Opinie o samochodach BMW seria 3
2001r.
Liczba ocen: 30
Średnia ocena: 8.60/10
BMW seria 3 spalanie (l/100km)
Oceny BMW SERIA 3
BMW seria 3 E46 2002 2.5 192KM 2001r. 190 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Sześciocylindrowa jednostka (2,5i) to klasyka marki - pracuje bajecznie. Mruczy miło, choć niezbyt agresywnie. Jako duży motor daje się zmusić do przyspieszeń z niższych obrotów, lecz by pojechać dynamicznie, trzeba go wkręcić na wyższe obroty, co oczywiście wiąże się ze zwiększony...
Opinia o komforcie:
Mój egzemplarz posiada sportowe zawieszenie i bywa twardawy na nierównościach, ale ogółem komfort należy ocenić pozytywnie, jako adekwatny do klasy auta.
Opinia o nadwoziu:
Jeżeli ktoś chce potężne, rodzinne kombi to nie polecam trójki, ale jako uniwersalne, zgrabne auto na każdą okazję - jak najbardziej! Wszystko tradycyjnie w niemieckim stylu - solidne, estetyczne i porządne. Po kilku latach i blisko 200tys.km nie widać śladów nadmiernego zużycia. Jedyni...
Opinia o układzie jezdnym:
Jak na kombi prowadzi się świetnie i precyzyjnie, zwłaszcza w ciasnych zakrętach. Hamulce skuteczne, ale mało wydajne - łatwo je zagrzać przy ostrzejszej jeździe. Klocki warto zmieniać zanim zaświeci się kontrolka, bo jak już raz zadziała - czujnik jest do wymiany. Problemy z przednimi ...
BMW seria 3 e46 3.0 3.0 184KM 2001r. 250 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Miałem okazję jechać i manualną i automatem, z racji posiadanie drugiej to ją oceniam. Silnik jedynie po odgłosie można poznać że to diesel, elastyczniejszy od niejednej benzyny, jak i w innych opiniach jest to silnik "wieczny", skrzynia (triptronik czy jak jej tam) marzenie, jed...
Opinia o komforcie:
Samochód twardy, czuć większość nierówności (nie wiem czy winić za to BMW czy nasze drogi) Fotele wygodne, po pewnym czasie wycierają się na bokach (welur), wyciszenie w kabinie jest na prawdę super, słychać to co w większości diesli, choć powiedziałbym że jest odrobinkę ciszej, p...
Opinia o nadwoziu:
Z przodu sporo miejsca ( nie to co seria 7 ale...), z tyłu za to baaardzo mało miejsca na nogi ( zwłaszcza jeśli z przodu jadą potężniejsze osoby i trzeba odsunąć przednie fotele (na pewno nie jest to samochód rodzinny, (nie wiem jak jest w kombi)) Fotele, po pewnym czasie wycierają się ...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto jest "twarde" to fakt, czuć większość nierówności (ale za to świetnie się trzyma drogi), hamulce bez zarzutu, parkowanie tyłem trochę ciężkawe z początku ( trzeba się przyzwyczaić do napędu na tył) oraz niskie zderzak z przodu (trzeba uważać na krawężniki).
BMW seria 3 320i 2.0 R6 150KM 2001r. 169 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik elastyczny, dobrze ciągnie, bez żadnych dodatkowych dźwięków , wręcz muzyka dla uszu.Dobrze zgrana skrzynia biegów. Przydałby się 6 bieg ( nowe już mają ).
Opinia o komforcie:
Jeżdżę głównie sam , czasem tylko z pełnym składem. Fotele przednie są sportowe - b.wygodne i dopasowane, świetnie trzymają na zakrętach. Foteletylne też są wygodne , nie ma problemów na dłuższych trasach. Auto jest dobrze wyciszone.Przy komplecie pasażerów jazda jest spokojniejsza...
Opinia o nadwoziu:
Wysoka jakość mat. wykończeniowych, miłe w dotyku, nie skrzypi nic ( po 7 latach ).Brak korozji, świetna ergonomia tak schowków jak i obsługi zza kierownicy.
Opinia o układzie jezdnym:
Wygodny i poręczny w codziennym użytkowaniu. Świetne prowadzenie w zakrętach , precyzyjne , dobre przyśpieszenie / hamowanie. Zawieszenie wytrzymało 120000 km po czym zostało całkowicie wymienione na nowe ( nasze drogi :).
BMW seria 3 XiA 3.0 231KM 2001r. 300 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Jedyny minus że w napędzie na cztery koła + automat auto traci do setki 0.7s - w porównaniu do napędu na tylną oś i skrzynię ręczną
Opinia o komforcie:
Plusem wersji 4x4 są żeliwne wahacze, zawieszenie bardzo trwałe ale i bardzo drogie.
Opinia o nadwoziu:
Akumulator w bagażniku, jakość materiałów bardzo dobra, nic się nie ściera, nie skrzypi. Nie koroduje.
Opinia o układzie jezdnym:
Twarde zawieszenie pozwala precyzyjnie operować kierownicą, pozwala na szybkie pokonywanie zakrętów.
BMW seria 3 e46 2.0 M47 136KM 2001r. 160 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie jezdnym:
Auto bardzo przyjemne w prowadzeniu, komfort jazdy jest na dobrym poziomie, dobre trzymanie się drogi, wysoka jakość użytych materiałów, niewielkie spalenie. Wadą jest mała trwałość zawieszenia i wysokie koszty naprawy. Byłem zmuszony do wymiany turbiny. Auto wymaga dbałości - rozsądn...
Średnie oceny BMW SERIA 3
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem BMW seria 3 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Audi A4.
Najciekawsza opinia użytkownika o BMW seria 3
użytkownik:
liczba głosów: 126
BMW seria 3 E46 2002 2500 192KM 2001r. kombi
Ocena ogólna
Dla każdego co innego ma znaczenie - dla jednych bezwzględne bezpieczeństwo, dla innych jak najniższe koszty, dla jeszcze innych wygląd, do którego niektórzy nie przywiązują najmniejszej wagi. Dla miłośnika motoryzacji to bardzo fajne auto, dające frajdę z jazdy wymagającym, ale ciekawym, tylnym napędem, całkiem niezłe walory użytkowe, dobre osiągi, przy znośnych kosztach.
Układ napędowy
Sześciocylindrowa jednostka (2,5i) to klasyka marki - pracuje bajecznie. Mruczy miło, choć niezbyt agresywnie. Jako duży motor daje się zmusić do przyspieszeń z niższych obrotów, lecz by pojechać dynamicznie, trzeba go wkręcić na wyższe obroty, co oczywiście wiąże się ze zwiększonym spalaniem, choć ogólnie, przy rozsądnym traktowaniu potrafi też być całkiem oszczędny zadowalając się 9-10litrami/100km, w miarę dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym będzie to około 11-12l. Sądzę, że to rozsądny kompromis między już zadowalającymi osiągami, a jeszcze przyzwoitymi kosztami. Dieselowskie motory zapewniają z pewnością lepszą elastyczność, przy niższym spalaniu, ale potencjalnie więcej elementów, które mogą stwarzać problemy, no i jeśli chodzi o auta używane, to cena zakupu i przebiegi oferowanych egzemplarzy znacznie mniej zachęcające... Stąd postawiłem na benzynę i nie żałuję! :)
Widoczność
Bez zastrzeżeń.
Komfort
Mój egzemplarz posiada sportowe zawieszenie i bywa twardawy na nierównościach, ale ogółem komfort należy ocenić pozytywnie, jako adekwatny do klasy auta.
Nadwozie
Jeżeli ktoś chce potężne, rodzinne kombi to nie polecam trójki, ale jako uniwersalne, zgrabne auto na każdą okazję - jak najbardziej! Wszystko tradycyjnie w niemieckim stylu - solidne, estetyczne i porządne. Po kilku latach i blisko 200tys.km nie widać śladów nadmiernego zużycia. Jedynie dekoracyjne listwy wewnętrzne na drzwiach, konsoli centralnej i desce pokryte kiepskiej jakości powłoką, która łuszczy się i schodzi, co jednak nie ma większego znaczenia. Zabezpieczenie antykorozyjne raczej dobre. Małe ognisko korozji od spodu maski, w okolicy reflektorów.
Układ jezdny
Jak na kombi prowadzi się świetnie i precyzyjnie, zwłaszcza w ciasnych zakrętach. Hamulce skuteczne, ale mało wydajne - łatwo je zagrzać przy ostrzejszej jeździe. Klocki warto zmieniać zanim zaświeci się kontrolka, bo jak już raz zadziała - czujnik jest do wymiany. Problemy z przednimi wahaczami to standard w tym modelu. Jak to z tylnym napędem - uwaga na śliskich nawierzchniach (zima!), zwłaszcza w trudniejszych warunkach. Problemy mogą się pojawić gdy spadnie więcej śniegu, wjedziemy na piach, łąkę, do lasu, itp. - zakopać możemy się tam, gdzie z przednim napędem nie przyszłoby nam to w ogóle nawet do głowy...! :(
Naprawy
Części są może nieco trudniej dostępne niż np. do Opla czy aut z grupy VW, ale przy kilkuletnim już aucie, ceny do zaakceptowania i porównywalne np. z Golfem IV. Psują się raczej drobiazgi, ale jeżeli ktoś ma zaufanego mechanika i lubi motoryzację, nie powinien narzekać na ponadprzeciętną awaryjność.
Wentylacja i ogrzewanie
Bez problemów - benzynowy motor (przy sprawnym termostacie!) szybko zaczyna dawać ciepło, a regulacja nawiewów jest sensownie przemyślana. Czasem sterowanie trochę świruje, coś troszkę w wnętrzy deski piszczy, gwiżdże, ale ogólnie działa bez zarzutu. Jedynie funkcja automatycznego załączania grzania tylnej szyby+lusterek w temp. poniżej 3st.C nieco wkurza, a stojąc w korkach wydatnie zwiększa konsumpcję paliwka jeśli zapomni się wyłączyć...
Elektryka/elektronika
Czujniki... Poziomu oleju, zużycia klocków itp. - raz zadziałał - do wyrzucenia, ale to ogólnie mało istotne drobiazgi. Bardzo podatna na korozję listwa (blenda) oświetlenia tylnej tablicy rej. - wewnątrz lubi gromadzić się woda, niszcząc styki lampek.
Zobacz również opinie:
BMW seria 3: cabrio, coupe, coupe cabrio, hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)
BMW seria 3: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
BMW seria 3: 1.3, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 2.0, 2.2, 2.4, 2.5, 2.7, 2.8, 2.9, 3.0, 3.2, 3.5
BMW seria 3: 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1987, 1986, 1985, 1984, 1982
Sprawdź także:
BMW seria 3 - ogłoszenia , BMW - forum użytkowników, BMW seria 3 - średnie ceny
BMW - tapety na pulpit, BMW - konfigurator felg, BMW - tanie opony,
Używane auto części, BMW - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie