Opinie o samochodach Alfa Romeo 33
liftback
Liczba ocen: 3
Średnia ocena: 10.00/10
Alfa Romeo 33 spalanie (l/100km)
Oceny ALFY ROMEO 33
Alfa Romeo 33 boxer 1.7 IE 107KM 1991r. 168 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik boxer jest bardzo dynamicznym silnikiem. Jazda 33-ką to prawdziwa przyjemnośc. Nawet najmniejsze silniki potrafią dzisiaj zawstydzić na ulicy nowsze i mocniejsze samochody. Połączenie zwinnego i żwawego silnika z lekką wagą nadwozia przynosi wspaniałe efekty. Samochód jest poprostu...
Opinia o komforcie:
Samochód nie nalezy do komfortowych. Nie o to chodzi w samochodach z twardym, wręcz sportowym zawieszeniem. Wyczuwa się każdą nierówność, każdą koleinę itp. Fotele są dośc wygodne, dobrze trzymają w ciasnych,szybkich zakrętach (wzorcowe są pod tym względem ,montowane w topowej wers...
Opinia o nadwoziu:
Karoseria samochodu jest bardzo ładna- do dzisiaj może się podobać. Ma elegancką ale jednoczesnie sportową linię. Korozja mimo wprowadzonego w 3 serii (od 91 r.) ocynkowania blach jest wrogiem 33-ki, zwłaszcza jeśli samochód był naprawiany po stłuczkach itp. Korozja lubi atakować dolną...
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód posiada seryjnie dość twarde zawieszenie. Dzięki temu bardzo dobrze trzyma się nawierzchni. Kręte drogi są stworzone dla tego samochodu. Niestety nasze dziurawe drogi powodują,że jazda nie jest komfortowa. Układ kierowniczy jest dość precyzyjny, przeszkadzać może duża średni...
Alfa Romeo 33 1,7 ie 1.7 1,7 107KM 1991r. 209 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Elastycznosc tego silnika jest rewelacyjna. Przyspieszenie jak na swoje lata rewelacyjne (9,5s do 100km/h).
Opinia o komforcie:
Jazda z obiazeniem nieco utrudniona (bujanie). Wyciszenie wg mnie wysrodkowane, co pozwoliło na raczenie sie rasowym brzmieniem silnika boxer.
Opinia o nadwoziu:
Malo miejsca na nogi pasazerow z tyłu. Karoseria ocynkowana a czesc z niej zakonserwowana bitumicznie.
Opinia o układzie jezdnym:
Znakomite trzymanie na drodze, nawet w ostrych zakretach przy duzych predkosciach. Hamulce wystarczajace, choc nie nadzwyczajne.
Alfa Romeo 33 S 16v Permanent 4 1.7 907A1F 137KM 1992r. 148 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o komforcie:
Co do wyciszenia tak być powinno zwłaszcza jak pod maska gra boxer i lubi się słuchać muzyki z jego bębnów
Średnie oceny ALFA ROMEO 33
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Alfa Romeo 33 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Trabant 601.
Najciekawsza opinia użytkownika o Alfie Romeo 33
użytkownik:
liczba głosów: 50
Alfa Romeo 33 boxer 1700 IE 107KM 1991r. liftback
Ocena ogólna
Reasumując- Alfa Romeo 33 to wspaniały samochód. Ma swoje wady ale zalety zdecydowanie przeważają. To wilk w owczej skórze -niepozorny, kanciasty samochód ze sportowym zacięciem. Piękny dzwięk silnika dodatkowo wyróżnia go z tłumu nudnych, plastikowych samochodów. 33 to prawdziwa, pełnokrwista Alfa Romeo.
Układ napędowy
Silnik boxer jest bardzo dynamicznym silnikiem. Jazda 33-ką to prawdziwa przyjemnośc. Nawet najmniejsze silniki potrafią dzisiaj zawstydzić na ulicy nowsze i mocniejsze samochody. Połączenie zwinnego i żwawego silnika z lekką wagą nadwozia przynosi wspaniałe efekty. Samochód jest poprostu szybki i dynamiczny. Przyjemnośc z szybkiej jazdy może nieco psuć skrzynia biegów- to typowa wada tego modelu. Niedopracowane synchronizatory 1 i 2 biegu powodują, że szybka zmiana biegów może skutkować zgrzytem...Do tego poprostu trzeba się przyzwyczaić. Z czasem nabiera się wprawy:) Silnik boxera prawidłowo eksploatowany (dobry jakościowo olej, terminowa wymiana i stała kontrola poziomu oleju) jest bardzo trwałym silnikiem. Wbrew opiniom nie jest awaryjny. No i w końcu nie można zapomnieć o głównej zalecie silnika- wspaniały dzwięk!
Widoczność
Osobiście na widoczność nigdy nie narzekałem. Coprawda parkowanie czy jazda do tyłu utrudniona jest z powodu wysokiej tylnej części nadwozia i szerokim słupkom ale to kwestia wprawy. Pomagają duże lusterka zewnętrzne.
Komfort
Samochód nie nalezy do komfortowych. Nie o to chodzi w samochodach z twardym, wręcz sportowym zawieszeniem. Wyczuwa się każdą nierówność, każdą koleinę itp. Fotele są dośc wygodne, dobrze trzymają w ciasnych,szybkich zakrętach (wzorcowe są pod tym względem ,montowane w topowej wersji fotele Recaro). W samochodzie nie jest również cicho-zwłaszcza w górnym zakresie obrotów silnika jednak nie jest to hałas- dzwięk jest wspaniały i nie przeszkadza. Praktycznie w AR 33 radio jest zbędnym wyposażeniem:)
Nadwozie
Karoseria samochodu jest bardzo ładna- do dzisiaj może się podobać. Ma elegancką ale jednoczesnie sportową linię. Korozja mimo wprowadzonego w 3 serii (od 91 r.) ocynkowania blach jest wrogiem 33-ki, zwłaszcza jeśli samochód był naprawiany po stłuczkach itp. Korozja lubi atakować dolną krawędz drzwi, okolice wlewu paliwa czy np dolną częśc przednich błotników. Szczególnie warto sprawdzić podłogę samochodu- nisko zawieszona narażona jest na otarcia które mogą spowodować korozję. Warto też sprawdzić stan gniazd podnośnika. 33 mimo niewielkich rozmiarów jest obszerna- nie można narzekac na ilość miejsca (zwłaszcza na przednich fotelech) Siedzi się nisko, wygodnie. Oparcia tylnych foteli dodatkowo są składane co w razie potrzeby powiększa i tak sporą pojemnośc bagażnika (430l) Doskwierać może brak schowków, kieszeni. Materiały są ładne jednak lubią trzeszczeć. Ergonomia jest dobra- wszystkie przełączniki są łatwo dostępne i pod ręką -ciekawostką jest stacyjka umieszczona po lewej stronie :) Mogą przeszkadzać niektórym kierowcom rozmieszczone zbyt blisko siebie pedały. Ogólnie nie można narzekać.
Układ jezdny
Samochód posiada seryjnie dość twarde zawieszenie. Dzięki temu bardzo dobrze trzyma się nawierzchni. Kręte drogi są stworzone dla tego samochodu. Niestety nasze dziurawe drogi powodują,że jazda nie jest komfortowa. Układ kierowniczy jest dość precyzyjny, przeszkadzać może duża średnica skrętu. Wspomaganie pracuje bardzo sprawnie (i jest w standardzie). Zawieszenie mimo iż sportowe jest bardzo trwałe mimo złej jakości naszych dróg. Ogólnie zawieszenie to duży atut tego samochodu.
Naprawy
Awaryjność (jeśli dba się o samochód, terminowo wymienia materiały eksploatacyjne) i nie żałuje na dobry olej jest niewielka (mimo krążących mitów na ten temat) Jednak każde zaniedbanie może naprawdę pociągnąć za sobą poważne koszta- części nie należą do tanich a i serwis również. Przy okazji dobra rada- zanim zakupisz alfę z boxerem znajdz dobrego mechanika który w razie potrzeby będzie umiał np zmienić rozrząd bez szkody dla silnika- w naszym kraju większośc mechaników ma 2 lewe ręce do boxera i zamiast naprawić potrafią popsuć. To nie Golf którego naprawi każdy kowal za pomocą klucza 13 i młotka. Alfa 33 za dobre traktowanie się odwdzięczy ale zaniedbania nie wybaczy...
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie dobrze spełnia swoją rolę. Na chłód mogą narzekać jedynie pasażerowie tylnej części samochodu. Latem samochód dość szybko się nagrzewa (duże powierzchnie pochylonych szyb) wtedy wentylacja jest trochę za słaba.Dostępne były 33-ki z klimatyzacją w opcji.
Elektryka/elektronika
Według obiegowych opinii 33 pod względem układu elektrycznego jest dośc awaryjna. Mój egzemplarz był tego absolutnym, całkowitym zaprzeczeniem. Nigdy, w czasie ośmioletniej eksploatacji mnie nie zawiódł- zadnych zwarć, awarii czy niedomagań. Każda nawet najmniejsza żaróweczka (począwszy od podświetlenia popielniczki na oświetleniu bagażnika skończywszy) działała bez zarzutu. Dotyczy to wszystkich układów, sterowania szybami, centralnego zamka czy wentylatora. Jedynie trochę psikusów może sprawić elektroniczny napęd prędkościomierza.
Sprawdź także:
Alfa Romeo 33 - ogłoszenia , Alfa Romeo - forum użytkowników, Alfa Romeo 33 - średnie ceny
Alfa Romeo - tapety na pulpit, Alfa Romeo - konfigurator felg, Alfa Romeo - tanie opony,
Używane auto części, Alfa Romeo - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie