Opinie o samochodach Audi 100
1.8
Liczba ocen: 5
Średnia ocena: 8.20/10
Audi 100 spalanie (l/100km)
Oceny AUDI 100
Audi 100 Sedan 1.8 SF 90KM 1984r. 260 251km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Rzadkie używanie lewarka - to zasługa 5-cio biegowej manualnej skrzyni biegów. Silnik pracuje równo - bez klekotania. Jest mało dynamiczny, ale do turystycznej jazdy wystarczy. Silnik od zmiany do zmiany (co 10 tyś. km) - nie bierze oleju.
Opinia o komforcie:
Komfort jazdy (bardzo dobrze wybiera nierówności na polskich dziurawych drogach). Podczas jazdy można swobodnie rozmawiać przy włączonym radio.
Opinia o nadwoziu:
Wygodne siedzenia przednie i tylne - ogrom przestrzeni - salonka na kołach. Jeden schowek oraz cztery kieszenie w drzwiach plus półka pod nogani kierowcy. Jest to ilość wystarczająca. Lekkie rysy deski rozdzielczej od słońca. Zacinający się szyberdach (manualny). Lekkie ogniska rdzy na tyl...
Opinia o układzie jezdnym:
Bardzo dobre prowadzenie na polskich dziurawych drogach. Miękkie zawiedzenie, dobrze wchodzi w zakręty. Trudno wyprowadzić z równowagi. Brak wspomagania kierownicy powoduje, że czuje się samochód. Gorzej przy parkowaniu - duże gabaryty.
Średnie oceny AUDI 100
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Audi 100 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Audi 80.
Najciekawsza opinia użytkownika o Audi 100
użytkownik:
liczba głosów: 52
Audi 100 Sedan 1800 SF 90KM 1984r. sedan (limuzyna)
Ocena ogólna
Audi zostało zakupione w Holandii (jest to opcja wykonywana na rynek holenderski i szwajcarski). Eksploatację rozpoczęto przy stanie licznika 150 tyś km. Od dnia zakupu pokonano 111 tyś km. Jest to mały przebieg, stąd też mała awaryjność. Samochód jest serwisowany na czas i garażowany. Jestem drugim właścicielem. Wady to słabe przewietrzanie i mocne nagrzewanie wnetrza. Tak to same zalety.
Układ napędowy
Rzadkie używanie lewarka - to zasługa 5-cio biegowej manualnej skrzyni biegów. Silnik pracuje równo - bez klekotania. Jest mało dynamiczny, ale do turystycznej jazdy wystarczy. Silnik od zmiany do zmiany (co 10 tyś. km) - nie bierze oleju.
Widoczność
Widoczność wzorowa, ale należy uwzględnić martwe pole. Lusterka zwykłe i brak powiększenia pola widoczności, jakie oferują lusterka sferyczne. Po stronie kierowcy wewnątrz zamontowałem lusterko okragłe, które niweluje martwy punkt (patent podpatrzony podczas pobytu w Niemczech - zdaje egzamin oraz sferyczne wewnętrzne. Wszystkie lusterka są przyciemnione i likwiduja refleksy w słońcu i podczas jazdy nocnej.
Komfort
Komfort jazdy (bardzo dobrze wybiera nierówności na polskich dziurawych drogach). Podczas jazdy można swobodnie rozmawiać przy włączonym radio.
Nadwozie
Wygodne siedzenia przednie i tylne - ogrom przestrzeni - salonka na kołach. Jeden schowek oraz cztery kieszenie w drzwiach plus półka pod nogani kierowcy. Jest to ilość wystarczająca. Lekkie rysy deski rozdzielczej od słońca. Zacinający się szyberdach (manualny). Lekkie ogniska rdzy na tylnych nadkolach (nad brzegami z obu stron o powierzchni około 1 cm). Możliwość demontażu tylnych siedzeń. Przepastny bagażnik (620 cm przestrzeni) - bez możliwości aranżacji. Jest dodatkowy otwór umożliwiający przewiezienie nart. Dostępność i rozmieszczenie przełączników oraz widocznośc zegarów - wzorowa i ergonomicna.
Układ jezdny
Bardzo dobre prowadzenie na polskich dziurawych drogach. Miękkie zawiedzenie, dobrze wchodzi w zakręty. Trudno wyprowadzić z równowagi. Brak wspomagania kierownicy powoduje, że czuje się samochód. Gorzej przy parkowaniu - duże gabaryty.
Naprawy
Bardzo łatwy dostęp do części, zastosowano zamienniki PJ, przystępne ceny, zakupy w internecie oprócz skrzyni
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajność nawiewów średnia, tak samo szybkość nagrzewania i chłodzenia. Latem bardzo nagrzewa się wnętrze pojazdu. Jest to zasługa dużego przeszklenia karoserii i dużego pochylenia szyb bocznych, a szczególnie przedniej i tylnej. Dodatkowy montaż filtra przeciwpyłkowego w/g własnego pomysłu i we własnym zakresie.
Elektryka/elektronika
Brak problemów. Jest to wynikiem dbałości o instalację (serwis we własnym zakresie) - wymiana co 30 tys km świec (trzy elektrody), przewodów zapłonowych, palca rozdzielacza, kopułki (BOSCH).
Zobacz również opinie:
Audi 100: hatchback, kombi, sedan (limuzyna)
Audi 100: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Audi 100: 1.6, 1.8, 2.0, 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 2.6, 2.8
Audi 100: 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1987, 1986, 1985, 1984, 1983, 1979