Opinie o samochodach Fiat Bravo
1997r.
Liczba ocen: 23
Średnia ocena: 7.04/10
Fiat Bravo spalanie (l/100km)
Oceny FIATA BRAVO
Fiat Bravo HGT 2.0 20V 147KM 1997r. 200 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik radzi sobie świetnie z niewielką masą włoskiego hot hatcha. Pięciocylindrowa jednostka jest dość elastyczna, powyżej 3500 obrotów/minutę czuć ostrego kopa. Skrzynia chodzi gładko, drążek jest krótki, więc spokojnie można sobie pozwolić na szaleństwo (oczywiście na torze, a...
Opinia o komforcie:
Komfort jazy jest, jak na samochód sportowy, całkiem niezły. Nie możemy porównywać Hagietki z limuzyną, ponieważ Fiat jest twardy i niski, co przy spokojnej jeździe nie przeszkadza, natomiast przy wdepnięciu pedału gazu jest sporym plusem. Osiągi wyraźnie maleją z pełnym bagażnikiem ...
Opinia o nadwoziu:
Miejsca z przodu jest na prawdę sporo. Z tyłu też zmieszczą się 3 osoby, jednak nie będą komfortowo podróżowały w dłuższej trasie, co jest zrozumiałe, bo to ciągle mały hatchback. Bagażnik jest wystarczająco duży, żeby przewieźć wzmacniacz gitarowy, czy kilka walizek. Niestety d...
Opinia o układzie jezdnym:
Autko świetnie spisuje się na drodze, dobrze wchodzi w zakręty, sztywne zawieszenie nadaje się do żwawej jazdy. Warto zainwestować w dobre opony, a na pewno zaskoczy nas prędkość, z jaką możemy wejść w zakręt. Niestety mały promień skrętu często utrudni nam parkowanie.
Fiat Bravo SX 1.6 16V 103KM 1997r. 131 580km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Zbiera się ładnie. Niestety te silniczki Fiata lubią wysokie obroty co odczuwa się na stacji benzynowej. Mało awaryjny silnik, ale jeśli coś padnie to już konkretnie - tendencja przeskakiwania paska rozrządu powodująca wariacje silniczka (gaśnięcie, szarpanie na niskich biegach, falowan...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie jak to we Fiacie tłucze na nierównościach czy to obciążony czy goły. Słychać wybieranie nierówności na drodze. Fotel przedni (kierowcy) czasem skrzypi lub popiskuje (zaznaczam że w swoim egzemplarzu mam mechaniczną regulację fotela kierowcy i to chyba jest przyczyną takowe...
Opinia o nadwoziu:
Hmmm dizajn Fiata mimo lat nie starzeje się z przodu jak i z tyłu dużo miejsca, utrudnione wsiadanie wyższych lub tęgich osób do tyłu. Wnętrze bardzo łatwe do czyszczenia wilgotna ściereczka z płynem do plastików wystarcza. Materiał siedzeń mógłby być lepszy wyciera się( we wszys...
Opinia o układzie jezdnym:
Autko prowadzi się świetnie przy większych prędkościach powyżej 140 kmph kierownica nie drga nie skacze. Jak na takie auto promień skrętu nawet ok
Fiat Bravo SX 1.5 16V 103KM 1997r. 215 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Elastyczność jak na 103 i taką masę auta nie najgorsza. Skrzynia, to jest pięta achillesowa mojego modelu, zwłaszcza bieg 2, ale przy takim przebiegu to pewnie norma. Silnik budzi się do życia dopiero powyżej 3 tyś obrotów, co niestety zwiększa zużycie paliwa... ale coś za coś.
Opinia o komforcie:
Zawieszenie jest OK. Często psują się wahacze i łączniki stabilizatora, ale to po prostu polskie drogi. Amortyzacja też OK, żywotność amorków dłuższa niż w innych Fiatach. Z przodu fotele super wygodne jak na ta klasę auta, a z tyłu? Miejsca dużo, ale nie jeżdżę wiec nie wiem ;-) ...
Opinia o nadwoziu:
Wykończenie mogłoby być lepsze, ale to w końcu myśl techniczna z początku lat 90 ubiegłego stulecia. Bagażnik bardzo mały, zwłaszcza jak ma się LPG. Samochód fajny dla 1 lub 2 osób. Bardzo ciekawa linia nadwozia, nie traci na wyglądzie nawet w naszych obecnych czasach.
Opinia o układzie jezdnym:
Po zakupie, trzeba było trochę zainwestować, ale potem wszystko jak w najlepszym porządku. Polecam tarcze i klocki co najmniej oryginalne, jak nie jakieś lepsze. Na serio duża różnica w hamowaniu. Bravo jest szerokie i świetnie trzyma się drogi, zwłaszcza na oponach o szerokości 195.
Fiat Bravo SX 1.6 16V 103KM 1997r. 162 000km
Ogólna ocena:
8/10
Fiat Bravo 1.4 0KM 1997r. 160 000km
Ogólna ocena:
3/10
Opinia o układzie napędowym:
elastycznosc ok ale tylko na benzynie na gazie auto stalo sie bardziej muliste, jest problem ze skrzynia jak sie rozleci poniewaz jest trudno dostac skrzynie z grubym walkiem , przyspieszenie ok na benzynie na gazie mulisty jak czolk.
Opinia o komforcie:
fiat ma twarde zawieszenie wiec wszystkie doly i jakies nierownosci czuc w komforcie jazdy.
