Citroen XM opinie, oceny użytkowników, Citroen XM spalanie kombi (strona 1)

Opinie o samochodach Citroen XM

kombi

Liczba ocen: 9

Średnia ocena: 8.67/10

Citroen XM spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
10.00/10.00
9.20
trasa
7.50/8.50
5.80
cykl mieszany
9.00/9.00
7.10

Oceny CITROENA XM

Emil2008-02-07

Ogólna ocena:

10/10

Jeździłem wieloma samochodami ale XM-A zamienił bym tylko na C6 Pozatym krąży brzydka opinia że te samochody są wadliwe itd.. NIE poprostu brakuje mechaników którzy znają się na tych samochodach i je poprostu psują! ja mam takiego mechanika który jest pasjonatem tej marki i nie mam pr...
Opinia o układzie napędowym:
W moim samochodzie jest silnik o pojemności 2,1td badzo dobrze współgra z skrzynią biegów jest bardzo oszczedy i dynamiczny niema problemów z wyprzedzaniem czy jazdą na autostradzie z przedkościa powyżej 120kmh
Opinia o komforcie:
Komfortu jazdy nieda sie porównać z żadnym innym samochodem, fotele w XM-a są bardzo wygodne zarówno przednie jak i tylnie zawieszenie poprostu idealne na polskie rozbite drogi,kto niejeżdził nigdy tym samochodem z hydro niemoże porównywać z jakim kolwiek resorakiem.Jeżeli chodzi o wycisz...
Opinia o nadwoziu:
Mój XM został wyposażony bardzo dobrze ma pełną elektrykę skórę i klimatyzację, w środku ma bardzo przestronnie nawet we trójke z tyłu nie można narzekać na brak miejsca, bagażnik poprostu olbrzymi.Po rozłożeniu tylnych foteli bagażnik ma prawie 2000litrów,ponadto bardzo wygodne s...
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód bardzo dobrze trzyma sie drogi zarówno na zakrętach jak i nierównościach(dziurach torach itp.) za sprawą hydro activu i zawieszenia hydro.Wadą jest zacinanie sie układu wspomagania ale kto jeżdzi na oryginalnym LHM-ie Total to nie ma z tym problemów.

2008-02-11

Ogólna ocena:

6/10

Auto na prawdę znacznie mniej awaryjne niż wieść gminna niesie
Opinia o układzie napędowym:
Osiagi samochodu z tym silnikiem generalnie oceniam jak wystarczajace. Daje sie jednak we znaki zły dobór przełożenia I i II. Jazda w mieście, w korkach wymusza ciagłe przełaczanie biegu I i II. zauwazalna jest tez dziura turbinowa do 1800 obr/min. Silnik jest dobrze wytłumiony i wyważony,...
Opinia o komforcie:
Resorowanie z obciażeniem i bez obciażenia praktycznie takie samo. Fotele bardzo wygodne, ergonomia bez zarzutu. Dużo miejsca z przodu i z tyłu. Jedyny mankament to świst powiertza na różnych elementach nadwozia, na relingach prędkości ponad 130-150 km/h
Opinia o nadwoziu:
Jest to jeden z największych europejskich samochodów kombi o ile nie najwiekszy. Miejsca jest bardzo dużo ale aby np. wyjąć całkowicie tylne siedzenia i oparcia (długość powierzchni załadunku przy "podłodze" ponad 2,1 m) trzeba nieco się natrudzić. Kłania sie rozwiazanie z op...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto wyjatkowo dobrze sie prowadzi pomimo braku samoskrętnej osi tylnej. Ze wzgledu na hydropneumatyczne zawieszenia nie odczuwa sie różnic w prowadzeniu z ładunkiem i bez ładunku, wynoszenia na zakrętach itd. Samochód jest długi (5 m) wiec parkowanie nie najwygodniejsze ale skrętność lep...

Adalbert2011-02-13

Ogólna ocena:

5/10

Elementy mechaniczne (silnik, wahacze, łożyska, skrzynia biegów czy sprzęgło) jak we wszystkich samochodach z lat 80-tych/90-tych; poważnym problemem jest hydrauliczna instalacja, która w starym samochodzie powoduje szereg zagrożeń, jak chociażby brak hamulców w samochodzie pozostawionym ...
Opinia o układzie napędowym:
silnik mało elastyczny (dziura turbinowa), choć może brak elastyczności to wina złych przełożeń; skrzynia biegów zupełnie nie dostosowana do jazdy po mieście ( w korkach), konieczna jazda na pół-sprzęgle lub ustawiczne włączanie i wyłączanie I biegu (za małe przełożenie)
Opinia o komforcie:
Wyśmienity komfort jazdy, zarówno z ładunkiem (pasażerami) jak i bez; wyjątkowo wygodne fotele tylne
Opinia o nadwoziu:
ogromna ilość miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu; ergonomia przyrządów sterujących pozostawia wiele do życzenia (np klawisze do tylnej wycieraczki "ukryte" przed wzrokiem. Po złożeniu foteli tylnych (lub ich zdemontowaniu) powstaje ogromna przestrzeń; wchodzi wielki dwuosobo...
Opinia o układzie jezdnym:
auto lekko nadsterowne, układ kierowniczy niezbyt precyzyjny a drgania kół mocna przenoszą się na kierownicę; hamulce w czasie pracy silnika zadowalające, po zatrzymaniu silnika "znikają", hamulec pomocniczy nożny, umieszczony nie intuicyjnie - bardzo wątpliwe skuteczne użycie w...

2010-04-04

Ogólna ocena:

10/10

To wspaniałe auto dla faceta z klasą (a ta jak wiadomo przychodzi dopiero z wiekiem). Nie jest to wyścigówka , ale doskonałe do pokonywania dużych odległości . Byłem tym w Grecji ( 8,5 tys.km w miesiąc), w Niemczech (3,5 tyś km w tydzień) kilka razy w Chorwacji itd..Opinia o wadliwości ...
Opinia o nadwoziu:
Wszystko rewelacja . Królewskie warunki i komfort . Bije na głowę wszystkie samochody , które miałem wcześniej , a było tego ze 20 sztuk różnej maści od mercedesa do fiata 126p ;-))
Opinia o układzie jezdnym:
Auto dosyć ciężkie , ABS czuły , regulator hamowania tylnych kół zależny od obciążenia auta .

2008-02-11

Ogólna ocena:

10/10

Kto potrafi zadbac o wlasciwe materialy naprawcze i eksploatacyjne bedzie zadowolony z tego samochodu jak ja -goraco polecam .
Opinia o układzie napędowym:
Praktycznie bez potrzeby zmiany biegow mozna pokonac kazda trase/oczywiscie wowczas kiedy natezenie ruchu na to pozwoli/
Opinia o komforcie:
Komfort nieporownywalny z klasyczynym zawieszeniem-hydropneumatyka wygrywa z kazdym innym zawieszeniem
Opinia o nadwoziu:
Przestrzen dla podroznych jak i bagazu ogromna.Zadnych skrzypien-jedynie szumy toczenia moglyby byc bardziej wyciszone
Opinia o układzie jezdnym:
jest to moj trzeci XM od 17 lat w sumie przejechalem tymi samochodami okolo 750000 km praktycznie bezawaryjnie.Rewelacyjny samochod na dlugie wyprawy,komfort podrozowania-wspanialy,zapotrzebowanie na paliwo-umiarkowane.Polecam-pod jednym warunkiem-auto nie znosi partackiej obslugi i zamiennikow niew...

Średnie oceny CITROEN XM

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
77.78%
głosów 7
Raczej tak
11.11%
głosów 1
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
11.11%
głosów 1
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.4/10
Układ kierowniczy
8.6/10
Hamulce
8.6/10
Parkowanie
8.4/10
Napęd
Elastyczność
8.1/10
Skrzynia biegów
8.3/10
Silnik
9.1/10
Przyspieszenie 0-100km
8.6/10
Przyspieszenie 60-120km
8.7/10
Przyspieszenie 80-120km
8.9/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
10.0/10
Resorowanie z obciążeniem
10.0/10
Fotele przednie
10.0/10
Fotele tylne
9.8/10
Jazda z kompletem pasażerów
9.8/10
Wyciszenie
9.0/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.8/10
Przestrzeń z tyłu
9.8/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8.7/10
Bagażnik
10.0/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.6/10
Możliwość aranżacji
9.3/10
Karoseria
9.0/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
9.7/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.6/10
Widocznośc do tyłu
8.7/10
Widoczność w lusterkach
9.0/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
5.8/10
Elektronika
5.7/10
Naprawy
Niezawodność
5.6/10
Koszty napraw
5.0/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
4
Inne
1
Spalanie
1
Niezawodność
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
3
Wentylacja i ogrzewanie
1
Awaryjność
1
Inne
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Citroen XM brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Citroen Xantia.

Citroen XM

Citroen XM

Citroen Xantia

Citroen Xantia

Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie XM

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 119

Citroen XM 2500 139KM 1998r. kombi

Ocena ogólna

Auto na prawdę znacznie mniej awaryjne niż wieść gminna niesie

Układ napędowy

Osiagi samochodu z tym silnikiem generalnie oceniam jak wystarczajace. Daje sie jednak we znaki zły dobór przełożenia I i II. Jazda w mieście, w korkach wymusza ciagłe przełaczanie biegu I i II. zauwazalna jest tez dziura turbinowa do 1800 obr/min. Silnik jest dobrze wytłumiony i wyważony, drgania nie przenosza sie na nadwozie

Widoczność

Jak we wszystkich długich samochodach kombi widoczność do tyłu gorsza niż w sedanach. Uwaga! Kiepskie światła mijania. Wymiana żarówek na silniejsze daje tylko umiarkowaną poprawę

Komfort

Resorowanie z obciażeniem i bez obciażenia praktycznie takie samo. Fotele bardzo wygodne, ergonomia bez zarzutu. Dużo miejsca z przodu i z tyłu. Jedyny mankament to świst powiertza na różnych elementach nadwozia, na relingach prędkości ponad 130-150 km/h

Nadwozie

Jest to jeden z największych europejskich samochodów kombi o ile nie najwiekszy. Miejsca jest bardzo dużo ale aby np. wyjąć całkowicie tylne siedzenia i oparcia (długość powierzchni załadunku przy "podłodze" ponad 2,1 m) trzeba nieco się natrudzić. Kłania sie rozwiazanie z opla Omegi

Układ jezdny

Auto wyjatkowo dobrze sie prowadzi pomimo braku samoskrętnej osi tylnej. Ze wzgledu na hydropneumatyczne zawieszenia nie odczuwa sie różnic w prowadzeniu z ładunkiem i bez ładunku, wynoszenia na zakrętach itd. Samochód jest długi (5 m) wiec parkowanie nie najwygodniejsze ale skrętność lepsza niż w niektórych krótkich autach

Wentylacja i ogrzewanie

Samochód wyposazony w klimatronik, który działa precyzyjnie. Szybko usuwa zaparowanie szyb, klimatyzacja włacza sie i wyłacza automatycznie. Komfort cieplny bardzo dobry

Zobacz również opinie:

Citroen XM: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)

Citroen XM: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Citroen XM: 1.9, 2.0, 2.1, 2.2, 2.5, 3.0

Citroen XM: 2000, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991, 1990, 1989