Opinie o samochodach Fiat Bravo
1999r.
Liczba ocen: 16
Średnia ocena: 8.63/10
Fiat Bravo spalanie (l/100km)
Oceny FIATA BRAVO
Fiat Bravo 1.2 82KM 1999r. 130 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Jak na taką pojemność silnik dobrze radzi sobie z masą samochodu. Biegi wrzuca się lekko, a zarazem precyzyjnie (wyraźnie czuć ich zmianę).
Opinia o komforcie:
zawieszenie przy niedużym obciążeniu sprawuje się dobrze (2-3 osoby), przy większym załadowaniu musimy wziąć poprawkę, że nieco inaczej będzie się zachowywał, jednak przy „miejskich” prędkościach do 80km/h jest to prawie niezauważalne. Zawieszenie mimo tego iż je...
Opinia o nadwoziu:
Co do miejsca w środku dla 2 osób autko idealne, chociaż i z tyłu miejsca nie brakuje, bagażnik jak na klasę wystarczający, ilość schowków i dostępność do nich również. Na zasługę zasługuje wykonanie deski rozdzielczej, która mimo swojego wieku (11lat) nic nie skrzypi i nie stuka ...
Opinia o układzie jezdnym:
Ogólnie samochód prowadzi się bardzo dobrze i pewnie, układ wspomagania działa bardzo lekko co docenimy podczas parkowania. Jedynym zauważalnym mankamentem jest „wynoszenie” przodu w zakrętach jednak zjawisko to występuje tylko podczas szybszego pokonywania łuków i daje...
Fiat Bravo 1.2 16V 86KM 1999r. 74 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Stanowczo silnik 1.2 16v to drugi mocny + tego samochodu silnik jest naprawde świetny od 2000tys obrotów pięknie przyśpiesza 100km/h pojawia sie szybciutko na zegarze co do trasy 180km/h to żaden problem ale nie jest to prędkość do jazdy na długi dystans ponieważ brakuje 6 biegu obroty są...
Opinia o komforcie:
Mam 1,83cm wzrostu z przodu jest wystarczająco dużo miejsca na osobę grubo 1,90cm jest wygodnie i komfortowo co mnie rozczarowało to tylna kanapa jak najbardziej jest bardzo wygodna i dosc szeroka 3 osoby średniej budowy siedzą wygodnie ale problem jest z miejscem na głowę stanowczo jest za ...
Opinia o nadwoziu:
Z tyłu mało miejsca nad głową pomijając to jest bardzo dobrze.W moim egzemplarzu który ma obecnie 14lat zero oznak korozji dodam tylko że samochód używany jest od nowości w Anglii.
Opinia o układzie jezdnym:
Samochód bardzo dobrze radzi sobie w zakrętach oryginalne zawieszenie jest dość miękkie co nie wpływa dobrze na pokonywanie bardzo szybko zakrętów jednakże samochód nie jest do wyścigów układ kierowniczy to + samochodu bardzo fajnie sucha sie kierowcy jest precyzyjny.
Fiat Bravo GT 1.9 105KM 1999r. 240 000km
Ogólna ocena:
10/10
Opinia o układzie napędowym:
Silnik bardzo cichy, bardzo podoba mi sie delikatny swist turbiny kiedy sie przyspiesza. Jak mu sie depta mocno w gaz to obrotomierz konczy sie dosc szybko. jak dla mnie przyspieszenie bylo calkiem dobre ale lepiej go z chipowac jak ma sie kase zawsze to wieksza moc bedzie.
Opinia o komforcie:
Zawieszenie bardzo twarde i bardzo odczuwalna kazda nierownosc i dziury. A gdy wjedzie sie w dziure to chce sie tylko klac bo dzwiek jest nie za mily. fotele z przodu masakrycznie wygodne i fajnei regolowane na wysokosc.pasazer tez ma niesamowita wygode. mi nawet wygodniej siedzialo sie na miejscu p...
Opinia o nadwoziu:
Wnetrze wystarczajace. Wszystko pod reka. Bagaznik przyzwoity- nei jest to auto rodzinne.Kochalem jezdzic tym autem ze wzgledu na wygode.
Opinia o układzie jezdnym:
Bardzo dobrze trzyma sie drogi. choc jadac po koleinach lub dziurach na tych oponach 195/50 trzeba mocno trzymac kierownice. szczegolnie jest to odczuwalne na poczatku naszej przygody z autem kiedy przesiadamy sie z samochodu z cienkimi oponami. Kazda dziure bardzo czuc. Kierownica moglem operowac j...
Fiat Bravo SX 1.6 103KM 1999r. 250 000km
Ogólna ocena:
8/10
Opinia o układzie napędowym:
Wymieniać olej i robić solidne przeglądy.
Opinia o układzie jezdnym:
Hamulce oryginalne trochę słabsze powiedzmy na 7, po moich modyfikacjach żyleta:) ,obniżony prowadzi się naprawdę super ale to już zależy od gustów.Na gazie przejechałem już 130000km i żadnych problemów z silnikiem, trzeba tylko dbać o podstawowe rzeczy jak wymiana oleju ,filtrów itp....
Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105KM 1999r. 161 000km
Ogólna ocena:
9/10
Opinia o układzie napędowym:
1.9JTD to udana jednostka,co do skrzyni to I bieg troszkę za krótki ale ja i tak najczęściej ruszam z dwójki
Opinia o komforcie:
Zawieszenie troszkę twarde,dość dobrze trzyma się drogi może dlatego że to GT,mam okazję jeżdzić także Golfem III GTI tam to dopiero trzęsie,Bravka w porównaniu to limuzyna :)atutem jest szerokość samochodu
Opinia o nadwoziu:
jak na 3 drzwiowy samochodzik w środku miejsca full
Opinia o układzie jezdnym:
wspomaganie mogło by być lepsze,hamulce skuteczne ale w tej klasie mogły by być lepsze
Średnie oceny FIAT BRAVO
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Układ jezdny
Napęd
Komfort jazdy
Nadwozie i wnętrze
Wentylacja i ogrzewanie
Widoczność
Elektryka/Elektronika
Naprawy
Co pozytywnie zaskoczyło oceniających?
Co negatywnie zaskoczyło oceniających?
Przydatne informacje
Osoby zainteresowane autem Fiat Bravo brały także pod uwagę zakup innego samochodu. Najczęściej był to samochód: Ford Focus.
Najciekawsza opinia użytkownika o Fiacie Bravo
użytkownik:
liczba głosów: 59
Fiat Bravo 1200 82KM 1999r. hatchback
Ocena ogólna
Zalety: +prowadzenie +komfort jazdy +niskie spalanie +dobra zabezpieczenie antykorozyjne +jakość deski rozdzielczej (tej po Facelifting'u- miękkiej) Wady: - szybkie zużywanie elementów zawieszenia - dość skąplikowana budowa silnika 16V co wiąże się z wyższymi kosztami ewentualnej naprawy.
Układ napędowy
Jak na taką pojemność silnik dobrze radzi sobie z masą samochodu. Biegi wrzuca się lekko, a zarazem precyzyjnie (wyraźnie czuć ich zmianę).
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra, trzeba jednak wziąć poprawkę na dosyć duże słupki tylne, które czasem mogą coś przysłonić, lusterka mimo tego że są małe (niskie, ale wystarczająco szerokie) przy prawidłowym ustawieniu dobrze spełniają swoją funkcję.
Komfort
zawieszenie przy niedużym obciążeniu sprawuje się dobrze (2-3 osoby), przy większym załadowaniu musimy wziąć poprawkę, że nieco inaczej będzie się zachowywał, jednak przy „miejskich” prędkościach do 80km/h jest to prawie niezauważalne. Zawieszenie mimo tego iż jest dosyć nietrwałe, przy dobrej eksploatacji i dbaniu o nie naprawdę jest „przyjazne” dla kierowcy praktycznie nie słychać jego pracy, może na większych nierównościach trochę.
