Opinie o samochodach Audi A8
1998r.
Liczba ocen: 7
Åšrednia ocena: 8.71/10
Audi A8 spalanie (l/100km)
Oceny AUDI A8
Audi A8 4.2 Quattro 4.2 V8 32V 300KM 1998r. 285 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik V8 o pojemności 4.2, mocy 300 KM i momencie 400 Nm oraz skrzynia biegów automatyczna 5-cio biegowa + tiptronic (automatycznie dostosowująca program do stylu jazdy), przy aluminiowym nadwoziu o masie nieco ponad 1800 kg zapewniają dynamikę, z którą niewiele aut może sie równać, a mó...
Opinia o komforcie:
Pamiętamy, że samochód jest kompromisem pomiędzy komfortem i sportem, potrafi brać zakręty z imponującą prędkością, więc zawieszenie nie może zupełnie rozpieszczać miękkością, jednak kompromis ten jest bardzo dobrze dobrany. Fotele przednie nawet w wersji "cywilnej" (nie ...
Opinia o nadwoziu:
Karoseria aluminiowa Audi Space Frame - lekka i sztywna, nigdy nie korodująca - ma niewielką konkurencję na świecie, auto ma ponad 5 metrów i wnętrze przestronne we wszystkich kierunkach, nie mam żadnych zastrzeżeń do ergonomii, do bagażnika mieszczą sie cztery 18-calowe felgi w kartonach...
Opinia o układzie jezdnym:
Wielowahaczowe dobrze zestrojone zawieszenie, jednoczeÅ›nie komfortowe jak i sportowo trzymajÄ…ce sie drogi, siÅ‚a wspomagania, precyzja ukÅ‚adu kierowniczego, napÄ™d na 4 koÅ‚a, podwójne zaciski hamulcowe z przodu (4 klocki na koÅ‚o), wentylowane tarcze również z tyÅ‚u, czujniki parkowania z tyÅ...
Audi A8 2.5 150KM 1998r. 240 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o nadwoziu:
Największy atut auta karoseria w całości wykonana z aluminium niema możliwości zobaczenia na nadwoziu rdzy z czego jeste najbardziej zadowolony a reszta niemożna sobie lepiej wymażyć przecież to flagowy model audi
Opinia o układzie jezdnym:
Auto wielkie i stÄ…d problemy przy parkowaniu w ciasnych miejscach nawet z parktronikiem
Audi A8 4.2 300KM 1998r. 27 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
300KM robi swoje!!!!
Opinia o komforcie:
TO A8 a nie maluch!!!
Opinia o układzie jezdnym:
Idealne auto jedyne w swojej klasie pełen komfort, Polecam taki model!!!!!!!!!!
Audi A8 2.5 160KM 1998r. 220 000km
Ogólna ocena:
9/10
Åšrednie oceny AUDI A8
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Audi A8 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Volkswagen Phaeton.
Inne częste porównania:
Najciekawsza opinia użytkownika o Audi A8
użytkownik:
liczba głosów: 192
Audi A8 4.2 Quattro 4200 V8 32V 300KM 1998r. sedan (limuzyna)
Ocena ogólna
Samochód ten (jak zresztą każdy) trzeba kupować w dobrym stanie, z udokumentowanym serwisem. Przez rok eksploatacji wymieniałem wyłącznie części eksploatacyjne (niektóre z pewnością po raz pierwszy w historii tego auta - jak tuleje gumowo-metalowe wahaczy i wahacze /nie w każdym wahaczu da się wymienić same tuleje/ czy uszczelniacze półosi, przy czym istnieją zadziwiająco jak na tę klasę auta niedrogie zamienniki). Pomimo przebiegu silnik nie zużywa oleju, nie słychać hydroregulatorów zaworów, sądząc po dynamice podejrzewam też, że nie brakuje ani jednego konia mechanicznego...
Układ napędowy
Silnik V8 o pojemności 4.2, mocy 300 KM i momencie 400 Nm oraz skrzynia biegów automatyczna 5-cio biegowa + tiptronic (automatycznie dostosowująca program do stylu jazdy), przy aluminiowym nadwoziu o masie nieco ponad 1800 kg zapewniają dynamikę, z którą niewiele aut może sie równać, a mówimy tu o ponad 5 metrowej limuzynie.
Widoczność
Dobrze ustaw lusterka (pamiętaj, że nie służą do oglądania boków własnego auta tylko sąsiednich pasów ruchu) a nie będzie martwych pól. W cofaniu pomagają czujniki zbliżeniowe.
Komfort
Pamiętamy, że samochód jest kompromisem pomiędzy komfortem i sportem, potrafi brać zakręty z imponującą prędkością, więc zawieszenie nie może zupełnie rozpieszczać miękkością, jednak kompromis ten jest bardzo dobrze dobrany. Fotele przednie nawet w wersji "cywilnej" (nie Recaro sport) zapewniają wystarczające trzymanie boczne i posiadają wszechstronną elektryczną regulację wraz z podparciem lędźwi, nawet po długiej podróży nie bolą plecy. Z tyłu jest dość miejsca nawet dla wysokich pasażerów, tylna kanapa jest też elektrycznie regulowana w mojej wersji. Przy dobrej nawierzchni i oponach w środku jest cisza nawet przy dużych szybkościach, silnika nie słychać w ogóle
Nadwozie
Karoseria aluminiowa Audi Space Frame - lekka i sztywna, nigdy nie korodująca - ma niewielką konkurencję na świecie, auto ma ponad 5 metrów i wnętrze przestronne we wszystkich kierunkach, nie mam żadnych zastrzeżeń do ergonomii, do bagażnika mieszczą sie cztery 18-calowe felgi w kartonach płasko obok siebie(!), jest oczywiście worek na narty, wszystkie fotele i kanapa tylna i zagłówki mają elektryczną regulację, naturalnie od tej klasy limuzyn nie wymagamy składania tylnej kanapy w celu powiększania bagażnika
Układ jezdny
Wielowahaczowe dobrze zestrojone zawieszenie, jednocześnie komfortowe jak i sportowo trzymające sie drogi, siła wspomagania, precyzja układu kierowniczego, napęd na 4 koła, podwójne zaciski hamulcowe z przodu (4 klocki na koło), wentylowane tarcze również z tyłu, czujniki parkowania z tyłu - to wszystko składa się na taki wynik...
Wentylacja i ogrzewanie
Komputerowo sterowany klimatronic o niezależnych nastawach dla kierowcy i pasażera, podgrzewane fotele, ogrzewanie postojowe Webasto z pilotem, automatyczne przewietrzanie postojowe zasilane bateriami słonecznymi solardach (trafiła mi sie wersja z pełnym wyposażeniem :)), przednia szyba nie przepuszcza nawet sygnału GPS(!) nie mówiąc o podczerwieni - czarny samochód z czarnymi skórami niemal nie nagrzewa się na słońcu - do dzisiaj niczego lepszego nie wymyślono
Zobacz również opinie:
Audi A8: hatchback, sedan (limuzyna)
Audi A8: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Audi A8: 2.5, 2.8, 3.3, 3.7, 4.0, 4.2, 6.0
Audi A8: 2009, 2006, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1994