Audi A8 opinie, oceny użytkowników, Audi A8 spalanie (strona 1)

Opinie o samochodach Audi A8

Liczba ocen: 28

Średnia ocena:

8.64/10

Audi A8 spalanie (l/100km)

  benzyna / gaz diesel
miasto 14.93/21.00 11.88
trasa 9.97/14.38 7.05
cykl mieszany 12.06/17.63 9.50

A8

OCENY AUDI A8


Ogólna ocena:  

10/10


Samochód ten (jak zresztą każdy) trzeba kupować w dobrym stanie, z udokumentowanym serwisem. Przez rok eksploatacji wymieniałem wyłącznie części eksploatacyjne (niektóre z pewnością po raz pierwszy w historii tego auta - jak tuleje gumowo-metalowe wahaczy i wahacze /nie w każdym wahaczu...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik V8 o pojemności 4.2, mocy 300 KM i momencie 400 Nm oraz skrzynia biegów automatyczna 5-cio biegowa + tiptronic (automatycznie dostosowująca program do stylu jazdy), przy aluminiowym nadwoziu o masie nieco ponad 1800 kg zapewniają dynamikę, z którą niewiele aut może sie równać, a mó...
Opinia o komforcie:
Pamiętamy, że samochód jest kompromisem pomiędzy komfortem i sportem, potrafi brać zakręty z imponującą prędkością, więc zawieszenie nie może zupełnie rozpieszczać miękkością, jednak kompromis ten jest bardzo dobrze dobrany. Fotele przednie nawet w wersji "cywilnej" (nie ...
Opinia o nadwoziu:
Karoseria aluminiowa Audi Space Frame - lekka i sztywna, nigdy nie korodująca - ma niewielką konkurencję na świecie, auto ma ponad 5 metrów i wnętrze przestronne we wszystkich kierunkach, nie mam żadnych zastrzeżeń do ergonomii, do bagażnika mieszczą sie cztery 18-calowe felgi w kartonach...
Opinia o układzie jezdnym:
Wielowahaczowe dobrze zestrojone zawieszenie, jednocześnie komfortowe jak i sportowo trzymające sie drogi, siła wspomagania, precyzja układu kierowniczego, napęd na 4 koła, podwójne zaciski hamulcowe z przodu (4 klocki na koło), wentylowane tarcze również z tyłu, czujniki parkowania z ty...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

10/10


Wady? Jakie wady? :) Wielu mówi, że to pali jak smok, ale jak ktoś chce to zawsze może sobie kupić Fiata Pandę i przerobić na gaz. Owszem, jest jedna wada, każda trasa w którą się wybieram jest za krótka :) ale to już nie jest wina auta :) Zalety? Za wiele aby tu wymienić, więc podam...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik 4.2 i 40 zaworów to muzyka dla uszu, moc dla lubiących prędkość i przyspieszenie. Nie zawiedzie przy wyprzedzaniu, zawsze ma zapas mocy i czeka na mocniejsze wciśnięcie pedału gazu. Skrzynia jak skrzynia, nie jechałem jeszcze automatem, który by mnie do końca zadowolił.
Opinia o komforcie:
Twardość i stabilność, a do tego komfort i jeszcze raz komfort. Wyciszenie bardzo dobre, gdyby nie wydech Ultera z pomrukiem to nie wiedziałbym czy silnik chodzi czy nie, mogliby pomyśleć żeby odfiltrować wszystkie dźwięki zewnętrzne oprócz głosu silnika - to piękna muzyka :)
Opinia o nadwoziu:
Po co ta cała aranżacja? Owszem, czasami przydałoby się mieć możliwość obalenia tylnich siedzeń, ale czy to takie ważne? Bagażnik jest tak wielki, że 4 osobową rodzinę spakowałem na wakacje wraz z leżakami, krzesłami itp. bez problemu, jeszcze miejsce zostało, ale nie było już co...
Opinia o układzie jezdnym:
Dla niektórych trochę twarde jak na limuzynę, zwłaszcza na 19" felgach. Auto prowadzi się bajecznie, większa szybkość i ostre zakręty to dla tego auta bułka z masłem. Za parkowanie też daję 10, jak na tak duże auto to parkuje się go wyśmienicie, promień skrętu jest zadziwiają...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


Auto jest naprawdę dobrze wykonane, po 260 tys w środku nic nie puka i nie stuka. Bardzo komfortowe i rzucające się w oczy. Jedyna wada samochodu to koszty serwisowania. Są naprawdę ogromne, ale potrafią obniżyć radość z posiadania.
Opinia o układzie napędowym:
Silnik 3.3 TDI z dwoma turbinami, 224 KM i ok 450 Nm momentu obrotowego rozpędza 2 tonowe auto do setki w niecałe 8 sekund, elastyczność na wyższych biegach znakomita. Skrzynia biegów trochę mnie rozczarowała, po wciśnięciu pedału gazu do dechy auto jakby chwilę się zastanawiało co rob...
Opinia o komforcie:
Po prostu A8. Nic dodać, nic ująć.
Opinia o nadwoziu:
Auto bardzo wygodne, dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Mały minus za obsługę nawigacji, ale idzie się przyzwyczaić. Aluminiowe nadwozie nie rdzewieje, aczkolwiek bardzo trudno je wyprostować po kolizji.
Opinia o układzie jezdnym:
Auto prowadzi się znakomicie, co jest zasługą stałego napędu 4x4 quattro. Bez problemu pokonuje się szybkie łuki, trzyma się drogi jak czołg. Nawet po wyłączeniu ESP trzeba się bardzo postarać, żeby autem zarzuciło. Zawieszenie wielowahaczowe znakomicie tłumi nierówności.
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


byłem bardzo zadowolony z mojego A8 spalanie, komfort jazdy, niezawodnośc ok,
Opinia o układzie napędowym:
silnik dysponuje wystarczającą mocą oraz wysokim momentem obrotowym, naprawdę daję dużo przyjemności z jazdy
Opinia o komforcie:
posiada samoregulujące się zawieszenie co sprawia że jazda z lub bez obciążenia nie różni się niczym
Opinia o nadwoziu:
nadwozie aluminiowe, bardzo dużo przestrzeni z przodu jak i z tyłu, poteżny bagażnik, bardzo łatwa obsługa wszystko znajduje się na swoim miejscu (no może poza el. regulacją oparcia foteli pasażera i kierowcy podczaś wsiadania i wysiadania bardzo często naciskałem tą dzwignie składaj...
Opinia o układzie jezdnym:
moje audi prowadziło się naprawdę wspaniale, układ kierowniczy oraz hamulce bez zarzutu, problem pojawiał się w czasie parkowania na małych, wąskich parkingach przez rozmiary auta oraz brak czujuników parkowania (dotyczyło mojego audi)
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


Auto świetne na emeryturę. Ten egzemplarz nie jest mój, ponieważ jeździ nim mój ojciec, ale bardzo często on wsiada do mojego 540i, a ja do jego A8 L :)
Opinia o układzie napędowym:
Silnik jak na TDI przystało bardzo elastyczny. Dźwięk niestety jak traktor. Skrzynia biegów płynnie zmienia biegi.
Opinia o komforcie:
Auto płynie po drodze - fotele są super wygodne, zawieszenie można ustawiać w zależności od tego jak chcemy jechać. Wyciszenie wzorowe.
Opinia o nadwoziu:
Auto świetne pod każdym względem - przestrzeń ogromna. W bagażniku zmieszczą się ze dwa trupy. Wersja LONG więc miejsca na nogi jest mnóstwo.
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzi się jak marzenie - układ kierowniczy ciut gorszy jak w BMW Serii 7. Hamulce całkiem dobre. Parkowanie utrudnione przez niski promień skrętu i spore gabaryty.
» pełna opinia
 
1 2 3 4 5 z 6


ŚREDNIE OCENY AUDI A8

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak 64.29% głosów 18
Raczej tak 21.43% głosów 6
Trudno powiedzieć 7.14% głosów 2
Raczej nie 3.57% głosów 1
Nie 3.57% głosów 1
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.4/10
Układ kierowniczy
9.3/10
Hamulce
9.0/10
Parkowanie
8.4/10
Napęd
Elastyczność
9.0/10
Skrzynia biegów
8.9/10
Silnik
8.9/10
Przyspieszenie 0-100km
8.8/10
Przyspieszenie 60-120km
9.1/10
Przyspieszenie 80-120km
9.3/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
9.4/10
Resorowanie z obciążeniem
9.3/10
Fotele przednie
9.5/10
Fotele tylne
9.6/10
Jazda z kompletem pasażerów
9.4/10
Wyciszenie
9.5/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.6/10
Przestrzeń z tyłu
9.5/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.5/10
Bagażnik
9.6/10
Jakość materiałów i wykończenia
9.5/10
Możliwość aranżacji
8.4/10
Karoseria
9.7/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
9.4/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.5/10
Widocznośc do tyłu
8.4/10
Widoczność w lusterkach
9.0/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
6.5/10
Elektronika
6.6/10
Naprawy
Niezawodność
5.0/10
Koszty napraw
3.5/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy 6
Napęd 4
Spalanie 3
Nadwozie 2
Inne 2
Wnętrze 1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic 7
Spalanie 3
Widoczność 2
Napęd 1
Awaryjność 1
Inne 1

PRZYDATNE INFORMACJE

Osoby zainteresowane autem Audi A8 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Volkswagen Phaeton.

