Opinie o samochodach Citroen C5
3.0
Liczba ocen: 6
Średnia ocena: 6.00/10
Citroen C5 spalanie (l/100km)
Oceny CITROENA C5
Citroen C5 Exclusive 3.0 V6 210KM 2004r. 120 000km
Ogólna ocena:
2/10
Opinia o układzie napędowym:
Krowa! Ma bardzo wąski przedział wysokiego momentu obrotowego. To ma 3l V6 a zachowuje się gorzej niż 1.8l 4cyl. Owszem, da się go rozhuśtać do 220 km/h ale nie po to kupuje się taki samochód. W połączeniu z 4-biegowa automatyczną przekładnią jazda tym samochodem to męczarnia. Nim...
Opinia o komforcie:
Owszem, ten hydroaktywny system to frajda (o ile działa). Sfery - wszystkie 6 już mam wymienione. Popsuły się po 45 000 km. Zaciski tylnych hamulców to eksperyment projektanta łazienek. One nie maja prawa poprawnie działać. Już powymieniane i za parę lat będzie to samo. Tarcze hamulcowe -...
Opinia o nadwoziu:
Kierowcom powyżej 185 odradzam. Nie da się ustawić pozycji fotela i kierownicy wygodnie dla wysokiej osoby. Francuzi do wysokich nie należą? Ale Japończycy potrafią. Pedały są stanowczo za blisko fotela. Cofam fotel do tyłu (i kierownice tez), nogi mam dalej ugięte w kolanach, kolanami do...
Opinia o układzie jezdnym:
Miałem problemy z tarczami hamulcowymi jeszcze w okresie gwarancji. Po przyhamowaniu na niemieckiej autostradzie (od 180 km/h) tarcze rozgrzewały się i krzywiły (paczyły). Przy każdym następnym hamowaniu koła biły a kierownica drgała jakbym miał niewyważone opony. Pojechałem na jazdę t...
Citroen C5 hatchback 3.0 v6 207KM 2003r. 95km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik V6 to moc która na 4 biegu jedzie 50 i 170km/h 5bieg tez można używać przy 70km/h ale do dynamicznych nie należy :) Jeden z najcichszych silników bez buczenia szarpania i innych zjawisk ,tempomat od 4bieg i min 50km/h szybciej nie włączysz. Silnik co będę się rozpisywał-produkowan...
Opinia o komforcie:
Tutaj każda ale to każda zła wypowiedz o citroenie i jego zawieszeniu jest ludzi co nim nie jeździli ,posiadam 2 cytrusy opinia będzie tez,jadą wygłuszają i resorują w najwyższym komforcie. Przesiadka po roku do Audi A3 kobiety wzbudziło szok i mdłości po 10 minutach ostrej jazdy ( męc...
Opinia o nadwoziu:
Jak dla faceta który lubi się rozpasać we własnym fotelu i jajka mieć zawsze wentylowane nie ściśnięte zęby z niewygody i czasami bez wychodzenia z auta je poprawić to auto dal was :) z tyłu dziunia może dać niezłego kopa ,zwłaszcza w opisanych miśkach powyżej . Co chcieć od baga...
Opinia o układzie jezdnym:
Dałem najwyższe noty ale ... koła w ostrym max zakręcie na mokrej nawierzchni obślizgują -tył nigdy nie udało mi się go zmęczyć by zarzucił ,nawet prowokując na śniegu czy mokrej nawierzchni-trzyma się jak przyspawany .Kierownica za lekko chodzi ale przyzwyczaiłem się za to na autos...
Citroen C5 Hatchback (5-drzwiowy) Exclusive 3.0 V6 210KM 2004r. 110 000km
Ogólna ocena:
2/10
Opinia o układzie napędowym:
Krowa! Ma bardzo wąski przedział wysokiego momentu obrotowego. To ma 3l V6 a zachowuje się gorzej niż 1.8l 4cyl. Owszem, da się go rozhuśtać do 220 km/h ale nie po to kupuje się taki samochód. W połączeniu z 4-biegowa automatyczną przekładnią jazda tym samochodem to męczarnia. Nim...
Opinia o komforcie:
Owszem, ten hydroaktywny system to frajda (o ile działa). Sfery - wszystkie 6 już mam wymienione. Popsuły się po 45 000 km. Zaciski tylnych hamulców to eksperyment projektanta łazienek. One nie maja prawa poprawnie działać. Już powymieniane i za parę lat będzie to samo. Tarcze hamulcowe -...
Opinia o nadwoziu:
Kierowcom powyżej 185 odradzam. Nie da się ustawić pozycji fotela i kierownicy wygodnie dla wysokiej osoby. Francuzi do wysokich nie należą? Ale Japończycy potrafią. Pedały są stanowczo za blisko fotela. Cofam fotel do tyłu (i kierownice tez) i muszę się pochylić do przodu żeby dosięg...
Opinia o układzie jezdnym:
Hamulce w C5 są skuteczne i to jest wszystko, co można o nich dobrego napisać. Hamulce w C5 piszczą. Piszczą przy prawie każdym hamowaniu i głośno. Stacje obsługi proponują na to kilka rozwiązań. Pierwsze i zalecane przez ASO to wymiana klocków hamulcowych. No tak, ale co parę tysię...
Citroen C5 3.0 210KM 2005r. 63 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Mocy nie brakuje.
Opinia o komforcie:
Super komfort - nieporównywalny za "sprężynowcami"
Opinia o nadwoziu:
Mi odpowiada, miejsca jest dużo.
Opinia o układzie jezdnym:
Bardzo precyzyjny układ, aktywne wspomaganie.
Citroen C5 EXCLUSIVE 3.0 207KM 2005r. 150 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
SUPER BEZ PROBLEMOW W KAZDYM ZAKRESIE
Opinia o komforcie:
KOMFORT PRZEWYZSZA S-KLASE MERCA
Opinia o nadwoziu:
WSZYSTKO IDEALNIE SPASOWANE OLBŻYMIA PRZESTRZEN I SWOBODA
Opinia o układzie jezdnym:
IDEALNIE !!!
Średnie oceny CITROEN C5
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Citroen C5 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Opel Insignia.
Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie C5
użytkownik:
liczba głosów: 88
Citroen C5 Exclusive 3000 V6 210KM 2004r. liftback
Ocena ogólna
Już nigdy więcej Citroena. Te czasy kiedy piękne szczupaki, DS Pallas i później XM były awangarda myśli technicznej w przemyśle motoryzacyjnym już minęły. Teraz po moich doświadczeniach z C5 nawet bym nie spojrzał na takiego C6. Nic a nic mnie to już nie pociąga. Mój stary, 15 letni SAAB jeździ o klasę lepiej i mam do niego większe zaufanie. Jak mam jechać na urlop, dłuższą trasę i chce mieć pewność, ze dojadę to biorę Saaba.
Układ napędowy
Krowa! Ma bardzo wąski przedział wysokiego momentu obrotowego. To ma 3l V6 a zachowuje się gorzej niż 1.8l 4cyl. Owszem, da się go rozhuśtać do 220 km/h ale nie po to kupuje się taki samochód. W połączeniu z 4-biegowa automatyczną przekładnią jazda tym samochodem to męczarnia. Nim się nie da lekko przyspieszyć w mieście np. od 30 do 50 km/h. Jadę spokojnie i chce zmienić pas. Dociskam pedał gazu i nic. Dociskam dalej i dalej nic. Jeszcze trochę a on wtedy redukuje i wyrywa a wyjącym silnikiem ze aż wstyd. W ASO mówią, ze to jest w normie. Za to przy zwalnianiu np. przed światłami skrzynia lubi stuknąć i to tak mocno, ze się cale auto zatrzęsie.Takie jedno walnięcie wstrząsające całym samochodem. To ma ponoć mieć coś do czynienia z hamulcem (ponoć jest w automatycznej skrzyni jakiś hamulec na osi). Zgłaszałem to w ASO jeszcze podczas gwarancji ale powiedzieli mi, ze to jest "w normie".
Widoczność
Kiepsko. Bez czujników parkowania odradzam.
Komfort
Owszem, ten hydroaktywny system to frajda (o ile działa). Sfery - wszystkie 6 już mam wymienione. Popsuły się po 45 000 km. Zaciski tylnych hamulców to eksperyment projektanta łazienek. One nie maja prawa poprawnie działać. Już powymieniane i za parę lat będzie to samo. Tarcze hamulcowe - powymieniane. Łożyska przednich kol do wymiany po 50 000. itd itp. Do 90 km/h da się jechać. Powyżej szum na nieszczelnościach drzwi i okien zaczyna dokuczać. Powyżej 160 mamy efekt kabrioleta.
Nadwozie
Kierowcom powyżej 185 odradzam. Nie da się ustawić pozycji fotela i kierownicy wygodnie dla wysokiej osoby. Francuzi do wysokich nie należą? Ale Japończycy potrafią. Pedały są stanowczo za blisko fotela. Cofam fotel do tyłu (i kierownice tez), nogi mam dalej ugięte w kolanach, kolanami dotykam kolumny kierownicy a jednak muszę się pochylić do przodu żeby dosięgnąć kierownicy.
Układ jezdny
Miałem problemy z tarczami hamulcowymi jeszcze w okresie gwarancji. Po przyhamowaniu na niemieckiej autostradzie (od 180 km/h) tarcze rozgrzewały się i krzywiły (paczyły). Przy każdym następnym hamowaniu koła biły a kierownica drgała jakbym miał niewyważone opony. Pojechałem na jazdę testową z człowiekiem z ASO. Przyznał, że to jest wręcz niebezpieczne ale po powrocie zdemontowali tarcze i zmierzyli bicia tarcz (już na zimno) no i były "w normie". Po jakimś czasie do bicia kierownicy doszedł metaliczny odgłos szczękania układu kierowniczego. Wróciłem do ASO i zażądałem wymiany tarcz. Wymienili mi tarcze i klocki (za klocki i ich wymianę! kazali sobie zapłacić). Tarcze już nie biją ale szczękanie w układzie kierowniczym np. na wybojach, zostało. Wymiana tarcz miała potrwać pół dnia. Czegoś tam zabrakło w magazynie i kazali mi wrócić po samochód pod koniec następnego dnia. Powiedziałem, że mam ważne spotkania służbowe i że będę potrzebował auto zastępcze - tyle powinienem mieć z assistance. U Tubka (ASO we Wroclawiu) powiedzieli mi, że powinienem ich poinformować z wyprzedzeniem to by mi wynajęli auto w wypożyczalnia - odpłatnie. Według nich nie należało mi się auto z Assistance. Za to według importera - Citroen Polska, owszem należało się ale już było po fakcie i tylko obiecano mi, że to się już więcej nie powtórzy. Ale co mi z tego. Za taksówki płaciłem sam.
Naprawy
W momencie zakupu tak sobie liczyłem, ze samochód o takich walorach (silnik, wyposażenie) i za taka cenę to nawet jeżeli po 6 - 8 latach nie dostane za niego proporcjonalnie tyle co bym dostał za Audi czy BMW, to i tak będę do przodu. No i okazało się, ze nie! Bo po tych 6 - 8 latach to ja już chyba nic (prawie) za niego nie dostane a do tego czasu koszta napraw - te już poniesione i te które jeszcze przyjdą - będą wyższe niż gdybym kupił Lexusa.
Wentylacja i ogrzewanie
Zaledwie 3 lata a nadmuch ogrzewania już świerszczy. Czyli następna okazja dla ASO żeby zarobić. A ceny to oni mają!!!
Elektryka/elektronika
Cewki zapłonowe. Problem zaczął się w parę tygodni po upływie gwarancji. W silniku V6 mam ich sześć a wymienianych miałem już 12 sztuk. W ASO udawali, że to się nie zdarza, że to pierwszy raz się z takim czymś spotkali... W innym (nieautoryzowanym) serwisie dowiedziałem się że to nagminne aż w końcu na dobicie w Warszawie, w ASO przy centrali, powiedzieli mi, że Citroen właśnie wprowadził na rynek nowe, ulepszone cewki i że te już się tak nie będą psuły. I co? to teraz przyznali się do tego, że mieli z tym problem. Za każdym razem jak wysiada cewka to taki V6 pracuje na 5 cylindrach a mieszanka z szóstego leci niespalona do wydechu / katalizatora. Lambda sonda wariuje i silnik kompletnie traci moc. Nie da się jechać i trzeba auto zaholować do serwisu. No i nawet ten krotki okres od spalenia cewki do wyłączenia silnika (dwanaście razy) wystarczył żeby kompletnie zababrać katalizator.
Zobacz również opinie:
Citroen C5: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna), van
Citroen C5: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Citroen C5: 1.6, 1.8, 2.0, 2.2, 2.3, 2.7, 3.0
Citroen C5: 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000
Sprawdź także:
Citroen C5 - ogłoszenia , Citroen - forum użytkowników, Citroen C5 - średnie ceny
Citroen - tapety na pulpit, Citroen - konfigurator felg, Citroen - tanie opony,
Używane auto części, Citroen - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie