Opinie o samochodach Citroen C3
diesel
Liczba ocen: 16
Średnia ocena: 8.56/10
Citroen C3 spalanie (l/100km)
Oceny CITROENA C3
Citroen C3 1.4 1.4 HDI 70KM 2004r. 130 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik jest moim zdaniem elastyczny, po równych drogach można wrzucić 4 bieg od około 40km/h i praktycznie jechać na nim cały czas do 70/80km. Auto ciągnie przyzwoicie już od 1800 obrotów. Jednak max mocy daje się zauważyć koło 2500-3000. Nie jest to silnik który pozwala na swobodne wy...
Opinia o komforcie:
Wyciszenie kiepskie i słychać większość z tego po czym właśnie się przejchało. Silnik przy większych obrotach też daje o sobie znać, pozatym cała masa dzwięków z zewnątrz. Jest to rzecz która chyba mnie osobiście najbardziej irytuje w tym aucie. Oczywiście jeździłem też samocho...
Opinia o nadwoziu:
Na temat przestrzeni z tyłu i z przodu napisałem już wcześniej. Co do obsługi to wielki plus wszystko pod ręką, strerowanie radia i cd mam w manetce kierownicy pozostałe przyciski w miejscach do których łatwo ręką sięgniemy, wiadomo że trzeba wiedieć gdzie co jest, ale jest to fajnie...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto ma mały promień zawracania dzięki czemu można swobodnie manewrować na małych powierzchniach, zawieszenie jest dość miękkie co jest minusem przy dużych prędkościach w zakrętach. Widoczność w aucie jest dobra, siedzi się stosunkowo wysoko przez co łatwiej się manewruje. Hamulce ...
Citroen C3 1.4 68KM 2011r. 112 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik nie został stworzony do wyścigów, a raczej do miejskiej i podmiejskiej spokojnej jazdy. Mimo małej pojemności jest elastyczny i pod tym względem bije benzyniaki o podobnej pojemności (te bez turbiny). Wadą jest słabe rozpędzanie się auta na I i II biegu, od trójki jedzie się już...
Opinia o komforcie:
Auto miękko resoruje i ogólnie jest bardzo komfortowe. Tutaj oceniam je dużo lepiej od posiadanej wcześniej Corsy, ale gorzej od Toyoty Yaris, która lepiej wybiera nierówności. Fotele przednie dużo lepsze od wymienionych aut, grubo wyściełane i bardzo wygodne także na długich trasach. ...
Opinia o nadwoziu:
Z przodu jest super. Ilość miejsca, ergonomia, jakość materiałów w tej klasie aut na pełną 10. Z tyłu może brakować miejsca na nogi w sytuacji, gdy z przodu siedzą wysokie osoby. Bagażnik duży, foremny i bardzo praktyczny. Karoseria bardzo ładna. Dla mnie, to auto jest śliczne ;-)...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto prowadzi się bardzo pewnie i bezpiecznie, ale po przesiadce z Corsy miałem pewne obawy spowodowane silnym wychylaniem się karoserii na zakrętach oraz nurkowaniem przodu auta przy mocnym hamowaniu. Układ kierowniczy ma bardzo silne wspomaganie (w porównaniu z wspomniana Corsą), do czego s...
Citroen C3 Exlusiv 1.4 HDI 70KM 2004r. 37 800km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik pierwsza klasa. Skrzynia biegów chodzi bardzo dobrze. Chociaż biegi mogłyby wskakiwać płynniej. Trochę nie wygodne jest położenie samego drążka zmiany biegów. Mimo wszystko, tylko wsiadać i fruu ...
Opinia o komforcie:
Jazda w pojedynkę to sama przyjemność. Z obciążeniem trochę gorzej. Niestety dla osób wysokich tylne siedzenia to droga przez mękę. Kolana ocierają o przednie fotele, zagłówki które nie są regulowane przeszkadzają w wygodnym ułożeniu ciała. Ale przód za to SUPER. Nawet dla wysoki...
Opinia o nadwoziu:
Jazda w pojedynkę to sama przyjemność. Z obciążeniem trochę gorzej. Niestety dla osób wysokich tylne siedzenia to droga przez mękę. Kolana ocierają o przednie fotele, zagłówki które nie są regulowane przeszkadzają w wygodnym ułożeniu ciała. Ale przód za to SUPER. Nawet dla wysoki...
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód prowadzi się bardzo dobrze. Automatyczne ustawienie wspomagania stosowane do prędkości znakomicie się spisuje. Promień zawracania bardzo dobry.
Citroen C3 excusive 1.4 hdi 68KM 2003r. 151 500km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
silnik bardzo oszczędny ale brak mocy jest dość dokuczliwy źle zestopniowana skrzynia - lepiej sprawuje się na trasie w mieście denerwuje konieczność ciągłego mieszania w skrzyni. Mało precyzyjny lewarek zmiany biegów.
Opinia o komforcie:
komfort jazdy wzorowy zawieszenie dobrze wybiera nierówności, fotele wygodne na dłuższych trasach nie czuć zmęczenia. z kompletem pasażerów trochę za mocno dobija zawieszenie na większych wybojach
Opinia o nadwoziu:
jak na rozmiary auta we wnętrzu jest zadziwiająco dużo miejsca na przednich siedzeniach, tył dla dwóch osób oferuje dobry komfort podróżowania , trzy osoby to już tłok:), do bagażnika swobodnie mieści się duża torba z BIEDRONKI i pudełko czekoladek :)
Opinia o układzie jezdnym:
komfortowe zawieszenie ale trochę za miękki w ciasnych zakrętach. w mieście komfort jazdy i parkowania doskonały.
Citroen C3 1.4 Hdi 70KM 2007r. 104 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Bez zastrzeżeń. Jak na diesela 1,4 na trasie radzi sobie całkiem dobrze.
Opinia o układzie jezdnym:
Autko posiada elektryczne wspomaganie kierownicy. Nie wymaga praktycznie żadnego nakładu siły do kierowania.
Średnie oceny CITROEN C3
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Citroen C3 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Toyota Yaris.
Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie C3
użytkownik: Piotrek
liczba głosów: 127
Citroen C3 1400 1.4 HDI 70KM 2004r. hatchback
Ocena ogólna
Auto to jest idealne jako pierwsze auto, jest tanie w utrzymaniu a do tego oferuje całkiem fajny komfort (klimatyzacja, wygodne fotele, dobra regulacja fotela kierowcy, kilka poduszek powietrznych, komputer pokładowy, przyzwoite radio/cd, elektryczne szyby przodu, klimatyzowany schowek, sterowanie radiem z manetki kierownicy itd..) Za kierownicą ma sięstosunkowo wysoka pozycję przez co widać więcej i łatwiej się wsiada ;-) (plus dla starszych osób) Auto nie ma w sobie niestety nic z auta sportowego i wszelkie szaleństwa nie mają sensu. Autem można swobodnie i dynamicznie przemieszczać się przez miasto jednak na dłuższe trasy jest ono zamałe i za słabe, przydało by się jeszcze ze 20 koni (są wersję z takim samym silnikiem tylko mającym 90 koni - auto to jest bardziej dynamiczne i łatwiej nim wypredać, ma tylko bardziej zaawansowany technologicznie silnik, posiada 16 a nie 8 zaworów i chyba jeszcze intercooler. Co za tym idzie napewno jakieś usterki w silniku będą kosztować więcej). Zaletą jest stosunkowo niska cena, modele 4-5 letnie można kupić do 20 tyś zł. Osobiście polecam bardzo, łatwość w parkowaniu, w prowadzeniu i całkiem niezły komfort.
Układ napędowy
Silnik jest moim zdaniem elastyczny, po równych drogach można wrzucić 4 bieg od około 40km/h i praktycznie jechać na nim cały czas do 70/80km. Auto ciągnie przyzwoicie już od 1800 obrotów. Jednak max mocy daje się zauważyć koło 2500-3000. Nie jest to silnik który pozwala na swobodne wyprzedzanie na trasie przy prędkościach powyżej 80km/h ale na miasto bardzo przyzwoicie. Bardzo ładnie przyspiesza od 0-50 km/h. Maxymalnie auto pewnie pojedzie 160 km/h ale wtedy silnik jest strasznie żyłowany. Na autostradzie można spokojnie jechać 120 przy nie dużym zużyciu paliwa. Skrzynia biegów a zwłaszcza lewarek ma zdecydowanie za długie skoki pomiędzy poszczególnymi biegami. No ale jak już wspomniałem auto nie jest sportowe ;-) (ale mogli by coś z tym zrobić)
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra w każdą stronę, nic dodać nic ująć. Słupki z przodu mogły by być trochę cieńsze ale nie można mieć wszystkiego.
