Citroen C4 Picasso opinie, oceny użytkowników, Citroen C4 Picasso spalanie (strona 1)

Opinie o samochodach Citroen C4 Picasso

Liczba ocen: 51

Średnia ocena:

8.29/10

Citroen C4 Picasso spalanie (l/100km)

  benzyna / gaz diesel
miasto 10.39/-.-- 8.13
trasa 8.44/-.-- 5.73
cykl mieszany 9.44/-.-- 6.73

C4 Picasso

OCENY CITROENA C4 PICASSO


Ogólna ocena:  

9/10


Do napisania swojej opini skłonił mnie powrót do domu z 14-godzinnej jazdy (z 2 30 minutowymi przerwami) na trasie 1200km. Dojeżdżając do domu pomyślałem : szkoda , że trzeba wysiadać. Musiałem zaznaczyć , że posiadam auto rok bo krótrzy termin nie wchodził do systemu. Samochód posi...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik to klasa sama w sobie. Dla niezdecydowanych - nie żałujcie dopłacić do tego silnika. Mocy nie brakuje w żadnym momencie. Przy zmianie pasa wystarczy naprawdę niewiele miejsca. Wyprzedzanie to czysta przyjemność. Przy spokojnej jeździe asystent przy 2.000 obrotów informuje, że możn...
Opinia o komforcie:
Wnętrze jest dobrze wyciszone. Dziwnych dźwięków na nierównościach nie zauważyłem. Może po większym przebiegu. Fotele przednie w wersji materiałowej trzymają bardzo dobrze. Boki są mocno profilowane - zupełnie jak w Lagunie II z siedzeniami sportowymi (skóra + materiał). Może być p...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeni z przodu nie brakuje. Do zegarów na środku można bez problemu się przyzwyczaić a w zamian dostajemy dwa schowki na górze deski rozdzielczej. Oba siedzenia są wyposażone w podłokietniki od środka pojazdu w siedzeniach przez co nie ma centralnego podłokietnika ze schowkiem. Gene...
Opinia o układzie jezdnym:
Mając na uwadze , że to minivan (ok.170 cm wysokości) prowadzi się świetnie. Jedynie przy szybkiej zmianie skrętu np. z lewego na prawy wysokość auta daje o sobie znać. Przy szybko pokonywanych zakrętach w jednym kierunku zachowuje się naprawdę stabilnie. Kierownica ma 2,7 obrotu od skra...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

9/10


Biorąc pod uwagę cenę 78800pln za taki samochów to relacja cena/jakość wypada na 5!! Oczywiście zawsze pozostaje kwestia jak autko będzie zachowywało się w dalszej eksploatacji.
Opinia o układzie napędowym:
Elastyczność jak to disel, bardzo dobra wyprzedzałem na biegu 3,4 i 5 na poziomie obrotów od 1500 do 2200. Nie czułem braku mocu i jak to mówią auto szło do przodu słuchając się gazu. Skrzynia biegu, to chyba jedyne co w mojej ocenie działa trochę kiepsko. Mam kłopoty z biegei 5 i 6. ...
Opinia o komforcie:
Auto płynie, jest doś dobrze zestrojone. Bagażnik był symbolicznie zapakowany, Czyli pusty. Fotele w porównaniu z Fordem Mondeo trochę mniej wygodne. Dwa odcinki po 400km zmusiły do rosprostowania pleców.Fotele są za miękkie. Brakuje im możliwości regulacji w wersji kołyska. Ale to są ...
Opinia o układzie jezdnym:
Kupiłem Picass Grand C4 I od razu w trasę 1000 km. Hamulce działają bardzo dobrze, nie było problemów. Brak wprawy ( dostosowanie siły nacisku do potrzeb ) powodował, że auto zatrzymywało się "praktycznie w miejscu". Wszystko co było na siedzeniach ladowało na podłodze. A ...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

9/10


Ładny, wygodny, nowoczesny ze wspaniałym silnikiem. O trochę niedopracowanym zawieszeniu. Zaznaczę, że stuki są tylko na dużych i poprzecznych nierównościach. Zwracam uwagę na estetykę wykonania. Niemiecki czy japoński porażka
Opinia o układzie napędowym:
Mam wersję po liftingu tj. 2011. Silnik bomba. Pracuje cicho a osiągi rewelacja. Nie odczuwa się braku mocy na żadnym biegu 6 można wrzucać przy 80 km/h. Skrzynia bardzo przyjemna i wystarczająco precyzyjna.
Opinia o komforcie:
Moje oceny i odczucia w tej części mieszane. Z jednej strony samochód bardzo dobrze i komfortowo się prowadzi. Nie jest za miękki ani za twardy. Ale.. Jest też ale... Na poprzecznych nierównościach zawieszenie pracuje bardzo głośno. tj. słychać stuki. Bardzo nieprzyjemne i głośne. Tym ...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeń i przestronność z przodu jest niesamowita. Szyba po prostu powala. Z tyłu jest odpowiednio do segmentu C tj. wystarczająco. Bagażnik bardzo pojemny. Materiały świetne, ładne miłe w dotyku. Ja mam tapicerkę skórzano-materiałową co wprowadzili po liftingu. Piękna... Uwielbiam...
Opinia o układzie jezdnym:
C4 Pisacco prowadzi się dobrze, ale jak to w Citroenach bez rewelacji tzn. komfort jazdy na 10, hamulce rewelacja, fantastyczna widoczność, jednak układ kierowniczy dobry ale nie idealny. Nie przejechałem zbyt wiele km jednak już pokochałem ten samochód. Jeździłem C5 z 2003 r i mam do tej ...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

10/10


same zalety. wad nie widzę. po przejechaniu 800km i wypiciu kawy można wsiadać z uśmiecchem z powrotem i zrobić kolejne 800km. kolega po przejechaniu trasy gdańsk - warszawa nie narzekał na ból kręgosłupa co dla niego było wydarzeniem. Autko super dla rodzinki. nie żałować na dodatki!!...
Opinia o układzie napędowym:
bardzo dobrze pracujący silnik plus manualna skrzynia. Biegi wchodzą bardzo dobrze, nie ma haczenia. spokojna jazda to utomatyczna informacja kiedy zmienic bieg i pozwala mniej spalać. Dynamika bardzo dobra - to jednak 340NM przy 2 tys.
Opinia o komforcie:
komfort super. po hondzie civic to auto to bajka. cicho przy 140 - mozna spokojnie rozmawiać silnik nie przeszkadza. Fotele niesamowicie wygodne. wszystko widać bo szyby dookoła :-)
Opinia o nadwoziu:
Pasażerowie z tyłu mają dużo przestrzeni plus panoramiczny dach :-) Przy odsuniętym fotelu przednim nogi pasażera z tyłu nie są gniecione. Fajnie się siedzi z przodu. o przestrzeni nie mówię bo naprawdę wystarczy usiąść i wiadomo, że to jest to!!! bagażnik 510l jest super ustawny pl...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto prowadzi się bardzo miło. Kierownica reaguje bardzo dobrze. Czujniki przód/tył bardzo polecam. hamulce nie zawiodły :-)
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

10/10


Przede wszystkim przestrzeń,silnik i jakość wykonania.Polecam kosztem wersji wyposażenia wybrać 150 km diesla.Auto za rozsądną cenę posiada b.dużo bajerów.Jak na mini vana super się prowadzi.Oglądałem też peugeota 5008 ale nie robi takiego dobrego wrażenia jak c4.Jeżeli planujecie za...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik rewelka.Jestem zwolennikiem benzyny i dużych pojemności,ale ten mnie poprostu powalił kulturą pracy,elastycznością,przyspieszeniem.Pamiętajmy ,że to auto rodzinne a daje naprawdę frajdę z jazdy.
Opinia o komforcie:
Bardzo wygodne fotele przednie.Cicho w środku praktycznie do 160 km/h.Później i tak się radio samo podgłaśnia więc ok.
Opinia o nadwoziu:
Jeżeli ktoś myśli,że niemieckie auta porównywalnej klasy są lepiej wykonane to proszę przejść się do salonu Citroena i zobaczyć na własne oczy.Do amerykańskich nawet nie ma co porównywać.Bardzo obszerne wnętrze,super panoramiczna szyba przednia.Ergonomia super.Do sterowania klimą i ...
Opinia o układzie jezdnym:
Przesiadłem się z Jeepa Grand Cherokee więc je zeli chodzi o prowadzenie i precyzję ukł.kier. to przepaść na plus dla Citroena.Co do stuków w zawieszeniu szczególnie w tylnym to bez problemu można się przyzwyczaić.Uwaga - samochody projektowane są na zachodnie normalne drogi.Jeżeli kom...
» pełna opinia
 
1 2 3 4 5 z 11


ŚREDNIE OCENY CITROEN C4 PICASSO

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak 56.86% głosów 29
Raczej tak 15.69% głosów 8
Trudno powiedzieć 11.76% głosów 6
Raczej nie 5.88% głosów 3
Nie 9.80% głosów 5
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.6/10
Układ kierowniczy
8.9/10
Hamulce
8.8/10
Parkowanie
8.6/10
Napęd
Elastyczność
8.2/10
Skrzynia biegów
7.8/10
Silnik
8.5/10
Przyspieszenie 0-100km
7.9/10
Przyspieszenie 60-120km
8.3/10
Przyspieszenie 80-120km
8.4/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.2/10
Resorowanie z obciążeniem
8.0/10
Fotele przednie
9.2/10
Fotele tylne
7.8/10
Jazda z kompletem pasażerów
8.4/10
Wyciszenie
8.7/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.6/10
Przestrzeń z tyłu
9.1/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.1/10
Bagażnik
9.3/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.7/10
Możliwość aranżacji
8.8/10
Karoseria
9.2/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.7/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.8/10
Widocznośc do tyłu
8.8/10
Widoczność w lusterkach
9.1/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
8.4/10
Elektronika
8.3/10
Naprawy
Niezawodność
7.8/10
Koszty napraw
6.7/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy 14
Widoczność 9
Wnętrze 5
Napęd 4
Niezawodność 4
Nadwozie 3
Spalanie 2
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic 13
Inne 5
Układ jezdny 4
Awaryjność 4
Spalanie 4
Wentylacja i ogrzewanie 3
Wnętrze 3
Nadwozie 1
Komfort jazdy 1
Napęd 1

PRZYDATNE INFORMACJE

Osoby zainteresowane autem Citroen C4 Picasso brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Mazda 5.

  Citroen

  C4 Picasso

  Mazda

  5

Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie C4 Picasso

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Sebastian

liczba głosów: 26

Citroen C4 Picasso 2000 HDI 2.0 150KM 2012r. mini-van

Ocena ogólna
Do napisania swojej opini skłonił mnie powrót do domu z 14-godzinnej jazdy (z 2 30 minutowymi przerwami) na trasie 1200km. Dojeżdżając do domu pomyślałem : szkoda , że trzeba wysiadać. Musiałem zaznaczyć , że posiadam auto rok bo krótrzy termin nie wchodził do systemu. Samochód posiadam od kwietnia 2012r.

Układ napędowy
Silnik to klasa sama w sobie. Dla niezdecydowanych - nie żałujcie dopłacić do tego silnika. Mocy nie brakuje w żadnym momencie. Przy zmianie pasa wystarczy naprawdę niewiele miejsca. Wyprzedzanie to czysta przyjemność. Przy spokojnej jeździe asystent przy 2.000 obrotów informuje, że można wrzucić wyższy bieg. Jedyny problem to 5 i 6 bieg - położenie lewarka zmiany biegów wysoko na desce rozdzielczej z jednej strony daje superkomfort przy przekładaniu ręki z kierownicy na lewarek ale przy takim położeniu przyzwyczajenia wymaga praca ręki w innej płaszczyźnie niż przy lewarku między fotelami. Po 4 tysiącach nie mam z tym problemu.

Widoczność
Faktycznie Visiovan. Szyby z każdej strony nawet nad głową więc i widoczność znakomita. Panoramiczna szyba jest wspaniała. Kiedy jest słońce zasuwamy i mamy szybę jak w zwykłym samochodzie. Kiedy słońce nie świeci w twarz odsuwamy rolety i widoczność jest doskonała. Zwłaszcza kiedy się stoi na światłach. Nie trzeba łamać kręgosłupa aby widzieć sygnalizację świetlną - wystarczy odsunąć roletę a wtedy szyba kończy się na wysokości naszej głowy. I jeszcze jedno spostrzeżenie. Mocno rozwidlony przedni słupek pozwolił na umieszczenie tam dużej szyby więc sama karoseria zasłania naprawdę niewiele. Oglądałem Opla Zafirę i VW Tourana i tam to rozdzielenie słupka nic nie daje. Szybki sa małe i nic przez nie nie widać. Tutaj spokojnie można przez nie obserwować boczne obszary z przodu samochodu.

Komfort
Wnętrze jest dobrze wyciszone. Dziwnych dźwięków na nierównościach nie zauważyłem. Może po większym przebiegu. Fotele przednie w wersji materiałowej trzymają bardzo dobrze. Boki są mocno profilowane - zupełnie jak w Lagunie II z siedzeniami sportowymi (skóra + materiał). Może być problem dla ludzi większych gabarytów (ja 180cm/90kg) bo boki naprawdę mocno zachodzą do przodu i super opinają. Jedyny mankament to brak w tej wersji regulacji lędźwiowej. Fotele tylne to 3 osobne siedzenia. Wszystkie 3 z isofix-em, przesuwane przód tył i dwa poziomy pochylenia oparcia. W 3 rzędzie nie podróżowałem ale dostęp jest ok.

Nadwozie
Przestrzeni z przodu nie brakuje. Do zegarów na środku można bez problemu się przyzwyczaić a w zamian dostajemy dwa schowki na górze deski rozdzielczej. Oba siedzenia są wyposażone w podłokietniki od środka pojazdu w siedzeniach przez co nie ma centralnego podłokietnika ze schowkiem. Generalnie przyciski są pod palcami ale te do obsługi klimatyzacji (po lewej stronie kierownicy) są niestety małe i czasami sprawiają kłopot. Bagażnik duży. Wczoraj przewoziłem przedmioty o długości 190 cm bez najmniejszego problemu. Po złożeniu siedzeń w drugim rzędzie robi się przerwa między ich oparciami a podłogą bagażnika (na nogi dla pasażerów 3 rzędu). Citroen wyposażył oparcia 2 rzędu w rozkładane pomosty i wtedy podłoga jest na całości idealnie płaska. Pomosty są ze sztywnego ale jednak plastiku. Zaślepiają tunel o szerokości ok.30 cm i nie wiem jak wytrzymują większe punktowe obciążenie. Walizki czy większe powierzchniowo przedmioty z pewnością nie stanowią problemu.

Układ jezdny
Mając na uwadze , że to minivan (ok.170 cm wysokości) prowadzi się świetnie. Jedynie przy szybkiej zmianie skrętu np. z lewego na prawy wysokość auta daje o sobie znać. Przy szybko pokonywanych zakrętach w jednym kierunku zachowuje się naprawdę stabilnie. Kierownica ma 2,7 obrotu od skrajnych położeń więc trzeba się przyzwyczaić ale wtedy dopiero zaczyna się wygoda. Samo koło świetnie leży w dłoniach. Do nieruchomego środka kierownicy przekonałem się bardzo szybko. Zaleta to fakt, że szukane przełączniki czy klakson są zawsze w tym samym miejscu. Wiadomo gdzie ich szukać. Na hamulce trzeba uważać - a konkretnie na samochody z tyłu aby w nas nie wjechały. Są bardzo mocne. Przeszklenie jest naprawdę ogromne więc widoczność świetna co wpływa na komfort przy parkowaniu. Tylna, pionowa szyba daje doskonałe wyczucie końca samochodu (+ czujniki) ale wszystkie minivany tak mają. Jedynie z przodem jest drobny problem. Maski nie widać więc przydałyby się czujniki. Ja ich nie mam więc przodem - tylko na wyczucie ale wszystkie minivany (i nie tylko) tak mają. Lusterka boczne mają wystardzającą wielkość.

Naprawy
Samochód nowy więc nie ma jeszcze co pisać. Przeglądy co 30.000, wymiana paska co 240.000. Gwarancja 2 lata , poszerzona do 3.

Wentylacja i ogrzewanie
W tej chwili bez uwag. Chłodzi szybko. Nagrzewa również. Przy temp.7 stopni po nocy ciepło leci po ok.2 km.

Elektryka/elektronika
W tej chwili wszystko poprawnie. Za wcześnie na uwagi.

Pełna opinia o Citroen C4 Picasso 2000 HDI 2.0 150KM 2012r. mini-van »

Zobacz również opinie:

Citroen C4 Picasso: hatchback, kombi, mini-van, van

Citroen C4 Picasso: benzyna, olej napędowy, turbo diesel

Citroen C4 Picasso: 1.6, 1.8, 2.0

Citroen C4 Picasso: 2013, 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006