Citroen XM opinie, oceny użytkowników, Citroen XM spalanie (strona 1)

Opinie o samochodach Citroen XM

Liczba ocen: 36

Średnia ocena:

8.86/10

Citroen XM spalanie (l/100km)

  benzyna / gaz diesel
miasto 12.02/11.70 8.86
trasa 9.28/10.16 6.37
cykl mieszany 10.52/11.00 7.66

XM

OCENY CITROENA XM


Ogólna ocena:  

10/10


Super auto.
Opinia o układzie napędowym:
Posiadam najmocniejszą wersje Xm jaka była dostępna. Przy 200 km pod maską już się nie jeździ tylko lata. Zostawiłem na światłach już wiele sportowych i silnych autek. Na trasie też wyprzedza się jak rajdówką. Silnik jest bardzo elastyczny i ma dużo dynamiki. Doskonale brzmi i ma ła...
Opinia o komforcie:
Układ hydropneumatyczny to jedyne seryjne zawieszenie które może zaoferować wyskoki komfort podróżowania. Nie ma tu znaczenia jak obciążymy pojazd. Jazda na przednich fotelach bardzo wygodna. Są bardzo dobrze wyprofilowane i optymalnie miękkie. W moim aucie pokryte alcantarą i niemal cał...
Opinia o nadwoziu:
Wnętrze bardzo obszerne zarówno z przodu jak i z tyłu. Dla wszystkich naprawdę wystarczy miejsca. Dlatego XM doskonale nadaje się na długie trasy. W tym aucie występuje razem z popielniczkami do 13tu schowków. Stanowisko kierowcy obłożone przełącznikami wyświetlaczami i kontrolkami aż ...
Opinia o układzie jezdnym:
Moje auto jest całkowicie sprawne więc śmiało mogę stwierdzić że XM ma bardzo dobrze zaprojektowany układ jezdny. Układ kierowniczy posiada DIRAVI. Jest to wspomaganie ze zmienną siłą wspomagania kierownicy. Im wolniej jedziemy tym lżej obraca się kierownica która sama powraca na post...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

10/10


Naprawdę znakomite autko o nieco przestażałej linii nadwozia, ale za to wszędzie rozpoznawalnej. Jak twierdzą eksperci, z niewytłumaczalnych powodów traci bardzo na wartości.Pojazd zakupiony w dobrym stanie z pewnych rąk, o którego dbali fachowcy nie konieczni z ASO dostarcz ogrom radości...
Opinia o układzie napędowym:
Chyba najlepszy diesel na świecie! Mocny, dynamiczny,bezawaryjny i przy tym oszczędny. Ponadto z pewnych żródeł wiadomo że kręci nawet 900000 km. Jak jest zimny troszkę poklekocze, ale po chwili cichnie. Nie jest to jednostka z bolidu F1, niemniej dynamikę ma doskonałą, a osiągi...! Zega...
Opinia o komforcie:
Komfortowi XMa niedorówna nic! Chyba tylko C6! Płynie nad jezdnią, a nierówności połyka. Nie ma znaczenia jakie zaaplikujesz mu obciążenie. Sunie majestatycznie i tyle. Hydroaktive zapewnia, że przy dużych prędkościach i agresywnej jeżdzie zawieszenie robi się twarde i eliminuje przech...
Opinia o nadwoziu:
Przestronna limuzyna z wygodnymi fotelami.Wszystko jest na swoim miejscu. Tylko pierwsze wrażenie jest takie jakbyś wsiadł za stery do samolotu, ale za chwilę już go znasz i sam nie znalazłbyś lepszych miejsc na przełączniki, wskażniki itd. Materiały wykończeniowe najwyższej klasy! A co...
Opinia o układzie jezdnym:
Układ hydrauliczny wymaga staranności przy obsłudze - u kowala nie wolno serwisować! Za to autko odwdzięcza się doskonałym prowadzeniem, precyzyjnym układem kierowniczym, hamulcem z pamięciom, systemem antynurkującym, a prowadzi się z lekkością tancerki. Z parkowaniem może mieć kłop...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

10/10


Jeździłem wieloma samochodami ale XM-A zamienił bym tylko na C6 Pozatym krąży brzydka opinia że te samochody są wadliwe itd.. NIE poprostu brakuje mechaników którzy znają się na tych samochodach i je poprostu psują! ja mam takiego mechanika który jest pasjonatem tej marki i nie mam pr...
Opinia o układzie napędowym:
W moim samochodzie jest silnik o pojemności 2,1td badzo dobrze współgra z skrzynią biegów jest bardzo oszczedy i dynamiczny niema problemów z wyprzedzaniem czy jazdą na autostradzie z przedkościa powyżej 120kmh
Opinia o komforcie:
Komfortu jazdy nieda sie porównać z żadnym innym samochodem, fotele w XM-a są bardzo wygodne zarówno przednie jak i tylnie zawieszenie poprostu idealne na polskie rozbite drogi,kto niejeżdził nigdy tym samochodem z hydro niemoże porównywać z jakim kolwiek resorakiem.Jeżeli chodzi o wycisz...
Opinia o nadwoziu:
Mój XM został wyposażony bardzo dobrze ma pełną elektrykę skórę i klimatyzację, w środku ma bardzo przestronnie nawet we trójke z tyłu nie można narzekać na brak miejsca, bagażnik poprostu olbrzymi.Po rozłożeniu tylnych foteli bagażnik ma prawie 2000litrów,ponadto bardzo wygodne s...
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód bardzo dobrze trzyma sie drogi zarówno na zakrętach jak i nierównościach(dziurach torach itp.) za sprawą hydro activu i zawieszenia hydro.Wadą jest zacinanie sie układu wspomagania ale kto jeżdzi na oryginalnym LHM-ie Total to nie ma z tym problemów.
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


Fantastyczna "rekinia" sylweta, auto inne niż wszyskie, ostatni "prawdziwy citroen" Rewelacyjny komfort dobra dynamika i własności jezdne Umiarkowane koszty eksploatacji.
Opinia o układzie napędowym:
Elastyczny i wytrzymały silnik o dużym momencie obr. pozwala na dość dynamiczną jazdę przy minimalnym zużyciu paliwa.Zużycie na poziomie max.7,5 l/100 w ciękich warunkach miejskich a możliwe do uzyskania w war. drogowych poniżej 5l/100. Śre dnio przez 110tys km 6,2l/100km.Wysoka kultura ...
Opinia o komforcie:
Z powodu zastosowanego zawieszenia hydropneumatycznego jazda z pełnym obciążeniem czy tylko z kierowcą nie zmienia komfortu. Stały prześwit dość wysoki(niezaleznie od obciążenia) radykalnie ułatwia jazdę po naszych drogach
Opinia o nadwoziu:
Karoseria zaprojektowana dobrze b. estetyczna i wygodna ale podatna na korozję. W 20-to letnim aucie nie było gdzie podstawić podnośnika
Opinia o układzie jezdnym:
Klasa wyższa średnia. Niezaprzeczalnie najwyższy komfort jazdy. Dzięki trybowi "sport" można również pojechać nieco ostrzej. Układ hydroaktiv 2 dba czujnie o położenie kół na jezdni i kontroluje przechyły nadw.Regulowana wysokość prześwitu pozwala pokonywać duże nierówn...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

6/10


Auto na prawdę znacznie mniej awaryjne niż wieść gminna niesie
Opinia o układzie napędowym:
Osiagi samochodu z tym silnikiem generalnie oceniam jak wystarczajace. Daje sie jednak we znaki zły dobór przełożenia I i II. Jazda w mieście, w korkach wymusza ciagłe przełaczanie biegu I i II. zauwazalna jest tez dziura turbinowa do 1800 obr/min. Silnik jest dobrze wytłumiony i wyważony,...
Opinia o komforcie:
Resorowanie z obciażeniem i bez obciażenia praktycznie takie samo. Fotele bardzo wygodne, ergonomia bez zarzutu. Dużo miejsca z przodu i z tyłu. Jedyny mankament to świst powiertza na różnych elementach nadwozia, na relingach prędkości ponad 130-150 km/h
Opinia o nadwoziu:
Jest to jeden z największych europejskich samochodów kombi o ile nie najwiekszy. Miejsca jest bardzo dużo ale aby np. wyjąć całkowicie tylne siedzenia i oparcia (długość powierzchni załadunku przy "podłodze" ponad 2,1 m) trzeba nieco się natrudzić. Kłania sie rozwiazanie z op...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto wyjatkowo dobrze sie prowadzi pomimo braku samoskrętnej osi tylnej. Ze wzgledu na hydropneumatyczne zawieszenia nie odczuwa sie różnic w prowadzeniu z ładunkiem i bez ładunku, wynoszenia na zakrętach itd. Samochód jest długi (5 m) wiec parkowanie nie najwygodniejsze ale skrętność lep...
» pełna opinia
 
1 2 3 4 5 z 8


ŚREDNIE OCENY CITROEN XM

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak 83.33% głosów 30
Raczej tak 8.33% głosów 3
Trudno powiedzieć 2.78% głosów 1
Raczej nie 0.00% głosów 0
Nie 5.56% głosów 2
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.6/10
Układ kierowniczy
9.1/10
Hamulce
9.3/10
Parkowanie
8.6/10
Napęd
Elastyczność
8.9/10
Skrzynia biegów
8.8/10
Silnik
9.1/10
Przyspieszenie 0-100km
7.9/10
Przyspieszenie 60-120km
8.1/10
Przyspieszenie 80-120km
8.3/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
10.0/10
Resorowanie z obciążeniem
9.9/10
Fotele przednie
9.9/10
Fotele tylne
9.6/10
Jazda z kompletem pasażerów
9.8/10
Wyciszenie
9.1/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.9/10
Przestrzeń z tyłu
9.8/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.3/10
Bagażnik
9.6/10
Jakość materiałów i wykończenia
9.2/10
Możliwość aranżacji
8.6/10
Karoseria
9.3/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
9.2/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.6/10
Widocznośc do tyłu
8.4/10
Widoczność w lusterkach
8.7/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
5.1/10
Elektronika
5.4/10
Naprawy
Niezawodność
5.6/10
Koszty napraw
5.1/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy 16
Niezawodność 2
Układ jezdny 2
Inne 2
Spalanie 2
Nic 1
Wnętrze 1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic 8
Awaryjność 2
Wentylacja i ogrzewanie 2
Nadwozie 1
Spalanie 1
Inne 1

PRZYDATNE INFORMACJE

Osoby zainteresowane autem Citroen XM brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Citroen Xantia.

  Citroen

  XM

  Citroen

  Xantia

Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie XM

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Wiesiek

liczba głosów: 103

Citroen XM 2100 D12 TDI 110KM 2000r. hatchback

Ocena ogólna
Naprawdę znakomite autko o nieco przestażałej linii nadwozia, ale za to wszędzie rozpoznawalnej. Jak twierdzą eksperci, z niewytłumaczalnych powodów traci bardzo na wartości.Pojazd zakupiony w dobrym stanie z pewnych rąk, o którego dbali fachowcy nie konieczni z ASO dostarcz ogrom radości i satysfakcji. Szkoda że najmłodsze to 2000r.

Układ napędowy
Chyba najlepszy diesel na świecie! Mocny, dynamiczny,bezawaryjny i przy tym oszczędny. Ponadto z pewnych żródeł wiadomo że kręci nawet 900000 km. Jak jest zimny troszkę poklekocze, ale po chwili cichnie. Nie jest to jednostka z bolidu F1, niemniej dynamikę ma doskonałą, a osiągi...! Zegar pokaże mocno ponad 200 km/h.

Widoczność
Auto o dużych gabarytach, toteż trzeba się przyzwyczaić że gdzie wciskałeś się maleństwem tym kolosem nie zmieścisz. Do tego daleko, daleko od początku do końca pojazdu. Do przodu widoczność znakomita, natomiast nie ma co się odwracać, dodatkowa szyba skutecznie oszukuje! Mamy natomiast lusterka(te zewnętrzne) w których widać wszystko super.

Komfort
Komfortowi XMa niedorówna nic! Chyba tylko C6! Płynie nad jezdnią, a nierówności połyka. Nie ma znaczenia jakie zaaplikujesz mu obciążenie. Sunie majestatycznie i tyle. Hydroaktive zapewnia, że przy dużych prędkościach i agresywnej jeżdzie zawieszenie robi się twarde i eliminuje przechyły.

Nadwozie
Przestronna limuzyna z wygodnymi fotelami.Wszystko jest na swoim miejscu. Tylko pierwsze wrażenie jest takie jakbyś wsiadł za stery do samolotu, ale za chwilę już go znasz i sam nie znalazłbyś lepszych miejsc na przełączniki, wskażniki itd. Materiały wykończeniowe najwyższej klasy! A co do karoseri, linia może nie wszystkim się podoba(1989r), ale nie rdzewieje!

Układ jezdny
Układ hydrauliczny wymaga staranności przy obsłudze - u kowala nie wolno serwisować! Za to autko odwdzięcza się doskonałym prowadzeniem, precyzyjnym układem kierowniczym, hamulcem z pamięciom, systemem antynurkującym, a prowadzi się z lekkością tancerki. Z parkowaniem może mieć kłopot niewprawny kierowca. Autko jest po prostu duże.

Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja? Jakże by inaczej! Przeważnie klimatronik! Dodatkowa szyba z tyłu oddzielająca przestrzeń bagażową od kabiny zapobiega wentylowani niekontrolowanemu, gdy na przykład wyjmujesz walizkę teściowej.

Pełna opinia o Citroen XM 2100 D12 TDI 110KM 2000r. hatchback »

Zobacz również opinie:

Citroen XM: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)

Citroen XM: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Citroen XM: 1.9, 2.0, 2.1, 2.2, 2.5, 3.0

Citroen XM: 2000, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989