Opinie o samochodach Citroen XM
liftback
Liczba ocen: 3
Średnia ocena: 9.33/10
Citroen XM spalanie (l/100km)
Oceny CITROENA XM
Citroen XM 3.0 V6 200KM 1991r. 260 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Posiadam najmocniejszą wersje Xm jaka była dostępna. Przy 200 km pod maską już się nie jeździ tylko lata. Zostawiłem na światłach już wiele sportowych i silnych autek. Na trasie też wyprzedza się jak rajdówką. Silnik jest bardzo elastyczny i ma dużo dynamiki. Doskonale brzmi i ma ła...
Opinia o komforcie:
Układ hydropneumatyczny to jedyne seryjne zawieszenie które może zaoferować wyskoki komfort podróżowania. Nie ma tu znaczenia jak obciążymy pojazd. Jazda na przednich fotelach bardzo wygodna. Są bardzo dobrze wyprofilowane i optymalnie miękkie. W moim aucie pokryte alcantarą i niemal cał...
Opinia o nadwoziu:
Wnętrze bardzo obszerne zarówno z przodu jak i z tyłu. Dla wszystkich naprawdę wystarczy miejsca. Dlatego XM doskonale nadaje się na długie trasy. W tym aucie występuje razem z popielniczkami do 13tu schowków. Stanowisko kierowcy obłożone przełącznikami wyświetlaczami i kontrolkami aż ...
Opinia o układzie jezdnym:
Moje auto jest całkowicie sprawne więc śmiało mogę stwierdzić że XM ma bardzo dobrze zaprojektowany układ jezdny. Układ kierowniczy posiada DIRAVI. Jest to wspomaganie ze zmienną siłą wspomagania kierownicy. Im wolniej jedziemy tym lżej obraca się kierownica która sama powraca na post...
Citroen XM break 2.1 109KM 1990r. 290 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Elastyczny i wytrzymały silnik o dużym momencie obr. pozwala na dość dynamiczną jazdę przy minimalnym zużyciu paliwa.Zużycie na poziomie max.7,5 l/100 w ciękich warunkach miejskich a możliwe do uzyskania w war. drogowych poniżej 5l/100. Śre dnio przez 110tys km 6,2l/100km.Wysoka kultura ...
Opinia o komforcie:
Z powodu zastosowanego zawieszenia hydropneumatycznego jazda z pełnym obciążeniem czy tylko z kierowcą nie zmienia komfortu. Stały prześwit dość wysoki(niezaleznie od obciążenia) radykalnie ułatwia jazdę po naszych drogach
Opinia o nadwoziu:
Karoseria zaprojektowana dobrze b. estetyczna i wygodna ale podatna na korozję. W 20-to letnim aucie nie było gdzie podstawić podnośnika
Opinia o układzie jezdnym:
Klasa wyższa średnia. Niezaprzeczalnie najwyższy komfort jazdy. Dzięki trybowi "sport" można również pojechać nieco ostrzej. Układ hydroaktiv 2 dba czujnie o położenie kół na jezdni i kontroluje przechyły nadw.Regulowana wysokość prześwitu pozwala pokonywać duże nierówn...
Citroen XM 2.1 TD 109KM 1998r. 175 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o komforcie:
W tej kategorii auto całkowicie idealne samopoziomujace nadwozie Komfort jazdy nawet z maxymalna liczbą pasażerów i bagażem jest idealny
Opinia o nadwoziu:
Co tu pisac mnustwo miejsca idealny dla rodziny
Opinia o układzie jezdnym:
Auto dzięki Hydraulicznemu zawieszeniu prowadzi sie u jest tak komfortowe jak żadne inne auto z klasycznym zawieszeniem
Średnie oceny CITROEN XM
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Citroen XM brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Chrysler Sebring.
Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie XM
użytkownik:
liczba głosów: 100
Citroen XM 3000 V6 200KM 1991r. liftback
Ocena ogólna
Super auto.
Układ napędowy
Posiadam najmocniejszą wersje Xm jaka była dostępna. Przy 200 km pod maską już się nie jeździ tylko lata. Zostawiłem na światłach już wiele sportowych i silnych autek. Na trasie też wyprzedza się jak rajdówką. Silnik jest bardzo elastyczny i ma dużo dynamiki. Doskonale brzmi i ma łańcuch rozrządu którego się nigdy nie wymienia. Krążą opinie że jednostka 3.0 24v ma słabe smarowanie wałków rozrządu i się zacierają lecz u mnie na śmierć mu się nie zanosi. Skrzynia biegów pod ten silnik całkiem dobrze dobrana i bardzo trwała.
Widoczność
Jestem wysoki więc widzę dobrze we wszystkich kierunkach.
Komfort
Układ hydropneumatyczny to jedyne seryjne zawieszenie które może zaoferować wyskoki komfort podróżowania. Nie ma tu znaczenia jak obciążymy pojazd. Jazda na przednich fotelach bardzo wygodna. Są bardzo dobrze wyprofilowane i optymalnie miękkie. W moim aucie pokryte alcantarą i niemal całkowicie regulowane elektrycznie łącznie z podgrzewaniem. Wyciszenie- szału nie ma ale jest dobrze.
Nadwozie
Wnętrze bardzo obszerne zarówno z przodu jak i z tyłu. Dla wszystkich naprawdę wystarczy miejsca. Dlatego XM doskonale nadaje się na długie trasy. W tym aucie występuje razem z popielniczkami do 13tu schowków. Stanowisko kierowcy obłożone przełącznikami wyświetlaczami i kontrolkami aż miło. Rozmieszczenie różnych włączników w dobrych i widocznych miejscach (pierwsza seria z jednoramienna kierownicą) Przy dwuramiennej pewne włączniki faktycznie są zasłonięte. Bagażnik bardzo ustawny, składane asymetrycznie tylne siedzenia i bez głupiej miski na koło zapasowe przez co nie musimy wyjmować bagaży jak złapiemy kapcia. Jakość materiałów typowa dla aut z tamtych lat czyli bardzo trwała i estetyczna. Karoseria o bardzo kontrowersyjnej sylwetce i niskim współczynniku oporu powietrza. Bardzo dobrze zabezpieczona przed korozją.
Układ jezdny
Moje auto jest całkowicie sprawne więc śmiało mogę stwierdzić że XM ma bardzo dobrze zaprojektowany układ jezdny. Układ kierowniczy posiada DIRAVI. Jest to wspomaganie ze zmienną siłą wspomagania kierownicy. Im wolniej jedziemy tym lżej obraca się kierownica która sama powraca na postoju po skręceniu kołami. Jeżeli układ hydro i jego aktywność jest sprawna to auto jest stabilne i prowadzi się bardzo pewnie. Prowadzenie auta jest wręcz porównywalne z jazdą autem sportowym. Polecam film na Youtube z takiego testu. Slalom Test - Lotus Elan, Ford Scorpio, Citroën XM link: https://www.youtube.com/watch?v=vQrGcIQKMvs Hamulce jak projekt z przed 25 lat całkiem ok. Na uwagę zasługuje hamulec pomocniczy na koła przednie uruchamiany lewą nogą. Działa na koła przednie co powoduje że jest bardzo wydajny. Nogą możemy go bardzo mocno zaciągnąć co powoduje że auto zatrzymuje się podobnie jak przy użyciu zasadniczego hamulca. Jak ktoś nie wie o czym pisze to niech zaciągnie ręczny na tył w swoim aucie podczas jazdy. Skok do rowu gwarantowany.
Naprawy
Ogólnie części nie brakuje. Jest dużo nowych i używanych z rozbiórek. Problem zaczyna się gdy chcemy kupić coś nowego do hydrauliki. Części nowych do hydrauliki jest po prostu brak.
Wentylacja i ogrzewanie
Jest kilkanaście kratek z które można znaleźć tam gdzie są potrzebne i jest z nich pożytek. W moim aucie jest klimatronik. 25 lat i wciąż wszystko działa. Może da tego że w systemie wentylacji jest najmniej podzespołów boscha. Po otworzeniu bagażnika dodatkowa tylna szyba zapobiega zmianie temperatury w przedziale pasażerskim. Ps. nigdzie więcej tego rozwiązanie nie spotkałem.
Elektryka/elektronika
Krąży opinia że Xm ma duże problemy z elektryką. Chyba coś w tym jest, bo jednak w tym aucie jest naprawdę dużo wyposażenia sterowanego elektrycznie. Podobno w pierwszej serii 89-94 elektryka sprawiała problemy. Ja mam właśnie starszą wersję i nie mogą powiedzieć że mam z nią problemy. Problemem generalnie jest jakość kostek/złączek produkcji bosch które z czasem nie kontaktują.
Zobacz również opinie:
Citroen XM: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)
Citroen XM: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Citroen XM: 1.9, 2.0, 2.1, 2.2, 2.5, 3.0
Citroen XM: 2000, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989
Sprawdź także:
Citroen XM - ogłoszenia , Citroen - forum użytkowników, Citroen XM - średnie ceny
Citroen - tapety na pulpit, Citroen - konfigurator felg, Citroen - tanie opony,
Używane auto części, Citroen - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie