Citroen XM opinie, oceny użytkowników, Citroen XM spalanie 3.0 (strona 1)

Opinie o samochodach Citroen XM

3.0

Liczba ocen: 4

Średnia ocena: 9.50/10

Citroen XM spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
13.10/12.70
-.--
trasa
9.45/10.30
-.--
cykl mieszany
11.20/12.10
-.--

Oceny CITROENA XM

2014-12-25

Ogólna ocena:

10/10

Super auto.
Opinia o układzie napędowym:
Posiadam najmocniejszą wersje Xm jaka była dostępna. Przy 200 km pod maską już się nie jeździ tylko lata. Zostawiłem na światłach już wiele sportowych i silnych autek. Na trasie też wyprzedza się jak rajdówką. Silnik jest bardzo elastyczny i ma dużo dynamiki. Doskonale brzmi i ma ła...
Opinia o komforcie:
Układ hydropneumatyczny to jedyne seryjne zawieszenie które może zaoferować wyskoki komfort podróżowania. Nie ma tu znaczenia jak obciążymy pojazd. Jazda na przednich fotelach bardzo wygodna. Są bardzo dobrze wyprofilowane i optymalnie miękkie. W moim aucie pokryte alcantarą i niemal cał...
Opinia o nadwoziu:
Wnętrze bardzo obszerne zarówno z przodu jak i z tyłu. Dla wszystkich naprawdę wystarczy miejsca. Dlatego XM doskonale nadaje się na długie trasy. W tym aucie występuje razem z popielniczkami do 13tu schowków. Stanowisko kierowcy obłożone przełącznikami wyświetlaczami i kontrolkami aż ...
Opinia o układzie jezdnym:
Moje auto jest całkowicie sprawne więc śmiało mogę stwierdzić że XM ma bardzo dobrze zaprojektowany układ jezdny. Układ kierowniczy posiada DIRAVI. Jest to wspomaganie ze zmienną siłą wspomagania kierownicy. Im wolniej jedziemy tym lżej obraca się kierownica która sama powraca na post...

2010-07-04

Ogólna ocena:

9/10


Opinia o układzie jezdnym:
Oczywiście do pełnej satysfakcji potrzebne jest swego rodzaju dopieszczenie systemu zawieszenia. Nie mniej jednak do tej pory wrażenia z jazdy mogę porównać tylko do modelu BMW E38 740I

2008-03-02

Ogólna ocena:

9/10


Opinia o układzie jezdnym:
Po prostu super auto nie zamierzam go sprzedawac blacha ocynk bez jakichkolwiek sladow korozji silnik nie do zdarcia przy tej mocy mniej się męczy więc mniej się zużywa

Średnie oceny CITROEN XM

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
100.00%
głosów 4
Raczej tak
0.00%
głosów 0
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
10.0/10
Układ kierowniczy
9.8/10
Hamulce
9.5/10
Parkowanie
9.0/10
Napęd
Elastyczność
9.8/10
Skrzynia biegów
9.5/10
Silnik
9.8/10
Przyspieszenie 0-100km
9.8/10
Przyspieszenie 60-120km
9.8/10
Przyspieszenie 80-120km
9.8/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
10.0/10
Resorowanie z obciążeniem
9.8/10
Fotele przednie
10.0/10
Fotele tylne
10.0/10
Jazda z kompletem pasażerów
9.5/10
Wyciszenie
8.8/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
10.0/10
Przestrzeń z tyłu
10.0/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.5/10
Bagażnik
9.5/10
Jakość materiałów i wykończenia
9.3/10
Możliwość aranżacji
9.0/10
Karoseria
10.0/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
9.8/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.8/10
Widocznośc do tyłu
9.0/10
Widoczność w lusterkach
9.8/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
3.5/10
Elektronika
3.3/10
Naprawy
Niezawodność
4.0/10
Koszty napraw
4.8/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
1
Spalanie
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Citroen XM brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Chrysler Sebring.

Citroen XM

Citroen XM

Chrysler Sebring

Chrysler Sebring

Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie XM

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 100

Citroen XM 3000 V6 200KM 1991r. liftback

Ocena ogólna

Super auto.

Układ napędowy

Posiadam najmocniejszą wersje Xm jaka była dostępna. Przy 200 km pod maską już się nie jeździ tylko lata. Zostawiłem na światłach już wiele sportowych i silnych autek. Na trasie też wyprzedza się jak rajdówką. Silnik jest bardzo elastyczny i ma dużo dynamiki. Doskonale brzmi i ma łańcuch rozrządu którego się nigdy nie wymienia. Krążą opinie że jednostka 3.0 24v ma słabe smarowanie wałków rozrządu i się zacierają lecz u mnie na śmierć mu się nie zanosi. Skrzynia biegów pod ten silnik całkiem dobrze dobrana i bardzo trwała.

Widoczność

Jestem wysoki więc widzę dobrze we wszystkich kierunkach.

Komfort

Układ hydropneumatyczny to jedyne seryjne zawieszenie które może zaoferować wyskoki komfort podróżowania. Nie ma tu znaczenia jak obciążymy pojazd. Jazda na przednich fotelach bardzo wygodna. Są bardzo dobrze wyprofilowane i optymalnie miękkie. W moim aucie pokryte alcantarą i niemal całkowicie regulowane elektrycznie łącznie z podgrzewaniem. Wyciszenie- szału nie ma ale jest dobrze.

Nadwozie

Wnętrze bardzo obszerne zarówno z przodu jak i z tyłu. Dla wszystkich naprawdę wystarczy miejsca. Dlatego XM doskonale nadaje się na długie trasy. W tym aucie występuje razem z popielniczkami do 13tu schowków. Stanowisko kierowcy obłożone przełącznikami wyświetlaczami i kontrolkami aż miło. Rozmieszczenie różnych włączników w dobrych i widocznych miejscach (pierwsza seria z jednoramienna kierownicą) Przy dwuramiennej pewne włączniki faktycznie są zasłonięte. Bagażnik bardzo ustawny, składane asymetrycznie tylne siedzenia i bez głupiej miski na koło zapasowe przez co nie musimy wyjmować bagaży jak złapiemy kapcia. Jakość materiałów typowa dla aut z tamtych lat czyli bardzo trwała i estetyczna. Karoseria o bardzo kontrowersyjnej sylwetce i niskim współczynniku oporu powietrza. Bardzo dobrze zabezpieczona przed korozją.

Układ jezdny

Moje auto jest całkowicie sprawne więc śmiało mogę stwierdzić że XM ma bardzo dobrze zaprojektowany układ jezdny. Układ kierowniczy posiada DIRAVI. Jest to wspomaganie ze zmienną siłą wspomagania kierownicy. Im wolniej jedziemy tym lżej obraca się kierownica która sama powraca na postoju po skręceniu kołami. Jeżeli układ hydro i jego aktywność jest sprawna to auto jest stabilne i prowadzi się bardzo pewnie. Prowadzenie auta jest wręcz porównywalne z jazdą autem sportowym. Polecam film na Youtube z takiego testu. Slalom Test - Lotus Elan, Ford Scorpio, Citroën XM link: https://www.youtube.com/watch?v=vQrGcIQKMvs Hamulce jak projekt z przed 25 lat całkiem ok. Na uwagę zasługuje hamulec pomocniczy na koła przednie uruchamiany lewą nogą. Działa na koła przednie co powoduje że jest bardzo wydajny. Nogą możemy go bardzo mocno zaciągnąć co powoduje że auto zatrzymuje się podobnie jak przy użyciu zasadniczego hamulca. Jak ktoś nie wie o czym pisze to niech zaciągnie ręczny na tył w swoim aucie podczas jazdy. Skok do rowu gwarantowany.

Naprawy

Ogólnie części nie brakuje. Jest dużo nowych i używanych z rozbiórek. Problem zaczyna się gdy chcemy kupić coś nowego do hydrauliki. Części nowych do hydrauliki jest po prostu brak.

Wentylacja i ogrzewanie

Jest kilkanaście kratek z które można znaleźć tam gdzie są potrzebne i jest z nich pożytek. W moim aucie jest klimatronik. 25 lat i wciąż wszystko działa. Może da tego że w systemie wentylacji jest najmniej podzespołów boscha. Po otworzeniu bagażnika dodatkowa tylna szyba zapobiega zmianie temperatury w przedziale pasażerskim. Ps. nigdzie więcej tego rozwiązanie nie spotkałem.

Elektryka/elektronika

Krąży opinia że Xm ma duże problemy z elektryką. Chyba coś w tym jest, bo jednak w tym aucie jest naprawdę dużo wyposażenia sterowanego elektrycznie. Podobno w pierwszej serii 89-94 elektryka sprawiała problemy. Ja mam właśnie starszą wersję i nie mogą powiedzieć że mam z nią problemy. Problemem generalnie jest jakość kostek/złączek produkcji bosch które z czasem nie kontaktują.

Zobacz również opinie:

Citroen XM: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)

Citroen XM: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Citroen XM: 1.9, 2.0, 2.1, 2.2, 2.5, 3.0

Citroen XM: 2000, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989