BMW seria 3 opinie, oceny użytkowników, BMW seria 3 spalanie 2.5 (strona 1)

Opinie o samochodach BMW seria 3

2.5

Liczba ocen: 44

Średnia ocena: 8.20/10

BMW seria 3 spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
13.20/15.00
9.25
trasa
8.95/10.00
6.75
cykl mieszany
11.05/12.00
8.00

Oceny BMW SERIA 3

2010-02-18

Ogólna ocena:

9/10

Dla każdego co innego ma znaczenie - dla jednych bezwzględne bezpieczeństwo, dla innych jak najniższe koszty, dla jeszcze innych wygląd, do którego niektórzy nie przywiązują najmniejszej wagi. Dla miłośnika motoryzacji to bardzo fajne auto, dające frajdę z jazdy wymagającym, ale ciekaw...
Opinia o układzie napędowym:
Sześciocylindrowa jednostka (2,5i) to klasyka marki - pracuje bajecznie. Mruczy miło, choć niezbyt agresywnie. Jako duży motor daje się zmusić do przyspieszeń z niższych obrotów, lecz by pojechać dynamicznie, trzeba go wkręcić na wyższe obroty, co oczywiście wiąże się ze zwiększony...
Opinia o komforcie:
Mój egzemplarz posiada sportowe zawieszenie i bywa twardawy na nierównościach, ale ogółem komfort należy ocenić pozytywnie, jako adekwatny do klasy auta.
Opinia o nadwoziu:
Jeżeli ktoś chce potężne, rodzinne kombi to nie polecam trójki, ale jako uniwersalne, zgrabne auto na każdą okazję - jak najbardziej! Wszystko tradycyjnie w niemieckim stylu - solidne, estetyczne i porządne. Po kilku latach i blisko 200tys.km nie widać śladów nadmiernego zużycia. Jedyni...
Opinia o układzie jezdnym:
Jak na kombi prowadzi się świetnie i precyzyjnie, zwłaszcza w ciasnych zakrętach. Hamulce skuteczne, ale mało wydajne - łatwo je zagrzać przy ostrzejszej jeździe. Klocki warto zmieniać zanim zaświeci się kontrolka, bo jak już raz zadziała - czujnik jest do wymiany. Problemy z przednimi ...

jacek2008-08-16

Ogólna ocena:

9/10

niezbyt małe spalanie,bardzo dobre wyposażenie,bardzo dobre materiały
Opinia o układzie napędowym:
Niestety wysilona jednostka diesla z turbodoładowaniem wymusza na mnie jeśli chcę dynamicznie jeżdzić abym trzymał ją na wysokich obrotach,denerwująca jest duża turbodziura,krótkie przełożenia 1-go i 2-go biegu odbijają się na przyspieszeniu ale mimo wszystko da się jeżdzić bardzo d...
Opinia o komforcie:
Mało miejsca ,nie tylko z tyłu ale i z przodu pomimo pełnej regulacji foteli i kierownicy,jest to spowodowane szerokim tunelem,nie polecam osobom bardzo wysokim,jak również otyłym,fotele bardzo wygodne z dobrym trzymaniem bocznym,ponieważ mam obniżone zawieszenie nie polecam jazdy po nierów...
Opinia o nadwoziu:
Duży bagażnik z dobrym dostępem,bardzo dobre materiały,ergonomia wzorcowa,aranżcja wnętrza to tylko rozkładana kanapa tylna,fotele przednie z pełną regulacją,niezbyt dużo miejsca w środku,mało schowków
Opinia o układzie jezdnym:
Świetne prowadzenie,brak niestety kontroli trakcji co wymaga większej uwagi przy pokonywaniu zakrętów szczególnie na śliskiej nawierzchni,części eksploatacyjne w układzie kierowniczym i zawieszeniu nalęży zakładać tylko orginalne,zapewniają większą trwałość i lepsze właściwości...

2008-02-07

Ogólna ocena:

8/10

Bardzo bardzo miel wspomina :) Jeśli dbasz o te auto (oleje, paski, filtry) i nie katujesz na zimnym silniku to nigdy Cię nie zawiedzie i dostarvczy tylko wiele przyjemnosci z jazdy.
Opinia o układzie napędowym:
Najogorzej poniżej 2000 obr/min. Zwykły diesel ale później już jest super. Może lekko głosny ale 6 cylindrów i łańcuszek rozrządu, ale dzieki temu bardziej żywotny silnik. Skrzynia - 2-ka ciężko wchodzi na zimnym silniku.
Opinia o komforcie:
Troce ciasno z tyłu przy odsuniętych fotelach przednich na maksimum i w 5-ke. ale znośnie. W środku cichutko, tylko pomruk silnika przy przyśpieszaniu - przyjemność dla ucha.
Opinia o nadwoziu:
w środku super. Deska wyprofilowana pod kierowce. miodzio. Tylna kanapa sie nie składa ale niektóre auta są wyposażone w worek na narty, więc nie jest źle, ale jak sedna to sedan. :) Karoseria w pełni ocynkowana.
Opinia o układzie jezdnym:
Auto które prowokuje do szybszej jazdy ale pozwala również na nią. Obniżone i utwardzone zawiesznie, przód i tył tarczowe. Co prawda zimą już sie nie można być tak pewnym siebie bo jednak co tylni to tylni napęd ale w lato inne auta pozostają w tyle na zakrętach. p.s Bardzo mały ...