  Audi

  A8

  Volkswagen

  Phaeton

Najciekawsza opinia użytkownika o Audi A8

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 54

Audi A8 4.2 Quattro 4200 V8 32V 300KM 1998r. sedan (limuzyna)

Ocena ogólna
Samochód ten (jak zresztą każdy) trzeba kupować w dobrym stanie, z udokumentowanym serwisem. Przez rok eksploatacji wymieniałem wyłącznie części eksploatacyjne (niektóre z pewnością po raz pierwszy w historii tego auta - jak tuleje gumowo-metalowe wahaczy i wahacze /nie w każdym wahaczu da się wymienić same tuleje/ czy uszczelniacze półosi, przy czym istnieją zadziwiająco jak na tę klasę auta niedrogie zamienniki). Pomimo przebiegu silnik nie zużywa oleju, nie słychać hydroregulatorów zaworów, sądząc po dynamice podejrzewam też, że nie brakuje ani jednego konia mechanicznego...

Układ napędowy
Silnik V8 o pojemności 4.2, mocy 300 KM i momencie 400 Nm oraz skrzynia biegów automatyczna 5-cio biegowa + tiptronic (automatycznie dostosowująca program do stylu jazdy), przy aluminiowym nadwoziu o masie nieco ponad 1800 kg zapewniają dynamikę, z którą niewiele aut może sie równać, a mówimy tu o ponad 5 metrowej limuzynie.

Widoczność
Dobrze ustaw lusterka (pamiętaj, że nie służą do oglądania boków własnego auta tylko sąsiednich pasów ruchu) a nie będzie martwych pól. W cofaniu pomagają czujniki zbliżeniowe.

Komfort
Pamiętamy, że samochód jest kompromisem pomiędzy komfortem i sportem, potrafi brać zakręty z imponującą prędkością, więc zawieszenie nie może zupełnie rozpieszczać miękkością, jednak kompromis ten jest bardzo dobrze dobrany. Fotele przednie nawet w wersji "cywilnej" (nie Recaro sport) zapewniają wystarczające trzymanie boczne i posiadają wszechstronną elektryczną regulację wraz z podparciem lędźwi, nawet po długiej podróży nie bolą plecy. Z tyłu jest dość miejsca nawet dla wysokich pasażerów, tylna kanapa jest też elektrycznie regulowana w mojej wersji. Przy dobrej nawierzchni i oponach w środku jest cisza nawet przy dużych szybkościach, silnika nie słychać w ogóle

Nadwozie
Karoseria aluminiowa Audi Space Frame - lekka i sztywna, nigdy nie korodująca - ma niewielką konkurencję na świecie, auto ma ponad 5 metrów i wnętrze przestronne we wszystkich kierunkach, nie mam żadnych zastrzeżeń do ergonomii, do bagażnika mieszczą sie cztery 18-calowe felgi w kartonach płasko obok siebie(!), jest oczywiście worek na narty, wszystkie fotele i kanapa tylna i zagłówki mają elektryczną regulację, naturalnie od tej klasy limuzyn nie wymagamy składania tylnej kanapy w celu powiększania bagażnika

Układ jezdny
Wielowahaczowe dobrze zestrojone zawieszenie, jednocześnie komfortowe jak i sportowo trzymające sie drogi, siła wspomagania, precyzja układu kierowniczego, napęd na 4 koła, podwójne zaciski hamulcowe z przodu (4 klocki na koło), wentylowane tarcze również z tyłu, czujniki parkowania z tyłu - to wszystko składa się na taki wynik...

Wentylacja i ogrzewanie
Komputerowo sterowany klimatronic o niezależnych nastawach dla kierowcy i pasażera, podgrzewane fotele, ogrzewanie postojowe Webasto z pilotem, automatyczne przewietrzanie postojowe zasilane bateriami słonecznymi solardach (trafiła mi sie wersja z pełnym wyposażeniem :)), przednia szyba nie przepuszcza nawet sygnału GPS(!) nie mówiąc o podczerwieni - czarny samochód z czarnymi skórami niemal nie nagrzewa się na słońcu - do dzisiaj niczego lepszego nie wymyślono

Pełna opinia o Audi A8 4.2 Quattro 4200 V8 32V 300KM 1998r. sedan (limuzyna) »

Zobacz również opinie:

Audi A8: hatchback, sedan (limuzyna)

Audi A8: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Audi A8: 2.5, 2.8, 3.3, 3.7, 4.0, 4.2, 6.0

Audi A8: 2009, 2006, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1994