Opinie o samochodach Citroen C5
diesel


Liczba ocen: 82
Citroen C5 spalanie (l/100km)
benzyna / gaz | diesel | |
miasto | -.--/-.-- | 7.99 |
trasa | -.--/-.-- | 5.99 |
cykl mieszany | -.--/-.-- | 7.04 |
OCENY CITROENA C5
• Citroen C5 exclisive 2.2 HDI 16V 133KM 2002r. 130 000km
Opinia o układzie napędowym:
Silnik bardzo elastyczny w zasadzie nie odczuwa się żadnych negatywnych skutków jazdy na obrotach w wysokości ok 1200/minutę. Ciągnie już z dolnych zakresów a max moment obrotowy (315Nm) osiąga już przy 2000 obr/min. Jednak aby bardzo dynamicznie przyspieszyć należy to robić przy 2,5 -3...
Opinia o komforcie:
Jak już pisałem samochód posiada Hydrauliczne zawieszenie co powoduje, że nie ma dla niego znaczenia czy jedzie się samemu czy z kompletem pasażerów. Prześwit zawsze jest taki sam. Tylne fotele "tylko" 8 ze względu na to że dach szybko przechodzi w dół przez co osoby o wzrości...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeń z przodu i jej fotele to tak jakby siedzieć w salonie na ulubionym fotelu prawdziwy luksus.Z tyłu tak jak pisałem wcześniej wysokie osoby mogą mieć problem z głową ale kolanami wadzić nie będą no chyba, że z przodu siądzie osoba o wzroście powyżej 190 cm. Wszystko jest po...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto bardzo płynnie się prowadzi, wszelkie nierówności pokonuje niemal że nie odczuwalnie czego powodem jest hydroaktywne zawieszenie. Na zakrętach nie wyrzuca poza tym automatycznie dopasowuje twardość zawieszenia do drogi i prędkości. Parkowanie tylko 6 bo: 1. Bardzo słaby skręt 2....
• Citroen C5 Dynamique 2.0 HDI 140KM 2010r. 600km
Opinia o układzie napędowym:
Skrzynia biegów odpowiednio dopasowana i elastyczna. Biegi wchodzą bez zarzutu. Auto płynnie przyspiesza bez przeciążeń, co jest atutem dla osób lubiących komfort jazdy. Silnik bardzo dobrze wyciszony. Silnik to duży atut tego pojazdu.
Opinia o komforcie:
Fotele są nieco zbyt wąskie. Resorowanie przyzwoite. Na dużych nierównościach w drodze (polna droga) występuje mocne bujanie na boki. Czujesz się jak na łódce przy większych falach.
Opinia o nadwoziu:
Z przodu wydaje się trochę wąsko. Na tylnych siedzeniach miejsca wystarczająco, ale są lepsze osiągi w tej klasie. Przy wysokich osobach z przodu miejsca z tyłu może brakować. Jakość materiałów bardzo dobra. Ciekawy design wnętrza. Elementy dobrze spasowane. Wygląd zewnętrzny s...
Opinia o układzie jezdnym:
Zbyt silnie działające wspomaganie układu kierowniczego przy wyższych prędkościach. Powoduje to, że auto jest zbyt wrażliwe nawet na niewielkie ruchy kierownicą. Jest to olbrzymia niedogodność przy wyprzedzaniu na wąskiej drodze i w ciemnościach. Przy skrętach kierownicą kierowni...
• Citroen C5 2.2 HDI 0KM 2001r. 100 000km
Opinia o układzie napędowym:
jest to automat ZFa i uważam, że jest bardzo dobrze zestrojony z silnikiem. Skrzynia tzw. inteligentna ma funkcje sport i zima oraz tiptronic. Auto dobrze przyspiesza,efekt "turbodziury" tylko w granicach 20-40 km/h, silnik pracuje cicho jak na diesla i podobno jest sprawdzony i trwały....
Opinia o komforcie:
zawieszenie hydrauliczne zachowuje się dobrze na naszych dziurach, niezależnie od obciążenia auto trzyma poziom, możliwość podniesienia auta w 2 pozycjach w góre potrafi się przydać w terenie, w środku cicho, chociaż trzeba się przyzwyczaić do lekkich trzaskow pochodzących od uszczele...
Opinia o nadwoziu:
duzy samochód, a więc wygodny w środku, 5 osób podróżuje bez problemu, bagażnik duży i szeroko dostępny, bardzo łatwe skladanie siedzeń z tylu, kanapa dzielona 1/2, tapicerka welurowa, przyjemna, fotele przednie regulowane elektrycznie, karoseria bez śladów korozji
Opinia o układzie jezdnym:
auto miękko zawieszone, dopiero powyżej 130 km/h usztywnia się. Prowadzi się dobrze, słaby promień skrętu w porownaniu np z passatem, hamulce dobre, tyle, że czasem piszczą klocki i podobno ten typ tak ma. Parkowanie łatwe dzieki parktronicowi.
• Citroen C5 x7 Tourer exclusive 2.0 hdi 163KM 2010r. 185km
Opinia o układzie napędowym:
Silnik 2.0 163 km doskonale radzi sobie z tym autem.Mniejsze 1.6 to zdecydowanie za mały silnik to gabarytów auta.Jechać będzie ale spalać paliwa napewno więcej niż 2.0 przy czym jazda będzie jak maluchem bo trzeba żyłować silnik.163 km jest bezawaryjny i jeszcze lepszy od 136 i 140km.
Opinia o komforcie:
Z zawieszeniem hydro przede wszystkim nie ma żadnych kłopotów i nic tu się nie dzieje.A części są porównywalne do zwykłego zawieszenia.Za to komfort jazdy niebiańskie. Jeżeli macie wybór między hydro a zwykłym nie wahacze się i bierzcie hydro.Gwarantuję że nie będziecie chcieli wys...
Opinia o nadwoziu:
Wersja eksclusiw tylko i wyłącznie.Różnica w cenie używanego modelu nie jest wielka a jakość materiałów już tak.Wyposażenie rodem z audi rs6 a cena połowę niższa.Przy czym nic tu się nie psuje.Fotele łamane elektryczne podgrzewane i z masażem.nawet audi takich nie ma.Do tego ten des...
Opinia o układzie jezdnym:
Bardzo dobrze.Przy przebiegu 184tys. Auto bardzo dobrze się prowadzi i nie ma nadmiernego zużycia zawieszenia hydro.
• Citroen C5 2.2 TDI 136KM 2002r. 146 000km
Opinia o układzie napędowym:
Silniki te mają "dziure" przed właczeniem się turbiny i trzeba trochę czasu aby się przyzwyczaić ale przy wiekszych obrotach to miłe uczucie "wciskania" w fotel wynagradza tą "dziure"
Opinia o komforcie:
Bez względu na ilość pasażerów auto spisuje się świetnie. Specjalny system zawieszenia to naprawde coś niesamowitego. Każdego kto przejedzie się C-5 zauroczy, zwłaszcza po poprzedniej jeżdzie autem na alusach "17" ( wóz drabiniasty jest lepszy). Przesiadłem się z Forda z alu...
Opinia o nadwoziu:
Luksus w kazdym calu. Miejsca jak w autobusie a komfort nieporównywalny. W bagazniku mozna zmieścić dwie osoby.
Opinia o układzie jezdnym:
Auto posiada radar parkowania dlatego wspaniale się parkuje, bez problemów. Jazda to czysta przyjemność. Zwłaszcza jazda po ostrych zakretach z właczona opcją "sport" zawieszenia.
ŚREDNIE OCENY CITROEN C5
Tak | 68.29% | głosów 56 |
Raczej tak | 21.95% | głosów 18 |
Trudno powiedzieć | 6.10% | głosów 5 |
Raczej nie | 1.22% | głosów 1 |
Nie | 2.44% | głosów 2 |
Prowadzenie auta
|
|
9.1/10
|
Układ kierowniczy
|
|
8.7/10
|
Hamulce
|
|
8.8/10
|
Parkowanie
|
|
7.8/10
|
Elastyczność
|
|
8.4/10
|
Skrzynia biegów
|
|
8.5/10
|
Silnik
|
|
8.7/10
|
Przyspieszenie 0-100km
|
|
7.6/10
|
Przyspieszenie 60-120km
|
|
7.9/10
|
Przyspieszenie 80-120km
|
|
8.1/10
|
Resorowanie bez obciążenia
|
|
9.5/10
|
Resorowanie z obciążeniem
|
|
9.5/10
|
Fotele przednie
|
|
9.1/10
|
Fotele tylne
|
|
8.7/10
|
Jazda z kompletem pasażerów
|
|
9.1/10
|
Wyciszenie
|
|
8.7/10
|
Przestrzeń z przodu
|
|
9.4/10
|
Przestrzeń z tyłu
|
|
8.8/10
|
Wygoda obsługi (ergonomia)
|
|
8.9/10
|
Bagażnik
|
|
9.5/10
|
Jakość materiałów i wykończenia
|
|
8.4/10
|
Możliwość aranżacji
|
|
7.7/10
|
Karoseria
|
|
8.9/10
|
Wentylacja i ogrzewanie
|
|
8.7/10
|
Widoczność do przodu
|
|
8.8/10
|
Widocznośc do tyłu
|
|
7.9/10
|
Widoczność w lusterkach
|
|
8.7/10
|
Elektryka
|
|
7.3/10
|
Elektronika
|
|
7.0/10
|
Niezawodność
|
|
7.4/10
|
Koszty napraw
|
|
5.5/10
|
Komfort jazdy | 48 |
Spalanie | 5 |
Niezawodność | 3 |
Napęd | 2 |
Układ jezdny | 2 |
Nadwozie | 1 |
Wentylacja i ogrzewanie | 1 |
Inne | 1 |
Nic | 1 |
Nic | 23 |
Inne | 8 |
Awaryjność | 5 |
Spalanie | 5 |
Wnętrze | 4 |
Widoczność | 4 |
Układ jezdny | 3 |
Napęd | 2 |
Wentylacja i ogrzewanie | 2 |
Nadwozie | 1 |
PRZYDATNE INFORMACJE
Osoby zainteresowane autem Citroen C5 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Ford Mondeo.
