Alfa Romeo 164 opinie, oceny użytkowników, Alfa Romeo 164 spalanie 1994r. (strona 1)

Opinie o samochodach Alfa Romeo 164

1994r.

Liczba ocen: 1

Średnia ocena: 10.00/10

Alfa Romeo 164 spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
14.50/-.--
-.--
trasa
8.50/-.--
-.--
cykl mieszany
11.20/-.--
-.--

Oceny ALFY ROMEO 164

2008-04-03

Ogólna ocena:

10/10

Daje 10. Bo ten samochód spełnia moje oczekiwania. Dla kogoś może być wadą spalanie, ale to silnik 3.0 o 6 cylindrach. Volkswageny z VR6 też nie palą kropelki benzyny na 4321 km. Porównując z Audi V6 koszty posiadania Alfy Romeo z roku 94 są o wiele niższe.
Opinia o układzie napędowym:
Elastyczność- silnik 3 litrowy- rezerwy mocy ma spore. Automat- na dwójce jedzie 120 na godzine. Skrzynia biegów - automat 4 przełożeniowy, 2 stopnie kick down. Silnik 3.0 i 180KM- nie wysilony i wiele zniesie. PRzyspieszenie do 100 nie najlepsze, jednak gdy auto jedzie i wciśnie się gaz do ...
Opinia o komforcie:
Ciężko to oceniać. Gdyż każdy z nas różnie odbiera sztywność/miękkość zawieszenia. Ja akurat uważam za większy priorytet sztywność zawieszenia i w Alfie zawieszenie jest sztywne. Z obciążeniem czy bez nie ma różnicy. Fotele- kto jeździł ten wie. Przednie fotele wyprofilowane...
Opinia o nadwoziu:
Jest to auto segmentu E- więc przestrzeń życiowa jest spora i z przodu i z tyłu. Co do ergonomii- klawisze szyb- w starej wersji były na konsoli centralnej - ale wszystkie razem(od szyb przednich i tylnych) w wersji Super już je rozdzielili co niestety mnie trochę irytuje. Bagażnik ma ...
Opinia o układzie jezdnym:
Co do prowadzenia auta- kto miał Alfę albo nawet nią jeździł to wie, że układ jezdny Alfy jest wzorowy. Hamulce działają świetnie, w porównaniu z wersją sprzed liftingu są wrażliwsze na naciśnięcie hamulca. Układ kierowniczy precyzyjny. Parkowanie utrudnione- promień zawracania ...

Średnie oceny ALFA ROMEO 164

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
100.00%
głosów 1
Raczej tak
0.00%
głosów 0
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
10.0/10
Układ kierowniczy
10.0/10
Hamulce
10.0/10
Parkowanie
5.0/10
Napęd
Elastyczność
10.0/10
Skrzynia biegów
9.0/10
Silnik
10.0/10
Przyspieszenie 0-100km
8.0/10
Przyspieszenie 60-120km
9.0/10
Przyspieszenie 80-120km
10.0/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
9.0/10
Resorowanie z obciążeniem
9.0/10
Fotele przednie
10.0/10
Fotele tylne
10.0/10
Jazda z kompletem pasażerów
9.0/10
Wyciszenie
10.0/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
10.0/10
Przestrzeń z tyłu
10.0/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.0/10
Bagażnik
9.0/10
Jakość materiałów i wykończenia
10.0/10
Możliwość aranżacji
8.0/10
Karoseria
10.0/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
9.0/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.0/10
Widocznośc do tyłu
8.0/10
Widoczność w lusterkach
10.0/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
6.0/10
Elektronika
9.0/10
Naprawy
Niezawodność
8.0/10
Koszty napraw
6.0/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Napęd
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Inne
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Alfa Romeo 164 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Volkswagen Passat.

Alfa Romeo 164

Alfa Romeo 164

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Najciekawsza opinia użytkownika o Alfie Romeo 164

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 58

Alfa Romeo 164 Super 3000 V6 12V (06412) 180KM 1994r. sedan (limuzyna)

Ocena ogólna

Daje 10. Bo ten samochód spełnia moje oczekiwania. Dla kogoś może być wadą spalanie, ale to silnik 3.0 o 6 cylindrach. Volkswageny z VR6 też nie palą kropelki benzyny na 4321 km. Porównując z Audi V6 koszty posiadania Alfy Romeo z roku 94 są o wiele niższe.

Układ napędowy

Elastyczność- silnik 3 litrowy- rezerwy mocy ma spore. Automat- na dwójce jedzie 120 na godzine. Skrzynia biegów - automat 4 przełożeniowy, 2 stopnie kick down. Silnik 3.0 i 180KM- nie wysilony i wiele zniesie. PRzyspieszenie do 100 nie najlepsze, jednak gdy auto jedzie i wciśnie się gaz do końca to mi trudno by było tak szybko zredukować na ręcznej.

Widoczność

Widoczność do przodu lekko utrudniają słupki A. Po za tym nie ma większych problemów. Widoczność do tyłu gorsza- linia bagażnika poprowadzona jest dość wysoko co zwiększa martwą strefę, przy cofaniu liczyć trzeba tylko na lusterka, które są bardzo dobre- duże i wiele w nich widać.

Komfort

Ciężko to oceniać. Gdyż każdy z nas różnie odbiera sztywność/miękkość zawieszenia. Ja akurat uważam za większy priorytet sztywność zawieszenia i w Alfie zawieszenie jest sztywne. Z obciążeniem czy bez nie ma różnicy. Fotele- kto jeździł ten wie. Przednie fotele wyprofilowane, nie mam takeigo fotela wygodnego w domu. Mają one podgrzewanie, w niektórych wersjach regulację elektryczną. Za tylną kanapę pełne 10ki dla 2 miejsc, środkowe jest raczej dla kogoś za karę. I ta 5ta osoba będzie miała najgorzej i po 20km zacznie marudzić. Wyciszenie- cicho jak w tramwaju nowej generacji. Można swobodnie prowadzić rozmowy.

Nadwozie

Jest to auto segmentu E- więc przestrzeń życiowa jest spora i z przodu i z tyłu. Co do ergonomii- klawisze szyb- w starej wersji były na konsoli centralnej - ale wszystkie razem(od szyb przednich i tylnych) w wersji Super już je rozdzielili co niestety mnie trochę irytuje. Bagażnik ma 505 litrów- dla mnie wystarczy spokojnie. Co do jakości materiałów i wykończenia- max- i mimo tego, że jest to Alfa Romeo. Fotele skórzane, nie są aż nadto zużyte, wnętrze ładnie wykończone, plastiki nie trzeszczą(większość jest zrobiona z miękkich tworzyw sztycznych, plastiki ABS raczej występują znikomo), nic nie jest udawane- klamki są z czystej niklowanej stali. Co do aranżacji- brak składanej kanapy, ale w tej klasie aut się z tego i tak nie korzysta. Jest otwór na narty, schowków jest pod dostatkiem- przed pasażerem, we wszystkich drzwiach, na tylnej półce. Karoseria jest ocynkowana. W egzemplarzach bezwypadkowych korozja nie występuje, wbrew opiniom ludzi którzy w rzeczywistości nigdy Alfy Romeo nie posiadali.

Układ jezdny

Co do prowadzenia auta- kto miał Alfę albo nawet nią jeździł to wie, że układ jezdny Alfy jest wzorowy. Hamulce działają świetnie, w porównaniu z wersją sprzed liftingu są wrażliwsze na naciśnięcie hamulca. Układ kierowniczy precyzyjny. Parkowanie utrudnione- promień zawracania raczej sugeruje że jest to auto szosowe.

Naprawy

Co do awaryjności- nie ma tragedii. Warunek- auto musi być bezwypadkowe. Alfa Romeo ma zbyt skomplikowaną konstrukcję, żeby po wypadku działała sprawnie i bez problemów. Co do kosztów napraw- są wysokie, ale głównie tym, że mało jest warsztatów które się podejmą naprawy takiego samochodu, a jak się podejmą to nie jest to równoznaczne z jego naprawieniem. Koszty raczej są średnie- nie są wysokie. Mnie wymiana rozrządu kosztowała 235 zł. Z tym, że założyłem używany napinacz. Co do detalicznych napraw- 500 zł napinacz i pasek 35 zł - więc tez tragedii nie ma.

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie raczej działa z opóźnieniem. Najpierw silnik musi się zagrzać, co prawda 6 cylindrów wydziela szybko ciepło, ale np w starym Golfie w jedną chwilę robiło się ciepło jak w uchu. Po za tym wentylacja wzorowa. W wersji super nie ma biegów nawiewu, jest regulacja siły przez znaki + i -. Para na szybach jest tylko wtedy jak wentylacja działa nie sprawnie, bądź do kabiny dostaje się wilgoć(głównie egzempalrze powypadkowe)

Elektryka/elektronika

Układ elektryczny to Pięta Ahillesa każdego auta. Tutaj wilgoć do elektroniki się nie dostaje w ogóle. Największym problemem są przekaźniki- u mnie w pierwsze 2 tygodnie padły 2- od świateł kabinowych i kierunkowskazów- co prawda nie padły zupełnie ale sama usterka była. Elekotrnika- pełne wyposażenie po za tym mało co się przy niej psuje co jest poprawione w porównaniu z egzemplarzem poprzednim.

Zobacz również opinie:

Alfa Romeo 164: sedan (limuzyna)

Alfa Romeo 164: benzyna, benzyna+gaz

Alfa Romeo 164: 2.0, 3.0

Alfa Romeo 164: 1996, 1995, 1994, 1993, 1991, 1990