Citroen C5 opinie, oceny użytkowników, Citroen C5 spalanie liftback (strona 1)

Opinie o samochodach Citroen C5

liftback

Liczba ocen: 13

Åšrednia ocena: 8.08/10

Citroen C5 spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
12.57/-.--
7.90
trasa
9.67/-.--
6.20
cykl mieszany
10.80/-.--
6.60

Oceny CITROENA C5

2009-07-13

Ogólna ocena:

2/10

Już nigdy więcej Citroena. Te czasy kiedy piękne szczupaki, DS Pallas i później XM były awangarda myśli technicznej w przemyśle motoryzacyjnym już minęły. Teraz po moich doświadczeniach z C5 nawet bym nie spojrzał na takiego C6. Nic a nic mnie to już nie pociąga. Mój stary, 15 letni ...
Opinia o układzie napędowym:
Krowa! Ma bardzo wąski przedział wysokiego momentu obrotowego. To ma 3l V6 a zachowuje się gorzej niż 1.8l 4cyl. Owszem, da się go rozhuśtać do 220 km/h ale nie po to kupuje się taki samochód. W połączeniu z 4-biegowa automatyczną przekładnią jazda tym samochodem to męczarnia. Nim...
Opinia o komforcie:
Owszem, ten hydroaktywny system to frajda (o ile działa). Sfery - wszystkie 6 już mam wymienione. Popsuły się po 45 000 km. Zaciski tylnych hamulców to eksperyment projektanta łazienek. One nie maja prawa poprawnie działać. Już powymieniane i za parę lat będzie to samo. Tarcze hamulcowe -...
Opinia o nadwoziu:
Kierowcom powyżej 185 odradzam. Nie da się ustawić pozycji fotela i kierownicy wygodnie dla wysokiej osoby. Francuzi do wysokich nie należą? Ale Japończycy potrafią. Pedały są stanowczo za blisko fotela. Cofam fotel do tyłu (i kierownice tez), nogi mam dalej ugięte w kolanach, kolanami do...
Opinia o układzie jezdnym:
Miałem problemy z tarczami hamulcowymi jeszcze w okresie gwarancji. Po przyhamowaniu na niemieckiej autostradzie (od 180 km/h) tarcze rozgrzewały się i krzywiły (paczyły). Przy każdym następnym hamowaniu koła biły a kierownica drgała jakbym miał niewyważone opony. Pojechałem na jazdę t...

Marcin2009-07-13

Ogólna ocena:

9/10

Jestem na prawdę zadowolony z zakupu A i nie przejmujcie się plotkami, że niby Hydraulika szwankuje to nie prawda po tylu latach sprzedaży okazuje się, że to akurat najrzadziej się psuje.
Opinia o układzie napędowym:
Silnik bardzo elastyczny w zasadzie nie odczuwa się żadnych negatywnych skutków jazdy na obrotach w wysokości ok 1200/minutę. Ciągnie już z dolnych zakresów a max moment obrotowy (315Nm) osiąga już przy 2000 obr/min. Jednak aby bardzo dynamicznie przyspieszyć należy to robić przy 2,5 -3...
Opinia o komforcie:
Jak już pisałem samochód posiada Hydrauliczne zawieszenie co powoduje, że nie ma dla niego znaczenia czy jedzie się samemu czy z kompletem pasażerów. Prześwit zawsze jest taki sam. Tylne fotele "tylko" 8 ze względu na to że dach szybko przechodzi w dół przez co osoby o wzrości...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeń z przodu i jej fotele to tak jakby siedzieć w salonie na ulubionym fotelu prawdziwy luksus.Z tyłu tak jak pisałem wcześniej wysokie osoby mogą mieć problem z głową ale kolanami wadzić nie będą no chyba, że z przodu siądzie osoba o wzroście powyżej 190 cm. Wszystko jest po...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto bardzo płynnie się prowadzi, wszelkie nierówności pokonuje niemal że nie odczuwalnie czego powodem jest hydroaktywne zawieszenie. Na zakrętach nie wyrzuca poza tym automatycznie dopasowuje twardość zawieszenia do drogi i prędkości. Parkowanie tylko 6 bo: 1. Bardzo słaby skręt 2....

2010-07-16

Ogólna ocena:

10/10

Naprawdę dobry samochód z bogatym wyposażeniem. Chwalę sobie nasz wybór i polecam to autko każdemu, który się waha. Na pewno trzeba mieć szczęście, żeby nie trafić na jakiś pechowy egzemplarz. My nasze auto kupiliśmy ze sprawdzonego źródła i jesteśmy z niego zadowoleni.
Opinia o układzie napędowym:
Jak to z dieslem bywa - spora dynamika silnika pozwala na przyjemną jazdę tym samochodem. Skrzynia biegów jest mniej precyzyjna niż w Skodzie Fabia, którą często jeżdżę i dlatego obniżam jej ocenę. Dla silnika też obniżyłem ocenę, gdyż po podpowiedzi mojego mechanika muszę wlewać ...
Opinia o komforcie:
Tutaj wiÄ™kszych uwag nie mam, bo z zawieszeniem hydroaktywnym samochód sam dostosowuje zawieszenie do obciążenia oraz jakoÅ›ci nawierzchni. CaÅ‚kiem fajna sprawa :) Wyciszenie z ocenÄ… obniżonÄ…, gdyż spodziewaÅ‚em siÄ™ caÅ‚kowitej ciszy wewnÄ…trz limuzyny, nie mniej jednak można dogadać siÄ...
Opinia o nadwoziu:
W c5 zasadniczo nie ma żadnej możliwości aranżacji, no chyba, że rozkładana tylna kanapa jest składnikiem tego parametru. Do pozostałych parametrów nie mam żadnych zastrzeżeń. Miejsca wszędzie jest sporo.
Opinia o układzie jezdnym:
Zawieszenie jest bardzo wygodne (Hydroaktywne) jednak czasami mam wrażenie, że auto jest trochę za miękkie. Dlatego też obniżam trochę ocenę za prowadzenie auta i układ kierowniczy. Hamulce mogłyby być lepsze, chociaż po wymianie prawie zużytych klocków powinno być lepiej. Parktronic ...

Jan2008-08-13

Ogólna ocena:

8/10

auto wygodne, bezpieczne (8 poduszek) bardzo dobrze wyposażone, z wad to myląca kierowcę elektronika, drogi filtr sadzy, trzeszczące szyby przednie, kolebający się fotel kierowcy, auto powinno być serwisowane tylko w warsztacie mającym pojęcie o "cytrynach", niestety nie ma takich...
Opinia o układzie napędowym:
jest to automat ZFa i uważam, że jest bardzo dobrze zestrojony z silnikiem. Skrzynia tzw. inteligentna ma funkcje sport i zima oraz tiptronic. Auto dobrze przyspiesza,efekt "turbodziury" tylko w granicach 20-40 km/h, silnik pracuje cicho jak na diesla i podobno jest sprawdzony i trwały....
Opinia o komforcie:
zawieszenie hydrauliczne zachowuje się dobrze na naszych dziurach, niezależnie od obciążenia auto trzyma poziom, możliwość podniesienia auta w 2 pozycjach w góre potrafi się przydać w terenie, w środku cicho, chociaż trzeba się przyzwyczaić do lekkich trzaskow pochodzących od uszczele...
Opinia o nadwoziu:
duzy samochód, a więc wygodny w środku, 5 osób podróżuje bez problemu, bagażnik duży i szeroko dostępny, bardzo łatwe skladanie siedzeń z tylu, kanapa dzielona 1/2, tapicerka welurowa, przyjemna, fotele przednie regulowane elektrycznie, karoseria bez śladów korozji
Opinia o układzie jezdnym:
auto miękko zawieszone, dopiero powyżej 130 km/h usztywnia się. Prowadzi się dobrze, słaby promień skrętu w porownaniu np z passatem, hamulce dobre, tyle, że czasem piszczą klocki i podobno ten typ tak ma. Parkowanie łatwe dzieki parktronicowi.

2010-04-17

Ogólna ocena:

9/10

Citroen C5 zdecydowanie spełnia wszystkie warunki dobrego samochodu rodzinnego. Jest duży, wygodny oraz dynammiczny jak na 1,5 tony.
Opinia o układzie napędowym:
Mam silnik 1.8 benzyna(125KM) i jeśli chodzi o przyspieszenie to jest rewelacyjne ale na 3 biegu.
Opinia o nadwoziu:
Samochód ma dużo miejsca w środku a także w bakażniku.
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód dobrze trzyma się w zakrętach i rewelacyjnie hamuje ale na ciasnych parkingach daje się we znaki słaby promień skrętu.

Åšrednie oceny CITROEN C5

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
69.23%
głosów 9
Raczej tak
15.38%
głosów 2
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
15.38%
głosów 2
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.7/10
Układ kierowniczy
8.2/10
Hamulce
8.2/10
Parkowanie
7.5/10
Napęd
Elastyczność
8.2/10
Skrzynia biegów
8.2/10
Silnik
7.7/10
Przyspieszenie 0-100km
7.9/10
Przyspieszenie 60-120km
8.2/10
Przyspieszenie 80-120km
8.2/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
9.5/10
Resorowanie z obciążeniem
9.5/10
Fotele przednie
9.1/10
Fotele tylne
8.8/10
Jazda z kompletem pasażerów
9.2/10
Wyciszenie
8.5/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.9/10
Przestrzeń z tyłu
8.3/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.5/10
Bagażnik
9.2/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.4/10
Możliwość aranżacji
7.6/10
Karoseria
8.3/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.8/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.5/10
Widocznośc do tyłu
7.4/10
Widoczność w lusterkach
8.3/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
7.8/10
Elektronika
7.5/10
Naprawy
Niezawodność
8.0/10
Koszty napraw
6.2/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
12
Napęd
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
4
Inne
3
Awaryjność
2
Napęd
1
Widoczność
1
Układ jezdny
1
Spalanie
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Citroen C5 braÅ‚y także pod uwagÄ™ zakup innego samochodu. Najczęściej byÅ‚ to samochód: Citroen DS5.

Citroen C5

Citroen C5

Citroen DS5

Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie C5

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Marcin

liczba głosów: 146

Citroen C5 exclisive 2200 HDI 16V 133KM 2002r. liftback

Ocena ogólna

Jestem na prawdę zadowolony z zakupu A i nie przejmujcie się plotkami, że niby Hydraulika szwankuje to nie prawda po tylu latach sprzedaży okazuje się, że to akurat najrzadziej się psuje.

Układ napędowy

Silnik bardzo elastyczny w zasadzie nie odczuwa się żadnych negatywnych skutków jazdy na obrotach w wysokości ok 1200/minutę. Ciągnie już z dolnych zakresów a max moment obrotowy (315Nm) osiąga już przy 2000 obr/min. Jednak aby bardzo dynamicznie przyspieszyć należy to robić przy 2,5 -3, tys. obr.

Widoczność

Duże gabaryty i klockowata konstrukcja powoduje, że z tą widocznością jest różnie. Mimo to tragedii nie ma.

Komfort

Jak już pisałem samochód posiada Hydrauliczne zawieszenie co powoduje, że nie ma dla niego znaczenia czy jedzie się samemu czy z kompletem pasażerów. Prześwit zawsze jest taki sam. Tylne fotele "tylko" 8 ze względu na to że dach szybko przechodzi w dół przez co osoby o wzroście powyżej 180 cm wadzę o podsufitkę. Wyciszenie jest ok silnika prawie nie słychać a i dziury ładnie tłumi.

Nadwozie

Przestrzeń z przodu i jej fotele to tak jakby siedzieć w salonie na ulubionym fotelu prawdziwy luksus.Z tyłu tak jak pisałem wcześniej wysokie osoby mogą mieć problem z głową ale kolanami wadzić nie będą no chyba, że z przodu siądzie osoba o wzroście powyżej 190 cm. Wszystko jest pod ręką bardzo tu pomagają przełączniki przy kierownicy. bagażnik duży pojemny i foremny klapa bagażnika zatrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. Materiały bardzo wytrzymałe i mimo, że auto ma już 7 lat nie widać większego zużycia choć (z powodu jeżdżenia po \"dziurawym\" Wrocławiu) trochę już słychać bardzo delikatne trzaski. Tylna kanapa rozkłada się w układzie 2/3 i 1/3 w bardzo prosty i szybki sposób. Karoseria to chyba największy plus mimo siedmiu lat nie wykazuje żadnych (tu ręka na sercu) ognisk rdzy. 5+

Układ jezdny

Auto bardzo płynnie się prowadzi, wszelkie nierówności pokonuje niemal że nie odczuwalnie czego powodem jest hydroaktywne zawieszenie. Na zakrętach nie wyrzuca poza tym automatycznie dopasowuje twardość zawieszenia do drogi i prędkości. Parkowanie tylko 6 bo: 1. Bardzo słaby skręt 2. Mała widoczność z tyłu (ratują tu sytuację czujniki parkowania)oraz z przodu. Co do hamulców to ostatnio miałem okazję się przekonać o ich skuteczności na autostradzie jak ze 140 km/h musiałem natychmiast zwolnić do 0 km/h to zdarzenie spowodowało, że nabrałem jeszcze większego zaufania do mojego \"wieloryba\".

Naprawy

ASO Citroena należy do bardzo drogich u nas w kraju (trochę taniej wychodzi nawet za naszą zachodnią granbicą) do tego trzeba uważać bo serwis nie zawsze jest wyznacznikiem jakości. Ostatnio w rankingu AutoŚwiata serwis Citroena zajął 14 miejsce w Polsce (ostatnie)

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatronik dwu strefowy. Jak się o nią dba to bardzo umila podróżowanie.

Elektryka/elektronika

Z elektryką w tym samochodzie jeszcze nie było, wiem to samochód od nowości w rodzinie więc innej oceny dać n ie mogę. Co do elektroniki no to jest pięta Achillesowa C5 miałem już z nią problemy zwłaszcza z czujnikiem wysokiego ciśnienia w układzie paliwowym. Poza tym komputer, rzadko a nawet bardzo rzadko, ale jednak potrafi nagle się zresetować co nie jest przyjemne podczas jazdy.

Zobacz również opinie:

Citroen C5: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna), van

Citroen C5: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Citroen C5: 1.6, 1.8, 2.0, 2.2, 2.3, 2.7, 3.0

Citroen C5: 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000