Opinia o nadwoziu:
bagaznik jest duzy ale do momentu jak nie zainstaluje sie instalacji gazowej odrazu jets duzo mniejszy, materialy plastikowe ktore pekaja, karoserja progi plastikowe ktore z czsem odpadaja.
Opinia o układzie jezdnym:
pod tym wzgledem auto bez zarzutu.
Średnie oceny FIAT BRAVO
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Fiat Bravo brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Ford Focus.
Najciekawsza opinia użytkownika o Fiacie Bravo
użytkownik:
liczba głosów: 80
Fiat Bravo SX 1600 16V 103KM 1997r. hatchback
Ocena ogólna
Zalety: - Cena nie jest wysoka jak na auto tego typu a mimo lat prezentuje się jeszcze dobrze - włoski dizajn. - Świetnie się prowadzi, układ kierowniczy ekstra. - Dużo miejsca wewnątrz. Wady: - Zawieszenie głośno wybiera nierówności. - Słaba widoczność w tylnej szybie- kwestia przyzwyczajenia - Denerwujące piszczenie fotela kierowcy- z tym nic się nie da zrobić
Układ napędowy
Zbiera się ładnie. Niestety te silniczki Fiata lubią wysokie obroty co odczuwa się na stacji benzynowej. Mało awaryjny silnik, ale jeśli coś padnie to już konkretnie - tendencja przeskakiwania paska rozrządu powodująca wariacje silniczka (gaśnięcie, szarpanie na niskich biegach, falowanie obrotów)
Widoczność
Z przodu widoczność doskonała, dla niskich osób regulacja wysokości fotela kierowcy ułatwiająca życie, czasem boczne (przód)słupki utrudniają troszkę zorientowanie w sytuacji wyjazdu z podporządkowanej zasłoniętej. Mała szyba z tyłu = słaba widoczność - kwestia przyzwyczajenia i wyczuci. Lusterka boczne sterowane elektrycznie z kabiny, rozszerzający się tył autka powoduje odczucie małego kąta widzenia znów kwestia przyzwyczajenia
Komfort
Zawieszenie jak to we Fiacie tłucze na nierównościach czy to obciążony czy goły. Słychać wybieranie nierówności na drodze. Fotel przedni (kierowcy) czasem skrzypi lub popiskuje (zaznaczam że w swoim egzemplarzu mam mechaniczną regulację fotela kierowcy i to chyba jest przyczyną takowego zachowania)
Nadwozie
Hmmm dizajn Fiata mimo lat nie starzeje się z przodu jak i z tyłu dużo miejsca, utrudnione wsiadanie wyższych lub tęgich osób do tyłu. Wnętrze bardzo łatwe do czyszczenia wilgotna ściereczka z płynem do plastików wystarcza. Materiał siedzeń mógłby być lepszy wyciera się( we wszystkich modelach Bravo, Brava, Marea) w kilku punktach. Wszystko na miejscu pod ręką - przyciski klima, przeciwmgłowe, radyjko, pokrętła) Bagażnik dla młodej osoby lub młodego małżeństwa wystarcza, wydaje mi się że młoda rodzina z małym dzieckiem też będzie zadowolona wózek wchodzi bez trudu. Zmiany jakie można poczynić to tylko wymiana radyjka seryjnego. Każdego posiadacza Fiata Bravo czeka kiedyś wymiana klameczek.
Układ jezdny
Autko prowadzi się świetnie przy większych prędkościach powyżej 140 kmph kierownica nie drga nie skacze. Jak na takie auto promień skrętu nawet ok
Naprawy
Ciężkawo bywa nawet w serwisach ASO FIAT o dobrego Speca jak w moim przypadku z przeskokiem paska rozrządu. Co do kosztów to chcąc mieć sprawne autko i służące długo jeszcze kupuje tylko części do pierwszego montażu - oryginalne - co kosztuje. ASO też musi z czegoś żyć więc biorą swoje za robociznę Możliwe jest, że robocizna będzie przewyższała koszt części (opcja ASO Fiat)
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa bez zarzutu, przy przełączaniu z klimatyzacji na wentylacje i odwrotnie w deszczowe dni przednie szybki dosyć szybko parują (filtr przeciwpyłkowy (kabinowy) nówka)i ciężko z tym walczyć. Wentylator na wyższych prędkościach (3,4)pracuje dosyć głośno ale nie przeszkadza w prowadzeniu.
Elektryka/elektronika
Jak wyżej jeśli już coś padnie to troszkę zabawy jest. Miałem przypadek - przeskoczył pasek rozrządu o 2 (dwa) ząbki i zaczęło się. Może wina mechaników, że się nie połapali. Komputer zwariował pokazywał błędy -silniczka krokowego, czujnika położenia wałka rozrządu(czujnik fazy), czujnika przepustnicy etc. etc. Jeden spec gdy tylko wszedłem powiedział, że przeskoczył rozrząd 2 h i wyjechałem autkiem z servisu ASO Fiat - a w Bronka(bravo przyp. autora) wstąpiło nowe życie. Brakuje mi jakiejś kontrolki informującej o stanie (przepaleniu żarówek)
Zobacz również opinie:
Fiat Bravo: coupe, coupe cabrio, hatchback, oldtimer
Fiat Bravo: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Fiat Bravo: 1.2, 1.4, 1.5, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0
Fiat Bravo: 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994
Sprawdź także:
Fiat Bravo - ogłoszenia , Fiat - forum użytkowników, Fiat Bravo - średnie ceny
Fiat - tapety na pulpit, Fiat - konfigurator felg, Fiat - tanie opony,
Używane auto części, Fiat - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie