Opinie o samochodach Citroen C2
hatchback
Liczba ocen: 4
Średnia ocena: 8.75/10
Citroen C2 spalanie (l/100km)
Oceny CITROENA C2
Citroen C2 1.4 1.4 HDI 68KM 2004r. 80 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Niepozorny silnik z 8 zaworową głowicą pozwala w brw pozorom na sprawne przemieszczanie się w trasie nawet w 3-4 osoby i bezpieczne wyprzedanie na IV i V biegu. Elastyczność wysokosprawnego diesla dakeje o sobie znać w najbardziej odopowiednich momentach. Pezyśpieszenie na poziomie seicento ...
Opinia o komforcie:
Auto wygodne dla kierowcy pasażera i jednego pasażera z tyłu. Komplet podróżnych powinien zrezygnować po 150 km:). Auto nie jest idealnie wyciszone i plastiki czasem dają znać o sobie ale jazda z predkoscią maks. po trasie klasy S pozwala na rozmowę bez podnoszenia głosu.
Opinia o nadwoziu:
Kierowca i jego sąsiadnie mają powodów do marudzenia - wręcz przweciwnie - miejsca tyle co w VW GOLF. Z tyłu tylko 2 miejsca ale wygodne. Przestrzeń bagażowa bez oddzielenia jest powodem odglosów dochodzących z bagażnika ale klapa o dziwo dobzere wyciszona. Bagażnik symboliczny ale ciekaw...
Opinia o układzie jezdnym:
Małe sprawne autko o intuicyjnym wspomaganiu kierownicy, skutecznych hamulcach i systemie ABS, który jest pomocny jedynie w sporadycznych przypadkach. Gabaryty auta pozwalaja podróżowac jak i przemiesczać się po mieście bez zmęczenia i co najważniejsze - prawie zawsze można znaleźć miejs...
Citroen C2 Hetchbac 1.4 75KM 2005r. 42 000km
Ogólna ocena:
10/10
Średnie oceny CITROEN C2
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Citroen C2 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Daihatsu Materia.
Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie C2
użytkownik:
liczba głosów: 88
Citroen C2 1400 1.4 HDI 68KM 2004r. hatchback
Ocena ogólna
Bardzo ciekawa linia boczna z szybami stopniowanymi. Wersje VTR są dodatkowo upiększone spoilerem szyby tylniej i halogenami. Design ciekawy a auto niepozorne ale dynamiczne nawet w tej wersji. Spalanie zaskakująco niskie nawet przy dynamicznej jeździe. Jedynie pełne obciążenie w trasie może być przyczyna stałego - nie malejącego spalania. Na baku w sprzyjajacych warunkach można przejechać w miarę dynamicznie 1000 km (42 litry pod korek)
Układ napędowy
Niepozorny silnik z 8 zaworową głowicą pozwala w brw pozorom na sprawne przemieszczanie się w trasie nawet w 3-4 osoby i bezpieczne wyprzedanie na IV i V biegu. Elastyczność wysokosprawnego diesla dakeje o sobie znać w najbardziej odopowiednich momentach. Pezyśpieszenie na poziomie seicento sporting, ale wysoki moment obrotowy porownywalny z autami benzynowymi o poj. 1.6-1.8 jest wrecz zaskakujący. pozwala wciągnąć auto pod górę bez redukcji biegu. Moć pozwala osiągać prędkośc deklarowana przez producenta bez wiekszego wysilku z zachowaniem spalania na poziomie 4,5-5,3 l/100 km.
Widoczność
Widoczność we wszystkich kierunkach dobra/bardzo dobra jedynie prawy przód czasem daje mylne wrażenie położenia/oddalenia od krawężnika przy manewrach skrętu czy tez manewrach parkingowych. Prawe lusterko mogło by być wyposażone w dodatkową strefę o innej sferyczności poniewaz nie uwzględnia strefy pojazdu od słupka do klapy i czasem tzreba dzialać intyuicyjnie zmieniając pas ruchu lub poprzedzić manewr skrętem głowy.
Komfort
Auto wygodne dla kierowcy pasażera i jednego pasażera z tyłu. Komplet podróżnych powinien zrezygnować po 150 km:). Auto nie jest idealnie wyciszone i plastiki czasem dają znać o sobie ale jazda z predkoscią maks. po trasie klasy S pozwala na rozmowę bez podnoszenia głosu.
Nadwozie
Kierowca i jego sąsiadnie mają powodów do marudzenia - wręcz przweciwnie - miejsca tyle co w VW GOLF. Z tyłu tylko 2 miejsca ale wygodne. Przestrzeń bagażowa bez oddzielenia jest powodem odglosów dochodzących z bagażnika ale klapa o dziwo dobzere wyciszona. Bagażnik symboliczny ale ciekawie rozwiązana klapa tylnia pozwala rozłożyć podstawke która wytrzymuje 200 kg. Próg załadunku wysoki a podłoga po złożeniu foteli ma próg. Dużo plastików ale to raczej zasługa klasy samochodu, który można mieć już w dobrym stanie za 20 tyś. Coś za coś:)
Układ jezdny
Małe sprawne autko o intuicyjnym wspomaganiu kierownicy, skutecznych hamulcach i systemie ABS, który jest pomocny jedynie w sporadycznych przypadkach. Gabaryty auta pozwalaja podróżowac jak i przemiesczać się po mieście bez zmęczenia i co najważniejsze - prawie zawsze można znaleźć miejsce do parkowania.
Wentylacja i ogrzewanie
Z racji sprawności silnika diesel 9wysokiej) trudno nagrzać auto na krotkim odcinku. Tu zalecam auto z automatyczna klimatyzacją. Klimatyzacja, nawet w wersji mechanicznej (nie auto) bez zarzutu pozwala szybko ochlodzić auto). Może się zdarzyć, ze w zimie auto będzie wiecznie jeżdzić na zimnym silniku jeżeli nie pokonujemy odcinków dłuższych niż 20 km.
Elektryka/elektronika
Czasem przepalą się żarówki i spali się czujnik cofania. Przy radiu nie fabrycznym (sterowanie z kierownicy) mogą pojawić się spięcia przy podłączeniach po + akumulatora co obiawia się sygnalizacją wtrysku (usterka znika po kilku uruchomieniach). Jest to chyba wina spadku napięcia w systemie zasilania wtrysków.
Zobacz również opinie:
Citroen C2: benzyna, turbo diesel
Sprawdź także:
Citroen C2 - ogłoszenia , Citroen - forum użytkowników, Citroen C2 - średnie ceny
Citroen - tapety na pulpit, Citroen - konfigurator felg, Citroen - tanie opony,
Używane auto części, Citroen - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie