Daewoo Tico opinie, oceny użytkowników, Daewoo Tico spalanie benzyna+gaz (strona 1)

Opinie o samochodach Daewoo Tico

benzyna+gaz

Liczba ocen: 27

Średnia ocena: 7.22/10

Daewoo Tico spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
6.34/7.11
-.--
trasa
5.29/5.75
-.--
cykl mieszany
5.56/6.01
-.--

Oceny DAEWOO TICO

2009-10-17

Ogólna ocena:

8/10

Przyznam bez ogródek, że mógłbym i chciałbym kupić samochód wygodniejszy, cichszy i bezpieczniejszy - jednak suma sumarum: samochód to tylko środek transportu - kierowca nie powinien mieć kompleksów ze względu na to czym jeździ. Za przykład niech posłuży miliarder Ingvar Kamprad (wł...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik mimo pojemności 800cm3 spisuje się w 640kg samochodzie znakomicie. Łatwo wchodzi na obroty, a maksymalny moment obrotowy zaczyna się w okolicy 2500 obr. więc dynamika jest odczuwalna - oczywiście biorąc pod uwagę rozmiary 3 cylindrowego motoru. Skrzynia biegów jest dobrze zestopniowa...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie jest sprężyste lecz na polskich drogach łatwo odczuć większe wyboje. Silnik jest stosunkowo głośny, powyżej 80km/h w kabinie panuje drażniący hałas. Fotele mają bardzo krótkie siedziska co jest mało komfortowe na dłuższe trasy. Plusem foteli jest ich niskie położenie pr...
Opinia o nadwoziu:
Miejsce dla pasażerów jest wystarczające, pod warunkiem, że z tyłu będzie podróżować tylko 2 pasażerów. Schowek przed pasażerem z przodu jest dość pojemny, ponadto mamy do dyspozycji przestrzeń pod przednimi fotelami. Wnętrze jest bardzo obszerne biorąc pod uwagę rozmiary samochodu...
Opinia o układzie jezdnym:
Tico posiada mały rozstaw kół, przy czym jest wysoki co przy sprężystym zawieszeniu powoduje niebezpieczne przechyły nadwozia. Hamulce są niestety bardzo słabe, choć Tico z założenia przeznaczone jest do poruszania się po mieście i hamowanie z prędkości 50-60 km/h jest akceptowane. Ws...

2010-02-18

Ogólna ocena:

5/10

Za te pieniądze ciężko kupić coś tak niedrogiego w eksploatacji. Na pewno jest to dobry samochód tuż po zdaniu prawka, dobry na miasto. Do wad jednak należy zaliczyć blacharkę (rdza + cienkie, niebezpieczne blachy) oraz dość częste drobne usterki.
Opinia o układzie napędowym:
Elastyczność jest akceptowalna na benzynie, ale ponieważ ja jeżdżę na LPG, znacznie ona jest wtedy (w każdym zakresie prędkości) gorsza. Generalnie po mieście w sumie wystarcza, gorzej, gdy jedziemy w trasę uczęszczaną przez TIR-y, takie pojazdy wyprzedzam na "3" i "4&quo...
Opinia o komforcie:
Komfort i przestrzeń nie są to mocne strony Tico, aczkolwiek można jechać w trasę w 4 dorosłe osoby, w 5 bowiem jest już męka. Samochód nieźle radzi sobie z resorowaniem zarówno jak jadę w pojedynkę, jak i gdy zabieram jeszcze te 3 osoby. Wyciszenie, jak na samochód tej (niskiej) klasy...
Opinia o nadwoziu:
Przestrzeni z przodu jest nie aż tak mało, jednak dla kogoś bardzo wysokiego może być ciężko z miejscem na głowę i nogi. Z tyłu jest gorzej, ale da się przeżyć. Ergonomie :) - tu właściwie nie ma co obsługiwać. Bagażnik jest strasznie mały, u mnie jest tam dodatkowo butla z LPG wi...
Opinia o układzie jezdnym:
Auto generalnie nie jest zbyt przyjazne kierowcy. Robiąc 2x130km jednego dnia jestem na jego koniec bardzo zmęczony. Czuć bowiem każdą najmniejszą nierówność czy dziurę. Na kierownicy mam małe luzy, ale mechanicy nie wiedzą co to więc tak jeżdżę. Co do hamulców, są bardzo słabe. D...

2010-07-19

Ogólna ocena:

4/10

słaby komfort, mało miejsca, problemy z niektórymi częściami i serwisem gaźników. Jedyny plus to małe zużycie paliwa.
Opinia o układzie napędowym:
auto elastyczne porównywalnie z maluchem - można jechać trójką przy ok 20km/h. Przyspieszenie zależne od tego ile obciążone autom, w pojedynkę zrywny jak siedzi ktoś oprócz kierowcy to już gorzej. W silniku główny problem to gaźnik(nikt tego nie chce naprawiać).
Opinia o komforcie:
Tył zaczął mi w pewnym momencie skakać jak piłka. Dopiero zastosowanie amortyzatorów gazowych pomogło. Fotele przednie porażka. Bolą kolana, po wyjściu obserwowany częściowy paraliż prawej nogi który mijał po jej rozchodzeniu.
Opinia o nadwoziu:
w samochodzie jest bardzo mało miejsca. Wygoda tylko na krótkich trasach do godziny jazdy. Bagażnik prawidłowo powinien nosić nazwę schowka na dokumenty, zwłaszcza po zamontowaniu gazu. Jakośc materiałów słaba. KAroseria rdzewiała od ok 7 roku.
Opinia o układzie jezdnym:
Auto prowadziło sie dosyć dobrze. Układ kierowniczy, czasami ciężko chodziła kierownica a czasami lekko nie wiem czemu. Od razu powiem że nie była to kwestia ciśnienia w kołach czy zamarzniętej drogi. Hamulce przy jeździe w pojedynke ok, ale przy jeździe z kimś z tyłu tak jak w maluch...

2008-06-25

Ogólna ocena:

8/10

Jeżeli komuś nie zależy na wygodzie,bezpieczeństwie i tzw "bajerach" a chce tanio przemieszczać się z punktu A do punktu B to jest to samochód idealny.
Opinia o układzie napędowym:
Silnik nie do zdarcia, dynamiczny i elastyczny,bardzo ekonomiczny doskonały do jazdy w mieście.Trochę za głośny.Niewiele traci na dynamice przy zasilaniu gazem.
Opinia o komforcie:
Jazda z pełnym obciążeniem to horror,na zakręcie przy większej szybkości można wylecieć z drogi,samochód traci dynamikę.Generalnie komfort jazdy jest nie najlepszy.
Opinia o nadwoziu:
Sam bagażnik jest symboliczny , ale po złożeniu foteli rewelacja!!!Jest to chyba najmniejsza furgonetka Świata, można przewieźć prawie wszystko!
Opinia o układzie jezdnym:
Hamulce to jedna ze słabych stron Tico,słabe i często sie psują,rekompensatą jast to, że naprawa jest tania i można ją zrobić samemu

2009-06-06

Ogólna ocena:

9/10


Opinia o układzie napędowym:
Nie należy do samochodów wyścigowych, jednak potrafi zaskoczyć.
Opinia o komforcie:
Wiadomo Tico to nie samochód do przewożenia tłumów,ale jeśli trzeba to i 4 osoby z tylu pojadą.
Opinia o układzie jezdnym:
Posiadam auto od 9 lat, serwisowane co roku. Jazda bezawaryjna. Małe autko zmieści się wszędzie, mimo swych rozmiarów pakowne jeśli trzeba coś przewieść. Jazda po mieście to przyjemność.Można się przywiązać i ciężko się z nim rozstać.Koszty utrzymania przy jeździe na gazie tak n...

Średnie oceny DAEWOO TICO

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
55.56%
głosów 15
Raczej tak
25.93%
głosów 7
Trudno powiedzieć
14.81%
głosów 4
Raczej nie
3.70%
głosów 1
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
6.7/10
Układ kierowniczy
6.5/10
Hamulce
5.4/10
Parkowanie
9.3/10
Napęd
Elastyczność
6.9/10
Skrzynia biegów
6.9/10
Silnik
8.0/10
Przyspieszenie 0-100km
6.4/10
Przyspieszenie 60-120km
5.4/10
Przyspieszenie 80-120km
5.1/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
6.3/10
Resorowanie z obciążeniem
5.7/10
Fotele przednie
5.8/10
Fotele tylne
5.1/10
Jazda z kompletem pasażerów
4.6/10
Wyciszenie
4.9/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
6.4/10
Przestrzeń z tyłu
5.8/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
6.3/10
Bagażnik
3.4/10
Jakość materiałów i wykończenia
3.9/10
Możliwość aranżacji
4.2/10
Karoseria
4.0/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
6.9/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.4/10
Widocznośc do tyłu
8.3/10
Widoczność w lusterkach
7.2/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
4.9/10
Elektronika
4.3/10
Naprawy
Niezawodność
5.8/10
Koszty napraw
6.5/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Spalanie
6
Niezawodność
6
Napęd
3
Inne
2
Widoczność
2
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nadwozie
4
Nic
4
Wentylacja i ogrzewanie
2
Wnętrze
2
Inne
1
Spalanie
1
Układ jezdny
1
Awaryjność
1
Komfort jazdy
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Daewoo Tico brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Mazda CX-5.

Daewoo Tico

Daewoo Tico

Mazda CX-5

Najciekawsza opinia użytkownika o Daewoo Tico

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 67

Daewoo Tico 800 0KM 2000r. hatchback

Ocena ogólna

Przyznam bez ogródek, że mógłbym i chciałbym kupić samochód wygodniejszy, cichszy i bezpieczniejszy - jednak suma sumarum: samochód to tylko środek transportu - kierowca nie powinien mieć kompleksów ze względu na to czym jeździ. Za przykład niech posłuży miliarder Ingvar Kamprad (właściciel IKEA), który do dziś jeździ Volvo serii 700, które kupił 20 lat temu: do puki auto działa, to po co mi nowe? Polecam Tico każdemu, kto nie kieruje się stereotypami i nie ocenia samochodu przez pryzmat nic nieznaczącego znaczka na masce.

Układ napędowy

Silnik mimo pojemności 800cm3 spisuje się w 640kg samochodzie znakomicie. Łatwo wchodzi na obroty, a maksymalny moment obrotowy zaczyna się w okolicy 2500 obr. więc dynamika jest odczuwalna - oczywiście biorąc pod uwagę rozmiary 3 cylindrowego motoru. Skrzynia biegów jest dobrze zestopniowana z silnikiem, jednak bardziej pasuje ona do ekonomicznej niż dynamicznej jazdy.

Widoczność

O ile widoczność w lusterkach można uznać za średnie, to ogólna widoczność do przodu/tyłu wypada wzorowo, dzięki dużym przestrzeniom przeszklonym i kwadratowemu nadwoziu.

Komfort

Zawieszenie jest sprężyste lecz na polskich drogach łatwo odczuć większe wyboje. Silnik jest stosunkowo głośny, powyżej 80km/h w kabinie panuje drażniący hałas. Fotele mają bardzo krótkie siedziska co jest mało komfortowe na dłuższe trasy. Plusem foteli jest ich niskie położenie przy podłodze - ułatwia to "czucie" drogi podczas jazdy. Najlepiej podróżuje się w pojedynkę. 1 pasażer nie jest zbytnio odczuwalnym "nadbagażem", jednak komplet pasażerów wydłuża drogę hamowania do "zabójczej" granicy. Ponadto filigranowe zawieszenie można nadwyrężyć wożąc na co dzień 4 pasażerów. Silnik też się męczy z ruszaniem z miejsca i można szybko sprzęgło zajechać.

Nadwozie

Miejsce dla pasażerów jest wystarczające, pod warunkiem, że z tyłu będzie podróżować tylko 2 pasażerów. Schowek przed pasażerem z przodu jest dość pojemny, ponadto mamy do dyspozycji przestrzeń pod przednimi fotelami. Wnętrze jest bardzo obszerne biorąc pod uwagę rozmiary samochodu - szczególnie wysokość samochodu przy przewozie np. 42 calowych telewizorów LCD może się przydać. Materiały użyte we wnętrzu są złej jakości, tandetny plastik który jest źle spasowany i wydaje drażliwe dźwięki. Na szczęście można łatwo domowymi sposobami wygłuszyć wszelkie, zbędne tyrkotanie we wnętrzu kabiny. Blacha szybko rdzewieje. Zaczyna się od dolnych partii drzwi oraz progów. Dolna krawędź bagażnika również szybko rdzewieje. Wnętrze można łatwo modyfikować - oparcie tylnej kanapy jest w całości składane, można również całkowicie usunąć tylne oparcie i siedzisko - wtedy Tico naprawdę sporo może pomieścić, a załadunek towaru jest łatwy dzięki niskiemu progowi załadunku. Zegary i przełączniki są proste, a ich ergonomia nie sprawia trudności przy użytkowaniu.

Układ jezdny

Tico posiada mały rozstaw kół, przy czym jest wysoki co przy sprężystym zawieszeniu powoduje niebezpieczne przechyły nadwozia. Hamulce są niestety bardzo słabe, choć Tico z założenia przeznaczone jest do poruszania się po mieście i hamowanie z prędkości 50-60 km/h jest akceptowane. Wspomagania kierownicy nie posiadam z czego jestem bardzo zadowolony - bardzo dobrze czuć drogę, a do manewrowania na parkingu 640kg samochodem nie trzeba wiele wysiłku.

Naprawy

Tico to auto całkowicie bezawaryjne, choć wymiana części eksploatacyjnych odbywa się nad wymiar często co nieco drażni. Na szczęście ceny części eksploatacyjnych są bardzo tanie, co rekompensuje ich krótką żywotność.

Wentylacja i ogrzewanie

Kabina jest nieduża przez co łatwo można ją przewietrzyć w ciepłe dni - praktyczniej jest otwierać okna, bo nawiew nie do końca spełnia swoją rolę, chyba że ktoś ma wersję z klimatyzacją. Jeszcze lepiej wypada ogrzewanie, które jest naprawdę wydajne i szybko wypełnia wnętrze Tico ciepłym powietrzem.

Elektryka/elektronika

W Tico nie ma zbyt wiele elektroniki. Kable są zwykle cienkie i łatwo się przecierają, jednak nieruszane nie powinne sprawować kłopotów, a ich dostępność i łatwość wymiany jest dużym plusem przy ewentualnej awarii.

Zobacz również opinie:

Daewoo Tico: hatchback, inne, kombi, mini-van, roadster, van

Daewoo Tico: benzyna, turbo diesel, benzyna+gaz

Daewoo Tico: 0.7, 0.8, 0.9, 1.0, 3.0

Daewoo Tico: 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1993, 1988