Opinie o samochodach Citroen C5
Liczba ocen: 169
Åšrednia ocena: 8.27/10
Citroen C5 spalanie (l/100km)
Oceny CITROENA C5
Citroen C5 Exclusive 3.0 V6 210KM 2004r. 120 000km
Ogólna ocena:
2/10
Opinia o układzie napędowym:
Krowa! Ma bardzo wąski przedział wysokiego momentu obrotowego. To ma 3l V6 a zachowuje się gorzej niż 1.8l 4cyl. Owszem, da się go rozhuśtać do 220 km/h ale nie po to kupuje się taki samochód. W połączeniu z 4-biegowa automatyczną przekładnią jazda tym samochodem to męczarnia. Nim...
Opinia o komforcie:
Owszem, ten hydroaktywny system to frajda (o ile działa). Sfery - wszystkie 6 już mam wymienione. Popsuły się po 45 000 km. Zaciski tylnych hamulców to eksperyment projektanta łazienek. One nie maja prawa poprawnie działać. Już powymieniane i za parę lat będzie to samo. Tarcze hamulcowe -...
Opinia o nadwoziu:
Kierowcom powyżej 185 odradzam. Nie da się ustawić pozycji fotela i kierownicy wygodnie dla wysokiej osoby. Francuzi do wysokich nie należą? Ale Japończycy potrafią. Pedały są stanowczo za blisko fotela. Cofam fotel do tyłu (i kierownice tez), nogi mam dalej ugięte w kolanach, kolanami do...
Opinia o układzie jezdnym:
Miałem problemy z tarczami hamulcowymi jeszcze w okresie gwarancji. Po przyhamowaniu na niemieckiej autostradzie (od 180 km/h) tarcze rozgrzewały się i krzywiły (paczyły). Przy każdym następnym hamowaniu koła biły a kierownica drgała jakbym miał niewyważone opony. Pojechałem na jazdę t...
Citroen C5 hatchback 3.0 v6 207KM 2003r. 95km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik V6 to moc która na 4 biegu jedzie 50 i 170km/h 5bieg tez można używać przy 70km/h ale do dynamicznych nie należy :) Jeden z najcichszych silników bez buczenia szarpania i innych zjawisk ,tempomat od 4bieg i min 50km/h szybciej nie włączysz. Silnik co będę się rozpisywał-produkowan...
Opinia o komforcie:
Tutaj każda ale to każda zła wypowiedz o citroenie i jego zawieszeniu jest ludzi co nim nie jeździli ,posiadam 2 cytrusy opinia będzie tez,jadą wygłuszają i resorują w najwyższym komforcie. Przesiadka po roku do Audi A3 kobiety wzbudziło szok i mdłości po 10 minutach ostrej jazdy ( męc...
Opinia o nadwoziu:
Jak dla faceta który lubi siÄ™ rozpasać we wÅ‚asnym fotelu i jajka mieć zawsze wentylowane nie Å›ciÅ›niÄ™te zÄ™by z niewygody i czasami bez wychodzenia z auta je poprawić to auto dal was :) z tyÅ‚u dziunia może dać niezÅ‚ego kopa ,zwÅ‚aszcza w opisanych miÅ›kach powyżej . Co chcieć od bagaÅ...
Opinia o układzie jezdnym:
Dałem najwyższe noty ale ... koła w ostrym max zakręcie na mokrej nawierzchni obślizgują -tył nigdy nie udało mi się go zmęczyć by zarzucił ,nawet prowokując na śniegu czy mokrej nawierzchni-trzyma się jak przyspawany .Kierownica za lekko chodzi ale przyzwyczaiłem się za to na autos...
Citroen C5 Break SX 2.0 HDI 90KM 2003r. 110 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Przyspieszenia spodziewałem się lepszego, ale miałem okazję jeździć nowym modelem z unowocześnionym silnikiem. \\\\\\"Kopara\\\\\\" opada. Przy spokojnej jeździe przy 70 km/h wrzucam 5-tkę i zapominam o biegach. Przy niskich obrotach, trzeba pamiętać o redukcji przy wyprzedzaniu...
Opinia o komforcie:
Nie ma znaczenia, czy samochód jest obciążony czy nie. Tył NIGDY nie siedzi. Nie odczułem przechyłów z powodu obciążenia, czy zakrętów. Poprzednie auta, a miałem ich kilka, wymieniałem po 4 latach z przebiegiem ok. 100 000 km. Musiałem wymieniać amortyzatory, bo na \\\\\\"spręż...
Opinia o nadwoziu:
Mniej interesuje mnie auto z zewnątrz ( choć C5 mi się bardzo podoba), a bardziej funkcjonalność i wygoda wnętrza. W C5 wsiadasz i wszystko jest tam gdzie się spodziewasz. Miejsca wszędzie dość i dużo schowków. Nawet są szuflady pod siedzeniami z przodu i podzielony, klimatyzowany schow...
Opinia o układzie jezdnym:
Pierwszy raz mam auto z hydro-pneumatycznym zawieszeniem. Jest genialne. Nierówności możesz usłyszeć, ale ich nie czujesz. Na wyboistych drogach widzisz ludzi jadących 30-40, a Ty jedziesz 70-80 i dziwisz się: \\\\\\"Co oni robią?\\\\\\" Popatrz, jak pracują tamte zawieszenia. Zaw...
Citroen C5 1.8 127KM 2007r. 76 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Dobra elastyczność na 4/5. 1/2/3 czapki z głowy nie zrywa ale jest przyzwoicie. Przyjemny pomruk silnika przy przyspieszaniu. Nie jest to zawalidroga ale i nie auto z zacięciem sportowym, samochód dla francuskich zgredów , choć jak mu się przytnie to jedzie w miarę przyzwoicie. Ten silnik p...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie bez zarzutu. trzeba się przyzwyczaić jeśli nie ma doświadczeń z francuskimi samochodami. Jest miękkie wychyla się ale tor jazdy utrzymuje precyzyjnie/ musi być dobre ogumienie!/ ten silnik jest za słaby z założenia nie ma wymuszenia utwardzenia zawieszenia, jest w V6 i chyba ...
Opinia o nadwoziu:
PrzestrzeÅ„ ok.Ergonomia ok. Poza panelem sterowania tablicy pod radiem maÅ‚e guziczki, sÅ‚abe podÅ›wietlenie, nie sÄ… najlepiej widoczne dla ludzi z +2,5. podobnie z wyÅ›wietlaczem.materiaÅ‚y wykoÅ„czeniowe przyzwoite choć niekiedy coÅ› bywa trzeszczy ale ogólnie ok. Brak uchwytów na picie!. DuÅ...
Opinia o układzie jezdnym:
Czuły na boczny wiatr przy prędkościach powyżej 100km/h.przy dużych prędkościach > 160km/h. bywa to mało przyjemne.Układ kierowniczy precyzyjny jest czucie nawierzchni w kierownicy, wypośrodkowane wspomaganie.Hamulce bardzo przyzwoite z dobrym ogumieniem, dobrze działający systemem w...
Citroen C5 exclisive 2.2 HDI 16V 133KM 2002r. 130 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik bardzo elastyczny w zasadzie nie odczuwa się żadnych negatywnych skutków jazdy na obrotach w wysokości ok 1200/minutę. Ciągnie już z dolnych zakresów a max moment obrotowy (315Nm) osiąga już przy 2000 obr/min. Jednak aby bardzo dynamicznie przyspieszyć należy to robić przy 2,5 -3...
Opinia o komforcie:
Jak już pisałem samochód posiada Hydrauliczne zawieszenie co powoduje, że nie ma dla niego znaczenia czy jedzie się samemu czy z kompletem pasażerów. Prześwit zawsze jest taki sam. Tylne fotele "tylko" 8 ze względu na to że dach szybko przechodzi w dół przez co osoby o wzrości...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeń z przodu i jej fotele to tak jakby siedzieć w salonie na ulubionym fotelu prawdziwy luksus.Z tyłu tak jak pisałem wcześniej wysokie osoby mogą mieć problem z głową ale kolanami wadzić nie będą no chyba, że z przodu siądzie osoba o wzroście powyżej 190 cm. Wszystko jest po...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto bardzo płynnie się prowadzi, wszelkie nierówności pokonuje niemal że nie odczuwalnie czego powodem jest hydroaktywne zawieszenie. Na zakrętach nie wyrzuca poza tym automatycznie dopasowuje twardość zawieszenia do drogi i prędkości. Parkowanie tylko 6 bo: 1. Bardzo słaby skręt 2....
Åšrednie oceny CITROEN C5
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Citroen C5 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Citroen DS5.
Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie C5
użytkownik: Marcin
liczba głosów: 147
Citroen C5 exclisive 2200 HDI 16V 133KM 2002r. liftback
Ocena ogólna
Jestem na prawdę zadowolony z zakupu A i nie przejmujcie się plotkami, że niby Hydraulika szwankuje to nie prawda po tylu latach sprzedaży okazuje się, że to akurat najrzadziej się psuje.
Układ napędowy
Silnik bardzo elastyczny w zasadzie nie odczuwa się żadnych negatywnych skutków jazdy na obrotach w wysokości ok 1200/minutę. Ciągnie już z dolnych zakresów a max moment obrotowy (315Nm) osiąga już przy 2000 obr/min. Jednak aby bardzo dynamicznie przyspieszyć należy to robić przy 2,5 -3, tys. obr.
Widoczność
Duże gabaryty i klockowata konstrukcja powoduje, że z tą widocznością jest różnie. Mimo to tragedii nie ma.
Komfort
Jak już pisałem samochód posiada Hydrauliczne zawieszenie co powoduje, że nie ma dla niego znaczenia czy jedzie się samemu czy z kompletem pasażerów. Prześwit zawsze jest taki sam. Tylne fotele "tylko" 8 ze względu na to że dach szybko przechodzi w dół przez co osoby o wzroście powyżej 180 cm wadzę o podsufitkę. Wyciszenie jest ok silnika prawie nie słychać a i dziury ładnie tłumi.
Nadwozie
Przestrzeń z przodu i jej fotele to tak jakby siedzieć w salonie na ulubionym fotelu prawdziwy luksus.Z tyłu tak jak pisałem wcześniej wysokie osoby mogą mieć problem z głową ale kolanami wadzić nie będą no chyba, że z przodu siądzie osoba o wzroście powyżej 190 cm. Wszystko jest pod ręką bardzo tu pomagają przełączniki przy kierownicy. bagażnik duży pojemny i foremny klapa bagażnika zatrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. Materiały bardzo wytrzymałe i mimo, że auto ma już 7 lat nie widać większego zużycia choć (z powodu jeżdżenia po \"dziurawym\" Wrocławiu) trochę już słychać bardzo delikatne trzaski. Tylna kanapa rozkłada się w układzie 2/3 i 1/3 w bardzo prosty i szybki sposób. Karoseria to chyba największy plus mimo siedmiu lat nie wykazuje żadnych (tu ręka na sercu) ognisk rdzy. 5+
Układ jezdny
Auto bardzo płynnie się prowadzi, wszelkie nierówności pokonuje niemal że nie odczuwalnie czego powodem jest hydroaktywne zawieszenie. Na zakrętach nie wyrzuca poza tym automatycznie dopasowuje twardość zawieszenia do drogi i prędkości. Parkowanie tylko 6 bo: 1. Bardzo słaby skręt 2. Mała widoczność z tyłu (ratują tu sytuację czujniki parkowania)oraz z przodu. Co do hamulców to ostatnio miałem okazję się przekonać o ich skuteczności na autostradzie jak ze 140 km/h musiałem natychmiast zwolnić do 0 km/h to zdarzenie spowodowało, że nabrałem jeszcze większego zaufania do mojego \"wieloryba\".
Naprawy
ASO Citroena należy do bardzo drogich u nas w kraju (trochę taniej wychodzi nawet za naszą zachodnią granbicą) do tego trzeba uważać bo serwis nie zawsze jest wyznacznikiem jakości. Ostatnio w rankingu AutoŚwiata serwis Citroena zajął 14 miejsce w Polsce (ostatnie)
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik dwu strefowy. Jak się o nią dba to bardzo umila podróżowanie.
Elektryka/elektronika
Z elektryką w tym samochodzie jeszcze nie było, wiem to samochód od nowości w rodzinie więc innej oceny dać n ie mogę. Co do elektroniki no to jest pięta Achillesowa C5 miałem już z nią problemy zwłaszcza z czujnikiem wysokiego ciśnienia w układzie paliwowym. Poza tym komputer, rzadko a nawet bardzo rzadko, ale jednak potrafi nagle się zresetować co nie jest przyjemne podczas jazdy.
Zobacz również opinie:
Citroen C5: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna), van
Citroen C5: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Citroen C5: 1.6, 1.8, 2.0, 2.2, 2.3, 2.7, 3.0
Citroen C5: 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000
Sprawdź także:
Citroen C5 - ogłoszenia , Citroen - forum użytkowników, Citroen C5 - średnie ceny
Citroen - tapety na pulpit, Citroen - konfigurator felg, Citroen - tanie opony,
Używane auto części, Citroen - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie