Citroen ZX opinie, oceny użytkowników, Citroen ZX spalanie kombi (strona 1)

Opinie o samochodach Citroen ZX

kombi

Liczba ocen: 6

Średnia ocena: 7.67/10

Citroen ZX spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
8.97/-.--
6.73
trasa
6.53/-.--
5.60
cykl mieszany
7.47/-.--
6.07

Oceny CITROENA ZX

Maciej Kostrzewa2008-02-07

Ogólna ocena:

6/10

Generalnie jako samochód rodzinny do jazdy po mieście Citroen ZX 1,9D kombi sprawdził się dobrze - jego podstawowe zalety, to umiarkowane spalanie wciąż jeszcze tańszego od benzyny oleju napędowego, duża pakowność, komfortowe zawieszenie i całkiem spora przestrzeń w kabinie. Natomiast p...
Opinia o układzie napędowym:
Jak to z dieslami bywa, silnik był dość elastyczny, bo trudno było go zgasić - do jazdy w korku idealny, bo łatwo ruszał bez dodawania gazu. Przyspieszenie umiarkowane, jak na kombi do przeżycia. Silnik nieźle wytłumiony jak na diesla z 1996 r. (jeździłem jeszcze Escortem 1,8TD, który p...
Opinia o komforcie:
O zawieszeniu i wytłumieniu pisałem już wcześniej, fotel kierowcy nie zachęcał do jazdy w trasie, bo był za miękki i po przejechaniu z Warszawy nad morze wychodziłem połamany - przede wszystkim plecy w części lędźwiowej nie mają oparcia i się zapadają, co okropnie procentuje po dłu...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeni w tym aucie nie brakowało, ani z przodu, ani z tyłu. Przy swoim wzroście 1,86m nie było problemu, żeby odsunąć fotel kierowcy do tyłu z ujmą na komforcie pasażerowi siedzącemu za mną. Wygoda obsługi - w porządku, wszystkie przełączniki w łatwym zasięgu ręki, co dość...
Opinia o układzie jezdnym:
Układ kierowniczy bez wspomagania, w tym samochodzie to wyzwanie. Poza ciężko pracującą kierownicą samochód prowadziło się umiarkowanie dobrze z racji skrętnych tylnych osi, co przy długim kombiaku niewątpliwie poprawiało komfort przy parkowaniu i jeździe po mieście. Zawieszenie niezw...

2010-02-19

Ogólna ocena:

8/10

Karoseria, blachy, lakier jak z fabryki. Zawsze dowiózł do celu. Zawiódł tylko raz- padł akumulator. Podróżuje nim małżonka. Szanowna małżonka nie chce się go pozbyć.

Marek2008-08-14

Ogólna ocena:

8/10


Opinia o układzie napędowym:
Nie jest to dynamiczne auto, trochę mu brak mocy
Opinia o układzie jezdnym:
Przy tych gabarytach super zwrotne auto

2010-02-20

Ogólna ocena:

6/10

Średnie oceny CITROEN ZX

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
50.00%
głosów 3
Raczej tak
33.33%
głosów 2
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
16.67%
głosów 1
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
7.5/10
Układ kierowniczy
6.8/10
Hamulce
7.5/10
Parkowanie
7.5/10
Napęd
Elastyczność
7.3/10
Skrzynia biegów
7.0/10
Silnik
7.8/10
Przyspieszenie 0-100km
5.3/10
Przyspieszenie 60-120km
5.3/10
Przyspieszenie 80-120km
4.8/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
8.5/10
Resorowanie z obciążeniem
7.5/10
Fotele przednie
7.8/10
Fotele tylne
7.3/10
Jazda z kompletem pasażerów
7.0/10
Wyciszenie
5.7/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
7.5/10
Przestrzeń z tyłu
7.0/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
7.0/10
Bagażnik
8.7/10
Jakość materiałów i wykończenia
7.3/10
Możliwość aranżacji
6.3/10
Karoseria
7.8/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
6.8/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.2/10
Widocznośc do tyłu
7.3/10
Widoczność w lusterkach
7.2/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
7.0/10
Elektronika
6.5/10
Naprawy
Niezawodność
6.5/10
Koszty napraw
5.3/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Niezawodność
2
Komfort jazdy
2
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
1
Układ jezdny
1
Napęd
1
Awaryjność
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Citroen ZX brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Mercedes 220.

Citroen ZX

Citroen ZX

Mercedes 220

Mercedes 220

Najciekawsza opinia użytkownika o Citroenie ZX

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Maciej Kostrzewa

liczba głosów: 45

Citroen ZX Break 1900 75KM 1996r. kombi

Ocena ogólna

Generalnie jako samochód rodzinny do jazdy po mieście Citroen ZX 1,9D kombi sprawdził się dobrze - jego podstawowe zalety, to umiarkowane spalanie wciąż jeszcze tańszego od benzyny oleju napędowego, duża pakowność, komfortowe zawieszenie i całkiem spora przestrzeń w kabinie. Natomiast podstawowe minusy, to duża awaryjność: zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, układ wydechowy.

Układ napędowy

Jak to z dieslami bywa, silnik był dość elastyczny, bo trudno było go zgasić - do jazdy w korku idealny, bo łatwo ruszał bez dodawania gazu. Przyspieszenie umiarkowane, jak na kombi do przeżycia. Silnik nieźle wytłumiony jak na diesla z 1996 r. (jeździłem jeszcze Escortem 1,8TD, który pracował jak traktor w porównaniu z "cytryną"). Przy zadbaniu o sprawne i markowe świece żarowe, nie było kłopotów z odpaleniem nawet przy -20 stopniach w zimie - po drugim zapłonie zaskakiwał. Skrzynia biegów pozostawia wiele do życzenia - bardzo duży skok dźwigni od biegu do biegu - trzeba się namachać, biegi nie przełączały się lekko, a przy parkowaniu, kiedy trzeba czasem przejść z "1" na "R", można było "osiwieć" zanim wskoczył jeden po drugim - wymagało to nie lada operacji dźwignią biegów, sprzęgłem, a czasem nawet gazem...

Widoczność

Duża szyba z przodu oraz z tyłu, optymalny spadek klapy silnika, sprawiał, że widać było przede wszystkim jezdnię przed sobą - jedyny mankament, to przednia wycieraczka, która była jedna i w zimie przy znacznym zabrudzeniu szyby, jej część pozostawała nieprzezroczysta. To dla wysokich osobników będzie dyskomfort.

Komfort

O zawieszeniu i wytłumieniu pisałem już wcześniej, fotel kierowcy nie zachęcał do jazdy w trasie, bo był za miękki i po przejechaniu z Warszawy nad morze wychodziłem połamany - przede wszystkim plecy w części lędźwiowej nie mają oparcia i się zapadają, co okropnie procentuje po dłuższej jeździe. Z kolei tylna kanapa jest dość szeroka i miękka w porównaniu z innymi pojazdami i zawsze była przez pasażerów chwalona za wygodę.

Nadwozie

Przestrzeni w tym aucie nie brakowało, ani z przodu, ani z tyłu. Przy swoim wzroście 1,86m nie było problemu, żeby odsunąć fotel kierowcy do tyłu z ujmą na komforcie pasażerowi siedzącemu za mną. Wygoda obsługi - w porządku, wszystkie przełączniki w łatwym zasięgu ręki, co dość nietypowe a niezmiernie mi odpowiadało, to fakt, że klakson był umieszczony na szczycie dźwigni kierunkowskazu, dzięki czemu trudno było go niechcący uruchomić, co niestety zdarzało mi się w Astrze czy w Civic\'u. Lubię też wiedzieć który kierunkowskaz aktualnie miga i to na tablicy było widać (Escort i Astra mają wspólną kontrolkę). Materiały wykończeniowe to kwestia zakupionej wersji - u mnie był zwykły materiał obciowy na fotelach - niezbyt trwały, plastiki gdzie niegdzie potrafiły trzeszczeć, a do piszczącej rolety w bagażniku musiałem się przyzwyczaić. Doskonała blacha na karoserii - po 9 latach praktycznie nie było rdzy.

Układ jezdny

Układ kierowniczy bez wspomagania, w tym samochodzie to wyzwanie. Poza ciężko pracującą kierownicą samochód prowadziło się umiarkowanie dobrze z racji skrętnych tylnych osi, co przy długim kombiaku niewątpliwie poprawiało komfort przy parkowaniu i jeździe po mieście. Zawieszenie niezwykle miękkie i komfortowe, ale na polskich traktach szybko się rozpadały tulejki wahaczy, remont mniej więcej raz na pół roku, chyba, że ktoś jest nieczuły na stuki podczas jazdy. Miękkie zawieszenie uniemożliwiało zbyt ostre pokonywanie zakrętów, bo auto dość łatwo wypadało spod kontroli. Hamulce bez rewelacji, raczej nie za dobre - po remoncie były przyzwoite, a po ułożeniu jakoś nie najlepiej. Hamulec awaryjny - linka często się blokowała i rdzewiała, w ciągu paru miesięcy od remontu dźwignia szybko "wędrowała" coraz wyżej.

Wentylacja i ogrzewanie

Kabina dość szybko się nagrzewała w czasie zimy, około 8-10 minut, oczywiście przy umiarkowanym mrozie (od 0 do -5 stopni). Możliwość odcięcia dopływu powietrza z zewnątrz, ale kosztem braku nadmuchu (Astra czy Civic dopuszczały nawiew mimo odcięcia, Escort tego nie miał).

Zobacz również opinie:

Citroen ZX: coupe, hatchback, kombi, liftback

Citroen ZX: benzyna, olej napędowy, benzyna+gaz

Citroen ZX: 1.1, 1.4, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0

Citroen ZX: 1997, 1996, 1995, 1994, 1993, 1992, 1991