Daewoo Lanos opinie, oceny użytkowników, Daewoo Lanos spalanie (strona 1)

Opinie o samochodach Daewoo Lanos

Liczba ocen: 189

Średnia ocena:

7.50/10

Daewoo Lanos spalanie (l/100km)

  benzyna / gaz diesel
miasto 9.62/10.77 10.00
trasa 7.24/8.41 6.20
cykl mieszany 8.40/9.56 8.00

Lanos

OCENY DAEWOO LANOS


Ogólna ocena:  

6/10


Lanos, jak to Lanos. Z jednej strony bardzo widać, że jest to produkt budżetowy, z drugiej zaś dzielnie znosi trudy eksploatacji. Trzeba liczyć się z niedostatkami w pewnych kwestiach i wiedzieć, na co się decyduje, tzn. zdawać sobie sprawę z faktu, że to pojazd budżetowy. Ale, co ważne...
Opinia o układzie napędowym:
Elastyczność - szału nie ma, aczkolwiek na każdym biegu auto jest w stanie jechać od 1500 obrotów bez objawów typu kasłanie, trzęsienie etc. Przyspieszenie znośne (około 12,5 s do setki), ale przed dynamicznymi manewrami raczej trzeba redukować biegi. Silnik hałasuje i wydaje z siebie d...
Opinia o komforcie:
Jak już pisałem, zawieszenie jest miękkie, co jednak nie przekłada się na poziom resorowania nierówności. Sądzę, że przy tak miękkich nastawach komfort winien być na o wiele wyższym poziomie (dla porównania - Citroen Xsara posiada bardziej sztywne nastawy i jednocześnie zapewnia lepsz...
Opinia o nadwoziu:
Jak już wspominałem, z przodu jest sporo miejsca, a z tyłu mniej, zwłaszcza na nogi. Generalnie maksimum to albo cztery niezbyt wyrośnięte osoby, albo dwójka dorosłych i dwójka dzieci. Wszystkie wskaźniki i pokrętła są na swoim miejscu. Bagażnik niewielki, Lanosa - patrząc na wymiary ...
Opinia o układzie jezdnym:
Cóż, jeśli chodzi o prowadzenie i zawieszenie, to jest tak sobie. Niby zawieszenie jest miękkie, ale pomimo tego nie zapewnia zbytniego komfortu na drogach o gorszym stanie nawierzchni. Ponadto znacznie wychyla się na zakrętach. Układ kierowniczy mało precyzyjny, wspomaganie ok, raczej słab...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

7/10


Tani w zakupie, gdy ma się instalację gazową, to również w eksploatacji. Tanie części zamienne. Bardzo prosty w obsłudze. Mało awaryjny. Nie męczy, podczas normalnej jazdy. Lepszy, niż mówią. Opinia zależy też od tego, czym wcześniej się jeździło, na co zwraca się uwagę i czego ...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik 8-zaworowy 1.5. Mam instalację II generacji BRC. Elastyczność jest nawet na gazie, ale powyżej 3000 obrotów. Kiedy trzeba, to wyprzedzanie na wysokich obrotach (powyżej 5000) silnik na LPG znosi bez problemu. Skrzynia biegów przy takim przebiegu nie może być idealna, ale naprawdę ni...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie jest miękkie, ale hałaśliwe na wertepach. Nie ma jednak wrażenia urwania koła. Wnętrze jest ciche w mieście, silnik przy wyższych obrotach wyraźnie słychać. Przy prędkościach wyższych (130km/h) nie jest cicho, ale da się posłuchać radia. Podczas dłuższych jazd (200-300...
Opinia o nadwoziu:
Z przodu miejsca nie brakuje. Z tyłu jest już go mniej, ale wystarczy. Wąski tylni otwór drzwiowy. Schowek przed pasażerem starcza na płyty, rękawiczki i coś tam jeszcze. Mógłby być większy. Nie jest podświetlony (chyba). Kieszenie nie mieszczą butelek. W wysuwane spod regulacji wentyl...
Opinia o układzie jezdnym:
Drogi się trzyma, no... jeszcze nie wypadłem. Zawieszenie jest dość miękkie. Na zakrętach się przechyla, tył trochę ucieka, ale po pierwsze: jest to auto budżetowe; po drugie: amortyzatory mam do wymiany. Podkreślam, że auto pojedzie znacznie szybciej, niż by się wydawało po kilku-kil...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


Szczerze mówiąc Lanos zaskoczył mnie dość mocno. Była to konstrukcja dość nowoczesna, mało awaryjna, tania w eksploatacji, a do tego... ładna! Moja wersja, 5-drzwiowy hatchback to chyba najładniejsza opcja tego pojazdu (kolor wiśniowy). W mojej ocenie auto zdecydowanie ładniejsze niż n...
Opinia o układzie napędowym:
106 KM zapewnia autu przyzwoitą dynamikę, nawet na gazie. W moim przypadku nie było żadnej awarii silnika oraz zjawiska tzw. brania oleju. Dwukrotnie wymieniana była uszczelka nad wałkiem rozrządu. Poza tym wszystko o.k. Motor ma przyjemne brzmienie i dość dobrą kulturę pracy.
Opinia o komforcie:
Auto za miękkie. Resorowanie takie sobie. Przykładowo przejazd przez próg zwalniający Golfem II jest mniej odczuwalny. Raz na takim progu z kompletem pasażerów zdarzyło się pęknięcie tylnej sprężyny. Fotele dość podatne na zniszczenie - jasna tapicerka, dość łatwo się wyciera - zal...
Opinia o nadwoziu:
Z przodu miejsca pod dostatkiem - jeździ się naprawdę wygodniej. Z tyłu już gorzej, wygospodarowanie miejsca na nogi pasażerów zmniejsza komfort podróży z przodu, bo należy przesunąć fotele. Deska rozdzielcza prezentuje się nieźle, choć w całości wykonana jest z tzw. twardych plasti...
Opinia o układzie jezdnym:
Układ jezdny dobrze dopracowany. Auto prowadzi się pewnie, siła hamulców - w stosunku do masy auta - wystarczająca. Parkowanie tyłem nieco kłopotliwe z uwagi na szerokie tylne słupki organiczające widoczność, ale idzie się przyzwyczaić.
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

8/10


Wady: bardzo wysokie spalanie, trzeszczące plastiki, parujące szyby i zamarzające od środka, problemy z obrotami biegu jałowego, brak możliwości całkowitego rozłożenia tylnej kanapy(jedynie pochylenie oparć foteli) Zalety: niskie koszty zakupu, tanie części, ekonomiczność poprzez ins...
Opinia o układzie napędowym:
Mała elastyczność tej jednostki, trzeba uważać żeby jej nie zamulić bo będzie kiepsko. Skrzynia działa mało precyzyjnie i na zimnym silniku w zimie ciężko wchodzą biegi, podobnie silnik zimny w zimie jak diesel. Ogólnie zauważyłem że niezbyt zgrana para silnik + skrzynia, obroty wyj...
Opinia o komforcie:
na polskie drogi zawieszenie dość znosi nierówności, jednak przy pełnym obciążeniu samochód nie prowadzi się dobrze, jest bardo ociężałe i niezbyt dobrze razi sobie z szybkimi wejściami w zakręty. Przednie fotele da się przeżyć jednak są za mało podtrzymujące plecy i boki, z tył...
Opinia o nadwoziu:
Z przodu nie brakuje miejsca jednak wsiada się do niego niewygodnie szczególnie za kierownicę, z tyłu ok, bagażnik mały w dodatku leży koło zapasowe, aranżacji w zasadzie brak. Z karoserią bywa różnie, u mnie pod znaczkiem kapusty z tyłu pęcherze, z przodu delikatnie maska i minimalnie...
Opinia o układzie jezdnym:
Ogólnie samochodem jeździ się bardzo miło i dość komfortowo. Hamulce po wymianie tarcz i klocków są aż za ostre. Parkowanie w wersji hatchback to nie problem, niezła widoczność i krótki samochód temu sprzyja. Wspomaganie dość czułe, może na trasie za bardzo. Na nierównościach tro...
» pełna opinia


Ogólna ocena:  

7/10


Na plus: niskie koszty eksploatacji, duża bezawaryjnośc głównych zespołów szczególnie silnika, trwałe zawieszenie, ocynkowane blachy, wiele napraw można wykonać we własnym zakresie. Na minus: niska jakośc montażu, uboga wersja, stosunkowo niski prestiż, paliwożerna jednostka napędowa...
Opinia o układzie napędowym:
Jak na ten silnik można spodziewać się lepszych przyspieszeń. Auto zdecydowanie słobo przyspiesza pow. 140 km/h, ale przy v max 172 km/h chyba jest to zrozumiałe. Skrzynia biegów pracuje bez zarzutów.
Opinia o komforcie:
Mankamentem są skrzypiące plastki oraz szum powietrza przy prędkości pow. 120 km/h. Ale zakup dobrej jakości radia niweluje ten defekt. Słabe trzymanie boczne foteli przednich. Brak możliwości regulacji wysokości fotela oraz części lędźwiowej. Brak trzeciego zagłówka tylnej kanapy. W ...
Opinia o nadwoziu:
Jazda w 5 dorosłych osób nie należy do komfortowych ze względu na małą ilość miejsca na tylnej kanapie. Przestrzeni z przodu na pewno nie zabraknie. Wszystkie przełączniki deski rodzielczej umieszczone ergonomicznie; wskaźniki rónież, ale przydałby się cyfrowy licznik km - analogowy j...
Opinia o układzie jezdnym:
Jak na słabej jakości drogi całkiem trwałe zawieszenie. Auto słabo wchodzi w zakręty. Wina leży w zbyt miękkim zawieszeniu. Przy jego obniżeniu i usztywnieniu całkiem niźle sie prowadzi. Są problemy z widocznością do tyłu podczas cofania za sprawą szerokich słupków małej tylnej sz...
» pełna opinia
 
1 2 3 4 5 z 38


ŚREDNIE OCENY DAEWOO LANOS

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak 62.96% głosów 119
Raczej tak 25.40% głosów 48
Trudno powiedzieć 4.76% głosów 9
Raczej nie 2.65% głosów 5
Nie 4.23% głosów 8
Układ jezdny
Prowadzenie auta
7.4/10
Układ kierowniczy
7.5/10
Hamulce
7.0/10
Parkowanie
7.7/10
Napęd
Elastyczność
7.2/10
Skrzynia biegów
7.1/10
Silnik
7.8/10
Przyspieszenie 0-100km
7.0/10
Przyspieszenie 60-120km
7.0/10
Przyspieszenie 80-120km
6.9/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
7.1/10
Resorowanie z obciążeniem
6.5/10
Fotele przednie
6.9/10
Fotele tylne
6.5/10
Jazda z kompletem pasażerów
6.1/10
Wyciszenie
5.8/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
7.5/10
Przestrzeń z tyłu
6.7/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
7.4/10
Bagażnik
6.8/10
Jakość materiałów i wykończenia
5.6/10
Możliwość aranżacji
5.9/10
Karoseria
7.7/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
6.7/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.1/10
Widocznośc do tyłu
7.1/10
Widoczność w lusterkach
7.8/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
6.0/10
Elektronika
5.8/10
Naprawy
Niezawodność
6.2/10
Koszty napraw
6.1/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Niezawodność 90
Komfort jazdy 15
Napęd 14
Nadwozie 7
Spalanie 6
Nic 5
Inne 4
Układ jezdny 4
Widoczność 2
Wentylacja i ogrzewanie 2
Wnętrze 1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Spalanie 43
Nic 29
Wentylacja i ogrzewanie 13
Układ jezdny 10
Inne 10
Komfort jazdy 9
Napęd 7
Wnętrze 7
Widoczność 5
Awaryjność 4
Nadwozie 4

PRZYDATNE INFORMACJE

Osoby zainteresowane autem Daewoo Lanos brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Opel Astra.

  Daewoo

  Lanos

  Opel

  Astra

Najciekawsza opinia użytkownika o Daewoo Lanos

Zdjęcie użytkownika

użytkownik: Wojtek

liczba głosów: 69

Daewoo Lanos SX 1600 16V 106KM 1998r. hatchback

Ocena ogólna
Szczerze mówiąc Lanos zaskoczył mnie dość mocno. Była to konstrukcja dość nowoczesna, mało awaryjna, tania w eksploatacji, a do tego... ładna! Moja wersja, 5-drzwiowy hatchback to chyba najładniejsza opcja tego pojazdu (kolor wiśniowy). W mojej ocenie auto zdecydowanie ładniejsze niż np. Golf III, choć oczywiście mniej prestiżowe. Poza tym świetne wyposażenie jak na tę klasę aut i na ten rocznik: 2 x airbag, centralny zamek + pilot, el. szyby i lusterka, immobilizer, autoalarmm. Do pełnej opcji brakowało tylko ABS-u i klimy.

Układ napędowy
106 KM zapewnia autu przyzwoitą dynamikę, nawet na gazie. W moim przypadku nie było żadnej awarii silnika oraz zjawiska tzw. brania oleju. Dwukrotnie wymieniana była uszczelka nad wałkiem rozrządu. Poza tym wszystko o.k. Motor ma przyjemne brzmienie i dość dobrą kulturę pracy.

Widoczność
Problem jedynie z widocznością do tyłu, z uwagi na szeroki tylny słupek i dość małą szybę.

Komfort
Auto za miękkie. Resorowanie takie sobie. Przykładowo przejazd przez próg zwalniający Golfem II jest mniej odczuwalny. Raz na takim progu z kompletem pasażerów zdarzyło się pęknięcie tylnej sprężyny. Fotele dość podatne na zniszczenie - jasna tapicerka, dość łatwo się wyciera - zalecam zakup pokrowców. Fotele zbyt miękkie, siedziska zbyt krótkie, po dłuższej trasie odczuwalny ból pleców. Zdarzyło mi się odbyć podróż przez pół Europy z kompletem pasażerem i pełnym bagażnikiem i tutaj nie było nawet najgorzej. Wyciszenie mogłoby być lepsze, choć jest na porównywalnym poziomie do aut z tego okresu i uznawanych za samochody lepszej klasy.

Nadwozie
Z przodu miejsca pod dostatkiem - jeździ się naprawdę wygodniej. Z tyłu już gorzej, wygospodarowanie miejsca na nogi pasażerów zmniejsza komfort podróży z przodu, bo należy przesunąć fotele. Deska rozdzielcza prezentuje się nieźle, choć w całości wykonana jest z tzw. twardych plastików. Są one jednak dobrze poskładane i klekotanie z deski rozdzielczej jest dość rzadkie, choć nasila się wraz z wiekiem pojazdu. Dostęp do wszystkich urządzeń dość łatwy, choć mało ergonomiczne jest usytuowanie włącznika przednich halogenów. Mimo niewielkich mankamentów wnętrze wykończone zaskakująco dobrze, jak na tę klasę auta. Karoseria w pełni ocynkowana, absolutny brak problemu korozji.

Układ jezdny
Układ jezdny dobrze dopracowany. Auto prowadzi się pewnie, siła hamulców - w stosunku do masy auta - wystarczająca. Parkowanie tyłem nieco kłopotliwe z uwagi na szerokie tylne słupki organiczające widoczność, ale idzie się przyzwyczaić.

Naprawy
Auto jest nie jest specjalnie awaryjne. Przeechałem Lanosem niemal 50 tys km i najpoważniejsze problemy to: - szybkie zużycie elementów wydechu (gaz robi swoje), - silniczek krokowy (regeneracja niewiele pomaga, lepiej wymienić na nowy), - wymieniana była półoś napędowa z przegubem, - dwa razy wymiana uszczelki pokrywy wałka rozrządu, - elementy zawieszenia (sworznie zwrotnic, spręzyny tylne, amortyzatory z przodu przy 130 tys były już do wymiany), - największym problemem było dławienie się auta na benzynie, zwłaszcza w okresie letnim (nie pomogły tu ai czyszczenie wtryskiwaczy, ani regulacje) Oczywiście wyżej nie wymieniałem napraw drobniejszych, takich jak wymiana klocków, rozrządu, kabli wysokiego napięcia, końcówek drążków. Ceny części niskie - nie zalecam zakupów w ASO (bardzo drogo!). Większość części zamawiałem przez internet i tylko raz nie byłem zadowolony (piszczące klocki hamulcowe).

Wentylacja i ogrzewanie
Nawiewy raczej średnio wydajne i dość głośne. Na plus dużo opcji kierunków nawiewu.

Elektryka/elektronika
Nie mam większych zastrzeżeń - z elektroniką w aucie w zasadzie prawie nigdy się nic złego nie działo. Przepalone żarówki, bezpieczniki, awarie elektrycznych szyb, centralnego zamka czy iinych podzespołów nie dotyczą Lanosa. Jedyna żarówka jaka się przepaliła to ta od oświetlenia tylnej rejestracji. Wystąpił też kłopotliwy drobiazg, z którym sobie nie umiałem poradzić to uszkodzone ścieżki ogrzewania na tylnej szybie (w ich naprawie nie pomógł nawet specjalny klej elektroprzewodzący z domieszką srebra). Zdarzyła się też konieczność wymiany siłownika zamka bagażnika.

Pełna opinia o Daewoo Lanos SX 1600 16V 106KM 1998r. hatchback »

Zobacz również opinie:

Daewoo Lanos: hatchback, roadster, sedan (limuzyna)

Daewoo Lanos: benzyna, olej napędowy, benzyna+gaz

Daewoo Lanos: 0.8, 1.3, 1.4, 1.5, 1.6, 2.0

Daewoo Lanos: 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1988