Komfort
Wyciszenie kiepskie i słychać większość z tego po czym właśnie się przejchało. Silnik przy większych obrotach też daje o sobie znać, pozatym cała masa dzwięków z zewnątrz. Jest to rzecz która chyba mnie osobiście najbardziej irytuje w tym aucie. Oczywiście jeździłem też samochodami w których jest jeszcze gorzej, porównując np. do Toyoty Yaris jest gorzej. Fotele są wygodne i komfort podróżowania z przodu jest wporządku i nawet przy dłuższych dystansach nie jest to strasznie męczące. Gorzej z tyłu większe osoby napewno nie będą miały wielkiego komfortu na dłuższej trasie, ale i tak myślałem że będzie gorzej bo auto sprawia wrażenie bardzo małego. Jazda z kompletem pasażerów jest dużo lepsza niż z pustym autem, auto jest dociążone i lepiej trzyma się drogi, jednak znacznie czuć wtedy tą masę i auto wolniej się zbiera. Podsumowując: komfort na miasto jest zadawalający w 100%
Nadwozie
Na temat przestrzeni z tyłu i z przodu napisałem już wcześniej. Co do obsługi to wielki plus wszystko pod ręką, strerowanie radia i cd mam w manetce kierownicy pozostałe przyciski w miejscach do których łatwo ręką sięgniemy, wiadomo że trzeba wiedieć gdzie co jest, ale jest to fajnie zrobione. Materiały to głównie plastik co do jakości to pewnie jakoś po środku czyli ani za dobry ani zły. Przy mrozach słychać jak coś trzaska i strzela ale jak jest ciepło raczej nic takiego nie ma miejsca. schowków jest mało, ale fajne jest to że schowek od strony pasażera z przodu jest klimatyzowany (nie spodziewałem się tego w aucie tej klasy - duży plus) bagażnik nie powala rozmiarami ale łatwo w nim rzeczy poukładać. Na karoserii nie widać żadnych śladów korozji więc raczej pozytywnie (chociaż auto było lekko stuknięte)
Układ jezdny
Auto ma mały promień zawracania dzięki czemu można swobodnie manewrować na małych powierzchniach, zawieszenie jest dość miękkie co jest minusem przy dużych prędkościach w zakrętach. Widoczność w aucie jest dobra, siedzi się stosunkowo wysoko przez co łatwiej się manewruje. Hamulce naprawdę dobre, ostatnio zmieniłem w całości na nowe i boję się dociskać je do oporu ;-) Układ kierowniczy mógłby być bardziej precyzyjny ale jak na auto które nie jest w żadnym stopniu sportowe jest wystarczające. Parkowanie jest bardzo proste trzeba tylko trochę auto wyczuć, szczególnie z przodu ponieważ nie widać końca maski.
Naprawy
Auto kupiłem sprowadzone z francji i mam je prawie rok. Zaraz po kupnie był wymieniony rozrząd, oleje, filtry. Auto mam prawie rok i nic w nim się nie zepsuło. Ostatnio wymieniłem całe hamulce z przodu (szczęki i klocki) + prawy sworzeń i zapłaciłem za całość z montażem 450zł. Były to wymiany podlegające naturalnemu zużyciu. Koszty regularnego serwisowania mogą wydawać się wysokie bo żeby wszystko ładnie działało pasuje wymieniać olej i filtry co około 10-15 tyś kilometrów ale nie śa to jakieś straszne kwoty. Można się zamknąć w 250 zł spokojnie kupując bardzo dobry olej. Auto w utrzymaniu jest dość tanie, części nie są zbytnio drogie i łatwo dostępne. Trzeba uważać na turbinę i ogólnie silnik żeby obchodzić się z tym jak należy. Generalnie wszystkie naprawy są w wyniku zużycia się niektórych części.
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie trzeba chwilę przejechać żeby powietrze zaczeło się nagrzewać ale jak już zacznie grzać jest naprawdę miło. Chociaż przy mocniejszej mocy wentylatora jest on dość głośny. Klimatyzacja działa poprawnie, nie ma jakiejś rewelacji, ale jada w upale potrafi być przyjemna. Pasażerowie z tyłu mają kiepsko ogrzewane nogi.
Elektryka/elektronika
Jak to w citroenach i peugotach elektronika potrafi czasami zaskoczyć człowieka. Szczególnie w zimie kiedy z przyczyn nie znanych podczas odpalania zapalają się różne kontrolki (od ABS, poduszki itd.), kilka razy nawet nie zadziałało wspomaganie kierownicy ale wystarczy auto wyłączyć na kilka minut i ponownie zapalić i wszystko wraca do normy i nikt nie wie dlaczego ;-) Sprawa ma miejsce tylko podczas zimy. Jak jest ciepło wszystko działa jak powinno.
Zobacz również opinie:
Citroen C3: cabrio, coupe, hatchback, sedan (limuzyna)
Citroen C3: benzyna, olej napędowy, benzyna+gaz
Sprawdź także:
Citroen C3 - ogłoszenia , Citroen - forum użytkowników, Citroen C3 - średnie ceny
Citroen - tapety na pulpit, Citroen - konfigurator felg, Citroen - tanie opony,
Używane auto części, Citroen - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie