Opinie o samochodach Citroen Saxo
2000r.
Liczba ocen: 11
Średnia ocena: 8.45/10
Citroen Saxo spalanie (l/100km)
Oceny CITROENA SAXO
Citroen Saxo 1.5 58KM 2000r. 153 200km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Nie ma co spodziewać się rewelacji po takim oszczędnym silniczku, wyprzedzanie na trasie, zwłaszcza przy pełnym obciążeniu i przy prędkości ponad 90 km wymaga sporo przygotowania i kalkulacji, ale możliwe do osiągnięcia. Za to w ruchu mniejskim bardzo elastyczny, nie trzeba żonglować d...
Opinia o komforcie:
I tu największa porażka tego samochodu tj. wyciszenie. Przejazd po krótkich nierównosciach, "kocich łbach", odcinkach torowisk to wrażenie jazdy furmanką, wszystko łomocze, wrażenie, że za chwilkę odpadnie tylna belka, podobnie przednie zawieszenie, czuć drgania na kierownicy; ...
Opinia o nadwoziu:
2 osoby z przodu podróżuja komfortowo, z tył lepiej nikogo poza małymi dziećmi nie skazywać na katorgę, no chyba, że do pobliskiego hipermarketu (max 5 km...). Brak jakiejkolwiek regulacji położenia kierownicy może przeszkadzać w zajęciu prawidłowej pozycji kierowcy. W moim samochodzie...
Opinia o układzie jezdnym:
Promień skrętu większy, niż się spodziewałem po tak małym autku, ale w parkowaniu aż tak mocno nie przeszkadza, zwłaszcza tyłem...
Citroen Saxo 2 1.1 60KM 2000r. 80 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik niezawodny, przy -20 pali bez żadnego kłopotu. Zbiera się prawie jak 1.4
Opinia o komforcie:
Jazda w 5 osób to chyba porażka. Najlepiej jedzie się w 2 osoby + bagaż. Przednie fotele dobrze trzymają.
Opinia o nadwoziu:
Użytkownik który będzie miał powyżej 170 cm wzrostu będzie czuł dyskomfort z przodu jak i z tyłu.
Opinia o układzie jezdnym:
Dosyć dobrze trzyma się w zakrętach, Wygodny dla mniejszych osób.
Citroen Saxo 1,5 D 1.5 54KM 2000r. 195 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Od silnika nie można wiele wymagać, ale mimo wszystko jest dość elastyczny. Główną jego cechą jest jednak śladowe spalanie paliwa.
Opinia o komforcie:
Autko miejskie, ale i w dłuższej trasie nie zawodzi.
Opinia o nadwoziu:
Trochę brakuje schowków, ale poza tym w porządku. Jakość wykonania bez szaleństw, za to karoseria w porządku.
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzenie w porządku, nie jest to auto sportowe, no i to Francuz... mimo wszystko miękki
Citroen Saxo 1.1 Sx 0KM 2000r. 145 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Z oszczędnym silnikiem nie ma czego się spodziewać. Trasa Lublin - Trójmiasto - 5,4l/100km
Opinia o komforcie:
Wolniej się rozpędza i hamuje z kompletem pasażerów. Komfort jazdy jak na takie małe auto - rewelacja- Fotele na nobla.
Opinia o nadwoziu:
Wygoda i z przodu i z tyłu. Jedyny mankament to praktycznie brak schowków - tylko kieszenie w drzwiach.
Opinia o układzie jezdnym:
Bardzo ładnie się prowadzi, chociaż czasem mam wrażenie że na zakręcie tył ciut ucieka - hamulce i zawieszenie wzorowo.
Citroen Saxo 1.1 0KM 2000r. 180 000km
Ogólna ocena:
7/10
Opinia o układzie napędowym:
Uważam, że mógłby szybciej przyśpieszać.
Opinia o komforcie:
Jak dla mnie fotel kierowcy nie da się ustawić do mojego wzrostu. Tylne siedzenia nie mają zagłówków.
Opinia o nadwoziu:
Bardzo trzeba uważać na tył foteli, progi aby nie zarysować. Brak schowka.
Opinia o układzie jezdnym:
Ponieważ auto ma wspomaganie prowadzi się bardzo dobrze.
Średnie oceny CITROEN SAXO
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Citroen Saxo brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Peugeot 106.
Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie Saxo
użytkownik:
liczba głosów: 87
Citroen Saxo 1500 58KM 2000r. hatchback
Ocena ogólna
Jest to bardzo fajne autko dla określonego posiadacza. Autko typowo miejskie z ekonomicznym spalaniem, w miarę komfortowym użytkowaniem na krótkich odległościach. Silnik dobrze traktowany (wymiany oleju, rozsądna eksploatacja) całkowicie bezobsługowy i bezawaryjny. . Łatwe do zaparkowania w miejskiej dżungli. Jeśli pomiedzy komfortem a ekonomią wybierzesz to drugie - szczerze polecam. Do dalekich podrózy, zwłaszcza po autostradach - odradzam; zbyt głosno i trochę ciasno.
