Opinie o samochodach Citroen Xsara Picasso
diesel
Liczba ocen: 57
Średnia ocena: 7.96/10
Citroen Xsara Picasso spalanie (l/100km)
Oceny CITROENA XSARA PICASSO
Citroen Xsara Picasso SX 2.0 HDI 90KM 2001r. 206 000km
Ogólna ocena:
7/10
Opinia o układzie napędowym:
Jak na taką moc silnika (90KM) i masę samochodu 1300 kg to silnik oceniam bardzo dobrze. Chociaż na niskich obrotach przydałoby się jeszcze parę KM. Skrzynię biegów oceniam źle, mało precyzyjna i niestety bardzo zawodny mechanizm linkowy, w dodatku drogi przy wymianie. Ogólnie silnik 2.0 ...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie trochę za miękkie, szczególnie zauważa się to przy obciążeniu kompletem pasażerów bądź dużym bagażem. Wyciszenie niestety na minus, jak na taką klasę pojazdu powinno być w środku ciszej, no i te trzeszczące plastiki, ale bez dramatu, da się jeździć.
Opinia o nadwoziu:
Nadwozie i wnętrze to jak dla mnie drugi element (po silniku), który zasługuje na uznanie. Ogólnie przy tej wielkości nadwozia Francuzi dokonali wyczynu. Każdy, kto wsiadał do mojej Xsary był zachwycony przestrzenią, dostępnością wszystkich elementów i wygodą, zarówno z przodu jaki z ...
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód jak na swoje gabaryty dość dobrze trzyma się jezdni i dobrze prowadzi w zakrętach. Zawieszenie trochę za miękkie na Polskie warunki i zbyt głośne. Układ kierowniczy oceniam bardzo dobrze i dobre wspomagania. U mnie niestety nie obeszło się bez regeneracji maglownicy, koszt okoł...
Citroen Xsara Picasso SX 2.0 HDi 90KM 2002r. 229 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik 2.0 HDi niestety jest zbyt słaby i nie za dobrze radzi sobie z autem ważącym ponad 1300 kg, ale w zakresie 80-120 km/h przyspieszenie jest całkiem całkiem.
Opinia o komforcie:
Komfort jazdy w sumie bardzo dobry, ale przy prędkościach powyże 110 km/h zaczyna się w samochodzie robić głośno.
Opinia o nadwoziu:
Bardzo dużo miejsca na przednich jak i na tylnych fotelach. Ergonomia rewelacyjna tylko trzeba przyzwyczaić się do klaksonu umieszczonego w lewej manetce. Bagażnik o bardzo dużej pojemności zmieści ogrom bagażu. Schowki podłodze za przednimi siedzeniami, kieszenie w oparciach przednich fote...
Opinia o układzie jezdnym:
Ogólnie auto bardzo przyjemne w prowadzeniu, niestety przy parkowaniu przeszkadza bardzo duża średnica zawracania (12 m).
Citroen Xsara Picasso Exclusive 2.0 HDI 90KM 2006r. 108 000km
Ogólna ocena:
7/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik fatalny. Mocy starcza do jazdy po mieście. Przy obciążonym aucie trzeba planować każde wyprzedzanie. Do dynamicznej jazdy wymaga obrotów, a za tym idzie wysokie spalanie. Niestety nie jest to silnik który ciągnie tak jak pozostałe turbodiesle - charakterystykę ma bliższą silnikom ...
Opinia o komforcie:
Bardzo komfortowe zawieszenie. Dobrze znosi obciążenie. Fotel kierowcy regulowany w wystarczającym zakresie. Z tyłu 3 niezależne fotele każdy przesuwany z regulacją oparcia (wer. Exclusive). Nieco za krótkie siedziska z tyłu.
Opinia o nadwoziu:
Wszystko jak trzeba poza trzeszczącymi plastikami zimą, oraz kilkoma nieważnymi drobiazgami. Minus za brak zaczepów do bagażu w bagażniku poza standardowymi 4 w podłodze.
Opinia o układzie jezdnym:
Wrażliwy na boczny wiatr jak każdy van. Przy ostrej jeździe na zakrętach nadwozie wychyla się ale to nie przeszkadza przy normalnej podróży. Układ kierowniczy precyzyjny, ale promień skrętu jak w ciężarówce.
Citroen Xsara Picasso exclusive 1.6 110KM 2006r. 70 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
silnik HDI 1.6 110 koni to naprawdę więcej niż wystarczająca jednostka napędowa do tego przecież wcale nie lekkiego auta. Elastyczność rewelacja, może przydał by się 6 bieg ale i tak jest nieźle. Wyścigówka to to nie jest ale pod światłami można "powalczyc" :)
Opinia o komforcie:
Jazda to czysta przyjemność. Jeden z niewielu samochodów jakim jechałem gdzie pomiędzy dwa foteliki na tylnym siedzeniu mieści się w miarę normalnie dorosła osoba. Silnik diesla słychać w kabinie przy benzynie jest podobno lepiej.
Opinia o nadwoziu:
wczasy z dwójką dzieci... i nic Cię nie zaskoczy. To chyba najtrafniej charakteryzuje wnętrze picasso. Przy tym subiektywnie jest po prostu ładny :)
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzenie auta jest pewne i poprawne przy prędkościach "zalecanych" w Polsce. Przy wyższych prędkościach robi się nerwowe zwłaszcza w zakrętach. No ale w końcu nie jest to samochód stworzony do sportowej jazdy
Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 90KM 2000r. 160 000km
Ogólna ocena:
7/10
Opinia o układzie napędowym:
Silniki HDI koncernu PSA znane są z elastyczności i niezłej dynamiki, skrzynia mogłaby być precyzyjniejsza, llekkie problemy może sprawiać pompa zasilająca układ CR w paliwo, złe zabezpieczenie przed kiepskim paliwem niestety ma wpływ na trwałość tego układu
Opinia o komforcie:
komfort jest największym atutem francuskich samochodów, wnętrze ciche, resorowanie miękkie ale sprężyste, z kompletem pasażerów nie dobija
Opinia o nadwoziu:
dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu, olbrzymi bagażnik, mnóstwo schowków, łatwa aranżacja wnętrza, tylne fotele można pojedynczo złożyć lub wyciągnąć, jakość materiałów średnia zwłaszcza plastiki deski rozdzielczej
Opinia o układzie jezdnym:
przy spokojnej jeździe prowadzi się bardzo dobrze, dobre hamulce, łatwe parkowanie dzięki ściętemu tyłowi oraz dobrej widoczności
Średnie oceny CITROEN XSARA PICASSO
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Citroen Xsara Picasso brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Renault Scenic.
Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie Xsara Picasso
użytkownik:
liczba głosów: 126
Citroen Xsara Picasso Exclusive 2000 HDI 90KM 2006r. van
Ocena ogólna
Bardzo wygodny i komfortowy samochód rodzinny. Nie nadaje się na wyścigówkę i na samochód służbowy ze względu na słaby silnik. Nie ma konkurencji w klasie cenowej. Awaryjność mojego egzemplarza wynikała po części z przebiegu ok. 50 tys km na rok.
Układ napędowy
Silnik fatalny. Mocy starcza do jazdy po mieście. Przy obciążonym aucie trzeba planować każde wyprzedzanie. Do dynamicznej jazdy wymaga obrotów, a za tym idzie wysokie spalanie. Niestety nie jest to silnik który ciągnie tak jak pozostałe turbodiesle - charakterystykę ma bliższą silnikom benzynowym. Warto profesjonalnie go zachipować 105KM/270Nm wystarcza w zupełności i nie krzywdzi silnika zbytnio. Koniecznie jednak profesjonalny zakład tuningowy z hamownią. Tańsze sposoby mogą się w tym modelu bardzo drogo skończyć.
Widoczność
W zasadzie super z małym wyjątkiem - przednie słupki są na tyle grube, że na skrzyżowaniu chowa się za nimi cały samochód osobowy!!! Trzeba mieć odruch "wyglądnięcia" za słupek i będzie dobrze.
Komfort
Bardzo komfortowe zawieszenie. Dobrze znosi obciążenie. Fotel kierowcy regulowany w wystarczającym zakresie. Z tyłu 3 niezależne fotele każdy przesuwany z regulacją oparcia (wer. Exclusive). Nieco za krótkie siedziska z tyłu.
Nadwozie
Wszystko jak trzeba poza trzeszczącymi plastikami zimą, oraz kilkoma nieważnymi drobiazgami. Minus za brak zaczepów do bagażu w bagażniku poza standardowymi 4 w podłodze.
Układ jezdny
Wrażliwy na boczny wiatr jak każdy van. Przy ostrej jeździe na zakrętach nadwozie wychyla się ale to nie przeszkadza przy normalnej podróży. Układ kierowniczy precyzyjny, ale promień skrętu jak w ciężarówce.
Naprawy
Autoryzowany serwis ma ceny z księżyca w stosunku do innych marek. Części koszmarnie drogie i często ciężko o zamienniki porównywalnej jakości. Dopóki Elektronika się nie sypie nie jest źle.
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik sobie słabo radzi. wieje jak chce i gdzie chce, ale to i tak w upalne dni nie wystarcza. Ogrzewanie jak na Diesla przyzwoite
Elektryka/elektronika
Mój egzemplarz ma el. składane lusterka i uwielbia je sobie sam składać i to w przeciwną strone (odgina do przodu!!!) - jestem po 3 zmianach lusterek i nadal to się dzieje. KOSZMARNE radio fabryczne, nie pomaga wymiana fatalnych głośników na lepsze. Jedyna zaleta to sterowanie przy kierownicy. Ale podkreślam jeszcze raz FATALNE RADIO a nie jestem audiofilem.
Zobacz również opinie:
Citroen Xsara Picasso: hatchback, kombi, mini-van, van
Citroen Xsara Picasso: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Citroen Xsara Picasso: 1.6, 1.8, 1.9, 2.0
Citroen Xsara Picasso: 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000
Sprawdź także:
Citroen Xsara Picasso - ogłoszenia , Citroen - forum użytkowników, Citroen Xsara Picasso - średnie ceny
Citroen - tapety na pulpit, Citroen - konfigurator felg, Citroen - tanie opony,
Używane auto części, Citroen - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie