Daihatsu Materia opinie, oceny użytkowników, Daihatsu Materia spalanie hatchback (strona 1)

Opinie o samochodach Daihatsu Materia

hatchback

Liczba ocen: 1

Średnia ocena: 9.00/10

Daihatsu Materia spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
7.60/-.--
-.--
trasa
6.80/-.--
-.--
cykl mieszany
7.20/-.--
-.--

Oceny DAIHATSU MATERIA

2011-08-10

Ogólna ocena:

9/10

To jest kultowe auto z charakterem. Zakochalem sie w nim od 1. wrazenia. Ale to auto ma sens: jest praktyczne, a do tego niezawodne. Ma tylko 3 wady: 1. materialy wnetrza zbyt latwo sie zuzywaja. 2. lakierowane zderzaki narazone na uszkodzenia 3. trzeba zawsze pamietac o zapalaniu i gasze...
Opinia o układzie napędowym:
Mialem wieksze i mocniejsze auta, dlatego ocena nie jest wszedzie 10. Ale jak na klase "maly samochod" typu Polo, to dalbym ponad 10 punktow za osiagi, bo silnik jest niesamowity. Silnik "wkreca sie" na obroty juz od 1000 obrotow bez problemu. NIEZWYKLE ELASTYCZNY! Silnik bard...
Opinia o komforcie:
Auto jest lekkie i male, wiec twarde, "sprezyste". Podskakuje na polskich dziurach jak pileczka. Siedzenia bardzo wygodne, tez w trasie 1000 km. Tylna kanapa ma odchylane oparcia, mozna sie wiec nawet przespac. Z tylu jest miejsca jak w S-Klasie! Wyciszenie takie sobie. Silnika nie sl...
Opinia o nadwoziu:
Przy zmianie biegow ocieram reke o kolano pasazerki (ok) lub pasazera (ups), bo auto jest waskie. Nadrabia wysokoscia jak w sali gimnastycznej. Bagaznik moze byc maly albo duzy, zalezy jak ustawimy kanape. Materialy - tu duzy minus: po 30 tys.km juz widac rysy na tanich i twardych plastikach, tap...
Opinia o układzie jezdnym:
Prowadzenie wystarczajace jak na te klase auta. Zawieszenie twarde, na Pl-dziurach brak komfortu. Ze wzgledu na ksztalt i wysokosc karoserii, auto jest ponadprzecietnie wrazliwe na boczny wiatr. Genialne jest wspomaganie zalezne od szybkosci. Hamulce bardzo skuteczne. Widocznosc przy parkowaniu...

Średnie oceny DAIHATSU MATERIA

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
100.00%
głosów 1
Raczej tak
0.00%
głosów 0
Trudno powiedzieć
0.00%
głosów 0
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
0.00%
głosów 0
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.0/10
Układ kierowniczy
10.0/10
Hamulce
10.0/10
Parkowanie
10.0/10
Napęd
Elastyczność
10.0/10
Skrzynia biegów
8.0/10
Silnik
10.0/10
Przyspieszenie 0-100km
8.0/10
Przyspieszenie 60-120km
8.0/10
Przyspieszenie 80-120km
8.0/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
6.0/10
Resorowanie z obciążeniem
6.0/10
Fotele przednie
9.0/10
Fotele tylne
9.0/10
Jazda z kompletem pasażerów
10.0/10
Wyciszenie
7.0/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.0/10
Przestrzeń z tyłu
9.0/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9.0/10
Bagażnik
5.0/10
Jakość materiałów i wykończenia
4.0/10
Możliwość aranżacji
10.0/10
Karoseria
10.0/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
8.0/10
Widoczność
Widoczność do przodu
7.0/10
Widocznośc do tyłu
8.0/10
Widoczność w lusterkach
10.0/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
10.0/10
Elektronika
10.0/10
Naprawy
Niezawodność
10.0/10
Koszty napraw
6.0/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Wnętrze
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Spalanie
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Daihatsu Materia brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Citroen C2.

Daihatsu Materia

Daihatsu Materia

Citroen C2

Citroen C2

Najciekawsza opinia użytkownika o Daihatsu Materia

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 87

Daihatsu Materia 1,5 1500 103KM 2008r. hatchback

Ocena ogólna

To jest kultowe auto z charakterem. Zakochalem sie w nim od 1. wrazenia. Ale to auto ma sens: jest praktyczne, a do tego niezawodne. Ma tylko 3 wady: 1. materialy wnetrza zbyt latwo sie zuzywaja. 2. lakierowane zderzaki narazone na uszkodzenia 3. trzeba zawsze pamietac o zapalaniu i gaszeniu swiatel drogowych. Zestaw LED do jazdy dziennej... i po problemie. Zalety: 1. kultowy charakter 2. male gabaryty, ale duzo miejsca 3. dynamiczny, sportowy charakter 4. genialny silnik A poza tym tak naprawde to jest...Toyota!

Układ napędowy

Mialem wieksze i mocniejsze auta, dlatego ocena nie jest wszedzie 10. Ale jak na klase "maly samochod" typu Polo, to dalbym ponad 10 punktow za osiagi, bo silnik jest niesamowity. Silnik "wkreca sie" na obroty juz od 1000 obrotow bez problemu. NIEZWYKLE ELASTYCZNY! Silnik bardzo cichy na niskich obrotach. Na postoju wogole go nie slychac. Na wysokich obrotach w trasie przyjemnie sportowo "mruczy" Skrzynia tylko 8 pkt. bo: drazek biegow mogly byc wyzej i 5-ty bieg jest za krotki - miejski

Widoczność

Ta forma karoserii nadaje charakter wnetrza. Auto ma tak daleko przednia szyba, ze duzy facet ledwo siega wyciagnieta reka do gornej krawedzi szyby. Zaleta: duza przestrzen Wada: gdy stoisz pierwszy na swiatlach, musisz polozyc glowe na desce rozdzielczej, aby zobaczyc, czy juz jest zielone. Jak w czolgu. Za to lusterka zewn. bardzo duze - super. Mimo malych bocznych szyb i seryjnie przyciemnionych tylnych, widocznosc na boki i do tylu bardzo dobra. Cofanie bez problemu.

Komfort

Auto jest lekkie i male, wiec twarde, "sprezyste". Podskakuje na polskich dziurach jak pileczka. Siedzenia bardzo wygodne, tez w trasie 1000 km. Tylna kanapa ma odchylane oparcia, mozna sie wiec nawet przespac. Z tylu jest miejsca jak w S-Klasie! Wyciszenie takie sobie. Silnika nie slychac, ale dzwieki z drogi tak, oraz szum wiatru i silnika ponad 130 km/h. To tylko male, tanie autko.

Nadwozie

Przy zmianie biegow ocieram reke o kolano pasazerki (ok) lub pasazera (ups), bo auto jest waskie. Nadrabia wysokoscia jak w sali gimnastycznej. Bagaznik moze byc maly albo duzy, zalezy jak ustawimy kanape. Materialy - tu duzy minus: po 30 tys.km juz widac rysy na tanich i twardych plastikach, tapicerka bardzo szybko ma slady uzywania. Ergonomia wzorowa. Wszystko upozadkowane. Radio bdb. Sprytne: wszystkie drzwi maja miseczki na kubki lub inne gadzety. Duzo schowkow. Wnetrze daje sie dowolnie aranzowac, az po jedno wielkie spanie dla dwojga. Estetyka: auto albo wydaje sie piekne albo brzydkie. Zalezy od gustu. Na pewno orginalne. A w malych tanich autach to wazne, aby sie wyrozniac (patrz Fiat 500, Mini) Ale nigdy nie zroziumiem japonczykow. Jak mozne zrobic niebieskie "ledowe" podswietlenie zegarow, a pod tym konsole oswietlona na zielono!?!

Układ jezdny

Prowadzenie wystarczajace jak na te klase auta. Zawieszenie twarde, na Pl-dziurach brak komfortu. Ze wzgledu na ksztalt i wysokosc karoserii, auto jest ponadprzecietnie wrazliwe na boczny wiatr. Genialne jest wspomaganie zalezne od szybkosci. Hamulce bardzo skuteczne. Widocznosc przy parkowaniu bardzo dobra, bardzo duze lusterka boczne.

Naprawy

Uwazam, ze elementy stabilizatora z przodu skonczyly sie zbyt szybko. Wina to ostra zima i bardzo zle drogi. Tarcze przod orginalne: 300,-zl / 1 szt (Daihatsu) Zamienniki markowe: 250,- zl / para Klocki przod: 140,- Filtr oleju: 54,- zl (+olej 3 l.) Filtr powietrza: 100,- zl Wszystkie podzespoly eksploatacyjne jako zamienniki sa dostepne w Polsce w ciagu 1-2 dni (np. w Intercars) Inne czesci tylko Daihatsu, czesto na zamowienie 2-3 tyg.

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie dziala juz w zimie po 5 min. na postoju i w aucie jest cieplo nawet przy -15 st. Wogole brak kanalow ogrzeania na tyl (tych pod przednimi fotelami) Natomiast klimtyzacja nie daje rady przy upalach, za slaba. Jest ledwo chlodno, ale nie zimno i to przy +22 st. Wentylacja i nawiewy ok.

Elektryka/elektronika

Japonczyk...i wszystko jasne

Zobacz również opinie:

Daihatsu Materia: hatchback, van

Daihatsu Materia: benzyna

Daihatsu Materia: 1.3, 1.5

Daihatsu Materia: 2008