Citroen Xsara opinie, oceny użytkowników, Citroen Xsara spalanie kombi (strona 1)

Opinie o samochodach Citroen Xsara

kombi

Liczba ocen: 40

Åšrednia ocena: 7.40/10

Citroen Xsara spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
8.62/8.43
6.25
trasa
6.57/7.00
4.80
cykl mieszany
7.58/7.85
5.55

Oceny CITROENA XSARA

2009-07-09

Ogólna ocena:

8/10

Cało kształt oceniam na 8. Auto naprawdę bardzo przyjemne. Duży plus za automatyczną skrzynię biegów coś pięknego w Poznańskich korkach, oraz tempomat, który już nie raz miałem okazję użyć na trasie i podczas wyjazdów za granicę (tą zachodnią). Dodatkowym plusem jest to, że auto...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik 2.0 HDI wg mojej opinii jedyny słuszny dla tego samochodu. Mniejsza jednostka napędowa była by już dla mnie za słaba (jak byłby dostępny mocniejszy diesel do wybrał bym mocniejszy). Automatyczna skrzynia biegów spisuje się bez zrzutów, płynnie przekłada biegi bez żadnego szarpan...
Opinia o komforcie:
Fotele przednie są całkiem dobrze wyprofilowane i bardzo wygodne. Z tyłu na kanapie jeszcze nie jechałem ale pasażerowie nie narzekają. We wnętrzu mogłoby być trochę ciszej. Nawet przy dość sporym obciążeniu samochodem jedzie się dobrze. Jeszcze nie zdarzyło mi się żeby auto dobił...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeń z przodu jest wystarczająca, jeśli chodzi o pasażerów to sprawa wygląda już trochę gorzej. Co prawda wcześniej jeździłem Oplem Omegę wiec moja opinia może nie być zgodna z innymi w końcu Xsara jest po prostu mniejsza. Deska dobrze zaprojektowana wszystko pod ręką. Trzeba ...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto prowadzi się bardzo dobrze. Twardość zawieszenia praktycznie bez zarzutów. Przy agresywniejszym wchodzeniu w zakręty auto nie ma tendencji do pochylania się na boki. Doskonale trzyma się drogi również w zakrętach (skrętna tylna oś). Jeśli chodzi o wspomaganie to dla mnie OK (duży ...

2010-02-18

Ogólna ocena:

8/10


Opinia o układzie napędowym:
Skrzynia biegów mało precyzyjna,biegi wchodzą twardo i sztywno,możliwość przyzwyczajenia.Silnik okej,ekonomiczny i bardzo żwawy,poza tym że program sterujący dopuszcza do lekkiego spowolnienia przyspieszania w okolicach 3000 obrotów na drugim biegu.To charakterystyka a nie wada.
Opinia o komforcie:
To kompakt z przedłużonym zadem,nie oczekuję tutaj zbyt wiele.To nie C5 czy C4 Picasso,tam po prostu się pływa.Komfort jazdy w tych samochodach przypomina bujanie się w fotelu zestawu kanapowego,po prostu rewelacja.
Opinia o nadwoziu:
Tak jak poprzednio opiszę,to typowy przedłużony kompakt,miejsca jest tyle ile w konkurencyjnych modelach.Odnośnie jakości materiałów mogłaby być lepsza,deska rozdzielcza twarda i mocno plastikowa,lekko przypomina mi deskę z DAEWOO LANOSA,ale ma i to zalety.Jest łatwa w czyszczeniu i nie b...
Opinia o układzie jezdnym:
Generalnie wszystko w porządku,problemy z parkowaniem na lusterka,wydaje się ,że prawie dojechałeś sąsiada do jego przedniego zderzaka,wysiadasz a tu zonk,masz jeszcze co najmniej metr odległości,konieczny radar cofania.

Michał2008-08-09

Ogólna ocena:

7/10

bardzo wygodne i ekonomiczne autko. nie nadaje się do szybkiej i agresywnej jazdy ( zbyt słaby silnik i bardzo miękko zestrojone zawieszenie). Ilość miejsca w środku wystarczająca, bagażnik bardzo pojemny. trochę zbyt dużo taniego plastiku na desce rozdzielczej.
Opinia o układzie napędowym:
Skrzynia biegów dziaÅ‚a bez zarzutu, co do silnika 1,4 to minimum i niestety czuć to wo czasie codziennej eksploatacji o ile w warunkach miejskich jest wystarczajÄ…cy to w czasie jazdy na trasie stanowczo brakuje mu mocy co szczególnie jest odczuwalne w czasie wyprzedzania. natomiast na pochwaÅ‚Ä...
Opinia o komforcie:
Citroen zawsze dbał o komfort i wygodę pasażerów co jest tu wyraźnie odczuwalne. bardzo wygodne fotele, miękkie zawieszenie i dość cichy silnik sprawiają że na naszych Polskich drogach jeździ się znakomicie,
Opinia o układzie jezdnym:
bardzo trzeba uważać na zakrętach, autko jest bardzo miękkie i komfortowe, ale do jazdy sportowej czy nawet bardzo szybkiej zwłaszcza w koleinach i na zakrętach się nie nadaje.

2008-02-10

Ogólna ocena:

9/10

W autku przez 280000tys.km. wymieniłem łożyska tylnej belki-150tys., dwa razy tylne amory(przednie orginalne cały czas), swożnie, końcówki drążków,tulejki w przednich wachaczach, sprzęgło-180tys,uszczelka pod głowicą-260tys, do końca chodzi na syntetyku i przez 20000 od wymiany do wym...
Opinia o układzie napędowym:
silnik dośc elastyczny, jednak do xary kombi zdecydowanie za słaby, min. 1,6, a najlepiej 1,8.
Opinia o komforcie:
w kwesti komfortu xara bije na łeb niemieckich konkurentów, jest komfortowo zawieszona, a przy tym doskonale trzyma się drogi( oczywiście jak na samochód turystyczny-kombi)
Opinia o nadwoziu:
samochód jak na swoją klasę bardzo przestronny z dużym bagażnikiem. Bardzo dobra jakośc materiałów(nowsze modele miały gorszą tapicerkę- twardy plastik). Karoseria ocynkowana, po 8 latach zero korozji.
Opinia o układzie jezdnym:
W porównaniu do vw, czy opla xara jest naprawdę komfortowa, a przy tym całkiem nieżle radzi sobie w zakrętach.

2009-07-13

Ogólna ocena:

8/10

Ja dobrze trafiłem i z auta byłem zadowolony. Sprzedałem tylko dlatego bo potrzebowałem większe i kupiłem Scenica 1,9TDi (broń Panie Boże kupować Dci) Gdyby nie ta potrzeba większego auta to napewno jeździłbym xsarą do dzisiaj!!!
Opinia o układzie napędowym:
Z racji że to jest diesel i to bez turbiny to silnik wolno się zbiera. Trzeba mieć dobre oko i patrzeć z przodu czy nie jedzie jakiś samochód żeby zdążyć coś innego wyprzedzić. Ale są też plusy, że nie ma turba gdyż ten silnik podobno jest nie do zajechania:)
Opinia o komforcie:
Jak na francuza przystało auto jest bardzo wygodne i śmiało można jechać nawet w dłuższe trasy. Mało jest jedynie miejsca wtedy kiedy upchniemy 2pasażerów do tyłu i mamy złożony jeden fotel.
Opinia o nadwoziu:
ok
Opinia o układzie jezdnym:
Nic dodać nic ująć. Auto fajnie w zakręty wchodzi i stabilnie trzyma się drogi

Åšrednie oceny CITROEN XSARA

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
62.50%
głosów 25
Raczej tak
22.50%
głosów 9
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
2.50%
głosów 1
Nie
12.50%
głosów 5
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.1/10
Układ kierowniczy
7.8/10
Hamulce
7.8/10
Parkowanie
7.1/10
Napęd
Elastyczność
6.9/10
Skrzynia biegów
7.2/10
Silnik
7.4/10
Przyspieszenie 0-100km
6.3/10
Przyspieszenie 60-120km
6.3/10
Przyspieszenie 80-120km
6.5/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.1/10
Resorowanie z obciążeniem
7.7/10
Fotele przednie
7.9/10
Fotele tylne
7.5/10
Jazda z kompletem pasażerów
7.3/10
Wyciszenie
7.4/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
7.9/10
Przestrzeń z tyłu
7.3/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
7.9/10
Bagażnik
9.0/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.9/10
Możliwość aranżacji
7.4/10
Karoseria
8.1/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
7.3/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.2/10
Widocznośc do tyłu
7.3/10
Widoczność w lusterkach
7.9/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
5.2/10
Elektronika
5.1/10
Naprawy
Niezawodność
5.3/10
Koszty napraw
4.5/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
15
Spalanie
11
Nic
3
Napęd
2
Nadwozie
1
Układ jezdny
1
Wentylacja i ogrzewanie
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
9
Wentylacja i ogrzewanie
5
Awaryjność
3
Napęd
2
Układ jezdny
2
Inne
2
Spalanie
2
Nadwozie
1
Widoczność
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Citroen Xsara braÅ‚y także pod uwagÄ™ zakup innego samochodu. Najczęściej byÅ‚ to samochód: Chevrolet Beretta.

Citroen Xsara

Citroen Xsara

Chevrolet Beretta

Chevrolet Beretta

Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie Xsara

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 121

Citroen Xsara Break 2000 HDI 109KM 2003r. kombi

Ocena ogólna

Cało kształt oceniam na 8. Auto naprawdę bardzo przyjemne. Duży plus za automatyczną skrzynię biegów coś pięknego w Poznańskich korkach, oraz tempomat, który już nie raz miałem okazję użyć na trasie i podczas wyjazdów za granicę (tą zachodnią). Dodatkowym plusem jest to, że auto posiada 4 poduszki powietrzne, oraz dodatkowe wzmocnienia w drzwiach, wzmocnione słupki i wzmocnioną konstrukcję dachu.

Układ napędowy

Silnik 2.0 HDI wg mojej opinii jedyny słuszny dla tego samochodu. Mniejsza jednostka napędowa była by już dla mnie za słaba (jak byłby dostępny mocniejszy diesel do wybrał bym mocniejszy). Automatyczna skrzynia biegów spisuje się bez zrzutów, płynnie przekłada biegi bez żadnego szarpania. Dodatkowo oferuje tryb jazdy sportowej i zimowej. Jeśli chodzi o przyspieszenie to mogło by być lepiej, ale w zupełności wystarczy podczas wyprzedzania. Samochodu na pewno nie można zaliczyć do mułowatych.

Widoczność

Widoczność w aucie stoi na przeciętym poziomie. Do przodu ograniczona jest trochę przez masywne słupki przednie za którymi potrafi się schować całkiem sporo. Widoczność do tył w tej wersji Xsary też nie zachwyca ale nie jest najgorzej.

Komfort

Fotele przednie są całkiem dobrze wyprofilowane i bardzo wygodne. Z tyłu na kanapie jeszcze nie jechałem ale pasażerowie nie narzekają. We wnętrzu mogłoby być trochę ciszej. Nawet przy dość sporym obciążeniu samochodem jedzie się dobrze. Jeszcze nie zdarzyło mi się żeby auto dobiło na nierównościach mimo że zdarzało się, że był całkiem nieźle obciążony.

Nadwozie

Przestrzeń z przodu jest wystarczająca, jeśli chodzi o pasażerów to sprawa wygląda już trochę gorzej. Co prawda wcześniej jeździłem Oplem Omegę wiec moja opinia może nie być zgodna z innymi w końcu Xsara jest po prostu mniejsza. Deska dobrze zaprojektowana wszystko pod ręką. Trzeba się przyzwyczaić do umiejscowienia przycisków od sterowania szybami. Karoseria ocynk więc nie mam owy o żadnej korozji i tak faktycznie jest. Auto ma 6 lat i nie ma śladu rdzy.

Układ jezdny

Auto prowadzi się bardzo dobrze. Twardość zawieszenia praktycznie bez zarzutów. Przy agresywniejszym wchodzeniu w zakręty auto nie ma tendencji do pochylania się na boki. Doskonale trzyma się drogi również w zakrętach (skrętna tylna oś). Jeśli chodzi o wspomaganie to dla mnie OK (duży plus jest to wspomaganie o zmiennej sile działania).

Naprawy

Awaryjność i koszty napraw trudno powiedzieć jeszcze nic mi się w tym aucie nie popsuło i nie musiałem nic naprawiać, ale jeżdżę nim dopiero rok. Wymieniałem akumulator, który kosztował mnie coś koło 500 zł.

Wentylacja i ogrzewanie

Auto wyposażone jest w półautomatyczną klimatyzację, która spisuje się dobrze. Nawiewy ok. Zimą auto trochę długo się nagrzewa.

Elektryka/elektronika

Jeśli chodzi o układ elektryczny to w mojej Xsarze nie ma się do czego przyczepić.

Zobacz również opinie:

Citroen Xsara: coupe, hatchback, kombi, liftback, mini-van, sedan (limuzyna)

Citroen Xsara: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Citroen Xsara: 1.3, 1.4, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0

Citroen Xsara: 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997