Citroen C5 opinie, oceny użytkowników, Citroen C5 spalanie 2.0 (strona 2)

Opinie o samochodach Citroen C5

2.0

Liczba ocen: 105

Średnia ocena: 8.59/10

Citroen C5 spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
9.96/11.95
8.33
trasa
7.53/8.89
6.14
cykl mieszany
8.62/10.21
7.27

Oceny CITROENA C5

Piotr2018-06-25

Ogólna ocena:

10/10

Ciężko jest mi powiedzieć jakie posiada wady. Na pewno jakieś niedogodności posiada do których zapewne się przyzwyczaiłem. Jednak ciągle porównując je z innymi autami (nawet dużo nowszymi)co do wygody, ergonomii, spalania, awaryjności cały czas się przekonuję że nie zamienił bym go...
Opinia o układzie napędowym:
Do silnika nie można się przyczepić. Jeżeli ktoś mówi coś złego to po prostu grzeszy. Co do przyspieszania to są różne wymagania jednemu wystarczy 1,6 (jak dla mnie za słaby) a innemu 3,0 nie wystarcza. Według mnie 2,0 138km jest to silnik idealny jeżeli chodzi o dynamikę i spalanie. ...
Opinia o komforcie:
Tu chyba nie trzeba nic pisać. Wiadomo że zawieszenie jest wygodne i mało awaryjne ze względu na prostotę. Dlatego koszt eksploatacji jest znikomy. Co do hydrauliki to do bajek można wrzucić jej awaryjność. Ten mit rozpowszechnili chyba "mechanicy" którym kilka rurek więcej, tak...
Opinia o nadwoziu:
Dużo miejsca, mnóstwo schowków i kieszeni. Bagażnik duży i pojemny. Zegary czytelne. Rozwiązanie manetek tempomatu i sterowania radiem nie wyobrażam sobie aby było inaczej. Kierownica skórzana ale skóra nie jest wytrzymała, tak jak i uchwyty drzwi które jakby się rysowały. Reszta bez z...
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód bardzo wygodny. Trzyma się nawierzchni, kierownica działa precyzyjnie. Nie mam żadnych zarzutów oprócz trochę zbyt małego promienia zawracania ale cała reszta rekompensuje tę może nie niedogodność ale różnicę w stosunku do innych aut.

2010-02-18

Ogólna ocena:

8/10

wysoki komfort jazdy i prowadzenia, automatycznie dostosowujaca sie dynamika silnika i zawieszenia do stylu jazdy i stanu drogi. Ekonomiczny silnik o niezlych osiagach mimo duzej mocy i braku turbiny. Duza przestrzen wszystko na swoim miejscu. Francuskie wykonczenie wnetrza.
Opinia o układzie napędowym:
Przesiadlem sie z silnika z turbina i brakuje mi jej mocno. silnik trzeba utrzymywac powyzej 3000 obrotow zeby pojad zachowywal sie przyjemnie. Praktycznie wiekszosc manewrow wyprzedzania wykonuje na 3 biegu, niestety przy 130 km/h konczy sie obrotomiesz i silnik dostaje czkawki. Cos za cos. Srednie...
Opinia o komforcie:
Przesiadlem sie z Xantii , C5 jest w srodku glosniejsze. Mniej jest wewnatrz miekkich obic a wiecej palstiku, co moze miec wplyw, z powodu braku turbiny znacznie czesciej jezdze na nizszych biegach, w sumie jest nieco glosniej. Nie przeszkadza to w swobodnej rozmowie bez krzyczenia przy 160 na godzi...
Opinia o nadwoziu:
Wszystko jest na swoim miejscu , 3 tygodnie po kupnie facet wjechal mi w tylek skoda, wybil sobie swiatla i oderwal mi tablice rejestracyjna, myslalem, ze mam samochod "do roboty". Zderzak sie tymczasem odgial i nie bylo sladu. Tylko tablica do przyczepienia.
Opinia o układzie jezdnym:
Pojazd dobrze wybiera nierownosci, hydroaktywne zawieszenie sprawia ze przechyly na zakretach sa minimalne, auto prowadzi sie jak po szynach, podczas ostrego hamowania nie nurkuje, wszystko reguluje hydraulika. Przez 120 000 wymienilem jeden lacznik stabilizatora w ukladzie jezdnym i plyn LHM 5 litr...

Mariusz2016-03-30

Ogólna ocena:

10/10

Bez wahania kupił bym jeszcze raz to auto.Marki się wyrównał i tej klasy auto nie odbiega niczym od audi czy VW. Wręcz przeciwnie.Nadrabia jakością gdy inne marki jadą na opinie bezawaryjny gdzie wcale takie nie są.
Opinia o układzie napędowym:
Silnik 2.0 163 km doskonale radzi sobie z tym autem.Mniejsze 1.6 to zdecydowanie za mały silnik to gabarytów auta.Jechać będzie ale spalać paliwa napewno więcej niż 2.0 przy czym jazda będzie jak maluchem bo trzeba żyłować silnik.163 km jest bezawaryjny i jeszcze lepszy od 136 i 140km.
Opinia o komforcie:
Z zawieszeniem hydro przede wszystkim nie ma żadnych kłopotów i nic tu się nie dzieje.A części są porównywalne do zwykłego zawieszenia.Za to komfort jazdy niebiańskie. Jeżeli macie wybór między hydro a zwykłym nie wahacze się i bierzcie hydro.Gwarantuję że nie będziecie chcieli wys...
Opinia o nadwoziu:
Wersja eksclusiw tylko i wyłącznie.Różnica w cenie używanego modelu nie jest wielka a jakość materiałów już tak.Wyposażenie rodem z audi rs6 a cena połowę niższa.Przy czym nic tu się nie psuje.Fotele łamane elektryczne podgrzewane i z masażem.nawet audi takich nie ma.Do tego ten des...
Opinia o układzie jezdnym:
Bardzo dobrze.Przy przebiegu 184tys. Auto bardzo dobrze się prowadzi i nie ma nadmiernego zużycia zawieszenia hydro.

Radek2019-09-01

Ogólna ocena:

9/10

Na pewno wśród aut które biore jako następne pod uwagę jest C5, ale patrzac przyszłościowo (chcę tym autem pojeździć kilka lat) będzie to 2,0 benzyna - nie mam nic do HDi bo to świetne silniki, ale przy 12-15 letnim aucie może nie być różowo. Dodatkowo jeżdzę na odległość 4-6 km...
Opinia o układzie napędowym:
HDi rewelacja- przy 140 na autostradzie odjeżdżam w miarę dynamicznie jak już zjedzie przede mną zawalidroga, Bardzo fajny silnik, po programie na 163 km i 403 nM to już w ogóle zbierał się super. Spalanie trochę wzrosło, no ale cóż auto cieżkie i podniesienie mocy zrobiło swoje- ale ...
Opinia o komforcie:
Wersja bez hydro na pewno nie jest tak komfortowa, ale i tak jest wyjątkowo fajnie, prowadzi się świetnie, komfort bdb
Opinia o nadwoziu:
Ergonomia jak dla mnie wzorowa, minus mało schowków, miejsca na telefon, uchwytu na napoje/kubek./butelkę
Opinia o układzie jezdnym:
Miałem zwykłe zawieszenie (bez hydro), byłem mega zadowolony, bez ryzyka związanego z awariami zawieszenia. Świetnie, stabilnie się prowadzi. Duże auto wiec z parkowaniem mogą być problemy, ale czujniki są ok i pomagają.

2010-07-15

Ogólna ocena:

10/10

Za te pieniądze można mieć albo starszego i ciasnego Golfa, marną Astre, albo C5 na pełnym wyposażeniu. Odpowiedź sama się nasuwa. Nic lepszego nie znajdziecie.
Opinia o układzie napędowym:
Silnik 2.0 HDI 136KM jest silnikiem bardzo elastycznym. Oczywiście ocena przyspieszenia jest odpowiednia do mocy i masy pojazdu. Jak dla mnie super. Nie jeden się zdziwił ile to auto potrafi.
Opinia o komforcie:
Komfort to klasa sama w sobie. Hydropneumatyczne zawieszenie, idealne wyciszenie wnętrza i fotele jak domowe kanapy. Jeździłem wieloma autami, w tym uznawanymi za super komfortowe Mercedesy S-Class, ale to co daje Citroen C5 jest nie do przebicia.
Opinia o nadwoziu:
Ilość miejsca w zupełności wystarczająca. Biorąc pod uwagę mój wzrost 188 cm to ciężko znaleźć coś lepszego. Bagażnik, no cóż w wersji kombi to mała ciężarówka.
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzenie auto jest bardzo przyjemne. Auto zachowuje się bardzo pewnie na drodze i świetnie trzyma się na zakrętach. Jedynie trzeba się przyzwyczaić do przechyłów nadwozia. Układ kierowniczy trochę za "miękki", a duży promień skrętu nie pomaga przy parkowaniu.

Średnie oceny CITROEN C5

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
64.76%
głosów 68
Raczej tak
28.57%
głosów 30
Trudno powiedzieć
5.71%
głosów 6
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
0.95%
głosów 1
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.3/10
Układ kierowniczy
9.0/10
Hamulce
9.1/10
Parkowanie
7.9/10
Napęd
Elastyczność
8.4/10
Skrzynia biegów
8.4/10
Silnik
8.8/10
Przyspieszenie 0-100km
7.7/10
Przyspieszenie 60-120km
8.1/10
Przyspieszenie 80-120km
8.3/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
9.6/10
Resorowanie z obciążeniem
9.6/10
Fotele przednie
9.3/10
Fotele tylne
8.9/10
Jazda z kompletem pasażerów
9.2/10
Wyciszenie
8.7/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.6/10
Przestrzeń z tyłu
9.0/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.1/10
Bagażnik
9.6/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.4/10
Możliwość aranżacji
8.1/10
Karoseria
9.0/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.8/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.9/10
Widocznośc do tyłu
8.1/10
Widoczność w lusterkach
8.9/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
7.8/10
Elektronika
7.5/10
Naprawy
Niezawodność
7.9/10
Koszty napraw
6.0/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
59
Spalanie
7
Niezawodność
5
Nadwozie
3
Nic
2
Napęd
1
Układ jezdny
1
Inne
1
Wnętrze
1
Wentylacja i ogrzewanie
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
27
Spalanie
9
Napęd
7
Inne
6
Wnętrze
4
Widoczność
4
Wentylacja i ogrzewanie
4
Awaryjność
4
Układ jezdny
3
Nadwozie
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Citroen C5 brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Citroen DS5.

Citroen C5

Citroen C5

Citroen DS5

Zobacz również opinie:

Citroen C5: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna), van

Citroen C5: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Citroen C5: 1.6, 1.8, 2.0, 2.2, 2.3, 2.7, 3.0

Citroen C5: 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000