wzrostu, mogą czuć dyskomfort na fotelu kierowcy, który jest za wysoko umocowany, a regulacja w górę jest zbędna - tacy kierowcy mogą muszą się pochylać mocno do przodu, żeby zobaczyć np. sygnalizację świetlną na krzyżówkach. Wspomaganie kierownicy działa idealnie, ale promień skrętu kół jest fatalnie wielki, zwłaszcza w lewo; nawet o wiele większe busy są bardziej zwrotne na ciasnych parkingach niż alfa 145/6 z dieslem 1,9 JTD; może benzyniaki mają większy skręt? nie wiem...

Naprawy

Koszty napraw w dużej mierze zależą od właściciela. Ceny nowych oryginalnych części są bardzo wysokie, ale jest to model produkowany od pierwszej połowy lat 90-tych XX wieku więc można przebierać w dużo tańszych zamiennikach, a także poszperać w szrotach. Szalenie pomocnym narzędziem w ograniczaniu kosztów części jest internet. Jak ktoś chce i ma czas na to, to alfa 145/146 nie będzie droga w eksploatacji.

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie byłyby bardzo dobre, gdyby dmuchawa lepiej radziła sobie z parą na bocznych szybach z przodu. Dmuchawa usuwa parę jedynie z okolic lusterek, na pozostałej powierzchni trzeba pomóc dmuchawie gąbką, bo zajmuje jej to zbyt dużo czasu. Ogrzewanie tylnej szyby jest za to bardzo wydajne.

Elektryka/elektronika

Ja nie mam problemu z elektryką i elektroniką w alfie odkąd wymieniłem dwa przepalające się bezpieczniki na odrobinę większe. Zauważyłem jeszcze jedną dziwną rzecz - gdy na wolnych obrotach naciskam hamulec, to natężenie pracy dmuchawy zwiększa się prawie dwukrotnie. Co ma dmuchawa do hamulca? Bozia raczy wiedzieć.

Zobacz również opinie:

Alfa Romeo 146: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)

Alfa Romeo 146: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Alfa Romeo 146: 1.4, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0

Alfa Romeo 146: 2003, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995