Inne częste porównania:
• Zobacz porównanie z Renault Laguna
• Zobacz porównanie z Opel Insignia
• Zobacz porównanie z Peugeot 407
• Zobacz porównanie z Mazda 6
Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie C5

użytkownik: Andrzej
liczba głosów: 112
Citroen C5 Dynamique 2000 HDI 140KM 2010r. kombi
Ocena ogólna
Auto było dwukrotnie testowane podczas jazdy próbnej przed potencjalnym zakupem. Przed jazdą, ze względu na atrakcyjność cenową wyprzedawanych modeli z roku poprzedniego, byłem na 90% zdecydowany na zakup tego pojazdu. Jednak wg moje, oceny układ kierowniczy, tj. zbyt silne wspomaganie przy wyższych prędkościach oraz brak automatycznego powrotu kierownicy po skręcie,skutecznie zniechęcił mnie do zakupu tego auta. Duża pochwała za wizeruenk zewnętrzny i wewnętrzny auta oraz użycie bardzo dobrych materiałów. Auto na drodze zachowuje się przeciętnie.
Układ napędowy
Skrzynia biegów odpowiednio dopasowana i elastyczna. Biegi wchodzą bez zarzutu. Auto płynnie przyspiesza bez przeciążeń, co jest atutem dla osób lubiących komfort jazdy. Silnik bardzo dobrze wyciszony. Silnik to duży atut tego pojazdu.
Widoczność
Widoczność dobra, ale bez rewelacji.
Komfort
Fotele są nieco zbyt wąskie. Resorowanie przyzwoite. Na dużych nierównościach w drodze (polna droga) występuje mocne bujanie na boki. Czujesz się jak na łódce przy większych falach.
Nadwozie
Z przodu wydaje się trochę wąsko. Na tylnych siedzeniach miejsca wystarczająco, ale są lepsze osiągi w tej klasie. Przy wysokich osobach z przodu miejsca z tyłu może brakować.
Jakość materiałów bardzo dobra. Ciekawy design wnętrza. Elementy dobrze spasowane.
Wygląd zewnętrzny spokojny i zarazem przyciągający oko, szczególnie w wyższych wersjach wyposażenia. Auto wydaje się troszkę za wąskie.
Włączona nawigacja rozprasza ciagu podczaj jazdy wieczorem. z kolei w ciągu dnia podkreśla eksluzywność wnętrza i dodaje smaczku.
Bagażnik w wersji kombi mógłby być większy. Sedan nie odstaje od innych aut w tej klasie.
Układ jezdny
Zbyt silnie działające wspomaganie układu kierowniczego przy wyższych prędkościach. Powoduje to, że auto jest zbyt wrażliwe nawet na niewielkie ruchy kierownicą. Jest to olbrzymia niedogodność przy wyprzedzaniu na wąskiej drodze i w ciemnościach.
Przy skrętach kierownicą kierownica nie odbija automatycznie i trzeba samodzielnie prostować kierownicę.
Naprawy
Trudno sie ustosunkować. Zaznaczone punkty na podstawie opinii udzielonych prze innych właścicieli tego modelu i tej marki.
Wentylacja i ogrzewanie
Kierunek nadmuchu ciepłego powietrza na nogi kierowcy źle rozmieszczony. Ciepło w lewą nogę, a chłodniej w prawą. Szczególnie to odczuwalne przy rozpoczeciu jazdy zimnym silnikiem.
Po przejechaniu kilkunastu kilometrów niedpgodność mniej odczuwalna.
Pełna opinia o Citroen C5 Dynamique 2000 HDI 140KM 2010r. kombi »
Citroen C5 - ogłoszenia Citroen - forum użytkowników Citroen C5 - średnie ceny
Citroen - tapety na pulpit Citroen - konfigurator felg Citroen - tanie opony
używane auto części Citroen - części nowe Nawigacja GPS w telefonie
Citroen 2CV, Citroen AX, Citroen Berlingo, Citroen BX, Citroen C-15, Citroen C1, Citroen C2, Citroen C3, Citroen C4, Citroen C4 Picasso, Citroen C5, Citroen C6, Citroen C8, Citroen CX, Citroen C_Crosser, Citroen DS, Citroen DS5, Citroen Evasion, Citroen Jumper, Citroen Jumpy, Citroen Saxo, Citroen Visa, Citroen Xantia, Citroen XM, Citroen Xsara, Citroen Xsara Picasso, Citroen ZX