Citroen Saxo opinie, oceny użytkowników, Citroen Saxo spalanie 2000r. (strona 1)

Opinie o samochodach Citroen Saxo

2000r.

Liczba ocen: 11

Średnia ocena: 8.45/10

Citroen Saxo spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
7.45/7.80
5.20
trasa
5.50/6.00
4.08
cykl mieszany
6.50/7.50
4.70

Oceny CITROENA SAXO

2010-05-08

Ogólna ocena:

10/10

Jest to bardzo fajne autko dla określonego posiadacza. Autko typowo miejskie z ekonomicznym spalaniem, w miarę komfortowym użytkowaniem na krótkich odległościach. Silnik dobrze traktowany (wymiany oleju, rozsądna eksploatacja) całkowicie bezobsługowy i bezawaryjny. . Łatwe do zaparkowania ...
Opinia o układzie napędowym:
Nie ma co spodziewać się rewelacji po takim oszczędnym silniczku, wyprzedzanie na trasie, zwłaszcza przy pełnym obciążeniu i przy prędkości ponad 90 km wymaga sporo przygotowania i kalkulacji, ale możliwe do osiągnięcia. Za to w ruchu mniejskim bardzo elastyczny, nie trzeba żonglować d...
Opinia o komforcie:
I tu największa porażka tego samochodu tj. wyciszenie. Przejazd po krótkich nierównosciach, "kocich łbach", odcinkach torowisk to wrażenie jazdy furmanką, wszystko łomocze, wrażenie, że za chwilkę odpadnie tylna belka, podobnie przednie zawieszenie, czuć drgania na kierownicy; ...
Opinia o nadwoziu:
2 osoby z przodu podróżuja komfortowo, z tył lepiej nikogo poza małymi dziećmi nie skazywać na katorgę, no chyba, że do pobliskiego hipermarketu (max 5 km...). Brak jakiejkolwiek regulacji położenia kierownicy może przeszkadzać w zajęciu prawidłowej pozycji kierowcy. W moim samochodzie...
Opinia o układzie jezdnym:
Promień skrętu większy, niż się spodziewałem po tak małym autku, ale w parkowaniu aż tak mocno nie przeszkadza, zwłaszcza tyłem...

2011-02-16

Ogólna ocena:

8/10

Posiada dobry silnik i komfortowe siedzenia przednie, ładnie zestrojone wnętrze mimo, że trochę już archaiczne. Citroen oferuje w tych modelach dosyć dobre wyposażenie: 2xAIR, ABS, Elektr. szyby i lusterka, a nawet klima. W cenie starszego nawet o 6 lat VW Polo można nabyć całkiem mało u...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik niezawodny, przy -20 pali bez żadnego kłopotu. Zbiera się prawie jak 1.4
Opinia o komforcie:
Jazda w 5 osób to chyba porażka. Najlepiej jedzie się w 2 osoby + bagaż. Przednie fotele dobrze trzymają.
Opinia o nadwoziu:
Użytkownik który będzie miał powyżej 170 cm wzrostu będzie czuł dyskomfort z przodu jak i z tyłu.
Opinia o układzie jezdnym:
Dosyć dobrze trzyma się w zakrętach, Wygodny dla mniejszych osób.

2010-02-17

Ogólna ocena:

8/10

Znakomite auto do miasta i na średnie trasy, do codziennego użytkowania. Przy wyjazdach wakacyjnych, nawet w dwójkę, trochę kuleje. Olbrzymim atutem jest świetne spalanie.
Opinia o układzie napędowym:
Od silnika nie można wiele wymagać, ale mimo wszystko jest dość elastyczny. Główną jego cechą jest jednak śladowe spalanie paliwa.
Opinia o komforcie:
Autko miejskie, ale i w dłuższej trasie nie zawodzi.
Opinia o nadwoziu:
Trochę brakuje schowków, ale poza tym w porządku. Jakość wykonania bez szaleństw, za to karoseria w porządku.
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzenie w porządku, nie jest to auto sportowe, no i to Francuz... mimo wszystko miękki

2008-02-12

Ogólna ocena:

9/10

Jestem zadowolony - w większości auto służy do poruszania się po mieście i spełnia moje oczekiwania.
Opinia o układzie napędowym:
Z oszczędnym silnikiem nie ma czego się spodziewać. Trasa Lublin - Trójmiasto - 5,4l/100km
Opinia o komforcie:
Wolniej się rozpędza i hamuje z kompletem pasażerów. Komfort jazdy jak na takie małe auto - rewelacja- Fotele na nobla.
Opinia o nadwoziu:
Wygoda i z przodu i z tyłu. Jedyny mankament to praktycznie brak schowków - tylko kieszenie w drzwiach.
Opinia o układzie jezdnym:
Bardzo ładnie się prowadzi, chociaż czasem mam wrażenie że na zakręcie tył ciut ucieka - hamulce i zawieszenie wzorowo.

2010-02-18

Ogólna ocena:

7/10

Komfort jazdy w tym aucie dużo lepszy jak w poprzednim Renault Clio, ale przyśpieszenie dużo gorsze. Skręty kierownicą super, można jedną ręką co nie polecam młodym kierowcom.
Opinia o układzie napędowym:
Uważam, że mógłby szybciej przyśpieszać.
Opinia o komforcie:
Jak dla mnie fotel kierowcy nie da się ustawić do mojego wzrostu. Tylne siedzenia nie mają zagłówków.
Opinia o nadwoziu:
Bardzo trzeba uważać na tył foteli, progi aby nie zarysować. Brak schowka.
Opinia o układzie jezdnym:
Ponieważ auto ma wspomaganie prowadzi się bardzo dobrze.

Średnie oceny CITROEN SAXO

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
63.64%
głosów 7
Raczej tak
27.27%
głosów 3
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
9.09%
głosów 1
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.4/10
Układ kierowniczy
8.8/10
Hamulce
8.0/10
Parkowanie
8.6/10
Napęd
Elastyczność
7.7/10
Skrzynia biegów
7.1/10
Silnik
9.4/10
Przyspieszenie 0-100km
6.8/10
Przyspieszenie 60-120km
6.9/10
Przyspieszenie 80-120km
6.6/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.1/10
Resorowanie z obciążeniem
8.0/10
Fotele przednie
8.3/10
Fotele tylne
6.7/10
Jazda z kompletem pasażerów
6.2/10
Wyciszenie
5.7/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
7.6/10
Przestrzeń z tyłu
6.1/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
7.7/10
Bagażnik
8.1/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.5/10
Możliwość aranżacji
5.8/10
Karoseria
8.2/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.5/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.5/10
Widocznośc do tyłu
9.2/10
Widoczność w lusterkach
8.1/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
7.5/10
Elektronika
7.6/10
Naprawy
Niezawodność
7.9/10
Koszty napraw
6.6/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Spalanie
3
Niezawodność
2
Komfort jazdy
2
Napęd
1
Nic
1
Układ jezdny
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
4
Napęd
2
Komfort jazdy
2
Awaryjność
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Citroen Saxo brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Peugeot 106.

Citroen Saxo

Citroen Saxo

Peugeot 106

Peugeot 106

Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie Saxo

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 87

Citroen Saxo 1500 58KM 2000r. hatchback

Ocena ogólna

Jest to bardzo fajne autko dla określonego posiadacza. Autko typowo miejskie z ekonomicznym spalaniem, w miarę komfortowym użytkowaniem na krótkich odległościach. Silnik dobrze traktowany (wymiany oleju, rozsądna eksploatacja) całkowicie bezobsługowy i bezawaryjny. . Łatwe do zaparkowania w miejskiej dżungli. Jeśli pomiedzy komfortem a ekonomią wybierzesz to drugie - szczerze polecam. Do dalekich podrózy, zwłaszcza po autostradach - odradzam; zbyt głosno i trochę ciasno.

Układ napędowy

Nie ma co spodziewać się rewelacji po takim oszczędnym silniczku, wyprzedzanie na trasie, zwłaszcza przy pełnym obciążeniu i przy prędkości ponad 90 km wymaga sporo przygotowania i kalkulacji, ale możliwe do osiągnięcia. Za to w ruchu mniejskim bardzo elastyczny, nie trzeba żonglować drążkiem skrzyni biegów, przyspiesza od 1500 r.p.m najlepiej na 3 biegu. Niejeden konkurent segmentu wąchał już spalinki na światłach :-)

Widoczność

Zbyt wąski obszar widoczności w lusterkach bocznych, uwaga na "martwą strefę"

Komfort

I tu największa porażka tego samochodu tj. wyciszenie. Przejazd po krótkich nierównosciach, "kocich łbach", odcinkach torowisk to wrażenie jazdy furmanką, wszystko łomocze, wrażenie, że za chwilkę odpadnie tylna belka, podobnie przednie zawieszenie, czuć drgania na kierownicy; ogólnie hałas i wibracje - porażka. Zaznaczam, że belka w idealnym stanie, świeżo po naprawie, amortyzatory, tuleje etc bez zarzutu. Ot ten typ tak ma. Natomiast jazda w pozostałych sytuacjach naprawdę komfortowa, jak na tą klasę autka, pełne obciążenie samochodu (pasazerowie + bagaż)tego nie zmienia. Tylne siedzenia niskie oraz mało miejsca na nogi, fotele przednie bez uwag. Na tylnych siedzeniach przewozić tylko dzieci (w fotelikach oczywiście)

Nadwozie

2 osoby z przodu podróżuja komfortowo, z tył lepiej nikogo poza małymi dziećmi nie skazywać na katorgę, no chyba, że do pobliskiego hipermarketu (max 5 km...). Brak jakiejkolwiek regulacji położenia kierownicy może przeszkadzać w zajęciu prawidłowej pozycji kierowcy. W moim samochodzie sporo plastiku, lubiacego trochę trzeszczeć (są modele "tapicerowane"). Bagażnik spory, jak na tę klasę, bryła karoserii miła dla oka (po faceliftingu z 2000 r). Sporo kłopotu w zimie (parkuję pod chmurką) przysparzają zamarzające mechanizmy zamknięcia drzwi, zdarza sie często, ze po otwarciu (bezproblemowym) drzwi nie można ich zamknąć (zatrzasnąć), wystarczy spora zawartośc wilgoci w powietrzu. Nie pomaga smarowanie elementów zamka, prawdopodobnie przymarzają linki mechanizmu wewnątrz drzwi, zamek nie reaguje na pociągnięcia klamki. Jedyną metodą pozostaje nagrzać wętrze lub....jechać i jedną ręką trzymać drzwi....

Układ jezdny

Promień skrętu większy, niż się spodziewałem po tak małym autku, ale w parkowaniu aż tak mocno nie przeszkadza, zwłaszcza tyłem...

Naprawy

Saxo mam jako drugi własciciel, więc trudno mi okreslić awaryjność w funkcji upływu lat. Zakup przy przebiegu 120000 tys km. Od tej pory wymienione: tarcze hamulcowe i klocki (przód), amortyzatory (przód i tył), przełacznik świateł a ostatnio regeneracja tylnej belki. Poza tym wymiany oleju, filtrów, żarówek itd. Myslę, że to raczej naprawy eksploatacyjne, koszt naprawdę niewielki równiez dlatego, ze poniosłem koszty materiałów (naprawy w "zaprzyjaźnionym" warsztacie.

Wentylacja i ogrzewanie

W moim modelu - brak klimatyzacji, więc jazda w letnie upały do rewelacyjnych nie należy. Dmuchawa sprawuje się dobrze, szybko likwiduje zaparowania na szybach, ogrzewanie skuteczne nawet w srogie zimy, przy parkowaniu na zewnątrz i mroźnych temperaturach ciepłe powietrze pojawia się po ok 3 km jazdy w warunkach miejskich.

Elektryka/elektronika

Elektronikę punktuje na 10, nie psuje się wcale bo.... jej nie ma.... Przy 130 tys km wymiana przełącznika świateł (charakterystyczne pstrykanie pod kierownicą). Poza tym w zasadzie bez problemów.

Zobacz również opinie:

Citroen Saxo: coupe, hatchback, inne, liftback

Citroen Saxo: benzyna, olej napędowy, benzyna+gaz

Citroen Saxo: 1.0, 1.1, 1.4, 1.5, 1.6

Citroen Saxo: 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996