Citroen Xantia opinie, oceny użytkowników, Citroen Xantia spalanie sedan (strona 1)

Opinie o samochodach Citroen Xantia

sedan

Liczba ocen: 8

Średnia ocena: 8.38/10

Citroen Xantia spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
9.17/11.25
7.27
trasa
7.07/9.30
5.73
cykl mieszany
8.50/9.75
6.63

Oceny CITROENA XANTIA

2008-02-08

Ogólna ocena:

9/10

Kupiłem ten samochód jako 7-letni i użytkuję od 3 lat, przejechałem ok. 50kkm. Był to bardzo trafiony wybór i mam zamiar jeździć Xantią jeszcze przez kilka lat. Jak każdy używany samochód, wymaga trochę troski, aby utrzymać go w świetnej kondycji. W zamian z nawiązką odpłaca się...
Opinia o układzie napędowym:
Każdy, kto jeździł samochodem z silnikiem benzynowyym z turbiną, wie, co to za frajda. Lubię to wgniecenie w fotel, gdy włącza się turbina. Po drodze pomyka się rewelacyjnie, każde muśnięcie pedału gazu wywołuje zdecydowaną reakcję. Znowu, jak w tańcu, trzeba być delikatnym - przec...
Opinia o komforcie:
To zadziwiające, jak szybko zasypiają dzieci na tylnych fotelach. Delikatne bujanie zamiast podskakiwania na nierównościach oraz mięciutka welurowa tapicerka robią swoje. Przedni fotel pasażera pozwala na wygodne odchylenie do tyłu oraz podniesienie siedziska, tak aby podeprzeć całe uda co...
Opinia o nadwoziu:
Z przodu miejsca jest aż nadto, aby się wygodnie usadzić. Z tyłu również jest wystarczająco dużo miejsca dla dwóch osób dorosłych, ale i trzy też się zmieszczą bez ścisku. Dzieciaki mają za to dużo swobody. Jak każdy samochód, również Xantia ma swoje indywidualne rozwiązania, a...
Opinia o układzie jezdnym:
Tan samochód łączy dwie, jakby niemożliwe dla innych, wspaniałe zalety - wysoki komfort podróży oraz precyzyjne prowadzenie. W samochodach amerykańskich też się "płynie" ale steruje się tym jak balią pełną wody, natomiast popularne samochody europejskie jak Fiaty, Vectry, Pa...

Rafał2010-02-19

Ogólna ocena:

9/10

Zalet ma tyle, że trudno je spisać...napiszę o wadach. Nie ma uchwytów na kubki, bagażnik jest płytki i niezbyt dobrze działa ogrzewanie nóg. To po kilkunastu latach przyjaźni z Księżniczką wady które zauważyłem.
Opinia o układzie napędowym:
Silnik jest bardzo elastyczny. Bez problemu można jechać 40km/h na 4 biegu i w razie konieczności na tym samym biegu rozpędzić się do 130. Skrzynia precyzyjna, biegi wchodzą gładko i nie haczą. Przyspieszenia nie są sportowe, ale w końcu to limuzyna średniej klasy. Jak na ciężar i poje...
Opinia o komforcie:
Cóż...tutaj Xantia jest poza konkurencją!!! Na koleinach, muldach, dziurach...frunie nad drogą. Śpiący policjant pozostaje przez nią niezauważony. A im bardziej obciążona, tym lepiej się nią jedzie. Fotele wygodne i nawet po kilkuset kilometrach nie czuć zmęczenia, a co najważniejsze...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeni w tym aucie nawet dla kompletu pasażerów jest pod dostatkiem. Ergonomicznie też jest dobrze, chociaż pewne rozwiązania wymagają przyzwyczajenia, jak choćby klakson w dźwigni kierunkowskazu. Bagażnik jest duży i foremny, ale dosyć płytki ze względu na koło zapasowe znajdują...
Opinia o układzie jezdnym:
Autko prowadzi się pewnie. Nawet ostre zakręty można pokonywać z dużą szybkością. Hamulec wymaga przyzwyczajenia ze względu na bardzo mały skok. Jeśli ktoś wcześniej nie jeździł Citroenem z Hydro na pewno przy pierwszym hamowaniu zaryje nosem w kierownice. Układ hamulcowy jest wspoma...

2010-02-19

Ogólna ocena:

7/10

wadą są drogie części;( choc jak narazie to nic większego nie wymieniałem...
Opinia o układzie napędowym:
jeśli chodzi o silnik to super samochód już ma tyle nakręcone a rwie do przodu no i oczywiście nigdzie nie poci sie olejem!;)
Opinia o komforcie:
jeździ sie dobrze dlatego że samochód ten posiada zawieszenie hydrauliczne które jest ciche a zarazem wygodne w jeździe;p
Opinia o układzie jezdnym:
jeśli chodzi o układ kierowniczy to jest świetny kręce kierownica najmniejszym palcem;p

2008-03-04

Ogólna ocena:

7/10


Opinia o komforcie:
Jest jedna wada w mechanizmie podnoszenia auta, gdyż przy jeździe po terenie lub nadmiernym podnoszeniu i opuszczanie auta spada taki małe plastik, który odpowiada za pozycje(wysokość samochodu) jest to uciążliwe gdyż przednia część auta opada a co za tym idzie brak amortyzacji zawieszen...

2008-04-10

Ogólna ocena:

10/10

Tylko jezdzić - pali w zimie lepiej niż benzyna 12 obrotu rozrusznika
Opinia o układzie napędowym:
Zupełnie wystarcza do normalnej jazdy
Opinia o komforcie:
Bardzo wygodne szczególnie na długich trasach
Opinia o nadwoziu:
Cynkowana karoseria b trwała
Opinia o układzie jezdnym:
prowadzi się idealnie ma wspomaganie

Średnie oceny CITROEN XANTIA

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
87.50%
głosów 7
Raczej tak
0.00%
głosów 0
Trudno powiedzieć
12.50%
głosów 1
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
9.1/10
Układ kierowniczy
9.4/10
Hamulce
9.5/10
Parkowanie
8.3/10
Napęd
Elastyczność
7.9/10
Skrzynia biegów
8.3/10
Silnik
9.3/10
Przyspieszenie 0-100km
8.0/10
Przyspieszenie 60-120km
8.3/10
Przyspieszenie 80-120km
8.9/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
9.9/10
Resorowanie z obciążeniem
9.9/10
Fotele przednie
9.5/10
Fotele tylne
9.4/10
Jazda z kompletem pasażerów
9.6/10
Wyciszenie
8.6/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
9.8/10
Przestrzeń z tyłu
9.4/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.0/10
Bagażnik
8.5/10
Jakość materiałów i wykończenia
8.4/10
Możliwość aranżacji
8.0/10
Karoseria
8.9/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.1/10
Widoczność
Widoczność do przodu
9.0/10
Widocznośc do tyłu
8.1/10
Widoczność w lusterkach
8.8/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
4.9/10
Elektronika
4.9/10
Naprawy
Niezawodność
4.8/10
Koszty napraw
4.0/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
3
Spalanie
1
Niezawodność
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
2
Komfort jazdy
1
Nadwozie
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Citroen Xantia brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Subaru Tribeca.

Citroen Xantia

Citroen Xantia

Subaru Tribeca

Subaru Tribeca

Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie Xantia

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 94

Citroen Xantia Turbo CT 2000 turbo 147KM 1997r. sedan (limuzyna)

Ocena ogólna

Kupiłem ten samochód jako 7-letni i użytkuję od 3 lat, przejechałem ok. 50kkm. Był to bardzo trafiony wybór i mam zamiar jeździć Xantią jeszcze przez kilka lat. Jak każdy używany samochód, wymaga trochę troski, aby utrzymać go w świetnej kondycji. W zamian z nawiązką odpłaca się wygodą podróżowania. Linia karoserii, bardzo nowoczesna 10 lat temu, również teraz nie budzi politowania jak to ma miejsce z innymi samochodami. Regulowane zawieszenie hydropneumatyczne z funkcjami jazdy sportowej i komfortowej robi wrażenie na użytkownikach wozów drabiniastych, korzystających z okazyjnego podwiezienia Xantią. Jest to duży samochód z dużym silnikiem, więc spala też niemało, ale z instalacją gazową z sekwencyjnym wtryskiem koszty eksploatacji są niższe niż dla samochodów z silnikiem diesla, więc warto zainwestować w porządną instalację LPG. Łączy się w ten sposób wszystkie zalety silnika benzynowego z niskimi kosztami eksploatacji typowymi dla diesli. Podsumowując - nietuzinkowy samochód dla ludzi lubiących wygodne życie.

Układ napędowy

Każdy, kto jeździł samochodem z silnikiem benzynowyym z turbiną, wie, co to za frajda. Lubię to wgniecenie w fotel, gdy włącza się turbina. Po drodze pomyka się rewelacyjnie, każde muśnięcie pedału gazu wywołuje zdecydowaną reakcję. Znowu, jak w tańcu, trzeba być delikatnym - przecież to księżniczka ale za to z ikrą.

Widoczność

Wysoka tylna klapa bagażnika robi swoje - widoczność do tyłu jest częściowo ograniczona, ale lusterka zewnętrzne pomagają znakomicie.

Komfort

To zadziwiające, jak szybko zasypiają dzieci na tylnych fotelach. Delikatne bujanie zamiast podskakiwania na nierównościach oraz mięciutka welurowa tapicerka robią swoje. Przedni fotel pasażera pozwala na wygodne odchylenie do tyłu oraz podniesienie siedziska, tak aby podeprzeć całe uda co sprzyja długiej komfortowej jeździe. Czy znacie to uczucie, gdy po wielu godzinach jazdy fotel staje się bardzo niewygodny - w Xantii go nie zaznacie. O fotelu kierowcy nie wspomnę, bo ten ma wszystkie regulacje i można go sobie wyregulować dokładnie do własnych upodobań.

Nadwozie

Z przodu miejsca jest aż nadto, aby się wygodnie usadzić. Z tyłu również jest wystarczająco dużo miejsca dla dwóch osób dorosłych, ale i trzy też się zmieszczą bez ścisku. Dzieciaki mają za to dużo swobody. Jak każdy samochód, również Xantia ma swoje indywidualne rozwiązania, ale łatwo i szybko się opanowywuje lokalizację wszystkich pokręteł i przełączników. Dobrej klasy plastiki (nie skrzypią), miękka wykładzina welurowa i porządna jakość montażu zachęcają do korzystania z wnętrza samochodu. Uchylna tylna klapa i składane tylne fotele pozwalają np. na przewożenie w środku rowerków dziecięcych z dokręconymi kółkami bocznymi. Po co się męczyć z ich składaniem, skoro wchodzą w całości? Najważniejszą jednak zaletą nadwozia Xantii jest jej rewelacyjne zabezpieczenie antykorozyjne - takiego ocynkowania u konkurencji można szukać długo i świec może zabraknąć. Z żalem patrzę na inne samochodowe wynalazki, niby dobrej klasy, niby młodsze, a już nadgryzione przez rdzę.

Układ jezdny

Tan samochód łączy dwie, jakby niemożliwe dla innych, wspaniałe zalety - wysoki komfort podróży oraz precyzyjne prowadzenie. W samochodach amerykańskich też się "płynie" ale steruje się tym jak balią pełną wody, natomiast popularne samochody europejskie jak Fiaty, Vectry, Passaty i inne wynalazki, w porównaniu z Xantią to wozy drabiniaste. Xantia w prowadzeniu jest bardzo "damska" ale z dobrym silnikiem pomyka się po drodze, jak z mistrzynią tańca na parkiecie. Rewelacja!

Wentylacja i ogrzewanie

Działa dobrze, ale mogłaby działać szybciej przy zaparowanych szybach.

Zobacz również opinie:

Citroen Xantia: hatchback, kombi, liftback, sedan (limuzyna)

Citroen Xantia: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Citroen Xantia: 1.6, 1.8, 1.9, 2.0, 2.1, 3.0

Citroen Xantia: 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1975