Citroen C5 opinie, oceny użytkowników, Citroen C5 spalanie 2004r. (strona 1)

Opinie o samochodach Citroen C5

2004r.

Liczba ocen: 14

Średnia ocena: 7.00/10

Citroen C5 spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
13.06/12.00
7.08
trasa
10.26/10.00
6.08
cykl mieszany
11.47/10.20
6.98

Oceny CITROENA C5

2009-07-13

Ogólna ocena:

2/10

Już nigdy więcej Citroena. Te czasy kiedy piękne szczupaki, DS Pallas i później XM były awangarda myśli technicznej w przemyśle motoryzacyjnym już minęły. Teraz po moich doświadczeniach z C5 nawet bym nie spojrzał na takiego C6. Nic a nic mnie to już nie pociąga. Mój stary, 15 letni ...
Opinia o układzie napędowym:
Krowa! Ma bardzo wąski przedział wysokiego momentu obrotowego. To ma 3l V6 a zachowuje się gorzej niż 1.8l 4cyl. Owszem, da się go rozhuśtać do 220 km/h ale nie po to kupuje się taki samochód. W połączeniu z 4-biegowa automatyczną przekładnią jazda tym samochodem to męczarnia. Nim...
Opinia o komforcie:
Owszem, ten hydroaktywny system to frajda (o ile działa). Sfery - wszystkie 6 już mam wymienione. Popsuły się po 45 000 km. Zaciski tylnych hamulców to eksperyment projektanta łazienek. One nie maja prawa poprawnie działać. Już powymieniane i za parę lat będzie to samo. Tarcze hamulcowe -...
Opinia o nadwoziu:
Kierowcom powyżej 185 odradzam. Nie da się ustawić pozycji fotela i kierownicy wygodnie dla wysokiej osoby. Francuzi do wysokich nie należą? Ale Japończycy potrafią. Pedały są stanowczo za blisko fotela. Cofam fotel do tyłu (i kierownice tez), nogi mam dalej ugięte w kolanach, kolanami do...
Opinia o układzie jezdnym:
Miałem problemy z tarczami hamulcowymi jeszcze w okresie gwarancji. Po przyhamowaniu na niemieckiej autostradzie (od 180 km/h) tarcze rozgrzewały się i krzywiły (paczyły). Przy każdym następnym hamowaniu koła biły a kierownica drgała jakbym miał niewyważone opony. Pojechałem na jazdę t...

2010-02-18

Ogólna ocena:

2/10

Co chwila cos się psuje, odpada, zacina. Elektronika już też się sypie i jak tak dalej pójdzie to auto pójdzie na złom. No bo czy ktoś rozsądny to kupi? Dałem za niego 130 000 PLN Po pięciu latach jego wartość na giełdzie to 20 000.- Za rok może dostanę jeszcze 15 000.- Jak na 60 000...
Opinia o układzie napędowym:
Krowa! Ma bardzo wąski przedział wysokiego momentu obrotowego. To ma 3l V6 a zachowuje się gorzej niż 1.8l 4cyl. Owszem, da się go rozhuśtać do 220 km/h ale nie po to kupuje się taki samochód. W połączeniu z 4-biegowa automatyczną przekładnią jazda tym samochodem to męczarnia. Nim...
Opinia o komforcie:
Owszem, ten hydroaktywny system to frajda (o ile działa). Sfery - wszystkie 6 już mam wymienione. Popsuły się po 45 000 km. Zaciski tylnych hamulców to eksperyment projektanta łazienek. One nie maja prawa poprawnie działać. Już powymieniane i za parę lat będzie to samo. Tarcze hamulcowe -...
Opinia o nadwoziu:
Kierowcom powyżej 185 odradzam. Nie da się ustawić pozycji fotela i kierownicy wygodnie dla wysokiej osoby. Francuzi do wysokich nie należą? Ale Japończycy potrafią. Pedały są stanowczo za blisko fotela. Cofam fotel do tyłu (i kierownice tez) i muszę się pochylić do przodu żeby dosięg...
Opinia o układzie jezdnym:
Hamulce w C5 są skuteczne i to jest wszystko, co można o nich dobrego napisać. Hamulce w C5 piszczą. Piszczą przy prawie każdym hamowaniu i głośno. Stacje obsługi proponują na to kilka rozwiązań. Pierwsze i zalecane przez ASO to wymiana klocków hamulcowych. No tak, ale co parę tysię...

Adam2019-05-17

Ogólna ocena:

10/10

Przyznam szczerze że szukając wad nic nie przychodzi mi do głowy. Zalety opisane wcześniej: wygodny, przestronny, tania eksploatacja. Auto nie jest demonem szybkości ale też nie jest mułem. Dla mnie jest takie akurat. Przyspieszenie ma wystarczające.
Opinia o układzie napędowym:
Silnik bez zarzutów. Żadnych problemów. Nie klekocze. Dynamiczny, nie pali oleju.
Opinia o komforcie:
Auto miękkie i stabilne. Siedzenia wygodne ale mogłyby mieć więcej ustawień.
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeni sporo. Bagażnik duży, jest większy od niejednego kombi. Zaletą hatchbacka jest to że klapa otwiera całą przestrzeń bagażnika i jest uniwersalny. Ma sylwetkę sedana, a walory kombi.
Opinia o układzie jezdnym:
Cóż można powiedzieć. Zawieszenie bezawaryjne i wygodne.

Paweł2013-02-11

Ogólna ocena:

8/10

duże, wygodne, bezpieczne auto. Tak jak lubię ;-)
Opinia o układzie napędowym:
2,2HDI to naprawdę mocna jednostka. Ruszy z trójki i na tej trójce można przejechać całe miasto ;-) nie ma żadnych problemów z elastycznością, chociaż sprinterem nie jest
Opinia o komforcie:
duży to wieloryb, więc i parametry powinien mieć niezłe. I ma ;-)
Opinia o nadwoziu:
Rocznik 2004 - na dzień dzisiejszy (11/02/2013) ZERO rdzy
Opinia o układzie jezdnym:
Duża fura, a mimo to prowadzenie jej nie nastręcza większych problemów. Minimalne problemy moga wystąpić przy parkowaniu w ciasnych miejscach

Jarek2018-07-02

Ogólna ocena:

10/10

Polecam wszystkim
Opinia o układzie napędowym:
Silnik dynamiczny, długość biegów akurat, nie klekocze jak w VW
Opinia o komforcie:
Miękki i stabilny w końcu ma zawieszenie hydrauliczne. Kto używał ten wie.
Opinia o nadwoziu:
Miejsca sporo, schowków mnóstwo. Wnętrze obszerne. Karoseria bdb zabezpieczona. Jak nie był bity to nie ma z nią problemów.
Opinia o układzie jezdnym:
Parkowanie słabe z powodu mniejszego skrętu

Średnie oceny CITROEN C5

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
35.71%
głosów 5
Raczej tak
35.71%
głosów 5
Trudno powiedzieć
7.14%
głosów 1
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
21.43%
głosów 3
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.1/10
Układ kierowniczy
7.9/10
Hamulce
7.8/10
Parkowanie
6.9/10
Napęd
Elastyczność
6.9/10
Skrzynia biegów
6.9/10
Silnik
7.9/10
Przyspieszenie 0-100km
7.1/10
Przyspieszenie 60-120km
7.1/10
Przyspieszenie 80-120km
7.3/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.6/10
Resorowanie z obciążeniem
8.6/10
Fotele przednie
8.4/10
Fotele tylne
8.3/10
Jazda z kompletem pasażerów
8.3/10
Wyciszenie
8.1/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.4/10
Przestrzeń z tyłu
7.7/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
7.4/10
Bagażnik
8.2/10
Jakość materiałów i wykończenia
6.9/10
Możliwość aranżacji
6.6/10
Karoseria
7.8/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
7.9/10
Widoczność
Widoczność do przodu
7.9/10
Widocznośc do tyłu
6.7/10
Widoczność w lusterkach
7.9/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
6.3/10
Elektronika
5.9/10
Naprawy
Niezawodność
6.6/10
Koszty napraw
5.3/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
6
Wnętrze
1
Niezawodność
1
Układ jezdny
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Awaryjność
3
Wnętrze
2
Spalanie
1
Inne
1
Nic
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Citroen C5 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Citroen DS5.

Citroen C5

Citroen C5

Citroen DS5

Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie C5

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 88

Citroen C5 Exclusive 3000 V6 210KM 2004r. liftback

Ocena ogólna

Już nigdy więcej Citroena. Te czasy kiedy piękne szczupaki, DS Pallas i później XM były awangarda myśli technicznej w przemyśle motoryzacyjnym już minęły. Teraz po moich doświadczeniach z C5 nawet bym nie spojrzał na takiego C6. Nic a nic mnie to już nie pociąga. Mój stary, 15 letni SAAB jeździ o klasę lepiej i mam do niego większe zaufanie. Jak mam jechać na urlop, dłuższą trasę i chce mieć pewność, ze dojadę to biorę Saaba.

Układ napędowy

Krowa! Ma bardzo wąski przedział wysokiego momentu obrotowego. To ma 3l V6 a zachowuje się gorzej niż 1.8l 4cyl. Owszem, da się go rozhuśtać do 220 km/h ale nie po to kupuje się taki samochód. W połączeniu z 4-biegowa automatyczną przekładnią jazda tym samochodem to męczarnia. Nim się nie da lekko przyspieszyć w mieście np. od 30 do 50 km/h. Jadę spokojnie i chce zmienić pas. Dociskam pedał gazu i nic. Dociskam dalej i dalej nic. Jeszcze trochę a on wtedy redukuje i wyrywa a wyjącym silnikiem ze aż wstyd. W ASO mówią, ze to jest w normie. Za to przy zwalnianiu np. przed światłami skrzynia lubi stuknąć i to tak mocno, ze się cale auto zatrzęsie.Takie jedno walnięcie wstrząsające całym samochodem. To ma ponoć mieć coś do czynienia z hamulcem (ponoć jest w automatycznej skrzyni jakiś hamulec na osi). Zgłaszałem to w ASO jeszcze podczas gwarancji ale powiedzieli mi, ze to jest "w normie".

Widoczność

Kiepsko. Bez czujników parkowania odradzam.

Komfort

Owszem, ten hydroaktywny system to frajda (o ile działa). Sfery - wszystkie 6 już mam wymienione. Popsuły się po 45 000 km. Zaciski tylnych hamulców to eksperyment projektanta łazienek. One nie maja prawa poprawnie działać. Już powymieniane i za parę lat będzie to samo. Tarcze hamulcowe - powymieniane. Łożyska przednich kol do wymiany po 50 000. itd itp. Do 90 km/h da się jechać. Powyżej szum na nieszczelnościach drzwi i okien zaczyna dokuczać. Powyżej 160 mamy efekt kabrioleta.

Nadwozie

Kierowcom powyżej 185 odradzam. Nie da się ustawić pozycji fotela i kierownicy wygodnie dla wysokiej osoby. Francuzi do wysokich nie należą? Ale Japończycy potrafią. Pedały są stanowczo za blisko fotela. Cofam fotel do tyłu (i kierownice tez), nogi mam dalej ugięte w kolanach, kolanami dotykam kolumny kierownicy a jednak muszę się pochylić do przodu żeby dosięgnąć kierownicy.

Układ jezdny

Miałem problemy z tarczami hamulcowymi jeszcze w okresie gwarancji. Po przyhamowaniu na niemieckiej autostradzie (od 180 km/h) tarcze rozgrzewały się i krzywiły (paczyły). Przy każdym następnym hamowaniu koła biły a kierownica drgała jakbym miał niewyważone opony. Pojechałem na jazdę testową z człowiekiem z ASO. Przyznał, że to jest wręcz niebezpieczne ale po powrocie zdemontowali tarcze i zmierzyli bicia tarcz (już na zimno) no i były "w normie". Po jakimś czasie do bicia kierownicy doszedł metaliczny odgłos szczękania układu kierowniczego. Wróciłem do ASO i zażądałem wymiany tarcz. Wymienili mi tarcze i klocki (za klocki i ich wymianę! kazali sobie zapłacić). Tarcze już nie biją ale szczękanie w układzie kierowniczym np. na wybojach, zostało. Wymiana tarcz miała potrwać pół dnia. Czegoś tam zabrakło w magazynie i kazali mi wrócić po samochód pod koniec następnego dnia. Powiedziałem, że mam ważne spotkania służbowe i że będę potrzebował auto zastępcze - tyle powinienem mieć z assistance. U Tubka (ASO we Wroclawiu) powiedzieli mi, że powinienem ich poinformować z wyprzedzeniem to by mi wynajęli auto w wypożyczalnia - odpłatnie. Według nich nie należało mi się auto z Assistance. Za to według importera - Citroen Polska, owszem należało się ale już było po fakcie i tylko obiecano mi, że to się już więcej nie powtórzy. Ale co mi z tego. Za taksówki płaciłem sam.

Naprawy

W momencie zakupu tak sobie liczyłem, ze samochód o takich walorach (silnik, wyposażenie) i za taka cenę to nawet jeżeli po 6 - 8 latach nie dostane za niego proporcjonalnie tyle co bym dostał za Audi czy BMW, to i tak będę do przodu. No i okazało się, ze nie! Bo po tych 6 - 8 latach to ja już chyba nic (prawie) za niego nie dostane a do tego czasu koszta napraw - te już poniesione i te które jeszcze przyjdą - będą wyższe niż gdybym kupił Lexusa.

Wentylacja i ogrzewanie

Zaledwie 3 lata a nadmuch ogrzewania już świerszczy. Czyli następna okazja dla ASO żeby zarobić. A ceny to oni mają!!!

Elektryka/elektronika

Cewki zapłonowe. Problem zaczął się w parę tygodni po upływie gwarancji. W silniku V6 mam ich sześć a wymienianych miałem już 12 sztuk. W ASO udawali, że to się nie zdarza, że to pierwszy raz się z takim czymś spotkali... W innym (nieautoryzowanym) serwisie dowiedziałem się że to nagminne aż w końcu na dobicie w Warszawie, w ASO przy centrali, powiedzieli mi, że Citroen właśnie wprowadził na rynek nowe, ulepszone cewki i że te już się tak nie będą psuły. I co? to teraz przyznali się do tego, że mieli z tym problem. Za każdym razem jak wysiada cewka to taki V6 pracuje na 5 cylindrach a mieszanka z szóstego leci niespalona do wydechu / katalizatora. Lambda sonda wariuje i silnik kompletnie traci moc. Nie da się jechać i trzeba auto zaholować do serwisu. No i nawet ten krotki okres od spalenia cewki do wyłączenia silnika (dwanaście razy) wystarczył żeby kompletnie zababrać katalizator.

Zobacz również opinie:

Citroen C5: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna), van

Citroen C5: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Citroen C5: 1.6, 1.8, 2.0, 2.2, 2.3, 2.7, 3.0

Citroen C5: 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000