Citroen C5 opinie, oceny użytkowników, Citroen C5 spalanie 2002r. (strona 1)

Opinie o samochodach Citroen C5

2002r.

Liczba ocen: 33

Średnia ocena: 7.94/10

Citroen C5 spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
9.30/14.00
9.30
trasa
6.87/9.63
6.00
cykl mieszany
8.79/11.53
7.48

Oceny CITROENA C5

Marcin2009-07-13

Ogólna ocena:

9/10

Jestem na prawdę zadowolony z zakupu A i nie przejmujcie się plotkami, że niby Hydraulika szwankuje to nie prawda po tylu latach sprzedaży okazuje się, że to akurat najrzadziej się psuje.
Opinia o układzie napędowym:
Silnik bardzo elastyczny w zasadzie nie odczuwa się żadnych negatywnych skutków jazdy na obrotach w wysokości ok 1200/minutę. Ciągnie już z dolnych zakresów a max moment obrotowy (315Nm) osiąga już przy 2000 obr/min. Jednak aby bardzo dynamicznie przyspieszyć należy to robić przy 2,5 -3...
Opinia o komforcie:
Jak już pisałem samochód posiada Hydrauliczne zawieszenie co powoduje, że nie ma dla niego znaczenia czy jedzie się samemu czy z kompletem pasażerów. Prześwit zawsze jest taki sam. Tylne fotele "tylko" 8 ze względu na to że dach szybko przechodzi w dół przez co osoby o wzrości...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeń z przodu i jej fotele to tak jakby siedzieć w salonie na ulubionym fotelu prawdziwy luksus.Z tyłu tak jak pisałem wcześniej wysokie osoby mogą mieć problem z głową ale kolanami wadzić nie będą no chyba, że z przodu siądzie osoba o wzroście powyżej 190 cm. Wszystko jest po...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto bardzo płynnie się prowadzi, wszelkie nierówności pokonuje niemal że nie odczuwalnie czego powodem jest hydroaktywne zawieszenie. Na zakrętach nie wyrzuca poza tym automatycznie dopasowuje twardość zawieszenia do drogi i prędkości. Parkowanie tylko 6 bo: 1. Bardzo słaby skręt 2....

2010-03-17

Ogólna ocena:

7/10

Duży, wygodny, bezpieczny, mało pali, bez problemy można zapakować towarzystwo albo spory bagaż, nawet wersalkę. Naprawy elektryki i elektroniki koszmar.
Opinia o układzie napędowym:
Dziwna sprawa, dobrze przyspiesza powyżej 100km\h, silnik za słaby na taką masę ale cichy i przyjemny ma dźwięk. Biegi długie i bez problemu można dobrać przełożenie do prędkości i planów w czasie jazdy.
Opinia o komforcie:
Pełen komfort na maksa tylko francuzi to potrafią. Jedynie przednie, elektrycznie opuszczane szyby zamknięte stukają często, wada fabryczna.
Opinia o nadwoziu:
Za kierownicą jak w fotelu klubowym, wszystko widoczne i pod ręką. Dużo różnych schowków, przemyślane zaczepy do rolety i siatki-kratki, łatwe składanie tylnych foteli, dużo gniazdek do zapalniczki. Materiał nie stwarza problemów z czystością, na razie nie wyciera się.
Opinia o układzie jezdnym:
Przy jeździe powoli b. miękki, nierówności nie czuć, ale długie "fale" mogą spowodować chorobę morską, przy szybkiej jeździe utwardza się i daje poczucie bezpieczeństwa i panowania nad nim. Przy szybkim pokonywaniu ostrych zakrętów za miękki ale to karawan a nie wyścigówk...

2008-02-05

Ogólna ocena:

3/10

Naprawde spodziewalem sie po tym aucie duzo wiecej a jestem strasznie zawiedzione w porownaniu z moim porzednim autem ( mondeo 1,8 TD 90KM ) ten wypada bardzo slabo i jest po prostu samochodem do jazdy po prostych odcinkach .W przyszlym miesiacu znowu powracam do MONDEO :))
Opinia o układzie napędowym:
Przyspeszenie przy wiekszych predkoscia i wyprzedzaniu jest calkiem w normie , wyprzedzanie nie sprawia wiekszych problemow , natomiast w ciasnych zakretach po redukcji na drugi bieg autu po prostu brakuje momentu obrotowego !
Opinia o komforcie:
Co do resorowanie to nierownosci miejskie sa naprawde dobrze tlumione , wyciszenie poprawne a przy wyzszych obrota od silnika dochodzi niski warkot ( ale taki przyjemny dla ucha ).
Opinia o nadwoziu:
siedzenia i tylne kanapy naprawde wygodne , wystarczajace nawet dla osob majacych 1,9 m wzrostu.
Opinia o układzie jezdnym:
Podczas jazd probnych bylem zachwycony komfortem zawieszenia ale juz po nie calym miesiacu mialem dosc , poniewaz zawiaszenie hydroaktywne daje radosc tylko jadac powoli przez miasto natomiast na kretych drogach ma sie wrazenie ze przechyl staje sie tak duze ze ma sie wrazenie ze boczne kola sa juz ...

2008-02-11

Ogólna ocena:

10/10

Auto bardzo wygodne i sprawiające, że "chce się jechać". Mało awaryjne i w miare oszczędne. Wspaniale trzyma się drogi a system ESP kilka razy "ratował' mnie z poślizgu na zakrętach.
Opinia o układzie napędowym:
Silniki te mają "dziure" przed właczeniem się turbiny i trzeba trochę czasu aby się przyzwyczaić ale przy wiekszych obrotach to miłe uczucie "wciskania" w fotel wynagradza tą "dziure"
Opinia o komforcie:
Bez względu na ilość pasażerów auto spisuje się świetnie. Specjalny system zawieszenia to naprawde coś niesamowitego. Każdego kto przejedzie się C-5 zauroczy, zwłaszcza po poprzedniej jeżdzie autem na alusach "17" ( wóz drabiniasty jest lepszy). Przesiadłem się z Forda z alu...
Opinia o nadwoziu:
Luksus w kazdym calu. Miejsca jak w autobusie a komfort nieporównywalny. W bagazniku mozna zmieścić dwie osoby.
Opinia o układzie jezdnym:
Auto posiada radar parkowania dlatego wspaniale się parkuje, bez problemów. Jazda to czysta przyjemność. Zwłaszcza jazda po ostrych zakretach z właczona opcją "sport" zawieszenia.

Roman2010-02-19

Ogólna ocena:

9/10

Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu
Opinia o układzie napędowym:
2,0 HDi nie daje nadmiaru mocy, ale bardzo dobry automat częściowo wynagradza te braki. Samochód jest wystarczająco dynamiczny do bezpiecznej jazdy
Opinia o komforcie:
To CITROEN! na hydro-pneumatycznym zawieszeniu - to powinno wystarczyć za cały komentarz. Stała wysokość podwozia, niezależna od obciążenia i specyficzna charakterystyka zawieszenia powoduje to, że nie ma różnicy w prowadzeniu pustego i obciążonego samochodu
Opinia o nadwoziu:
Fotele wygodne, z indywidualnymi podłokietnikami, bardzo dużo miejsca w środku tak wzdłuż jak i wszerz. Olbrzymi bagażnik o regularnym kształcie, a po rozłożeniu tylnych siedzeń przestrzeń ładunkowa jak w ciężarówce - no prawie :)
Opinia o układzie jezdnym:
Dobra stabilność, nie "wozi" w koleinach. Hydro-pneumatyczne zawieszenie zapewnia komfort i stałą charakterystykę niezależną od obciążenia

Średnie oceny CITROEN C5

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
51.52%
głosów 17
Raczej tak
27.27%
głosów 9
Trudno powiedzieć
9.09%
głosów 3
Raczej nie
3.03%
głosów 1
Nie
9.09%
głosów 3
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.1/10
Układ kierowniczy
8.8/10
Hamulce
8.8/10
Parkowanie
7.5/10
Napęd
Elastyczność
8.1/10
Skrzynia biegów
8.0/10
Silnik
8.2/10
Przyspieszenie 0-100km
6.9/10
Przyspieszenie 60-120km
7.5/10
Przyspieszenie 80-120km
7.8/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
9.4/10
Resorowanie z obciążeniem
9.4/10
Fotele przednie
9.2/10
Fotele tylne
9.0/10
Jazda z kompletem pasażerów
9.0/10
Wyciszenie
8.7/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.6/10
Przestrzeń z tyłu
9.3/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.0/10
Bagażnik
9.4/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.0/10
Możliwość aranżacji
7.7/10
Karoseria
8.4/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.6/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.6/10
Widocznośc do tyłu
7.6/10
Widoczność w lusterkach
8.2/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
6.4/10
Elektronika
5.7/10
Naprawy
Niezawodność
6.4/10
Koszty napraw
4.5/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
21
Niezawodność
2
Nadwozie
2
Spalanie
2
Wnętrze
1
Napęd
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
6
Awaryjność
4
Inne
4
Spalanie
3
Układ jezdny
2
Napęd
2
Nadwozie
2
Wentylacja i ogrzewanie
2
Widoczność
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Citroen C5 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Ford Mondeo.

Citroen C5

Citroen C5

Ford Mondeo

Ford Mondeo

Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie C5

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Marcin

liczba głosów: 122

Citroen C5 exclisive 2200 HDI 16V 133KM 2002r. liftback

Ocena ogólna

Jestem na prawdę zadowolony z zakupu A i nie przejmujcie się plotkami, że niby Hydraulika szwankuje to nie prawda po tylu latach sprzedaży okazuje się, że to akurat najrzadziej się psuje.

Układ napędowy

Silnik bardzo elastyczny w zasadzie nie odczuwa się żadnych negatywnych skutków jazdy na obrotach w wysokości ok 1200/minutę. Ciągnie już z dolnych zakresów a max moment obrotowy (315Nm) osiąga już przy 2000 obr/min. Jednak aby bardzo dynamicznie przyspieszyć należy to robić przy 2,5 -3, tys. obr.

Widoczność

Duże gabaryty i klockowata konstrukcja powoduje, że z tą widocznością jest różnie. Mimo to tragedii nie ma.

Komfort

Jak już pisałem samochód posiada Hydrauliczne zawieszenie co powoduje, że nie ma dla niego znaczenia czy jedzie się samemu czy z kompletem pasażerów. Prześwit zawsze jest taki sam. Tylne fotele "tylko" 8 ze względu na to że dach szybko przechodzi w dół przez co osoby o wzroście powyżej 180 cm wadzę o podsufitkę. Wyciszenie jest ok silnika prawie nie słychać a i dziury ładnie tłumi.

Nadwozie

Przestrzeń z przodu i jej fotele to tak jakby siedzieć w salonie na ulubionym fotelu prawdziwy luksus.Z tyłu tak jak pisałem wcześniej wysokie osoby mogą mieć problem z głową ale kolanami wadzić nie będą no chyba, że z przodu siądzie osoba o wzroście powyżej 190 cm. Wszystko jest pod ręką bardzo tu pomagają przełączniki przy kierownicy. bagażnik duży pojemny i foremny klapa bagażnika zatrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. Materiały bardzo wytrzymałe i mimo, że auto ma już 7 lat nie widać większego zużycia choć (z powodu jeżdżenia po \"dziurawym\" Wrocławiu) trochę już słychać bardzo delikatne trzaski. Tylna kanapa rozkłada się w układzie 2/3 i 1/3 w bardzo prosty i szybki sposób. Karoseria to chyba największy plus mimo siedmiu lat nie wykazuje żadnych (tu ręka na sercu) ognisk rdzy. 5+

Układ jezdny

Auto bardzo płynnie się prowadzi, wszelkie nierówności pokonuje niemal że nie odczuwalnie czego powodem jest hydroaktywne zawieszenie. Na zakrętach nie wyrzuca poza tym automatycznie dopasowuje twardość zawieszenia do drogi i prędkości. Parkowanie tylko 6 bo: 1. Bardzo słaby skręt 2. Mała widoczność z tyłu (ratują tu sytuację czujniki parkowania)oraz z przodu. Co do hamulców to ostatnio miałem okazję się przekonać o ich skuteczności na autostradzie jak ze 140 km/h musiałem natychmiast zwolnić do 0 km/h to zdarzenie spowodowało, że nabrałem jeszcze większego zaufania do mojego \"wieloryba\".

Naprawy

ASO Citroena należy do bardzo drogich u nas w kraju (trochę taniej wychodzi nawet za naszą zachodnią granbicą) do tego trzeba uważać bo serwis nie zawsze jest wyznacznikiem jakości. Ostatnio w rankingu AutoŚwiata serwis Citroena zajął 14 miejsce w Polsce (ostatnie)

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatronik dwu strefowy. Jak się o nią dba to bardzo umila podróżowanie.

Elektryka/elektronika

Z elektryką w tym samochodzie jeszcze nie było, wiem to samochód od nowości w rodzinie więc innej oceny dać n ie mogę. Co do elektroniki no to jest pięta Achillesowa C5 miałem już z nią problemy zwłaszcza z czujnikiem wysokiego ciśnienia w układzie paliwowym. Poza tym komputer, rzadko a nawet bardzo rzadko, ale jednak potrafi nagle się zresetować co nie jest przyjemne podczas jazdy.

Zobacz również opinie:

Citroen C5: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna), van

Citroen C5: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Citroen C5: 1.6, 1.8, 2.0, 2.2, 2.3, 2.7, 3.0

Citroen C5: 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000