Nadwozie
Co do miejsca w środku dla 2 osób autko idealne, chociaż i z tyłu miejsca nie brakuje, bagażnik jak na klasę wystarczający, ilość schowków i dostępność do nich również. Na zasługę zasługuje wykonanie deski rozdzielczej, która mimo swojego wieku (11lat) nic nie skrzypi i nie stuka (miękkie tworzywo), a ponadto praktycznie nie widać śladów zużycia. Jednak nieco gorzej sprawa tyczy się plastików na drzwiach i z tyłu samochodu na których wyraźnie widać, a na nierównościach „słychać lata”. Korozji nie ma, a jeżeli jest to tylko tam gdzie element był malowany. Mankamentem jest dosyć słaby lakier na zderzaku przednim przeważnie w miejscach zagięć powstają pęknięcia, a przy jeździe odskakujące kamyczki powodują odpryski- co może denerwować.
Układ jezdny
Ogólnie samochód prowadzi się bardzo dobrze i pewnie, układ wspomagania działa bardzo lekko co docenimy podczas parkowania. Jedynym zauważalnym mankamentem jest „wynoszenie” przodu w zakrętach jednak zjawisko to występuje tylko podczas szybszego pokonywania łuków i daje się łatwo skorygować poprzez dociążenie przodu (czyli puszczenie nogi z gazu), auto nie ma (o dziwo- mimo lekkiego tyłu) tendencji do „zarzucania” tyłem. Oczywiście jest to tylko zauważalne przy nieco „ostrzejszej” jeździe, natomiast przy normalnej, a nie sportowej jeździe i przy dobrych oponach samochód naprawdę przyzwoicie i przewidywalnie się prowadzi.
Naprawy
Dużym mankamentem silnika 16V jest jego konstrukcja, mimo niewielkiej usterki jak uszczelka pod pokrywą zaworów, która jakby nie było nie unieruchomiła samochodu, jej wymiana jest jednak dosyć kosztowna ponieważ wymieniając ją musimy wymienić uszczelkę pod głowicą gdyż silnik jest tak skonstruowany, że "rozkręca się cały" razem z głowicą. Oraz planowanie takiej głowicy jest droższe (przeważnie) niż klasycznych 8V.
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie i wentylacja mogły by być lepsze, ogólnie czas potrzebny na ogrzanie samochodu jest dobry jednak denerwuje dosyć intensywne parowanie szyb.
Elektryka/elektronika
Układ elektryczny i elektroniczny nie sprawia większych problemów, lubi natomiast „płatać drobne figle” np. w moim przypadku za śniedzenie styków przekaźnika od sterowania wtryskami i problem z odpaleniem, po przeczyszczeniu, wszystko działa jak należy. Znaną wadą w układzie jest psująca się wycieraczka tylnej szyby jednak jest to usterka na tyle drobna, że nie powinna nas zniechęcać dodam, że przez 8 miesięcy jak użytkuje samochód nie spaliła się żadna żarówka, w niektórych samochodach klasy wyższej jest praktycznie niemożliwe do osiągnięcia (wiem doświadczenia).
Zobacz również opinie:
Fiat Bravo: coupe, coupe cabrio, hatchback, oldtimer
Fiat Bravo: benzyna, olej napędowy, turbo diesel, benzyna+gaz
Fiat Bravo: 1.2, 1.4, 1.5, 1.6, 1.8, 1.9, 2.0
Fiat Bravo: 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996, 1995, 1994
Sprawdź także:
Fiat Bravo - ogłoszenia , Fiat - forum użytkowników, Fiat Bravo - średnie ceny
Fiat - tapety na pulpit, Fiat - konfigurator felg, Fiat - tanie opony,
Używane auto części, Fiat - części nowe, Nawigacja GPS w telefonie