Dacia Duster opinie, oceny użytkowników, Dacia Duster spalanie (strona 1)

Opinie o samochodach Dacia Duster

Liczba ocen: 7

Średnia ocena:

5.86/10

Dacia Duster spalanie (l/100km)

  benzyna / gaz diesel
miasto 10.38/9.00 6.55
trasa 8.88/10.00 5.70
cykl mieszany 9.75/9.50 6.10

Duster

OCENY DACII DUSTER


Ogólna ocena:  

10/10


Bardzo dobre, nieskomplikowane auto, godne polecenia dla każdego.
Opinia o układzie napędowym:
Jedyna rzecz, która nam się objawiła w trasie, to gwizd spod klapy bagażnika, co uświadomił nam dopiero pierwszy pasażer, jakiego wieźliśmy na tylnej kanapie. Wcześniej, sami tego nie zauważyliśmy. Zdarza się tak przy prędkości 120 km/h, po przyspieszeniu nieznacznym, gwizd cichnie. P...
Opinia o komforcie:
Wszystko jest w porządku. Mimo, że to diesel, nie słychać tego w kabinie. Z tyłu siedzi się swobodnie, pod warunkiem, że nie jest to dwumetrowy koszykarz. Fotele kubełkowe, wygodne, świetnie trzymają, gdy się wchodzi w zakręt na trasie, nawet przy dużej prędkości. Resory nie są mięk...
Opinia o nadwoziu:
Kierowca i pasażer mają sporo miejsca. Fotel pasażera był odsunięty na tyle, by mógł swobodnie wyciągnąć nogi, a z tyłu jeszcze pozostało miejsce dla pasażera. Karoseria opływowa, ale koloru czarnego nie polecam - brud widać natychmiast. Bagażnik nie jest taki, jak w poprzednim moim ...
Opinia o układzie jezdnym:
Generalnie dobre, proste w obsłudze mechanicznej auto, bez nadmiernej ilości elektroniki, ze sprawdzonym i montowanym od wielu lat w Daciach silnikiem diesla. Wysokie zawieszenie pozwala poruszać się w terenie, a w mieście pojazd nie boi się krawężników, wysokich "śpiących policjant...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

2/10


Nie polecam tego auta. Jedyny atut to cena , ale nie wiem czy warto wydawac tyle pieniedzy za nowe auto którego eksploatacja jest uciązliwa, cały czas idzie sie na jakies kompromisy a jazda nie daje przyjemności. Są lepsze samochody, nawet w stajni renault'a
Opinia o układzie napędowym:
jezdziłem kilkoma autami z silnikiem 1.6 .. niestety , mam nieodparte wrazenie , ze fiat 125p zbierał sie lepiej. Redukcja przy wyprzedzaniu , nie daje gwarancji przyspieszenia ale za to hałas jest wiekszy. 2 osoby w aucie i na 5 biegu nie zwiekszamy juz predkosci (górka może pomoc.) 5 osob w a...
Opinia o komforcie:
przykro mi , ale pojazd ten nie spełnia wymogów 21 wieku.
Opinia o nadwoziu:
Auto zaprojektowane nie wiem przez kogo i z jakimi celami. Jestem osobą wysoka 190 cm. Siedzi sie w miare wygodnie , za to nie widac polowy wskazan deski rozdzielczej, nie widac jakie ustawienia sa na panelu wentylacji, odnalezienie przełącznika nawiewu na uklad zamkniety / otwarty jest bardzo ut...
Opinia o układzie jezdnym:
ukłąd jezdny to najlepszy chyba pkt tego auta... da sie jechac ...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

9/10


Fajne autko za niewielkie pieniądze.
Opinia o układzie napędowym:
Mimo zwiększenia mocy (do 115KM) i niewielkiej masie (1240kg) trochę "przymula". Brakuje szóstego biegu lub nieco innego przełożenia.
Opinia o komforcie:
Miękko, przyjemnie i wygodnie. I mnóstwo miejsca. W 5 osób można przejechać Polskę bez problemów.
Opinia o nadwoziu:
Ogrom miejsca dla pasażerów. Bagażnik niemal prostopadłościenny i duży. Niektóre przełączniki umieszczone dziwnie (np. klakson na przełączniku kierunkowskazów).
Opinia o układzie jezdnym:
Niesamowicie mały promień skrętu (jak przystało na Clio po przejściach) znakomicie ułatwia jazdę po mieście.
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

9/10



Opinia o układzie napędowym:
Silnik z turbiną ciągnie od samego dołu, biegi wchodzą idealnie, trochę brakuje mocy w przyspieszaniu
Opinia o komforcie:
Wysoko zawieszony i miękko zestrojony akurat na Polskie drogi. Fotele mają zbyt krótkie siedziska, silnik cichy ale brak wyciszenia karoserii. Jeździło się kiedyś Mercedesem!!!!!
Opinia o nadwoziu:
Samochód prosty w konstrukcji
Opinia o układzie jezdnym:
Bardzo dobry układ nagłego hamowania, auto krótkie i zwrotne.
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

4/10



Opinia o układzie napędowym:
Silnik pozwala na w miarę dynamiczną jazdę w mieście i lokalnych drogach
Opinia o nadwoziu:
Po roku użytkowania w warunkach miejskich i należytej dbałości o samochód pojawiły się ogniska korozji na wszystkich metalowych elementach karoserii. Firma próbuje wykpić się i nie dotrzymać warunków gwarancji, pozostaje droga sądowa
Opinia o układzie jezdnym:
Duży prześwit pozwala na wygodą jazdę zarówno w mieście jak i na polnych drogach. Gorzej jest na autostradach
» pełna opinia
 
1 2 z 2


ŚREDNIE OCENY DACIA DUSTER

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak 42.86% głosów 3
Raczej tak 0.00% głosów 0
Trudno powiedzieć 0.00% głosów 0
Raczej nie 14.29% głosów 1
Nie 42.86% głosów 3
Układ jezdny
Prowadzenie auta
6.7/10
Układ kierowniczy
6.9/10
Hamulce
8.0/10
Parkowanie
5.9/10
Napęd
Elastyczność
5.7/10
Skrzynia biegów
6.0/10
Silnik
5.4/10
Przyspieszenie 0-100km
4.4/10
Przyspieszenie 60-120km
4.7/10
Przyspieszenie 80-120km
4.9/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.4/10
Resorowanie z obciążeniem
7.3/10
Fotele przednie
6.3/10
Fotele tylne
6.0/10
Jazda z kompletem pasażerów
6.4/10
Wyciszenie
6.6/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
7.3/10
Przestrzeń z tyłu
6.3/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
4.9/10
Bagażnik
7.6/10
Jakość materiałów i wykończenia
4.1/10
Możliwość aranżacji
4.6/10
Karoseria
5.1/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
7.1/10
Widoczność
Widoczność do przodu
7.4/10
Widocznośc do tyłu
6.1/10
Widoczność w lusterkach
7.4/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
7.3/10
Elektronika
7.1/10
Naprawy
Niezawodność
6.6/10
Koszty napraw
5.7/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy 2
Nic 2
Inne 1
Napęd 1
Niezawodność 1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Spalanie 2
Nic 2
Inne 1
Napęd 1
Nadwozie 1

PRZYDATNE INFORMACJE

Osoby zainteresowane autem Dacia Duster brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Suzuki Grand Vitara.

  Dacia

  Duster

  Suzuki

  Grand Vitara

Najciekawsza opinia użytkownika o Dacii Duster

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Wiesław

liczba głosów: 63

Dacia Duster Laureatte 1500 cDi 110KM 2013r. mini-van

Ocena ogólna
Bardzo dobre, nieskomplikowane auto, godne polecenia dla każdego.

Układ napędowy
Jedyna rzecz, która nam się objawiła w trasie, to gwizd spod klapy bagażnika, co uświadomił nam dopiero pierwszy pasażer, jakiego wieźliśmy na tylnej kanapie. Wcześniej, sami tego nie zauważyliśmy. Zdarza się tak przy prędkości 120 km/h, po przyspieszeniu nieznacznym, gwizd cichnie. Poza tym turbinka świetnie sobie radzi.

Widoczność
Duże panoramiczne szyby. Słupki tak osadzone, że nie zasłaniają widoczności. Lusterka duże, regulowane elektrycznie.

Komfort
Wszystko jest w porządku. Mimo, że to diesel, nie słychać tego w kabinie. Z tyłu siedzi się swobodnie, pod warunkiem, że nie jest to dwumetrowy koszykarz. Fotele kubełkowe, wygodne, świetnie trzymają, gdy się wchodzi w zakręt na trasie, nawet przy dużej prędkości. Resory nie są miękkie, ale ten samochód nie jest limuzyną, więc tak ma być. Nie przeszkadza to w ogóle, a w terenie jest pomocne i nie odczuwalne.

Nadwozie
Kierowca i pasażer mają sporo miejsca. Fotel pasażera był odsunięty na tyle, by mógł swobodnie wyciągnąć nogi, a z tyłu jeszcze pozostało miejsce dla pasażera. Karoseria opływowa, ale koloru czarnego nie polecam - brud widać natychmiast. Bagażnik nie jest taki, jak w poprzednim moim aucie, czyli Skodzie Octavii, ale we dwójkę spokojnie się pakowaliśmy w nasze wyjazdy w teren z całym wyposażeniem niezbędnym campingowym. Dzielone siedzenia tylne pozwalają na przewożenie dłużyzn typu narty, czy wędki.

Układ jezdny
Generalnie dobre, proste w obsłudze mechanicznej auto, bez nadmiernej ilości elektroniki, ze sprawdzonym i montowanym od wielu lat w Daciach silnikiem diesla. Wysokie zawieszenie pozwala poruszać się w terenie, a w mieście pojazd nie boi się krawężników, wysokich "śpiących policjantów" i innych wyższych przeszkód. Autko godne polecenia.

Naprawy
Samochód był na gwarancji, wiec nie mam jak określić kosztów napraw, bo ich nie ponosiliśmy.

Wentylacja i ogrzewanie
Świetny nawiew. Po włączeniu działa od razu. Okna można uchylić podczas niezbyt szybkiej jazdy, ale i tak wolimy poruszać się przy większych prędkość przy zamkniętych oknach, żeby nie huczało, za to przy świetnie działającej klimie, włączającej się natychmiast po uruchomieniu. Nawiewy wewnątrz regulowane na każdy fotel osobno, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Nawiew klimy z tyłu jest osobno. Z tyłu jest też dodatkowe gniazdko elektryczne, co dla nas było ważne z powodu licznych urządzeń włączanych podczas jazdy, więc unikaliśmy rozgałęziaczy.

Elektryka/elektronika
Elektroniki jest mało, ale komputer pokładowy jest przydatny. Dzięki niemu można kontrolować m.in spalanie paliwa i jego zużycie, temperaturę na zewnątrz itd. Radio w tym modelu nie miał dotykowego ekranu, bo i też takiego nie chcieliśmy. Łatwiej pokręcić gałką, niż trafić palcem w trakcie jazdy w punkt ekranu. Za to doskonale działa regulacja radiem i bluethutem do telefonu z kierownicy.

Pełna opinia o Dacia Duster Laureatte 1500 cDi 110KM 2013r. mini-van »

Zobacz również opinie:

Dacia Duster: inne, mini-van, terenowy, van

Dacia Duster: benzyna, olej napędowy, benzyna+gaz

Dacia Duster: 1.5, 1.6

Dacia Duster: 2016, 2013, 2012, 2011, 2010