Opinie o samochodach Citroen C4
2010r.
Liczba ocen: 3
Średnia ocena: 9.67/10
Citroen C4 spalanie (l/100km)
Oceny CITROENA C4
Citroen C4 sx 1.6 122KM 2010r. 11 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Elastyczność - w zasadzie biegów nie trzeba za często zmieniać. Skrzynia - nie, no ! Nie odrobili Francuzi pracy domowej. Tak jak zaczęli współpracować z Niemcami w zakresie budowy silników, tak i skrzynie należałoby przekonsultować z Niemcami lub Japończykami. Czasem trudno jest dokł...
Opinia o komforcie:
Komfort w miarę dobry - oczywiście tył dobija na dziurach tak, że wydaję się że trzeba go będzie zaraz wymieniać. Zobaczę, jak z trwałością - na razie za krótko jeżdżę.
Opinia o nadwoziu:
Ilość z przodu - wystarczająca, z tyłu - nie korzysta, ale nikt nie narzekał. Schowek z przodu, w zasadzie jeden, boczny, reszta malutka, brakuje mi podłokietnika, na cd i takie tam. Te nad radiem i po bokach, pod nawiewami - symboliczne. Ilość miejsca w środku wystarczająca, jakość mate...
Opinia o układzie jezdnym:
W zasadzie trudno coś krytycznego lub odwrotnie, napisać. Kierownica z nieruchomym rdzeniem - dla mnie bomba! Jak widzę klasyczną, to aż wydaje mi się dziwna. Wspomaganie działa bez zastrzeżeń. Widoczność do tyłu dobra, z przodu może trochę przeszkadzają słupki.
Citroen C4 II generacja 1.6 VTI 120KM 2010r. 156 300km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
.
Opinia o nadwoziu:
.
Opinia o układzie jezdnym:
.
Średnie oceny CITROEN C4
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Citroen C4 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Ford Focus.
Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie C4
użytkownik:
liczba głosów: 117
Citroen C4 sx 1600 122KM 2010r. hatchback
Ocena ogólna
Wadą jest pewnie niewielki bagażnik. Poza tym wygląd - oryginalny ale w naszym społeczeństwie to raczej wada, bo najlepiej się sprzedają, wiadomo jakie samochody, do których C C4 i rodacy, nie należy. Nie podoba mi się dobijanie tylnego zawieszenia na nierównościach.
Układ napędowy
Elastyczność - w zasadzie biegów nie trzeba za często zmieniać. Skrzynia - nie, no ! Nie odrobili Francuzi pracy domowej. Tak jak zaczęli współpracować z Niemcami w zakresie budowy silników, tak i skrzynie należałoby przekonsultować z Niemcami lub Japończykami. Czasem trudno jest dokładnie trafić w odpowiedni bieg, szczególnie 1-kę i 2-kę. Reszta też dosyć opornie lub nie dokładnie. Silnik, chociaż niby lepszy od poprzedniego, 1.6 16v 110 km - ja mam 122 km i lepszy moment obrotowy, to jednak osiągalny na dosyć wysokich obrotach, czyli trzeba albo wysoko kręcić i wtedy spalanie w górę, albo jazda jak w o wiele słabszym silnikiem. Z 1.6 16v mam służbowe Picasso - buda o wiele większa i bardziej mułowate, moje 122 km niestety nie wiele lepiej zbierają się do przyśpieszenia. Za to ładniej brzmi !
Widoczność
Może troszkę przesłaniają przednie słupki
Komfort
Komfort w miarę dobry - oczywiście tył dobija na dziurach tak, że wydaję się że trzeba go będzie zaraz wymieniać. Zobaczę, jak z trwałością - na razie za krótko jeżdżę.
Nadwozie
Ilość z przodu - wystarczająca, z tyłu - nie korzysta, ale nikt nie narzekał. Schowek z przodu, w zasadzie jeden, boczny, reszta malutka, brakuje mi podłokietnika, na cd i takie tam. Te nad radiem i po bokach, pod nawiewami - symboliczne. Ilość miejsca w środku wystarczająca, jakość materiałów także. Dosyć proste kładzenie siedzeń - niestety nie na płasko. Bagażnik - no niestety, jeden z mniejszych w klasie. Karoseria - rzecz gustu,. Mi się podobała, i dlatego kupiłem, samochód inny od większości, wyróżniający się na tle tak kochanych vw i toyot i innych supersamochodów. Jeżeli chodzi o przełączniki i zegary, to podoba mi sie ten panel na podszybiu, prosty i przjrzysty. Dobrze, że przeniesiono na niego obrotomierz z nad kierownicy. To dopiero była choinka - kilka zegarów, każdy w innym miejscu. Niestety pozostawiono wskaźnik świateł i kierunków na kierownicy. Nie ma jakiegoś daszku, który by pozwalał dojrzeć wskaźniki w jasne, słoneczne dni. Wtedy łatwo zapomnieć o włączeniu świateł. Jakoś tak wzrok przywyka do panelu na podszybiu i tam widziałbym naturalne miejsce dla wskaźników świateł i kierunków. Albo przynajmniej jakiś "daszek" tam gdzie są. Druga sprawa to wskaźnik radia, spalania itd nad radioodbiornikiem. Mało kontrastowy i kolejny z serii. Trzeba latać wzrokiem po kilku komputerach - światła na kierownicy, obroty, paliwo na podszybiu, spalanie, radio powyżej gałki biegów, zresztą ten ekran jest częściowo zasłaniany przez kierownicę.
Układ jezdny
W zasadzie trudno coś krytycznego lub odwrotnie, napisać. Kierownica z nieruchomym rdzeniem - dla mnie bomba! Jak widzę klasyczną, to aż wydaje mi się dziwna. Wspomaganie działa bez zastrzeżeń. Widoczność do tyłu dobra, z przodu może trochę przeszkadzają słupki.
Naprawy
Jak na razie dolałem płynu chłodzącego i nie ubywa. Kosztowało kilkanaście zł.
Wentylacja i ogrzewanie
Dosyć wolno nagrzewa - może to jakaś wada ?
Elektryka/elektronika
Na razie nie sprawia problemów, wbrew powszechnie spotykanym opiniom
Zobacz również opinie:
Citroen C4: coupe, hatchback, liftback
Citroen C4: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, napęd elektryczny
Citroen C4: 1.2, 1.4, 1.6, 2.0
Citroen C4: 2016, 2015, 2014, 2011, 2010, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 1997
Sprawdź także:
Citroen C4 - ogłoszenia , Citroen - forum użytkowników, Citroen C4 - średnie ceny
Citroen - tapety na pulpit, Citroen - konfigurator felg, Citroen - tanie opony,
Używane auto części, Citroen - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie