Citroen C5 opinie, oceny użytkowników, Citroen C5 spalanie diesel (strona 1)

Opinie o samochodach Citroen C5

diesel

Liczba ocen: 86

Średnia ocena: 8.48/10

Citroen C5 spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
-.--/-.--
7.88
trasa
-.--/-.--
5.99
cykl mieszany
-.--/-.--
7.00

Oceny CITROENA C5

Marcin2009-07-13

Ogólna ocena:

9/10

Jestem na prawdę zadowolony z zakupu A i nie przejmujcie się plotkami, że niby Hydraulika szwankuje to nie prawda po tylu latach sprzedaży okazuje się, że to akurat najrzadziej się psuje.
Opinia o układzie napędowym:
Silnik bardzo elastyczny w zasadzie nie odczuwa się żadnych negatywnych skutków jazdy na obrotach w wysokości ok 1200/minutę. Ciągnie już z dolnych zakresów a max moment obrotowy (315Nm) osiąga już przy 2000 obr/min. Jednak aby bardzo dynamicznie przyspieszyć należy to robić przy 2,5 -3...
Opinia o komforcie:
Jak już pisałem samochód posiada Hydrauliczne zawieszenie co powoduje, że nie ma dla niego znaczenia czy jedzie się samemu czy z kompletem pasażerów. Prześwit zawsze jest taki sam. Tylne fotele "tylko" 8 ze względu na to że dach szybko przechodzi w dół przez co osoby o wzrości...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeń z przodu i jej fotele to tak jakby siedzieć w salonie na ulubionym fotelu prawdziwy luksus.Z tyłu tak jak pisałem wcześniej wysokie osoby mogą mieć problem z głową ale kolanami wadzić nie będą no chyba, że z przodu siądzie osoba o wzroście powyżej 190 cm. Wszystko jest po...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto bardzo płynnie się prowadzi, wszelkie nierówności pokonuje niemal że nie odczuwalnie czego powodem jest hydroaktywne zawieszenie. Na zakrętach nie wyrzuca poza tym automatycznie dopasowuje twardość zawieszenia do drogi i prędkości. Parkowanie tylko 6 bo: 1. Bardzo słaby skręt 2....

Andrzej2010-03-29

Ogólna ocena:

7/10

Auto było dwukrotnie testowane podczas jazdy próbnej przed potencjalnym zakupem. Przed jazdą, ze względu na atrakcyjność cenową wyprzedawanych modeli z roku poprzedniego, byłem na 90% zdecydowany na zakup tego pojazdu. Jednak wg moje, oceny układ kierowniczy, tj. zbyt silne wspomaganie przy...
Opinia o układzie napędowym:
Skrzynia biegów odpowiednio dopasowana i elastyczna. Biegi wchodzą bez zarzutu. Auto płynnie przyspiesza bez przeciążeń, co jest atutem dla osób lubiących komfort jazdy. Silnik bardzo dobrze wyciszony. Silnik to duży atut tego pojazdu.
Opinia o komforcie:
Fotele są nieco zbyt wąskie. Resorowanie przyzwoite. Na dużych nierównościach w drodze (polna droga) występuje mocne bujanie na boki. Czujesz się jak na łódce przy większych falach.
Opinia o nadwoziu:
Z przodu wydaje się trochę wąsko. Na tylnych siedzeniach miejsca wystarczająco, ale są lepsze osiągi w tej klasie. Przy wysokich osobach z przodu miejsca z tyłu może brakować. Jakość materiałów bardzo dobra. Ciekawy design wnętrza. Elementy dobrze spasowane. Wygląd zewnętrzny s...
Opinia o układzie jezdnym:
Zbyt silnie działające wspomaganie układu kierowniczego przy wyższych prędkościach. Powoduje to, że auto jest zbyt wrażliwe nawet na niewielkie ruchy kierownicą. Jest to olbrzymia niedogodność przy wyprzedzaniu na wąskiej drodze i w ciemnościach. Przy skrętach kierownicą kierowni...

Piotr2018-06-25

Ogólna ocena:

10/10

Ciężko jest mi powiedzieć jakie posiada wady. Na pewno jakieś niedogodności posiada do których zapewne się przyzwyczaiłem. Jednak ciągle porównując je z innymi autami (nawet dużo nowszymi)co do wygody, ergonomii, spalania, awaryjności cały czas się przekonuję że nie zamienił bym go...
Opinia o układzie napędowym:
Do silnika nie można się przyczepić. Jeżeli ktoś mówi coś złego to po prostu grzeszy. Co do przyspieszania to są różne wymagania jednemu wystarczy 1,6 (jak dla mnie za słaby) a innemu 3,0 nie wystarcza. Według mnie 2,0 138km jest to silnik idealny jeżeli chodzi o dynamikę i spalanie. ...
Opinia o komforcie:
Tu chyba nie trzeba nic pisać. Wiadomo że zawieszenie jest wygodne i mało awaryjne ze względu na prostotę. Dlatego koszt eksploatacji jest znikomy. Co do hydrauliki to do bajek można wrzucić jej awaryjność. Ten mit rozpowszechnili chyba "mechanicy" którym kilka rurek więcej, tak...
Opinia o nadwoziu:
Dużo miejsca, mnóstwo schowków i kieszeni. Bagażnik duży i pojemny. Zegary czytelne. Rozwiązanie manetek tempomatu i sterowania radiem nie wyobrażam sobie aby było inaczej. Kierownica skórzana ale skóra nie jest wytrzymała, tak jak i uchwyty drzwi które jakby się rysowały. Reszta bez z...
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód bardzo wygodny. Trzyma się nawierzchni, kierownica działa precyzyjnie. Nie mam żadnych zarzutów oprócz trochę zbyt małego promienia zawracania ale cała reszta rekompensuje tę może nie niedogodność ale różnicę w stosunku do innych aut.

Jan2008-08-13

Ogólna ocena:

8/10

auto wygodne, bezpieczne (8 poduszek) bardzo dobrze wyposażone, z wad to myląca kierowcę elektronika, drogi filtr sadzy, trzeszczące szyby przednie, kolebający się fotel kierowcy, auto powinno być serwisowane tylko w warsztacie mającym pojęcie o "cytrynach", niestety nie ma takich...
Opinia o układzie napędowym:
jest to automat ZFa i uważam, że jest bardzo dobrze zestrojony z silnikiem. Skrzynia tzw. inteligentna ma funkcje sport i zima oraz tiptronic. Auto dobrze przyspiesza,efekt "turbodziury" tylko w granicach 20-40 km/h, silnik pracuje cicho jak na diesla i podobno jest sprawdzony i trwały....
Opinia o komforcie:
zawieszenie hydrauliczne zachowuje się dobrze na naszych dziurach, niezależnie od obciążenia auto trzyma poziom, możliwość podniesienia auta w 2 pozycjach w góre potrafi się przydać w terenie, w środku cicho, chociaż trzeba się przyzwyczaić do lekkich trzaskow pochodzących od uszczele...
Opinia o nadwoziu:
duzy samochód, a więc wygodny w środku, 5 osób podróżuje bez problemu, bagażnik duży i szeroko dostępny, bardzo łatwe skladanie siedzeń z tylu, kanapa dzielona 1/2, tapicerka welurowa, przyjemna, fotele przednie regulowane elektrycznie, karoseria bez śladów korozji
Opinia o układzie jezdnym:
auto miękko zawieszone, dopiero powyżej 130 km/h usztywnia się. Prowadzi się dobrze, słaby promień skrętu w porownaniu np z passatem, hamulce dobre, tyle, że czasem piszczą klocki i podobno ten typ tak ma. Parkowanie łatwe dzieki parktronicowi.

Mariusz2016-03-30

Ogólna ocena:

10/10

Bez wahania kupił bym jeszcze raz to auto.Marki się wyrównał i tej klasy auto nie odbiega niczym od audi czy VW. Wręcz przeciwnie.Nadrabia jakością gdy inne marki jadą na opinie bezawaryjny gdzie wcale takie nie są.
Opinia o układzie napędowym:
Silnik 2.0 163 km doskonale radzi sobie z tym autem.Mniejsze 1.6 to zdecydowanie za mały silnik to gabarytów auta.Jechać będzie ale spalać paliwa napewno więcej niż 2.0 przy czym jazda będzie jak maluchem bo trzeba żyłować silnik.163 km jest bezawaryjny i jeszcze lepszy od 136 i 140km.
Opinia o komforcie:
Z zawieszeniem hydro przede wszystkim nie ma żadnych kłopotów i nic tu się nie dzieje.A części są porównywalne do zwykłego zawieszenia.Za to komfort jazdy niebiańskie. Jeżeli macie wybór między hydro a zwykłym nie wahacze się i bierzcie hydro.Gwarantuję że nie będziecie chcieli wys...
Opinia o nadwoziu:
Wersja eksclusiw tylko i wyłącznie.Różnica w cenie używanego modelu nie jest wielka a jakość materiałów już tak.Wyposażenie rodem z audi rs6 a cena połowę niższa.Przy czym nic tu się nie psuje.Fotele łamane elektryczne podgrzewane i z masażem.nawet audi takich nie ma.Do tego ten des...
Opinia o układzie jezdnym:
Bardzo dobrze.Przy przebiegu 184tys. Auto bardzo dobrze się prowadzi i nie ma nadmiernego zużycia zawieszenia hydro.

Średnie oceny CITROEN C5

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
69.77%
głosów 60
Raczej tak
20.93%
głosów 18
Trudno powiedzieć
5.81%
głosów 5
Raczej nie
1.16%
głosów 1
Nie
2.33%
głosów 2
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.1/10
Układ kierowniczy
8.7/10
Hamulce
8.9/10
Parkowanie
7.9/10
Napęd
Elastyczność
8.4/10
Skrzynia biegów
8.6/10
Silnik
8.8/10
Przyspieszenie 0-100km
7.7/10
Przyspieszenie 60-120km
8.0/10
Przyspieszenie 80-120km
8.2/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
9.6/10
Resorowanie z obciążeniem
9.5/10
Fotele przednie
9.2/10
Fotele tylne
8.8/10
Jazda z kompletem pasażerów
9.1/10
Wyciszenie
8.8/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.4/10
Przestrzeń z tyłu
8.9/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.9/10
Bagażnik
9.5/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.4/10
Możliwość aranżacji
7.8/10
Karoseria
8.9/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.7/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.9/10
Widocznośc do tyłu
8.0/10
Widoczność w lusterkach
8.8/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
7.4/10
Elektronika
7.1/10
Naprawy
Niezawodność
7.5/10
Koszty napraw
5.7/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
49
Spalanie
6
Niezawodność
4
Napęd
2
Układ jezdny
2
Nadwozie
1
Wentylacja i ogrzewanie
1
Inne
1
Nic
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
25
Inne
8
Spalanie
5
Awaryjność
5
Widoczność
4
Wnętrze
4
Układ jezdny
3
Wentylacja i ogrzewanie
2
Napęd
2
Nadwozie
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Citroen C5 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Citroen DS5.

Citroen C5

Citroen C5

Citroen DS5

Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie C5

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Marcin

liczba głosów: 147

Citroen C5 exclisive 2200 HDI 16V 133KM 2002r. liftback

Ocena ogólna

Jestem na prawdę zadowolony z zakupu A i nie przejmujcie się plotkami, że niby Hydraulika szwankuje to nie prawda po tylu latach sprzedaży okazuje się, że to akurat najrzadziej się psuje.

Układ napędowy

Silnik bardzo elastyczny w zasadzie nie odczuwa się żadnych negatywnych skutków jazdy na obrotach w wysokości ok 1200/minutę. Ciągnie już z dolnych zakresów a max moment obrotowy (315Nm) osiąga już przy 2000 obr/min. Jednak aby bardzo dynamicznie przyspieszyć należy to robić przy 2,5 -3, tys. obr.

Widoczność

Duże gabaryty i klockowata konstrukcja powoduje, że z tą widocznością jest różnie. Mimo to tragedii nie ma.

Komfort

Jak już pisałem samochód posiada Hydrauliczne zawieszenie co powoduje, że nie ma dla niego znaczenia czy jedzie się samemu czy z kompletem pasażerów. Prześwit zawsze jest taki sam. Tylne fotele "tylko" 8 ze względu na to że dach szybko przechodzi w dół przez co osoby o wzroście powyżej 180 cm wadzę o podsufitkę. Wyciszenie jest ok silnika prawie nie słychać a i dziury ładnie tłumi.

Nadwozie

Przestrzeń z przodu i jej fotele to tak jakby siedzieć w salonie na ulubionym fotelu prawdziwy luksus.Z tyłu tak jak pisałem wcześniej wysokie osoby mogą mieć problem z głową ale kolanami wadzić nie będą no chyba, że z przodu siądzie osoba o wzroście powyżej 190 cm. Wszystko jest pod ręką bardzo tu pomagają przełączniki przy kierownicy. bagażnik duży pojemny i foremny klapa bagażnika zatrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. Materiały bardzo wytrzymałe i mimo, że auto ma już 7 lat nie widać większego zużycia choć (z powodu jeżdżenia po \"dziurawym\" Wrocławiu) trochę już słychać bardzo delikatne trzaski. Tylna kanapa rozkłada się w układzie 2/3 i 1/3 w bardzo prosty i szybki sposób. Karoseria to chyba największy plus mimo siedmiu lat nie wykazuje żadnych (tu ręka na sercu) ognisk rdzy. 5+

Układ jezdny

Auto bardzo płynnie się prowadzi, wszelkie nierówności pokonuje niemal że nie odczuwalnie czego powodem jest hydroaktywne zawieszenie. Na zakrętach nie wyrzuca poza tym automatycznie dopasowuje twardość zawieszenia do drogi i prędkości. Parkowanie tylko 6 bo: 1. Bardzo słaby skręt 2. Mała widoczność z tyłu (ratują tu sytuację czujniki parkowania)oraz z przodu. Co do hamulców to ostatnio miałem okazję się przekonać o ich skuteczności na autostradzie jak ze 140 km/h musiałem natychmiast zwolnić do 0 km/h to zdarzenie spowodowało, że nabrałem jeszcze większego zaufania do mojego \"wieloryba\".

Naprawy

ASO Citroena należy do bardzo drogich u nas w kraju (trochę taniej wychodzi nawet za naszą zachodnią granbicą) do tego trzeba uważać bo serwis nie zawsze jest wyznacznikiem jakości. Ostatnio w rankingu AutoŚwiata serwis Citroena zajął 14 miejsce w Polsce (ostatnie)

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatronik dwu strefowy. Jak się o nią dba to bardzo umila podróżowanie.

Elektryka/elektronika

Z elektryką w tym samochodzie jeszcze nie było, wiem to samochód od nowości w rodzinie więc innej oceny dać n ie mogę. Co do elektroniki no to jest pięta Achillesowa C5 miałem już z nią problemy zwłaszcza z czujnikiem wysokiego ciśnienia w układzie paliwowym. Poza tym komputer, rzadko a nawet bardzo rzadko, ale jednak potrafi nagle się zresetować co nie jest przyjemne podczas jazdy.

Zobacz również opinie:

Citroen C5: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna), van

Citroen C5: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Citroen C5: 1.6, 1.8, 2.0, 2.2, 2.3, 2.7, 3.0

Citroen C5: 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000