BMW seria 3 opinie, oceny użytkowników, BMW seria 3 spalanie diesel (strona 1)

Opinie o samochodach BMW seria 3

diesel

Liczba ocen: 113

Średnia ocena:

8.54/10

BMW seria 3 spalanie (l/100km)

  benzyna / gaz diesel
miasto -.--/-.-- 7.97
trasa -.--/-.-- 5.93
cykl mieszany -.--/-.-- 6.91

seria 3

OCENY BMW SERIA 3


Ogólna ocena:  

10/10


Uważam że BMW serii 3 w wersji 320d jest świetnym, godnym polecenia samochodem. Wygląda rewelacyjnie (w moim jest pełny pakiet wizualny "M" łącznie z felgami, świetnie się prowadzi, jest naprawdę dynamiczny i nie wiele pali. Dodatkowa zaleta - jest chyba jeszcze za drogi żeby je...
Opinia o układzie napędowym:
150 konny diesel 2.0 dostępny w tym BMW od 2002 roku jest rewelacyjny. Ponad 300 Nm momentu obrotowego potrafi wywołać szeroki uśmiech na twarzy kierowcy. Szczególnie satysfakcjonujące jest przyspieszanie od ok 60 do 120 a nawet 140 km/h - wyprzedzanie TIRów to dodatkowa frajda w podróży. K...
Opinia o komforcie:
W mojej wersji jest zawieszenie z M Pakietu, więc jest nieco twardsze niż zwykłe - stąd niższa ocena, chociaż ja osobiście wolę taką charakterystykę niż bujanie nawozia. Przednie fotele mam w wersji sportowej, świetnie trzymają na boki a regulacja w wielu płaszczyznach, również z pod...
Opinia o nadwoziu:
Ergonomia wnętrza jest bez zarzutu, miejsca dla siedzących z przodu pod dostatkiem, można też bardzo nisko ustawić siedzenie, natomiast z tyłu bardzo wygodnie ale ciaśniej. Polecam podróż czteroosobową z rozłożonym podłokietnikiem z tyłu. Jestem dość wysoki i daleko odsuwam siedzenie...
Opinia o układzie jezdnym:
Moja wersja posiada zawieszenie z M Pakietu, dlatego jest odrobinę obniżone i utwardzone w porównaniu z seryjną 3, powoduje to, że bardziej odczuwa się dziury i nierówności, daje jednak większy komfort w szybszych łukach, dzięki czemu DSC nie musi często interweniować. Parkowanie ułatw...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

10/10


Auto kupowałem pod siebie, więc byłoby nie w porządku jeśli ocenił bym go inaczej niż 10/10.
Opinia o układzie napędowym:
Miałem okazję jechać i manualną i automatem, z racji posiadanie drugiej to ją oceniam. Silnik jedynie po odgłosie można poznać że to diesel, elastyczniejszy od niejednej benzyny, jak i w innych opiniach jest to silnik "wieczny", skrzynia (triptronik czy jak jej tam) marzenie, jed...
Opinia o komforcie:
Samochód twardy, czuć większość nierówności (nie wiem czy winić za to BMW czy nasze drogi) Fotele wygodne, po pewnym czasie wycierają się na bokach (welur), wyciszenie w kabinie jest na prawdę super, słychać to co w większości diesli, choć powiedziałbym że jest odrobinkę ciszej, p...
Opinia o nadwoziu:
Z przodu sporo miejsca ( nie to co seria 7 ale...), z tyłu za to baaardzo mało miejsca na nogi ( zwłaszcza jeśli z przodu jadą potężniejsze osoby i trzeba odsunąć przednie fotele (na pewno nie jest to samochód rodzinny, (nie wiem jak jest w kombi)) Fotele, po pewnym czasie wycierają się ...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto jest "twarde" to fakt, czuć większość nierówności (ale za to świetnie się trzyma drogi), hamulce bez zarzutu, parkowanie tyłem trochę ciężkawe z początku ( trzeba się przyzwyczaić do napędu na tył) oraz niskie zderzak z przodu (trzeba uważać na krawężniki).
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

10/10


Uwielbiam ten wóz. Dla mnie to jedyna marka, którą w pełni akceptuję. Daje mi wszystko, czego oczekuję od auta - prestiż, przyjemność z jazdy, pewność na drodze, małe spalanie przy świetnych osiągach, żadnego skrzypienia czy niespodzianek. Bardzo praktyczne i super przemyślane a do t...
Opinia o układzie napędowym:
Świetny silnik, dość cichy, wystarczająco mocny, ciągnie porządnie od ok. 2000 obr/min., przecyzyjna skrzynia biegów, wszystkie biegi wchodzą lekko i dokładnie, fajnie miękkie sprzęgło pozwala nawet na niezbyt dokładne sprzężenie obotów podczas zmiany biegów. Oczywiście mocy nigdy ...
Opinia o komforcie:
Jeśli szukasz auta, które "płynie" po naszych polskich dziurach to zapomnij o BMW. Za to auto jest super przyczepne i idealnie wyważone. Moim zdaniem to idealny kompromis pomiędzy prowadzeniem a komfortem. Jeśli nie lubisz trochę poszaleć po zakrętach - nie zakładaj szerokich opo...
Opinia o nadwoziu:
Generalnie wspaniała skorupa, jak na tę klasę auta. Mnie akurat ilość miejsca odpowiada bo lubię być "otulony" przez auto. Jednak blacha ma kilka "pięt achillesowych". Są to: progi tylne wewnątrz przy listwach oraz klapa tylna przy listwie oświetlenia tabl. rejestr. Sw...
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzi się cudownie - jak przyklejony, idealnie wyważony. Bez czujników parkowania pewnie byłoby gorzej...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


wady - niskie i twarde zawieszenie, problemy z parkowaniem przy krawezniku (zderzak porysowany), czuc tez kazda dziure w drodze (kola 17"), brak wskaznika temp. silnika co jest wazne bo trzeba silnik dobrze rozgrzac zeby fruwac nim na maxa wiec trzeba wyczuc auto kiedy jest dobrze rogrzane. za...
Opinia o układzie napędowym:
silnik naprawde bardzo elastyczny, turbina wlancza sie przy ok 1500 obrotow i od tej chwili zaczyna ciagnac wiec za bardzo nie trzeba mieszac biegami, wazne zeby utrzymac min te 1500 obrotow. w zimie zdarzaja sie problemy z wbiciem 1ego biegu. przyspieszenie na kazdym biegu dobre.
Opinia o komforcie:
niestety twarde zawieszenie powoduje czucie kazdej nierownosci w jezdni, dopiero na rownej nawierzchi jak autostrada prowadzenie to prawdziwa roskosz. przednie fotele regulowane w kazdej mozliwej pozycji, z tylu przy 2 osobach wygoda, przy 3 koszmar.
Opinia o nadwoziu:
z przodu duzo miejsca, z tylu przy 2 osobach dosc wygodnie, materialy dobrej jakosci z wyjatkiem uchwytow do zamykania drzwi, szybko sie niszcza. bagaznik duzy, na karoserii i w podwoziu korozji brak, ergonomia na wysokim poziomie, sterowanie radiem i kilkoma funkcjami auta w kierownicy, tempomat po...
Opinia o układzie jezdnym:
prowadzi sie swietnie, ma niskie i twarde zawieszenie, z hamowaniem nie ma problemow
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


Bardzo bardzo miel wspomina :) Jeśli dbasz o te auto (oleje, paski, filtry) i nie katujesz na zimnym silniku to nigdy Cię nie zawiedzie i dostarvczy tylko wiele przyjemnosci z jazdy.
Opinia o układzie napędowym:
Najogorzej poniżej 2000 obr/min. Zwykły diesel ale później już jest super. Może lekko głosny ale 6 cylindrów i łańcuszek rozrządu, ale dzieki temu bardziej żywotny silnik. Skrzynia - 2-ka ciężko wchodzi na zimnym silniku.
Opinia o komforcie:
Troce ciasno z tyłu przy odsuniętych fotelach przednich na maksimum i w 5-ke. ale znośnie. W środku cichutko, tylko pomruk silnika przy przyśpieszaniu - przyjemność dla ucha.
Opinia o nadwoziu:
w środku super. Deska wyprofilowana pod kierowce. miodzio. Tylna kanapa sie nie składa ale niektóre auta są wyposażone w worek na narty, więc nie jest źle, ale jak sedna to sedan. :) Karoseria w pełni ocynkowana.
Opinia o układzie jezdnym:
Auto które prowokuje do szybszej jazdy ale pozwala również na nią. Obniżone i utwardzone zawiesznie, przód i tył tarczowe. Co prawda zimą już sie nie można być tak pewnym siebie bo jednak co tylni to tylni napęd ale w lato inne auta pozostają w tyle na zakrętach. p.s Bardzo mały ...
» pełna opinia
 
1 2 3 4 5 z 23


ŚREDNIE OCENY BMW SERIA 3

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak 66.37% głosów 75
Raczej tak 23.89% głosów 27
Trudno powiedzieć 2.65% głosów 3
Raczej nie 1.77% głosów 2
Nie 5.31% głosów 6
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.1/10
Układ kierowniczy
9.1/10
Hamulce
9.0/10
Parkowanie
8.7/10
Napęd
Elastyczność
8.4/10
Skrzynia biegów
8.5/10
Silnik
8.9/10
Przyspieszenie 0-100km
8.1/10
Przyspieszenie 60-120km
8.5/10
Przyspieszenie 80-120km
8.7/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.4/10
Resorowanie z obciążeniem
8.2/10
Fotele przednie
8.8/10
Fotele tylne
7.9/10
Jazda z kompletem pasażerów
7.8/10
Wyciszenie
8.2/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.7/10
Przestrzeń z tyłu
7.3/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.8/10
Bagażnik
7.9/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.7/10
Możliwość aranżacji
8.0/10
Karoseria
8.8/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.7/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.2/10
Widocznośc do tyłu
8.2/10
Widoczność w lusterkach
8.9/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
6.9/10
Elektronika
6.8/10
Naprawy
Niezawodność
6.6/10
Koszty napraw
4.5/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Spalanie 21
Komfort jazdy 21
Niezawodność 15
Układ jezdny 7
Napęd 6
Nadwozie 3
Nic 3
Inne 2
Wnętrze 1
Wentylacja i ogrzewanie 1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic 27
Spalanie 9
Inne 9
Wentylacja i ogrzewanie 6
Napęd 5
Komfort jazdy 4
Układ jezdny 2
Awaryjność 2
Widoczność 2
Wnętrze 2
Nadwozie 1

PRZYDATNE INFORMACJE

Osoby zainteresowane autem BMW seria 3 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Audi A4.

  BMW

  seria 3

  Audi

  A4

Najciekawsza opinia użytkownika o BMW seria 3

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Kamil

liczba głosów: 46

BMW seria 3 e46 3000 3.0 184KM 2001r. sedan (limuzyna)

Ocena ogólna
Auto kupowałem pod siebie, więc byłoby nie w porządku jeśli ocenił bym go inaczej niż 10/10.

Układ napędowy
Miałem okazję jechać i manualną i automatem, z racji posiadanie drugiej to ją oceniam. Silnik jedynie po odgłosie można poznać że to diesel, elastyczniejszy od niejednej benzyny, jak i w innych opiniach jest to silnik "wieczny", skrzynia (triptronik czy jak jej tam) marzenie, jedyny minus to sprzeczne opinie o tym czy wymieć olej, przyspieszenie w standardzie od ok 100-150km bardzo dobre, 0-100km no naprawdę potrafi zaskoczyć niejednego amatora ścigania (autko mam trochę podkręcone wtedy rzeczywiście robi się mały potworek)

Widoczność
Jak na dość nieduże auto widoczność przez tylą szybę jest naprawdę tak sobie ( ściślej chodzi o parkowanie gdyby nie czujnik parkowania..., autko trzeba wyczuć, no i brak wycieraczki na tylnej szybie też może być uporczywy )

Komfort
Samochód twardy, czuć większość nierówności (nie wiem czy winić za to BMW czy nasze drogi) Fotele wygodne, po pewnym czasie wycierają się na bokach (welur), wyciszenie w kabinie jest na prawdę super, słychać to co w większości diesli, choć powiedziałbym że jest odrobinkę ciszej, powiewy wiatru dopiero przeszkadzają >160km/h. Za racji sporej mocy jazda z kompletem pasażerów nie osłabia samochodu ( jedyną niedogodnością mogą być krzyki i prośby o zwolnienie ;) )

Nadwozie
Z przodu sporo miejsca ( nie to co seria 7 ale...), z tyłu za to baaardzo mało miejsca na nogi ( zwłaszcza jeśli z przodu jadą potężniejsze osoby i trzeba odsunąć przednie fotele (na pewno nie jest to samochód rodzinny, (nie wiem jak jest w kombi)) Fotele, po pewnym czasie wycierają się na bokach (welur), schowek od pasażera, na okulary pod lusterkiem środkowym i malutki schowek w podłokietniku, niedużo ale fajnie przemyślane, karoseria (jeśli nie bity) praktycznie nierdzewna. Fajny "bajer" w postaci licznika chwilowego spalania i przycisku B/C ( średnia prędkość, średnie spalanie itp. )

Układ jezdny
Auto jest "twarde" to fakt, czuć większość nierówności (ale za to świetnie się trzyma drogi), hamulce bez zarzutu, parkowanie tyłem trochę ciężkawe z początku ( trzeba się przyzwyczaić do napędu na tył) oraz niskie zderzak z przodu (trzeba uważać na krawężniki).

Naprawy
Moim zdanie trochę są przesadzone opinie o ogromnych kosztach napraw, co prawda wymiana hamulców (przy silniku 3.0) trochę kosztuje, ale chyba warto czuć się trochę bezpieczniej niż włożyć gorszej jakości części. Nie jest to na pewno samochód który naprawimy na własnym podwórku jak było to w czasach dużych fiatów i polonezów, ale to chyba znak czasów.

Wentylacja i ogrzewanie
Z racji dość małej przestrzeni autko szybko uzyskuje pożądaną przez nas temperaturę.

Elektryka/elektronika
Przycisk B/C lubi się psuć oraz występuje problem z matą poduszki powietrznej od strony pasażera ( koszt wymiany obu po ok 150 - 200 zł zależy od elektryka ), poza tym nie doświadczyłem poważniejszych usterek. U znajomego popsuł się czujnik pomiaru oleju nie wiem czy to jest częste w tym modelu ale fakt jest faktem.

Pełna opinia o BMW seria 3 e46 3000 3.0 184KM 2001r. sedan (limuzyna) »

Zobacz również opinie:

BMW seria 3: cabrio, coupe, coupe cabrio, hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)

BMW seria 3: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

BMW seria 3: 1.3, 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 2.0, 2.2, 2.4, 2.5, 2.7, 2.8, 2.9, 3.0, 3.2, 3.5

BMW seria 3: 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989, 1988, 1987, 1986, 1985, 1984, 1982