Citroen C5 opinie, oceny użytkowników, Citroen C5 spalanie 3.0 (strona 1)

Opinie o samochodach Citroen C5

3.0

Liczba ocen: 5

Średnia ocena:

5.20/10

Citroen C5 spalanie (l/100km)

  benzyna / gaz diesel
miasto 15.75/12.40 -.--
trasa 12.13/8.70 -.--
cykl mieszany 13.75/10.00 -.--

C5

OCENY CITROENA C5


Ogólna ocena:  

2/10


Już nigdy więcej Citroena. Te czasy kiedy piękne szczupaki, DS Pallas i później XM były awangarda myśli technicznej w przemyśle motoryzacyjnym już minęły. Teraz po moich doświadczeniach z C5 nawet bym nie spojrzał na takiego C6. Nic a nic mnie to już nie pociąga. Mój stary, 15 letni ...
Opinia o układzie napędowym:
Krowa! Ma bardzo wąski przedział wysokiego momentu obrotowego. To ma 3l V6 a zachowuje się gorzej niż 1.8l 4cyl. Owszem, da się go rozhuśtać do 220 km/h ale nie po to kupuje się taki samochód. W połączeniu z 4-biegowa automatyczną przekładnią jazda tym samochodem to męczarnia. Nim...
Opinia o komforcie:
Owszem, ten hydroaktywny system to frajda (o ile działa). Sfery - wszystkie 6 już mam wymienione. Popsuły się po 45 000 km. Zaciski tylnych hamulców to eksperyment projektanta łazienek. One nie maja prawa poprawnie działać. Już powymieniane i za parę lat będzie to samo. Tarcze hamulcowe -...
Opinia o nadwoziu:
Kierowcom powyżej 185 odradzam. Nie da się ustawić pozycji fotela i kierownicy wygodnie dla wysokiej osoby. Francuzi do wysokich nie należą? Ale Japończycy potrafią. Pedały są stanowczo za blisko fotela. Cofam fotel do tyłu (i kierownice tez), nogi mam dalej ugięte w kolanach, kolanami do...
Opinia o układzie jezdnym:
Miałem problemy z tarczami hamulcowymi jeszcze w okresie gwarancji. Po przyhamowaniu na niemieckiej autostradzie (od 180 km/h) tarcze rozgrzewały się i krzywiły (paczyły). Przy każdym następnym hamowaniu koła biły a kierownica drgała jakbym miał niewyważone opony. Pojechałem na jazdę t...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

2/10


Co chwila cos się psuje, odpada, zacina. Elektronika już też się sypie i jak tak dalej pójdzie to auto pójdzie na złom. No bo czy ktoś rozsądny to kupi? Dałem za niego 130 000 PLN Po pięciu latach jego wartość na giełdzie to 20 000.- Za rok może dostanę jeszcze 15 000.- Jak na 60 000...
Opinia o układzie napędowym:
Krowa! Ma bardzo wąski przedział wysokiego momentu obrotowego. To ma 3l V6 a zachowuje się gorzej niż 1.8l 4cyl. Owszem, da się go rozhuśtać do 220 km/h ale nie po to kupuje się taki samochód. W połączeniu z 4-biegowa automatyczną przekładnią jazda tym samochodem to męczarnia. Nim...
Opinia o komforcie:
Owszem, ten hydroaktywny system to frajda (o ile działa). Sfery - wszystkie 6 już mam wymienione. Popsuły się po 45 000 km. Zaciski tylnych hamulców to eksperyment projektanta łazienek. One nie maja prawa poprawnie działać. Już powymieniane i za parę lat będzie to samo. Tarcze hamulcowe -...
Opinia o nadwoziu:
Kierowcom powyżej 185 odradzam. Nie da się ustawić pozycji fotela i kierownicy wygodnie dla wysokiej osoby. Francuzi do wysokich nie należą? Ale Japończycy potrafią. Pedały są stanowczo za blisko fotela. Cofam fotel do tyłu (i kierownice tez) i muszę się pochylić do przodu żeby dosięg...
Opinia o układzie jezdnym:
Hamulce w C5 są skuteczne i to jest wszystko, co można o nich dobrego napisać. Hamulce w C5 piszczą. Piszczą przy prawie każdym hamowaniu i głośno. Stacje obsługi proponują na to kilka rozwiązań. Pierwsze i zalecane przez ASO to wymiana klocków hamulcowych. No tak, ale co parę tysię...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

10/10


Bardzo komfortowe auto za niezłe pieniądze (używane).
Opinia o układzie napędowym:
Mocy nie brakuje.
Opinia o komforcie:
Super komfort - nieporównywalny za "sprężynowcami"
Opinia o nadwoziu:
Mi odpowiada, miejsca jest dużo.
Opinia o układzie jezdnym:
Bardzo precyzyjny układ, aktywne wspomaganie.
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

10/10


TRAKTUJ GO DOBRZE A DOBRZE BEDZIE CI SLUZYL ;-)
Opinia o układzie napędowym:
SUPER BEZ PROBLEMOW W KAZDYM ZAKRESIE
Opinia o komforcie:
KOMFORT PRZEWYZSZA S-KLASE MERCA
Opinia o nadwoziu:
WSZYSTKO IDEALNIE SPASOWANE OLBŻYMIA PRZESTRZEN I SWOBODA
Opinia o układzie jezdnym:
IDEALNIE !!!
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

2/10


 
1 z 1
 


ŚREDNIE OCENY CITROEN C5

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak 20.00% głosów 1
Raczej tak 20.00% głosów 1
Trudno powiedzieć 0.00% głosów 0
Raczej nie 0.00% głosów 0
Nie 60.00% głosów 3
Układ jezdny
Prowadzenie auta
7.4/10
Układ kierowniczy
6.2/10
Hamulce
5.4/10
Parkowanie
6.2/10
Napęd
Elastyczność
4.8/10
Skrzynia biegów
5.0/10
Silnik
5.6/10
Przyspieszenie 0-100km
6.6/10
Przyspieszenie 60-120km
6.6/10
Przyspieszenie 80-120km
6.6/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.2/10
Resorowanie z obciążeniem
7.2/10
Fotele przednie
7.2/10
Fotele tylne
7.6/10
Jazda z kompletem pasażerów
6.8/10
Wyciszenie
6.2/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
7.2/10
Przestrzeń z tyłu
7.2/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
6.4/10
Bagażnik
7.2/10
Jakość materiałów i wykończenia
5.4/10
Możliwość aranżacji
5.2/10
Karoseria
5.8/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
6.0/10
Widoczność
Widoczność do przodu
6.6/10
Widocznośc do tyłu
5.6/10
Widoczność w lusterkach
6.8/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
4.8/10
Elektronika
3.6/10
Naprawy
Niezawodność
4.6/10
Koszty napraw
4.2/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy 2
Wnętrze 1
Napęd 1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Awaryjność 2
Inne 1
Nic 1

PRZYDATNE INFORMACJE

Osoby zainteresowane autem Citroen C5 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Ford Mondeo.

  Citroen

  C5

  Ford

  Mondeo

Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie C5

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Andrzej

liczba głosów: 67

Citroen C5 Exclusive 3000 V6 210KM 2004r. liftback

Ocena ogólna
Już nigdy więcej Citroena. Te czasy kiedy piękne szczupaki, DS Pallas i później XM były awangarda myśli technicznej w przemyśle motoryzacyjnym już minęły. Teraz po moich doświadczeniach z C5 nawet bym nie spojrzał na takiego C6. Nic a nic mnie to już nie pociąga. Mój stary, 15 letni SAAB jeździ o klasę lepiej i mam do niego większe zaufanie. Jak mam jechać na urlop, dłuższą trasę i chce mieć pewność, ze dojadę to biorę Saaba.

Układ napędowy
Krowa! Ma bardzo wąski przedział wysokiego momentu obrotowego. To ma 3l V6 a zachowuje się gorzej niż 1.8l 4cyl. Owszem, da się go rozhuśtać do 220 km/h ale nie po to kupuje się taki samochód. W połączeniu z 4-biegowa automatyczną przekładnią jazda tym samochodem to męczarnia. Nim się nie da lekko przyspieszyć w mieście np. od 30 do 50 km/h. Jadę spokojnie i chce zmienić pas. Dociskam pedał gazu i nic. Dociskam dalej i dalej nic. Jeszcze trochę a on wtedy redukuje i wyrywa a wyjącym silnikiem ze aż wstyd. W ASO mówią, ze to jest w normie. Za to przy zwalnianiu np. przed światłami skrzynia lubi stuknąć i to tak mocno, ze się cale auto zatrzęsie.Takie jedno walnięcie wstrząsające całym samochodem. To ma ponoć mieć coś do czynienia z hamulcem (ponoć jest w automatycznej skrzyni jakiś hamulec na osi). Zgłaszałem to w ASO jeszcze podczas gwarancji ale powiedzieli mi, ze to jest "w normie".

Widoczność
Kiepsko. Bez czujników parkowania odradzam.

Komfort
Owszem, ten hydroaktywny system to frajda (o ile działa). Sfery - wszystkie 6 już mam wymienione. Popsuły się po 45 000 km. Zaciski tylnych hamulców to eksperyment projektanta łazienek. One nie maja prawa poprawnie działać. Już powymieniane i za parę lat będzie to samo. Tarcze hamulcowe - powymieniane. Łożyska przednich kol do wymiany po 50 000. itd itp. Do 90 km/h da się jechać. Powyżej szum na nieszczelnościach drzwi i okien zaczyna dokuczać. Powyżej 160 mamy efekt kabrioleta.

Nadwozie
Kierowcom powyżej 185 odradzam. Nie da się ustawić pozycji fotela i kierownicy wygodnie dla wysokiej osoby. Francuzi do wysokich nie należą? Ale Japończycy potrafią. Pedały są stanowczo za blisko fotela. Cofam fotel do tyłu (i kierownice tez), nogi mam dalej ugięte w kolanach, kolanami dotykam kolumny kierownicy a jednak muszę się pochylić do przodu żeby dosięgnąć kierownicy.

Układ jezdny
Miałem problemy z tarczami hamulcowymi jeszcze w okresie gwarancji. Po przyhamowaniu na niemieckiej autostradzie (od 180 km/h) tarcze rozgrzewały się i krzywiły (paczyły). Przy każdym następnym hamowaniu koła biły a kierownica drgała jakbym miał niewyważone opony. Pojechałem na jazdę testową z człowiekiem z ASO. Przyznał, że to jest wręcz niebezpieczne ale po powrocie zdemontowali tarcze i zmierzyli bicia tarcz (już na zimno) no i były "w normie". Po jakimś czasie do bicia kierownicy doszedł metaliczny odgłos szczękania układu kierowniczego. Wróciłem do ASO i zażądałem wymiany tarcz. Wymienili mi tarcze i klocki (za klocki i ich wymianę! kazali sobie zapłacić). Tarcze już nie biją ale szczękanie w układzie kierowniczym np. na wybojach, zostało. Wymiana tarcz miała potrwać pół dnia. Czegoś tam zabrakło w magazynie i kazali mi wrócić po samochód pod koniec następnego dnia. Powiedziałem, że mam ważne spotkania służbowe i że będę potrzebował auto zastępcze - tyle powinienem mieć z assistance. U Tubka (ASO we Wroclawiu) powiedzieli mi, że powinienem ich poinformować z wyprzedzeniem to by mi wynajęli auto w wypożyczalnia - odpłatnie. Według nich nie należało mi się auto z Assistance. Za to według importera - Citroen Polska, owszem należało się ale już było po fakcie i tylko obiecano mi, że to się już więcej nie powtórzy. Ale co mi z tego. Za taksówki płaciłem sam.

Naprawy
W momencie zakupu tak sobie liczyłem, ze samochód o takich walorach (silnik, wyposażenie) i za taka cenę to nawet jeżeli po 6 - 8 latach nie dostane za niego proporcjonalnie tyle co bym dostał za Audi czy BMW, to i tak będę do przodu. No i okazało się, ze nie! Bo po tych 6 - 8 latach to ja już chyba nic (prawie) za niego nie dostane a do tego czasu koszta napraw - te już poniesione i te które jeszcze przyjdą - będą wyższe niż gdybym kupił Lexusa.

Wentylacja i ogrzewanie
Zaledwie 3 lata a nadmuch ogrzewania już świerszczy. Czyli następna okazja dla ASO żeby zarobić. A ceny to oni mają!!!

Elektryka/elektronika
Cewki zapłonowe. Problem zaczął się w parę tygodni po upływie gwarancji. W silniku V6 mam ich sześć a wymienianych miałem już 12 sztuk. W ASO udawali, że to się nie zdarza, że to pierwszy raz się z takim czymś spotkali... W innym (nieautoryzowanym) serwisie dowiedziałem się że to nagminne aż w końcu na dobicie w Warszawie, w ASO przy centrali, powiedzieli mi, że Citroen właśnie wprowadził na rynek nowe, ulepszone cewki i że te już się tak nie będą psuły. I co? to teraz przyznali się do tego, że mieli z tym problem. Za każdym razem jak wysiada cewka to taki V6 pracuje na 5 cylindrach a mieszanka z szóstego leci niespalona do wydechu / katalizatora. Lambda sonda wariuje i silnik kompletnie traci moc. Nie da się jechać i trzeba auto zaholować do serwisu. No i nawet ten krotki okres od spalenia cewki do wyłączenia silnika (dwanaście razy) wystarczył żeby kompletnie zababrać katalizator.

Pełna opinia o Citroen C5 Exclusive 3000 V6 210KM 2004r. liftback »

Zobacz również opinie:

Citroen C5: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna), van

Citroen C5: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Citroen C5: 1.6, 1.8, 2.0, 2.2, 2.3, 2.7, 3.0

Citroen C5: 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000