2008-02-11

Ogólna ocena:

8/10

NAPRAWDE NIE MOGE NARZEKAC NO CHYBA ZE NA JEDYNA CZESC KTÓRA WYMIENIŁEM SILNICZEK DO DMUCHAWY.MOJA OCENA BARDZO DOBRY -
Opinia o układzie napędowym:
ELASTYCZNOSC NIEMOGE NAŻEKAĆ SILNIK JAK TO DIESAL KLEKOCZE TO WALORY SILNIKA DIESLA JESLI CHODZI O PRZYSPIESZENIE OD 0 DO 100 CO TU WYMAGAC MA SWOJA WAGE COS ZA COS START MOZE NIE NAJLEPSZY ALE GDY SIE ROZKRECI ROBI WRAZENIE.OGÓLNA OCENA DOBRY
Opinia o komforcie:
MOIM ZDANIEM JEST OK FOTELE WYGODNE JAZDA W 5o.NIE MA ZA DUŻO MIEJSC Z TYŁU ALE TO NIE ZNACZY ZECIASNOTA.WYCISZENIE JAK NA DISLA BDB
Opinia o nadwoziu:
WSZYSTKO BARDZO DOBRE JES;LI CHODZI O MOJE ZDANIE
Opinia o układzie jezdnym:
JESLI CHODZI O PROWADZENIE BARDZO DOBRE JESLI CHODZI O MNIE JEST TO AUTO WMIARE CIEŻKIE TAKZE MASYWNE NA DRODZE.UKŁAD KIEROWNICZY IDETYCZNIE JAK PROWADZENIE BARDZO DOBRE.HAMULCE ABS I DOBRE TARCZE I JEST DOBRZE.PARKOWANIE JESLI CHODZI O MNIE OCENA BARDZO DOBRA BDB SKRET I WIDOCZNOSC OTOCZENIA NO I...

2009-07-09

Ogólna ocena:

8/10

Ogólnie ujmując bardzo miłe auto, a radość z jazdy jest nie do opisania.
Opinia o układzie napędowym:
M20B25 jest wystarczające w zupełności by poruszać się sprawnie tym niezbyt ciężkim autem. 8s do setki :)
Opinia o komforcie:
Wersja ze standardowym zawieszeniem jest nawet komfortowa, ale moje Touring ma zawieszenie obniżone o 60mm więc prowadzi się jak po szynach i niezbyt komfortowo.
Opinia o nadwoziu:
Auto z czasów kiedy jeszcze starano się o prestiż marki i długowieczność tworzonych aut z duszą. Wnętrze nie powala ergonomią jak na dzisiejsze czasy, ale ma to coś, a co do karoserii to jest po prostu mistrzowska.
Opinia o układzie jezdnym:
Rewelacyjne auto za takie małe pieniądze. Świetne prowadzenie, układ jezdny stworzony by sprawiać radość z jazdy. Jakie 20 letnie auto wygląda w wersji kombi tak pięknie na drodze jak BMW E30 ? Minusem jest niewielka ilość miejsca z tylu, ale przecież nie ja tam jeżdżę :)

Średnie oceny BMW SERIA 3

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
63.64%
głosów 28
Raczej tak
27.27%
głosów 12
Trudno powiedzieć
2.27%
głosów 1
Raczej nie
2.27%
głosów 1
Nie
4.55%
głosów 2
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.5/10
Układ kierowniczy
8.6/10
Hamulce
7.8/10
Parkowanie
7.9/10
Napęd
Elastyczność
8.0/10
Skrzynia biegów
8.2/10
Silnik
8.6/10
Przyspieszenie 0-100km
8.0/10
Przyspieszenie 60-120km
8.3/10
Przyspieszenie 80-120km
8.6/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.9/10
Resorowanie z obciążeniem
7.3/10
Fotele przednie
8.2/10
Fotele tylne
6.6/10
Jazda z kompletem pasażerów
6.8/10
Wyciszenie
7.5/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
7.7/10
Przestrzeń z tyłu
5.8/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.2/10
Bagażnik
7.4/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.2/10
Możliwość aranżacji
6.8/10
Karoseria
8.3/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.3/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.6/10
Widocznośc do tyłu
7.6/10
Widoczność w lusterkach
8.1/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
5.1/10
Elektronika
5.0/10
Naprawy
Niezawodność
4.6/10
Koszty napraw
3.8/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Niezawodność
10
Napęd
8
Komfort jazdy
6
Układ jezdny
3
Spalanie
3
Nic
1
Wentylacja i ogrzewanie
1
Inne
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
9
Spalanie
4
Napęd
3
Inne
3
Układ jezdny
2
Nadwozie
1
Komfort jazdy
1
Awaryjność
1
Wentylacja i ogrzewanie
1
Widoczność
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem BMW seria 3 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Audi A4.

Najciekawsza opinia użytkownika o BMW seria 3

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 126

BMW seria 3 E46 2002 2500 192KM 2001r. kombi

Ocena ogólna

Dla każdego co innego ma znaczenie - dla jednych bezwzględne bezpieczeństwo, dla innych jak najniższe koszty, dla jeszcze innych wygląd, do którego niektórzy nie przywiązują najmniejszej wagi. Dla miłośnika motoryzacji to bardzo fajne auto, dające frajdę z jazdy wymagającym, ale ciekawym, tylnym napędem, całkiem niezłe walory użytkowe, dobre osiągi, przy znośnych kosztach.

Układ napędowy

Sześciocylindrowa jednostka (2,5i) to klasyka marki - pracuje bajecznie. Mruczy miło, choć niezbyt agresywnie. Jako duży motor daje się zmusić do przyspieszeń z niższych obrotów, lecz by pojechać dynamicznie, trzeba go wkręcić na wyższe obroty, co oczywiście wiąże się ze zwiększonym spalaniem, choć ogólnie, przy rozsądnym traktowaniu potrafi też być całkiem oszczędny zadowalając się 9-10litrami/100km, w miarę dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym będzie to około 11-12l. Sądzę, że to rozsądny kompromis między już zadowalającymi osiągami, a jeszcze przyzwoitymi kosztami. Dieselowskie motory zapewniają z pewnością lepszą elastyczność, przy niższym spalaniu, ale potencjalnie więcej elementów, które mogą stwarzać problemy, no i jeśli chodzi o auta używane, to cena zakupu i przebiegi oferowanych egzemplarzy znacznie mniej zachęcające... Stąd postawiłem na benzynę i nie żałuję! :)

Widoczność

Bez zastrzeżeń.

Komfort

Mój egzemplarz posiada sportowe zawieszenie i bywa twardawy na nierównościach, ale ogółem komfort należy ocenić pozytywnie, jako adekwatny do klasy auta.

Nadwozie

Jeżeli ktoś chce potężne, rodzinne kombi to nie polecam trójki, ale jako uniwersalne, zgrabne auto na każdą okazję - jak najbardziej! Wszystko tradycyjnie w niemieckim stylu - solidne, estetyczne i porządne. Po kilku latach i blisko 200tys.km nie widać śladów nadmiernego zużycia. Jedynie dekoracyjne listwy wewnętrzne na drzwiach, konsoli centralnej i desce pokryte kiepskiej jakości powłoką, która łuszczy się i schodzi, co jednak nie ma większego znaczenia. Zabezpieczenie antykorozyjne raczej dobre. Małe ognisko korozji od spodu maski, w okolicy reflektorów.

Układ jezdny

Jak na kombi prowadzi się świetnie i precyzyjnie, zwłaszcza w ciasnych zakrętach. Hamulce skuteczne, ale mało wydajne - łatwo je zagrzać przy ostrzejszej jeździe. Klocki warto zmieniać zanim zaświeci się kontrolka, bo jak już raz zadziała - czujnik jest do wymiany. Problemy z przednimi wahaczami to standard w tym modelu. Jak to z tylnym napędem - uwaga na śliskich nawierzchniach (zima!), zwłaszcza w trudniejszych warunkach. Problemy mogą się pojawić gdy spadnie więcej śniegu, wjedziemy na piach, łąkę, do lasu, itp. - zakopać możemy się tam, gdzie z przednim napędem nie przyszłoby nam to w ogóle nawet do głowy...! :(

Naprawy

Części są może nieco trudniej dostępne niż np. do Opla czy aut z grupy VW, ale przy kilkuletnim już aucie, ceny do zaakceptowania i porównywalne np. z Golfem IV. Psują się raczej drobiazgi, ale jeżeli ktoś ma zaufanego mechanika i lubi motoryzację, nie powinien narzekać na ponadprzeciętną awaryjność.

Wentylacja i ogrzewanie

Bez problemów - benzynowy motor (przy sprawnym termostacie!) szybko zaczyna dawać ciepło, a regulacja nawiewów jest sensownie przemyślana. Czasem sterowanie trochę świruje, coś troszkę w wnętrzy deski piszczy, gwiżdże, ale ogólnie działa bez zarzutu. Jedynie funkcja automatycznego załączania grzania tylnej szyby+lusterek w temp. poniżej 3st.C nieco wkurza, a stojąc w korkach wydatnie zwiększa konsumpcję paliwka jeśli zapomni się wyłączyć...

Elektryka/elektronika

Czujniki... Poziomu oleju, zużycia klocków itp. - raz zadziałał - do wyrzucenia, ale to ogólnie mało istotne drobiazgi. Bardzo podatna na korozję listwa (blenda) oświetlenia tylnej tablicy rej. - wewnątrz lubi gromadzić się woda, niszcząc styki lampek.

Zobacz również opinie:

BMW seria 3: cabrio, coupe, coupe cabrio, hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)

BMW seria 3: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

BMW seria 3: 1.3, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 2.0, 2.2, 2.4, 2.5, 2.7, 2.8, 2.9, 3.0, 3.2, 3.5

BMW seria 3: 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1987, 1986, 1985, 1984, 1982