Citroen C5 opinie, oceny użytkowników, Citroen C5 spalanie 2.2 (strona 1)

Opinie o samochodach Citroen C5

2.2

Liczba ocen: 21

Średnia ocena: 7.62/10

Citroen C5 spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
-.--/-.--
8.93
trasa
-.--/-.--
6.63
cykl mieszany
-.--/-.--
7.93

Oceny CITROENA C5

Marcin2009-07-13

Ogólna ocena:

9/10

Jestem na prawdę zadowolony z zakupu A i nie przejmujcie się plotkami, że niby Hydraulika szwankuje to nie prawda po tylu latach sprzedaży okazuje się, że to akurat najrzadziej się psuje.
Opinia o układzie napędowym:
Silnik bardzo elastyczny w zasadzie nie odczuwa się żadnych negatywnych skutków jazdy na obrotach w wysokości ok 1200/minutę. Ciągnie już z dolnych zakresów a max moment obrotowy (315Nm) osiąga już przy 2000 obr/min. Jednak aby bardzo dynamicznie przyspieszyć należy to robić przy 2,5 -3...
Opinia o komforcie:
Jak już pisałem samochód posiada Hydrauliczne zawieszenie co powoduje, że nie ma dla niego znaczenia czy jedzie się samemu czy z kompletem pasażerów. Prześwit zawsze jest taki sam. Tylne fotele "tylko" 8 ze względu na to że dach szybko przechodzi w dół przez co osoby o wzrości...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeń z przodu i jej fotele to tak jakby siedzieć w salonie na ulubionym fotelu prawdziwy luksus.Z tyłu tak jak pisałem wcześniej wysokie osoby mogą mieć problem z głową ale kolanami wadzić nie będą no chyba, że z przodu siądzie osoba o wzroście powyżej 190 cm. Wszystko jest po...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto bardzo płynnie się prowadzi, wszelkie nierówności pokonuje niemal że nie odczuwalnie czego powodem jest hydroaktywne zawieszenie. Na zakrętach nie wyrzuca poza tym automatycznie dopasowuje twardość zawieszenia do drogi i prędkości. Parkowanie tylko 6 bo: 1. Bardzo słaby skręt 2....

Jan2008-08-13

Ogólna ocena:

8/10

auto wygodne, bezpieczne (8 poduszek) bardzo dobrze wyposażone, z wad to myląca kierowcę elektronika, drogi filtr sadzy, trzeszczące szyby przednie, kolebający się fotel kierowcy, auto powinno być serwisowane tylko w warsztacie mającym pojęcie o "cytrynach", niestety nie ma takich...
Opinia o układzie napędowym:
jest to automat ZFa i uważam, że jest bardzo dobrze zestrojony z silnikiem. Skrzynia tzw. inteligentna ma funkcje sport i zima oraz tiptronic. Auto dobrze przyspiesza,efekt "turbodziury" tylko w granicach 20-40 km/h, silnik pracuje cicho jak na diesla i podobno jest sprawdzony i trwały....
Opinia o komforcie:
zawieszenie hydrauliczne zachowuje się dobrze na naszych dziurach, niezależnie od obciążenia auto trzyma poziom, możliwość podniesienia auta w 2 pozycjach w góre potrafi się przydać w terenie, w środku cicho, chociaż trzeba się przyzwyczaić do lekkich trzaskow pochodzących od uszczele...
Opinia o nadwoziu:
duzy samochód, a więc wygodny w środku, 5 osób podróżuje bez problemu, bagażnik duży i szeroko dostępny, bardzo łatwe skladanie siedzeń z tylu, kanapa dzielona 1/2, tapicerka welurowa, przyjemna, fotele przednie regulowane elektrycznie, karoseria bez śladów korozji
Opinia o układzie jezdnym:
auto miękko zawieszone, dopiero powyżej 130 km/h usztywnia się. Prowadzi się dobrze, słaby promień skrętu w porownaniu np z passatem, hamulce dobre, tyle, że czasem piszczą klocki i podobno ten typ tak ma. Parkowanie łatwe dzieki parktronicowi.

2008-02-11

Ogólna ocena:

10/10

Auto bardzo wygodne i sprawiające, że "chce się jechać". Mało awaryjne i w miare oszczędne. Wspaniale trzyma się drogi a system ESP kilka razy "ratował' mnie z poślizgu na zakrętach.
Opinia o układzie napędowym:
Silniki te mają "dziure" przed właczeniem się turbiny i trzeba trochę czasu aby się przyzwyczaić ale przy wiekszych obrotach to miłe uczucie "wciskania" w fotel wynagradza tą "dziure"
Opinia o komforcie:
Bez względu na ilość pasażerów auto spisuje się świetnie. Specjalny system zawieszenia to naprawde coś niesamowitego. Każdego kto przejedzie się C-5 zauroczy, zwłaszcza po poprzedniej jeżdzie autem na alusach "17" ( wóz drabiniasty jest lepszy). Przesiadłem się z Forda z alu...
Opinia o nadwoziu:
Luksus w kazdym calu. Miejsca jak w autobusie a komfort nieporównywalny. W bagazniku mozna zmieścić dwie osoby.
Opinia o układzie jezdnym:
Auto posiada radar parkowania dlatego wspaniale się parkuje, bez problemów. Jazda to czysta przyjemność. Zwłaszcza jazda po ostrych zakretach z właczona opcją "sport" zawieszenia.

2008-09-01

Ogólna ocena:

9/10

To nie jest pojazd dla ubogich - za luksus trzeba płacić.
Opinia o układzie napędowym:
Przesiadłem się z mocniejszego i bardziej żwawego samochodu, mogę być tendencyjny.
Opinia o komforcie:
Hydropneumatyczne zawieszenie Citroena od dawna stosowane jest w samochodach marki Rolls Royce - to chyba coś znaczy...
Opinia o nadwoziu:
W aspekcie ergonomii przewyższa Opla czy VW. W kwestii aranżacji powiększenia przestrzeni bagażowej (kombi)można znaleźć fajniejsze rozwiązania u innych producentów.
Opinia o układzie jezdnym:
Mam go cztery miesiące, to bardzo komfortowy duży samochód, jak na swoją masę 1500 kg jest bardzo ekonomiczny. Dużą zaletą jest zawieszenie Hydropneumatyczne o regulowanym prześwicie, co pozwala się podnieść do góry podczas jazdy po bezdrożach, natomiast przy szybkiej jeździe jest aut...

2008-02-12

Ogólna ocena:

9/10

auto choc posiada kilka usterek ich diagnoza jest dosc prosta poniewaz sa wszystkie szczegolowo opisane na forum cytrynki. atutem jest niewatpliwie bogate wyposazenie, komfort jazdy. wada natomiast drogi serwis a nie wszystko da sie zrobic u mechaniora zdziska.
Opinia o układzie napędowym:
silnik słabo zbiera sie przy ruszaniu. jednak gdy juz wkreci sie na obroty powyzej 2000 uruchamia sie rakieta :)
Opinia o komforcie:
zawieszenie hydroaktywne 3+ jest bardzo komfortowe. w przypadku opcji sport mozna utwardzić zawieszenie jednak nie ma drastycznego efektu.wbrew opiniom nie jest az takie drogie w utrzymaniu. fotele przednie z elektronicznie ustawianymi położeniami jest bardzo wygodne lecz brakuje opcji pamieci u...
Opinia o nadwoziu:
auto jes bardzo bogato wyposazone, ilosc przelacznikow jest bardzo duza, tak samo jak ilosc schowkow
Opinia o układzie jezdnym:
prowadzenie precyzyjne, hamulce jak brzytew, nie musze wspominac o abs, esp/asr.

Średnie oceny CITROEN C5

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
66.67%
głosów 14
Raczej tak
14.29%
głosów 3
Trudno powiedzieć
4.76%
głosów 1
Raczej nie
9.52%
głosów 2
Nie
4.76%
głosów 1
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.7/10
Układ kierowniczy
8.2/10
Hamulce
8.4/10
Parkowanie
7.5/10
Napęd
Elastyczność
8.4/10
Skrzynia biegów
8.4/10
Silnik
8.9/10
Przyspieszenie 0-100km
7.6/10
Przyspieszenie 60-120km
8.1/10
Przyspieszenie 80-120km
8.4/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
9.2/10
Resorowanie z obciążeniem
9.3/10
Fotele przednie
8.9/10
Fotele tylne
8.3/10
Jazda z kompletem pasażerów
9.0/10
Wyciszenie
8.2/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.9/10
Przestrzeń z tyłu
8.6/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.5/10
Bagażnik
8.9/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.9/10
Możliwość aranżacji
7.1/10
Karoseria
8.3/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.2/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.0/10
Widocznośc do tyłu
6.9/10
Widoczność w lusterkach
8.3/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
4.8/10
Elektronika
4.2/10
Naprawy
Niezawodność
4.4/10
Koszty napraw
3.2/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
12
Układ jezdny
2
Niezawodność
1
Napęd
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Awaryjność
4
Inne
3
Spalanie
2
Układ jezdny
1
Widoczność
1
Wnętrze
1
Nadwozie
1
Nic
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Citroen C5 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Citroen DS5.

Citroen C5

Citroen C5

Citroen DS5

Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie C5

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Marcin

liczba głosów: 147

Citroen C5 exclisive 2200 HDI 16V 133KM 2002r. liftback

Ocena ogólna

Jestem na prawdę zadowolony z zakupu A i nie przejmujcie się plotkami, że niby Hydraulika szwankuje to nie prawda po tylu latach sprzedaży okazuje się, że to akurat najrzadziej się psuje.

Układ napędowy

Silnik bardzo elastyczny w zasadzie nie odczuwa się żadnych negatywnych skutków jazdy na obrotach w wysokości ok 1200/minutę. Ciągnie już z dolnych zakresów a max moment obrotowy (315Nm) osiąga już przy 2000 obr/min. Jednak aby bardzo dynamicznie przyspieszyć należy to robić przy 2,5 -3, tys. obr.

Widoczność

Duże gabaryty i klockowata konstrukcja powoduje, że z tą widocznością jest różnie. Mimo to tragedii nie ma.

Komfort

Jak już pisałem samochód posiada Hydrauliczne zawieszenie co powoduje, że nie ma dla niego znaczenia czy jedzie się samemu czy z kompletem pasażerów. Prześwit zawsze jest taki sam. Tylne fotele "tylko" 8 ze względu na to że dach szybko przechodzi w dół przez co osoby o wzroście powyżej 180 cm wadzę o podsufitkę. Wyciszenie jest ok silnika prawie nie słychać a i dziury ładnie tłumi.

Nadwozie

Przestrzeń z przodu i jej fotele to tak jakby siedzieć w salonie na ulubionym fotelu prawdziwy luksus.Z tyłu tak jak pisałem wcześniej wysokie osoby mogą mieć problem z głową ale kolanami wadzić nie będą no chyba, że z przodu siądzie osoba o wzroście powyżej 190 cm. Wszystko jest pod ręką bardzo tu pomagają przełączniki przy kierownicy. bagażnik duży pojemny i foremny klapa bagażnika zatrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. Materiały bardzo wytrzymałe i mimo, że auto ma już 7 lat nie widać większego zużycia choć (z powodu jeżdżenia po \"dziurawym\" Wrocławiu) trochę już słychać bardzo delikatne trzaski. Tylna kanapa rozkłada się w układzie 2/3 i 1/3 w bardzo prosty i szybki sposób. Karoseria to chyba największy plus mimo siedmiu lat nie wykazuje żadnych (tu ręka na sercu) ognisk rdzy. 5+

Układ jezdny

Auto bardzo płynnie się prowadzi, wszelkie nierówności pokonuje niemal że nie odczuwalnie czego powodem jest hydroaktywne zawieszenie. Na zakrętach nie wyrzuca poza tym automatycznie dopasowuje twardość zawieszenia do drogi i prędkości. Parkowanie tylko 6 bo: 1. Bardzo słaby skręt 2. Mała widoczność z tyłu (ratują tu sytuację czujniki parkowania)oraz z przodu. Co do hamulców to ostatnio miałem okazję się przekonać o ich skuteczności na autostradzie jak ze 140 km/h musiałem natychmiast zwolnić do 0 km/h to zdarzenie spowodowało, że nabrałem jeszcze większego zaufania do mojego \"wieloryba\".

Naprawy

ASO Citroena należy do bardzo drogich u nas w kraju (trochę taniej wychodzi nawet za naszą zachodnią granbicą) do tego trzeba uważać bo serwis nie zawsze jest wyznacznikiem jakości. Ostatnio w rankingu AutoŚwiata serwis Citroena zajął 14 miejsce w Polsce (ostatnie)

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatronik dwu strefowy. Jak się o nią dba to bardzo umila podróżowanie.

Elektryka/elektronika

Z elektryką w tym samochodzie jeszcze nie było, wiem to samochód od nowości w rodzinie więc innej oceny dać n ie mogę. Co do elektroniki no to jest pięta Achillesowa C5 miałem już z nią problemy zwłaszcza z czujnikiem wysokiego ciśnienia w układzie paliwowym. Poza tym komputer, rzadko a nawet bardzo rzadko, ale jednak potrafi nagle się zresetować co nie jest przyjemne podczas jazdy.

Zobacz również opinie:

Citroen C5: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna), van

Citroen C5: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Citroen C5: 1.6, 1.8, 2.0, 2.2, 2.3, 2.7, 3.0

Citroen C5: 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000