Układ napędowy
Nie ma co spodziewać się rewelacji po takim oszczędnym silniczku, wyprzedzanie na trasie, zwłaszcza przy pełnym obciążeniu i przy prędkości ponad 90 km wymaga sporo przygotowania i kalkulacji, ale możliwe do osiągnięcia. Za to w ruchu mniejskim bardzo elastyczny, nie trzeba żonglować drążkiem skrzyni biegów, przyspiesza od 1500 r.p.m najlepiej na 3 biegu. Niejeden konkurent segmentu wąchał już spalinki na światłach :-)
Widoczność
Zbyt wąski obszar widoczności w lusterkach bocznych, uwaga na "martwą strefę"
Komfort
I tu największa porażka tego samochodu tj. wyciszenie. Przejazd po krótkich nierównosciach, "kocich łbach", odcinkach torowisk to wrażenie jazdy furmanką, wszystko łomocze, wrażenie, że za chwilkę odpadnie tylna belka, podobnie przednie zawieszenie, czuć drgania na kierownicy; ogólnie hałas i wibracje - porażka. Zaznaczam, że belka w idealnym stanie, świeżo po naprawie, amortyzatory, tuleje etc bez zarzutu. Ot ten typ tak ma. Natomiast jazda w pozostałych sytuacjach naprawdę komfortowa, jak na tą klasę autka, pełne obciążenie samochodu (pasazerowie + bagaż)tego nie zmienia. Tylne siedzenia niskie oraz mało miejsca na nogi, fotele przednie bez uwag. Na tylnych siedzeniach przewozić tylko dzieci (w fotelikach oczywiście)
Nadwozie
2 osoby z przodu podróżuja komfortowo, z tył lepiej nikogo poza małymi dziećmi nie skazywać na katorgę, no chyba, że do pobliskiego hipermarketu (max 5 km...). Brak jakiejkolwiek regulacji położenia kierownicy może przeszkadzać w zajęciu prawidłowej pozycji kierowcy. W moim samochodzie sporo plastiku, lubiacego trochę trzeszczeć (są modele "tapicerowane"). Bagażnik spory, jak na tę klasę, bryła karoserii miła dla oka (po faceliftingu z 2000 r). Sporo kłopotu w zimie (parkuję pod chmurką) przysparzają zamarzające mechanizmy zamknięcia drzwi, zdarza sie często, ze po otwarciu (bezproblemowym) drzwi nie można ich zamknąć (zatrzasnąć), wystarczy spora zawartośc wilgoci w powietrzu. Nie pomaga smarowanie elementów zamka, prawdopodobnie przymarzają linki mechanizmu wewnątrz drzwi, zamek nie reaguje na pociągnięcia klamki. Jedyną metodą pozostaje nagrzać wętrze lub....jechać i jedną ręką trzymać drzwi....
Układ jezdny
Promień skrętu większy, niż się spodziewałem po tak małym autku, ale w parkowaniu aż tak mocno nie przeszkadza, zwłaszcza tyłem...
Naprawy
Saxo mam jako drugi własciciel, więc trudno mi okreslić awaryjność w funkcji upływu lat. Zakup przy przebiegu 120000 tys km. Od tej pory wymienione: tarcze hamulcowe i klocki (przód), amortyzatory (przód i tył), przełacznik świateł a ostatnio regeneracja tylnej belki. Poza tym wymiany oleju, filtrów, żarówek itd. Myslę, że to raczej naprawy eksploatacyjne, koszt naprawdę niewielki równiez dlatego, ze poniosłem koszty materiałów (naprawy w "zaprzyjaźnionym" warsztacie.
Wentylacja i ogrzewanie
W moim modelu - brak klimatyzacji, więc jazda w letnie upały do rewelacyjnych nie należy. Dmuchawa sprawuje się dobrze, szybko likwiduje zaparowania na szybach, ogrzewanie skuteczne nawet w srogie zimy, przy parkowaniu na zewnątrz i mroźnych temperaturach ciepłe powietrze pojawia się po ok 3 km jazdy w warunkach miejskich.
Elektryka/elektronika
Elektronikę punktuje na 10, nie psuje się wcale bo.... jej nie ma.... Przy 130 tys km wymiana przełącznika świateł (charakterystyczne pstrykanie pod kierownicą). Poza tym w zasadzie bez problemów.
Zobacz również opinie:
Citroen Saxo: coupe, hatchback, inne, liftback
Citroen Saxo: benzyna, olej napędowy, benzyna+gaz
Citroen Saxo: 1.0, 1.1, 1.4, 1.5, 1.6
Citroen Saxo: 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996
Sprawdź także:
Citroen Saxo - ogłoszenia , Citroen - forum użytkowników, Citroen Saxo - średnie ceny
Citroen - tapety na pulpit, Citroen - konfigurator felg, Citroen - tanie opony,
Używane auto części, Citroen - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie