Citroen C5 opinie, oceny użytkowników, Citroen C5 spalanie 2001r. (strona 1)

Opinie o samochodach Citroen C5

2001r.

Liczba ocen: 28

Średnia ocena: 8.43/10

Citroen C5 spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
9.14/11.33
8.48
trasa
7.87/8.43
6.73
cykl mieszany
8.52/9.83
7.80

Oceny CITROENA C5

Jan2008-08-13

Ogólna ocena:

8/10

auto wygodne, bezpieczne (8 poduszek) bardzo dobrze wyposażone, z wad to myląca kierowcę elektronika, drogi filtr sadzy, trzeszczące szyby przednie, kolebający się fotel kierowcy, auto powinno być serwisowane tylko w warsztacie mającym pojęcie o "cytrynach", niestety nie ma takich...
Opinia o układzie napędowym:
jest to automat ZFa i uważam, że jest bardzo dobrze zestrojony z silnikiem. Skrzynia tzw. inteligentna ma funkcje sport i zima oraz tiptronic. Auto dobrze przyspiesza,efekt "turbodziury" tylko w granicach 20-40 km/h, silnik pracuje cicho jak na diesla i podobno jest sprawdzony i trwały....
Opinia o komforcie:
zawieszenie hydrauliczne zachowuje się dobrze na naszych dziurach, niezależnie od obciążenia auto trzyma poziom, możliwość podniesienia auta w 2 pozycjach w góre potrafi się przydać w terenie, w środku cicho, chociaż trzeba się przyzwyczaić do lekkich trzaskow pochodzących od uszczele...
Opinia o nadwoziu:
duzy samochód, a więc wygodny w środku, 5 osób podróżuje bez problemu, bagażnik duży i szeroko dostępny, bardzo łatwe skladanie siedzeń z tylu, kanapa dzielona 1/2, tapicerka welurowa, przyjemna, fotele przednie regulowane elektrycznie, karoseria bez śladów korozji
Opinia o układzie jezdnym:
auto miękko zawieszone, dopiero powyżej 130 km/h usztywnia się. Prowadzi się dobrze, słaby promień skrętu w porownaniu np z passatem, hamulce dobre, tyle, że czasem piszczą klocki i podobno ten typ tak ma. Parkowanie łatwe dzieki parktronicowi.

2008-09-01

Ogólna ocena:

9/10

To nie jest pojazd dla ubogich - za luksus trzeba płacić.
Opinia o układzie napędowym:
Przesiadłem się z mocniejszego i bardziej żwawego samochodu, mogę być tendencyjny.
Opinia o komforcie:
Hydropneumatyczne zawieszenie Citroena od dawna stosowane jest w samochodach marki Rolls Royce - to chyba coś znaczy...
Opinia o nadwoziu:
W aspekcie ergonomii przewyższa Opla czy VW. W kwestii aranżacji powiększenia przestrzeni bagażowej (kombi)można znaleźć fajniejsze rozwiązania u innych producentów.
Opinia o układzie jezdnym:
Mam go cztery miesiące, to bardzo komfortowy duży samochód, jak na swoją masę 1500 kg jest bardzo ekonomiczny. Dużą zaletą jest zawieszenie Hydropneumatyczne o regulowanym prześwicie, co pozwala się podnieść do góry podczas jazdy po bezdrożach, natomiast przy szybkiej jeździe jest aut...

2008-02-12

Ogólna ocena:

9/10

auto choc posiada kilka usterek ich diagnoza jest dosc prosta poniewaz sa wszystkie szczegolowo opisane na forum cytrynki. atutem jest niewatpliwie bogate wyposazenie, komfort jazdy. wada natomiast drogi serwis a nie wszystko da sie zrobic u mechaniora zdziska.
Opinia o układzie napędowym:
silnik słabo zbiera sie przy ruszaniu. jednak gdy juz wkreci sie na obroty powyzej 2000 uruchamia sie rakieta :)
Opinia o komforcie:
zawieszenie hydroaktywne 3+ jest bardzo komfortowe. w przypadku opcji sport mozna utwardzić zawieszenie jednak nie ma drastycznego efektu.wbrew opiniom nie jest az takie drogie w utrzymaniu. fotele przednie z elektronicznie ustawianymi położeniami jest bardzo wygodne lecz brakuje opcji pamieci u...
Opinia o nadwoziu:
auto jes bardzo bogato wyposazone, ilosc przelacznikow jest bardzo duza, tak samo jak ilosc schowkow
Opinia o układzie jezdnym:
prowadzenie precyzyjne, hamulce jak brzytew, nie musze wspominac o abs, esp/asr.

2017-01-03

Ogólna ocena:

9/10

Moja druga C5tką, i na pewno nie ostatnia - to chyba najlepszy komentarz :)
Opinia o układzie napędowym:
Silnik za słaby, choć w mieście nie można narzekać na elastyczność. Skrzynia biegów ospała, tylko 4 biegi, czasem szarpnie.
Opinia o komforcie:
Król komfortu, Paski, Avensisy itp nawet się nie zbliżają. Masa miejsca, mega wygodne i duże fotele, no i to zawieszenie.... bajka. To jest moja druga c5tka, w między czasie miałem Saaba 9-5 i Peugeota 607 - wiadomo - oba auta komfortowe, ale C5tka bije je na głowę.
Opinia o nadwoziu:
Karosieria- ocynk- jak nie było przygody, na bank nie ma rdzy, środek przepastny, jakość materiałów- po francusku, czyli przyzwoicie, ale bez euforii...
Opinia o układzie jezdnym:
Parkowanie - ze względu na gabaryty nie należy do najłatwiejszych, ale można się przyzwyczaić. Troszkę za mało precyzyjny układ kierowniczy. Prowadzenie- ze względu na zawieszenie - bardzo dobre.

Grzesiek2008-06-28

Ogólna ocena:

8/10


Opinia o układzie napędowym:
Najmnniej awaryjny diesel nowej generacji. Brak drogich popmpowtyskiwaczy. Technologia common-rail.
Opinia o komforcie:
Stały prześwit, zawieszenie dopasujące się do warunków, co może być lepszego.
Opinia o nadwoziu:
Moża mieć zastrzeżenia do materiałów wykończenia wnętrza, szczególnie mocno wycierająca się kierownica, oraz rączki do zamykania drzwi.
Opinia o układzie jezdnym:
Super zawieszenie hydrauliczne, nie ma nic lepszego. Bezobsługowe przez 200 tyś km. Kto raz jeździł hydro nie będzie chciał nic innego. Jedynie dobijanie tylnej belki na poprzecznych nierównościach (np. łączenie płyt) ale tak jest we wszystkich francuzach. Dodatkowo komputer sterujący pr...

Średnie oceny CITROEN C5

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
57.14%
głosów 16
Raczej tak
35.71%
głosów 10
Trudno powiedzieć
3.57%
głosów 1
Raczej nie
3.57%
głosów 1
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.3/10
Układ kierowniczy
8.6/10
Hamulce
8.8/10
Parkowanie
7.4/10
Napęd
Elastyczność
8.2/10
Skrzynia biegów
8.4/10
Silnik
9.0/10
Przyspieszenie 0-100km
7.6/10
Przyspieszenie 60-120km
8.1/10
Przyspieszenie 80-120km
8.5/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
9.7/10
Resorowanie z obciążeniem
9.8/10
Fotele przednie
9.4/10
Fotele tylne
9.3/10
Jazda z kompletem pasażerów
9.6/10
Wyciszenie
8.8/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.5/10
Przestrzeń z tyłu
9.3/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.1/10
Bagażnik
9.6/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.0/10
Możliwość aranżacji
7.9/10
Karoseria
9.0/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.6/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.5/10
Widocznośc do tyłu
7.9/10
Widoczność w lusterkach
9.1/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
7.4/10
Elektronika
6.9/10
Naprawy
Niezawodność
7.1/10
Koszty napraw
5.4/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
15
Niezawodność
2
Inne
1
Spalanie
1
Nadwozie
1
Układ jezdny
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
6
Spalanie
5
Widoczność
2
Inne
2
Układ jezdny
1
Wnętrze
1
Awaryjność
1
Napęd
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Citroen C5 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Ford Mondeo.

Citroen C5

Citroen C5

Ford Mondeo

Ford Mondeo

Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie C5

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 97

Citroen C5 Break 2200 HDI 133KM 2001r. kombi

Ocena ogólna

To nie jest pojazd dla ubogich - za luksus trzeba płacić.

Układ napędowy

Przesiadłem się z mocniejszego i bardziej żwawego samochodu, mogę być tendencyjny.

Komfort

Hydropneumatyczne zawieszenie Citroena od dawna stosowane jest w samochodach marki Rolls Royce - to chyba coś znaczy...

Nadwozie

W aspekcie ergonomii przewyższa Opla czy VW. W kwestii aranżacji powiększenia przestrzeni bagażowej (kombi)można znaleźć fajniejsze rozwiązania u innych producentów.

Układ jezdny

Mam go cztery miesiące, to bardzo komfortowy duży samochód, jak na swoją masę 1500 kg jest bardzo ekonomiczny. Dużą zaletą jest zawieszenie Hydropneumatyczne o regulowanym prześwicie, co pozwala się podnieść do góry podczas jazdy po bezdrożach, natomiast przy szybkiej jeździe jest automatycznie obniżany, posiada również tryb sportowy przydatny na górskich serpentynach (jest sztywniejszy). Mankamentem jest duży promień skrętu, wersja sedan może w tym aspekcie wyglądać nieco lepiej. Dużą rewolucję (na plus) stanowi automat "Tip-tronic".

Naprawy

zawiesił się wskaźnik temperatury płynu w układzie chłodzenia, Kosztowną brewerią było tankowanie małego zbiorniczka(ok. 6 litrów) dodatku do spalania sadzy z katalizatora- ok 1000 zł oraz wymiana przewodu wysokociśnieniowego z gumy zbrojonej (element zawieszenia) również ok 1000 zł. Więcej usterek nie stwierdzono.

Wentylacja i ogrzewanie

Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja jest fajna, nie wiem jak z ogrzewaniem - jeszcze nie było zimy

Zobacz również opinie:

Citroen C5: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna), van

Citroen C5: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Citroen C5: 1.6, 1.8, 2.0, 2.2, 2.3, 2.7, 3.0

Citroen C5: 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000