Fiat Bravo opinie, oceny użytkowników, Fiat Bravo spalanie 1997r. (strona 1)

Opinie o samochodach Fiat Bravo

1997r.

Liczba ocen: 23

Średnia ocena: 7.04/10

Fiat Bravo spalanie (l/100km)

benzyna / gaz
diesel
miasto
8.80/10.48
7.00
trasa
6.85/8.63
6.00
cykl mieszany
7.70/9.36
6.50

Oceny FIATA BRAVO

Marcin2015-07-05

Ogólna ocena:

8/10

To mój pierwszy samochód, w którego dowodzie widnieje moje nazwisko. Byłem niedoświadczony, napalony i... zakochany w Hagietce. Przyprawiła mi trochę nerwów, ale odwdzięczyła się tysiącami kilometrów spędzonych razem. Mały, zwinny, stosunkowo tani i niesamowicie brzmiący hot hatch to...
Opinia o układzie napędowym:
Silnik radzi sobie świetnie z niewielką masą włoskiego hot hatcha. Pięciocylindrowa jednostka jest dość elastyczna, powyżej 3500 obrotów/minutę czuć ostrego kopa. Skrzynia chodzi gładko, drążek jest krótki, więc spokojnie można sobie pozwolić na szaleństwo (oczywiście na torze, a...
Opinia o komforcie:
Komfort jazy jest, jak na samochód sportowy, całkiem niezły. Nie możemy porównywać Hagietki z limuzyną, ponieważ Fiat jest twardy i niski, co przy spokojnej jeździe nie przeszkadza, natomiast przy wdepnięciu pedału gazu jest sporym plusem. Osiągi wyraźnie maleją z pełnym bagażnikiem ...
Opinia o nadwoziu:
Miejsca z przodu jest na prawdę sporo. Z tyłu też zmieszczą się 3 osoby, jednak nie będą komfortowo podróżowały w dłuższej trasie, co jest zrozumiałe, bo to ciągle mały hatchback. Bagażnik jest wystarczająco duży, żeby przewieźć wzmacniacz gitarowy, czy kilka walizek. Niestety d...
Opinia o układzie jezdnym:
Autko świetnie spisuje się na drodze, dobrze wchodzi w zakręty, sztywne zawieszenie nadaje się do żwawej jazdy. Warto zainwestować w dobre opony, a na pewno zaskoczy nas prędkość, z jaką możemy wejść w zakręt. Niestety mały promień skrętu często utrudni nam parkowanie.

2009-07-11

Ogólna ocena:

8/10

Zalety: - Cena nie jest wysoka jak na auto tego typu a mimo lat prezentuje się jeszcze dobrze - włoski dizajn. - Świetnie się prowadzi, układ kierowniczy ekstra. - Dużo miejsca wewnątrz. Wady: - Zawieszenie głośno wybiera nierówności. - Słaba widoczność w tylnej szybie- kwestia p...
Opinia o układzie napędowym:
Zbiera się ładnie. Niestety te silniczki Fiata lubią wysokie obroty co odczuwa się na stacji benzynowej. Mało awaryjny silnik, ale jeśli coś padnie to już konkretnie - tendencja przeskakiwania paska rozrządu powodująca wariacje silniczka (gaśnięcie, szarpanie na niskich biegach, falowan...
Opinia o komforcie:
Zawieszenie jak to we Fiacie tłucze na nierównościach czy to obciążony czy goły. Słychać wybieranie nierówności na drodze. Fotel przedni (kierowcy) czasem skrzypi lub popiskuje (zaznaczam że w swoim egzemplarzu mam mechaniczną regulację fotela kierowcy i to chyba jest przyczyną takowe...
Opinia o nadwoziu:
Hmmm dizajn Fiata mimo lat nie starzeje się z przodu jak i z tyłu dużo miejsca, utrudnione wsiadanie wyższych lub tęgich osób do tyłu. Wnętrze bardzo łatwe do czyszczenia wilgotna ściereczka z płynem do plastików wystarcza. Materiał siedzeń mógłby być lepszy wyciera się( we wszys...
Opinia o układzie jezdnym:
Autko prowadzi się świetnie przy większych prędkościach powyżej 140 kmph kierownica nie drga nie skacze. Jak na takie auto promień skrętu nawet ok

2008-02-10

Ogólna ocena:

8/10

Jak dla mnie, za taką kasę auto Super.
Opinia o układzie napędowym:
Elastyczność jak na 103 i taką masę auta nie najgorsza. Skrzynia, to jest pięta achillesowa mojego modelu, zwłaszcza bieg 2, ale przy takim przebiegu to pewnie norma. Silnik budzi się do życia dopiero powyżej 3 tyś obrotów, co niestety zwiększa zużycie paliwa... ale coś za coś.
Opinia o komforcie:
Zawieszenie jest OK. Często psują się wahacze i łączniki stabilizatora, ale to po prostu polskie drogi. Amortyzacja też OK, żywotność amorków dłuższa niż w innych Fiatach. Z przodu fotele super wygodne jak na ta klasę auta, a z tyłu? Miejsca dużo, ale nie jeżdżę wiec nie wiem ;-) ...
Opinia o nadwoziu:
Wykończenie mogłoby być lepsze, ale to w końcu myśl techniczna z początku lat 90 ubiegłego stulecia. Bagażnik bardzo mały, zwłaszcza jak ma się LPG. Samochód fajny dla 1 lub 2 osób. Bardzo ciekawa linia nadwozia, nie traci na wyglądzie nawet w naszych obecnych czasach.
Opinia o układzie jezdnym:
Po zakupie, trzeba było trochę zainwestować, ale potem wszystko jak w najlepszym porządku. Polecam tarcze i klocki co najmniej oryginalne, jak nie jakieś lepsze. Na serio duża różnica w hamowaniu. Bravo jest szerokie i świetnie trzyma się drogi, zwłaszcza na oponach o szerokości 195.

2008-08-30

Ogólna ocena:

8/10

Jeżdżę Fiatem Bravo od 7 lat - co wskazuje na to, że jestem z niego zadowolony. Jest to fajne autko o sportowym zacięciu, raczej nie nadaje się jako samochód rodzinny - przekonałem się o tym, kiedy urodził mi się syn :)- brak tylnych drzwi i niewielki bagażnik dają o sobie znać. Wers...

2008-08-15

Ogólna ocena:

3/10

zaleta jest jego ksztalt i wygoda w srodku ale wszystkie inne rzeczy to jest porazka wszystko jest awaryjne amortyzatory alternator i wiele innych rzeczy
Opinia o układzie napędowym:
elastycznosc ok ale tylko na benzynie na gazie auto stalo sie bardziej muliste, jest problem ze skrzynia jak sie rozleci poniewaz jest trudno dostac skrzynie z grubym walkiem , przyspieszenie ok na benzynie na gazie mulisty jak czolk.
Opinia o komforcie:
fiat ma twarde zawieszenie wiec wszystkie doly i jakies nierownosci czuc w komforcie jazdy.
Opinia o nadwoziu:
bagaznik jest duzy ale do momentu jak nie zainstaluje sie instalacji gazowej odrazu jets duzo mniejszy, materialy plastikowe ktore pekaja, karoserja progi plastikowe ktore z czsem odpadaja.
Opinia o układzie jezdnym:
pod tym wzgledem auto bez zarzutu.

Średnie oceny FIAT BRAVO

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Tak
52.17%
głosów 12
Raczej tak
30.43%
głosów 7
Trudno powiedzieć
8.70%
głosów 2
Raczej nie
0.00%
głosów 0
Nie
8.70%
głosów 2
Układ jezdny
Prowadzenie auta
8.3/10
Układ kierowniczy
7.8/10
Hamulce
7.3/10
Parkowanie
7.7/10
Napęd
Elastyczność
7.9/10
Skrzynia biegów
7.3/10
Silnik
7.8/10
Przyspieszenie 0-100km
7.5/10
Przyspieszenie 60-120km
7.7/10
Przyspieszenie 80-120km
7.7/10
Komfort jazdy
Resorowanie bez obciążenia
6.4/10
Resorowanie z obciążeniem
5.8/10
Fotele przednie
7.3/10
Fotele tylne
6.5/10
Jazda z kompletem pasażerów
6.3/10
Wyciszenie
6.2/10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu
8.4/10
Przestrzeń z tyłu
7.5/10
Wygoda obsługi (ergonomia)
7.8/10
Bagażnik
6.1/10
Jakość materiałów i wykończenia
5.9/10
Możliwość aranżacji
5.8/10
Karoseria
7.3/10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie
6.8/10
Widoczność
Widoczność do przodu
8.3/10
Widocznośc do tyłu
7.0/10
Widoczność w lusterkach
7.7/10
Elektryka/Elektronika
Elektryka
6.7/10
Elektronika
6.5/10
Naprawy
Niezawodność
6.1/10
Koszty napraw
6.8/10
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Komfort jazdy
8
Nadwozie
4
Napęd
4
Nic
1
Układ jezdny
1
Wnętrze
1
Niezawodność
1
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Nic
7
Spalanie
3
Inne
3
Awaryjność
2
Układ jezdny
2
Napęd
1
Komfort jazdy
1
Wentylacja i ogrzewanie
1
Przydatne informacje

Osoby zainteresowane autem Fiat Bravo brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Ford Focus.

Fiat Bravo

Fiat Bravo

Ford Focus

Ford Focus

Najciekawsza opinia użytkownika o Fiacie Bravo

Zdjęcie użytkownika

użytkownik:

liczba głosów: 80

Fiat Bravo SX 1600 16V 103KM 1997r. hatchback

Ocena ogólna

Zalety: - Cena nie jest wysoka jak na auto tego typu a mimo lat prezentuje się jeszcze dobrze - włoski dizajn. - Świetnie się prowadzi, układ kierowniczy ekstra. - Dużo miejsca wewnątrz. Wady: - Zawieszenie głośno wybiera nierówności. - Słaba widoczność w tylnej szybie- kwestia przyzwyczajenia - Denerwujące piszczenie fotela kierowcy- z tym nic się nie da zrobić

Układ napędowy

Zbiera się ładnie. Niestety te silniczki Fiata lubią wysokie obroty co odczuwa się na stacji benzynowej. Mało awaryjny silnik, ale jeśli coś padnie to już konkretnie - tendencja przeskakiwania paska rozrządu powodująca wariacje silniczka (gaśnięcie, szarpanie na niskich biegach, falowanie obrotów)

Widoczność

Z przodu widoczność doskonała, dla niskich osób regulacja wysokości fotela kierowcy ułatwiająca życie, czasem boczne (przód)słupki utrudniają troszkę zorientowanie w sytuacji wyjazdu z podporządkowanej zasłoniętej. Mała szyba z tyłu = słaba widoczność - kwestia przyzwyczajenia i wyczuci. Lusterka boczne sterowane elektrycznie z kabiny, rozszerzający się tył autka powoduje odczucie małego kąta widzenia znów kwestia przyzwyczajenia

Komfort

Zawieszenie jak to we Fiacie tłucze na nierównościach czy to obciążony czy goły. Słychać wybieranie nierówności na drodze. Fotel przedni (kierowcy) czasem skrzypi lub popiskuje (zaznaczam że w swoim egzemplarzu mam mechaniczną regulację fotela kierowcy i to chyba jest przyczyną takowego zachowania)

Nadwozie

Hmmm dizajn Fiata mimo lat nie starzeje się z przodu jak i z tyłu dużo miejsca, utrudnione wsiadanie wyższych lub tęgich osób do tyłu. Wnętrze bardzo łatwe do czyszczenia wilgotna ściereczka z płynem do plastików wystarcza. Materiał siedzeń mógłby być lepszy wyciera się( we wszystkich modelach Bravo, Brava, Marea) w kilku punktach. Wszystko na miejscu pod ręką - przyciski klima, przeciwmgłowe, radyjko, pokrętła) Bagażnik dla młodej osoby lub młodego małżeństwa wystarcza, wydaje mi się że młoda rodzina z małym dzieckiem też będzie zadowolona wózek wchodzi bez trudu. Zmiany jakie można poczynić to tylko wymiana radyjka seryjnego. Każdego posiadacza Fiata Bravo czeka kiedyś wymiana klameczek.

Układ jezdny

Autko prowadzi się świetnie przy większych prędkościach powyżej 140 kmph kierownica nie drga nie skacze. Jak na takie auto promień skrętu nawet ok

Naprawy

Ciężkawo bywa nawet w serwisach ASO FIAT o dobrego Speca jak w moim przypadku z przeskokiem paska rozrządu. Co do kosztów to chcąc mieć sprawne autko i służące długo jeszcze kupuje tylko części do pierwszego montażu - oryginalne - co kosztuje. ASO też musi z czegoś żyć więc biorą swoje za robociznę Możliwe jest, że robocizna będzie przewyższała koszt części (opcja ASO Fiat)

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja działa bez zarzutu, przy przełączaniu z klimatyzacji na wentylacje i odwrotnie w deszczowe dni przednie szybki dosyć szybko parują (filtr przeciwpyłkowy (kabinowy) nówka)i ciężko z tym walczyć. Wentylator na wyższych prędkościach (3,4)pracuje dosyć głośno ale nie przeszkadza w prowadzeniu.

Elektryka/elektronika

Jak wyżej jeśli już coś padnie to troszkę zabawy jest. Miałem przypadek - przeskoczył pasek rozrządu o 2 (dwa) ząbki i zaczęło się. Może wina mechaników, że się nie połapali. Komputer zwariował pokazywał błędy -silniczka krokowego, czujnika położenia wałka rozrządu(czujnik fazy), czujnika przepustnicy etc. etc. Jeden spec gdy tylko wszedłem powiedział, że przeskoczył rozrząd 2 h i wyjechałem autkiem z servisu ASO Fiat - a w Bronka(bravo przyp. autora) wstąpiło nowe życie. Brakuje mi jakiejś kontrolki informującej o stanie (przepaleniu żarówek)

Zobacz również opinie:

Fiat Bravo: coupe, coupe cabrio, hatchback, oldtimer

Fiat Bravo: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz

Fiat Bravo: 1.2, 1.4, 1.5, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0

Fiat Bravo: 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994